beyler selam,
twitter'da kimleri takip ediyorsunuz motosiklet ile ilgili olarak? paylaşalım, takipleşelim.
beyler selam,
twitter'da kimleri takip ediyorsunuz motosiklet ile ilgili olarak? paylaşalım, takipleşelim.
Arkadaşlar yeni üyeyim yanlış bölümdeysem kusura bakmayın. acemiyim motor konusunda, uzun zaman hep istemiştim motor hevesim vardı bugün aniden alalım dedik. Yurt dışındayım yamaha yfz r15 beğendim .türkiyede yok sanırım bu model bu nedenle yorum bulamadım. Spor görünümü çok çekici kesinlikle, 150 cc 17 beygir . Yeni sürücü için tavsiye edermisiniz? Etmezseniz eğer tavsiyeleriniz neler olabilir? Motorun başka ne özelliğe bakmam gerekir?
Şehir içinde motor hevesimi almak için şimdilik ve tabiiki pratik yapabilmem için.
Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
Merhaba arkadaşlar Yeni üyeyim. Bende bundan 2 ay önce yzfr125 aldım.
http://www.hizliresimyukle.com/Vrk
Şimdilik bir heves olarak görüyorsun ama bir gün ruhunu okşamak için süreceksin. R15 Türkiye'de maalesef yok. Başlangıç için ideal bir motor. Tavsiyem; motosiklet kursuna gitmen olacaktır. Bir çok tekniği var ve yollarda bunları tecrübe edinmek çok riskli. Ben eğitim vs almadım ama çok basit hatalar yüzünden çok defa ciddi kazalar atlattığımı biliyorum. Emin ol çok şey katacaktır sana. Yok, gitmem diyorsan.. Kapalı alanlarda çok kez pratik yap. Tur mesafesi kısa bir motor.. Yatırma, fren vs.. Bunlara iyice aşikar olduktan sonra otobana vs çık.. Güzel bir ata söz var. Hızlı giden atın.. Gerisini anla işte.
Selam. Yaklaşık 3 aydır Hyosung gt250r sahibiyim ve ilk motorum. Motor büyük ben küçük olduğum için sıkıntı yaşıyorum
YZF r125 tavsiye eder misiniz?
Bak benim ilk motorum Yzf-R125 idi. Sonra satıp Hyosung GT250R aldım. Almaz olaydım. Çok masraf açtı.. Hyosung kadar kalıplı bir motor değil ama çok kaliteli. Masrafsız, yıllarca binebileceğin bir motosiklet. Yakıt konusunda çok cimri ve çok yakışıklı. Son hız olarak 134 görmüştüm. Yani malzeme kalitesi vs olarak soruyorsan kesinlikle öneriyorum. Ama 125 cc.. 250 cc ile arasında fark var. Ben şimdi Hyo'dan inip Yzf sürünce afallıyorum. Basit ve hafif geliyor. Hyo ağır, daha çok güven veriyor. Ama sürerken elimde kalacak diye korkuyorum.
Hayırlı olsun kardeşim. Kazasız belasız günlere inşallah...
Hyo görüntü olarak gayet iyi bende ona aldandım kesinlikle daha ufak bi motorla başlamak gerekirdi. Şimdi 250cc den inip 125cc ye binmek tabiki afallatıcak. Rodajı çok düzgün ve 170 leri görüyorum şuan ama allaha emanet gördüğümü belli ediyo motor
2. el temizlerine bakıyorum şimdilik r125 lerin umarım kafama göre bulurum. Çok sağolasın
Evet arkadaşlar bende bu forumda yeniyim yıllardır istediğim hayalim sonunda gerçek oluyor yaklaşık 3 senedir kendi dişimli tırnağımla kazandığım 8 bin tlyi yzfye yatırmak istiyorum önceden skoteer vardı yani trafikde baya iyiyim ama vitesli motor hiç sürmedim acaba sıkıntı yaşarmıyım ilk vitesli motorum olacak çevrem geniş yardım edecek arkadaşlarım var sağolsunlar... Düşünceleriniizi alabilirmiyim birikimimi yzf ye yatırmalımıyım?
-Bundan 8 9 ay önce 2 bin km de yzf almış bulunaraktan , şimdi ise 16 bin küsür kmdeyim. 3000-6000-9000-1200 km yağ değişimlerinde hep ipone 10/40 yağ koydum bu seferde 15000 km değişimde castrol mobil 1 edge 10/40 yağ koymuş biri olarak her yağ değiştirdiğimde çıkan yağın kapasitesini ölçerim yağ eksilttiğine şahit olmadım. Yani nereden hangi kişiden duyduysan sanırım başka bir motor ile karıştırmış.
*Bu arada ipone ile castrol arasında ki fark yzfr125 te kendi motorumda şu şekilde. ipone da 10/40 castrolda 10/40 fakat castrol ipone daha ince bir yağ bana göre. Castrol'de motor daha seri daha sesli ve vites geçişleri yumuşak. İpone motor ısındıkça yağ inceldikçe serileşiyor, vites geçişleri kemikli, ve motor daha sessiz. İçinden çıkan yağın kıvamına castrolda 18000 de bakacağım için şimdilik birşey diyemeyeceğim.
-Michelin SPORTY lastikleri var üstünde ben 15000 km dir kullanıyorum hala bir patlak çatlak vs oluşmadı tahminim 10000 daha götürür. Yağmurlu havalarda güzel kuru sıcak asfaltta güzel. Kuru parlak asfaltta benim tabirim ile gaza yüklenince yanlaya yanlaya gidiyorsun ki ben bunu seviyorum. Genellikle viraj çıkışlarında.
-167 gören yzf var fakat muhtemelen malossi kit ve dişli oranları ile görüyorlar. Orjinal YZFR125 in son süratı 135 idir. 135 te devir kesiciye girer. Ön dişliyi 14 ten 15'e alırsan 143 147 gibi birşey görürsün max. Bir diş daha büyütürsen 155 civarında görebilirsin lakin motor yığılır. Sonuçta bu motor 15 beygir tek silindir bir 125'lik hız arıyorsan yanlış yerdesin.
-2. el biraz şans biraz deneyim biraz bilgi meselesi, subap sesi gidon durumu birsürü etken var ki bir usta ile gitmek en iyisidir.
-Bana göre Beyaz candır. Fakat 2008 kasalarda siyah gri olan bir kasa vardı oda çok hoşuma gidiyordu ki Türkiye'de çok az kişide var.
-Bir depo benzinle min 400 km civarında gidiyorsun bu motorla.
-Geçen sene Eylül ayında çiş molası haricinde 650 km kuşadasına kadar gitmişliğim oradan geze dolaşa dura kalka fotoğraf çeke çeke Antalya'ya kadar inmişliğim var. Motoruna bakarsan gider. Hatta sen gidemeyecek hale gelirsin o ses çıkarmaz. Su soğutmalı makina herzaman gider.
-Racing motorların gidon olayı kısa olduğu için yapar choper makinada gidon sallama olayı hiç olmaz. Ama dedim ya 16000 km dir kullanıyorum 1 kere yaptı oda benim hatam idi. Lakin ömrümden ömür gitti. :)
-Arioh kasktan vazgeçemedim nedense. Mont işi aslına bakarsan ben sadece marka olduğuna inanıyorum. Koruması olan standart testlerden geçmiş her mont güvenlidir. Dizlik bellik eldiven seçimleri de aynı şekilde. Deri montun tipini sevsemde yazın terletir kışın üşütür ben tavsiye etmiyorum. Oda zevk meselesi tabi.
Umarım en kısa zamanda istediğin motora kavuşur kazasız belasız kullanırsın.
Lastik yeni ise içeriden yama yaptır devam et bir sıkıntı olmaz.
Twiter'a bir türlü ısınamadım gitti, harf sayacı var ondan birşeyleri kısıtlayan şeylerle işim olmaz benim. :)
Yamaha'nın hangi modeli olursa olsun tavsiye ederim, R15 Türkiye'de yok doğrudur, gelmeyecekte R25 bekliyoruz bizde o yüzden, lakin araştırdığım kadarı ile R15 R125 ten daha rahat daha küçük bir motor gövde olarak tekerlekleri daha ince mesala buda motorun seriliğini ve son hızını arttıracak ki 2 beygir var arada bu bile farkedilebilir bir serilik yaratır. Umarım en kısa zamanda sende istediğin motora sahip olabilirsin. R15 yurt dışında ki fiyatını merak ettim ama bir bilgilendirsen bizi sevinirim.
Arkadaşım güle güle kazasız belasız kullan inşallah.
Ah hırsız Ares Morris. Sattın gittin sonra çalındı ya o YZFR125 sana daha nediyeyim ki.
İki motoru yan yana koydun mu kimse hyo daha güzel demez, ne işçilik ne tasarım nede malzeme parça konusunda, lakin 15 beygire karşın 30 beygirlik bir alet var hyo gidişte bir kaç adım öte. Ama gözün gibi bakacak hatta gözün hep arkada kalacak bir hyo kullıcısı isen Yzf kullanıcısına göre. Sonuna kalite farkı var arada. Hyodan inip yzf ye binersen gidişi konusunda sıkılabilirsin ama tasarım konusunda hep bir kaç adım önde olacağı ve çok dikkat çekeceğin "aaa abi bu 125 lik değildir yok canım olmaz" diyenlerden sıkılacağın bir gerçek.Gelelim kullanım meselesine hyo yzf ye göre daha ağır bir makina fakat bunu boy meselesi ile biraz olsun rahatlatıyorlar, yzf de bir sele yüksekliği var nerede ise racingler arasında en yüksek makinalardan birisi, boy konusu sıkıntı değilse yzf gtr'a göre rahat ve kaliteli motordur buda tartışılmaz bir gerçektir.
Bu tamamen senin istemene ve denemene bağlı ben hiç motor kullanmayan çoğu insanın yzf'yi nasıl kullandığını bilirim. Düşe kalka öğrenecekler fakat şunu unutma yzf de yzf nin parçasıda pahalıdır. Düştüğün zaman canından can gidecektir buna göre birdaha düşünmelisin.
( BU ARADA İSTANBUL'DA Kİ YZF KULLANCILARI SİZ HANGİ ARA MAHALLELERDE DOLAŞIYORSUNUZ ARKADAŞ KİMSENİN KİMSEDEN HABERİ YOK AYIP AMA )
Ne kadar çoraksa toprağım, ne kadar yalnız ve kimsesizsem, bilirim en az o kadar da eğilmezdir boynum.
Emre haklı, bence Yzf kullanıcıları olarak bir buluşma planlayalım. Aynı karede resimlerimiz olsun. Forum biraz şenlensin.. Ben motorsuzum şu an ama Emre'ye artçı olurum.
Taskart geçmiş olsun hiç panik yok benzinlikten lastik tamir spreyi alıp sık tekere yoluna devam et aynı olay başıma geldi 1000 km. Olmuştur arka lastik hemde hiçbir sıkıntı yok
Arkadaşlar herkese merhaba 2 yıl aradan sonra tekrar motor almaya karar verdim. 125cc sınıfında daha önceden cbr125im vardı fakat 2014 model r125 resimlerden gördüğüm kadarıyla çok hoş gözüküyor. Kararımı r125ten yana kullanmak istiyorum fakat motor malesef daha Türkiye'ye gelmedi bayileri aradığımda mart sonu diyorlardı mart sonu mayıs başına sarktı. Şimdi sormak istediğim esas soru motorlarınızdan memnunmusunuz 10000 lirayı hakeder mi servis yedek parça konusunda sıkıntı yaşanıyormu? Mayıs'a kadar beklememe değecek mi merak ettim konular
tamam gelsin motor haberleşelim
Arkadaş sen CBR600 cü değil misin. YZF sayfasıına hala hangi yüzle yazıyorsun ayıp ama git cbr sayfasında (az ötede) oyna.
Bahsettiğiniz köpük tarzı birşeyse ben tavsiye etmem 1000 km sonuçta birşey değil, ben onu 1-2 haftada yapabiliyorum, en mantıklısı yama olayıdır. En azından gözünüz arkada kalmaz.
Motorumdan memnumum 10000 lirayı hakeder mi çok tartışan var hatta okadar tartışıldı ki artık mide bulantısı geldi. Sen en iyisi mi cidden bu motoru almayı düşünürsen otur bu YZF sayfasını baştan sona atlamadan oku. Zaten burada kimse kimse ile geyik muhabbetine girmediği için mesajların çoğu YZF ile alakalıdır. Sana çok yardımcı olacaktır. Umarım istediğin motora en kısa zamanda kavuşursun.
Ne kadar çoraksa toprağım, ne kadar yalnız ve kimsesizsem, bilirim en az o kadar da eğilmezdir boynum.
Yzf R125 İstanbul toplantısı şart oldu artık o zaman.
arkadaşlar bizim motorların fabrikasyon bujisi iridyummu yoksa düz bujimi ? bide kaç bin km de değiştirmemiz gerekiyor kullanım kitapçığım yok göremiyorum
benide çağırın yzf nede olsa gönlümde yeri bir başka bende geleyim
iridyum değildir orjinalleri fakat iridyum çok bişi fark etmez çünkü tek silindir 15 hp makine de bi faydasını göremezsiniz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)