Merak edenler için gelin beraber bu makinenin son hızını hesaplıyalım
Bize bu hesaplama için şanzıman oranı ve lastik ebadı lazım öncelikle. Şanzıman oranını bulmak için teknik verilerdeki dişli oranlarına bakalım.
İlk dişli oranı : 3,087
Son dişli oranı : 3,071
6. vites oranı : 0,893
Şanzıman oranı : 8.465 (3,087 x 3,071 x 0,893)
Şanzıman oranımızı tespit ettik , sıra lastik ebadında.
Lastik ebadımız : 130 / 70 17
Yani yanak ölçüsü 130 mm nin % 70'i.
Yanak ölçümüz : 9 cm
cant ölçümüz 17" yani 43,18 cm.
Cant ölçüsüne yanak ölçüsünü ekliyelim, 43,18 cm + 18 cm (alt üst iki yanak var)
Lastik çapımızın toplamı : 61,20 cm
Yarı çapı : 30,6 cm
Dairenin çevresi formülü (2 x pi x r)
Yani 2 x 3,14 x 30,6 = 192,168
Yani tekerleğin bir tam dönüşü : 1,92 metre
Şimdi sıra geldi hesaplamaya, motor redline devrini elde ettiğimiz şanzıman oranına bölüp çıkan sonucu 1,92 metre ile çarptığımızda ninja 250 mizin matematiksel olarak son hızını hesaplamış oluruz.
yapalım ;
10.500 devir / 8,465 (şanz. oranı) = 1240 x 1,92 metre (lastik ölçüsü) = 2381
Bunu km/h cevirelim, 2381 x 0,06 =
142,89
Bu formül benim uydurduğum bir formül değil, zaten okuyunca bilenler çıkacaktır.
Bu formüle göre bu motorun son hızı 142 km/h dir
İnsan beşer elbet şaşar , hadi 150 olsun
İnanmayan şu an kullandığı motorun dişli ve lastik değerlerine bakıp bu hesabı yapsın, yaptığı son hızı bulacaktır (km saati doğru ise tabi)
Ayrıca tanıtım resimlerinde bir hanım kızımızın motoru kullanıyor olması ebatlarının gerçekten de küçük olacağı anlamına mı geliyor ?
Ebat küçüksede ağırlığı çokda az değil, 152 kg demiş teknik veri.