Yamaha YZF R125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
16 Aralık 2013, 20:46
#1521
__redandblac adlı üyeden alıntı
usta akü yetmiyor dedi motorun eski sahibi xenon taktırmış bide tiger egzoz taktırmış. bu xenon ve egzozu kendim sökebilir miyim acaba? sanırım egzozu kesip kaynak yapmışlar. birde daha yüksek amper bi akü taksam bi zararı olur mu? bide nasıl çalıştırabilirim bu motoru soğukken ?
yüksek amperli akü taktığında muhtemelen sigortalarıda değiştirmen gerekir, sigortaları yakabilir. eğer kesmeden xenon taktıysa değiştirsin yada philips in xenon lambası var onlarada bakabilirsin bizim normal farlar ile aynı amper, çok pahalı bişeyde değil diye biliyorum. egzoza dokunma derim sadece hava filtresine egzoza göre ayar versinler, açık hava filtresi olabilir. egzoz değişince hava filtresinede baktırmak lazım diyor barkın bayoğlu. bunların haricinde aynı amperde yeni akü takıp xenon işini hallet sıkıntı olacağını sanmam.
Reklamlar
-
17 Aralık 2013, 00:18
#1522
Buyrun kardeşler belki daha önce paylşmş olabilirim ..
-
17 Aralık 2013, 01:38
#1523
teks58 adlı üyeden alıntı
yüksek amperli akü taktığında muhtemelen sigortalarıda değiştirmen gerekir, sigortaları yakabilir. eğer kesmeden xenon taktıysa değiştirsin yada philips in xenon lambası var onlarada bakabilirsin bizim normal farlar ile aynı amper, çok pahalı bişeyde değil diye biliyorum. egzoza dokunma derim sadece hava filtresine egzoza göre ayar versinler, açık hava filtresi olabilir. egzoz değişince hava filtresinede baktırmak lazım diyor barkın bayoğlu. bunların haricinde aynı amperde yeni akü takıp xenon işini hallet sıkıntı olacağını sanmam.
sadece xenonları söksem normal beyaz ampul taksam aküyü değiştirmeme gerek kalır mı? yeni akü artı yeni ampuller nekadara patlar tahminen. birde senin bahsettiğin xenonlar la ilgili bir link verebilir misin?
-
17 Aralık 2013, 02:39
#1524
__redandblac adlı üyeden alıntı
sadece xenonları söksem normal beyaz ampul taksam aküyü değiştirmeme gerek kalır mı? yeni akü artı yeni ampuller nekadara patlar tahminen. birde senin bahsettiğin xenonlar la ilgili bir link verebilir misin?
önce takılı olan xenonların amperini bi ölçtür sonra akünün durumunu öğren belki miadını doldurmuştur. philips xenonları servise sorabilirsin, telefonla sorarsan belki umursamaya bilirler. ama dediğim gibi ilk önce xenonların amperini bi ölçtür orjinal helojen farlar 15-13 amper gibi bişeydi, üzerinde ki xenon ların amperi 15 den üksek olmaması lazım. bide kardeşim senin akü kaç yıllık?
-
17 Aralık 2013, 03:02
#1525
teks58 adlı üyeden alıntı
önce takılı olan xenonların amperini bi ölçtür sonra akünün durumunu öğren belki miadını doldurmuştur. philips xenonları servise sorabilirsin, telefonla sorarsan belki umursamaya bilirler. ama dediğim gibi ilk önce xenonların amperini bi ölçtür orjinal helojen farlar 15-13 amper gibi bişeydi, üzerinde ki xenon ların amperi 15 den üksek olmaması lazım. bide kardeşim senin akü kaç yıllık?
max 1 yıllıktır heralde benden önceki sahibi 1 akü yemiş.motor 2012 eylül trafiğe çıkışlı. bir bile yok heralde.ben aküden kaynaklı sorun diye düşünüyorum soğukken çalışmıyor motor. vurdurarak çıkarıyorum 5 10 km yol yapıyorum bırakıyorum 2 saat sonra rahatça çalışıyor.
-
18 Aralık 2013, 22:19
#1526
fabrikanın verdiği aküler cok kaliteli olmadığı için kış aylarında boşalıyor. yeni akü alıncada amperi yuksek olmalı ki 1 hafta sonra marsa mastığınızda calışsın motor. ancak alınan akü full sarj olmalı öle motora takılmalı genelde yarım sarj olarak takılıo araba yada motorlara..... araclarda pek önemsenmiyor cünkü araçlarların alternatörlerin amperi yüksek olmasından kaynaklanıyor. bizim motorların alternatörün gücü düşük aküyü tam seviyede doldurma yapmıyor.farlar bizde direk yandığından dolayı akım cekiyor ve ekstaralarda mevcutsa akım ceken akünün dolması dahada zorlasır. özellikle xenonlar cok amp. cekiyor. care olarak 1. far için araya bir tane kesici düğme koymak gündüzleri kapalı geceleri acarsınız bu farın cektiği akımı extra olarak aküye takviye eder.boşalmasını uzatır. 2. yeni akü yüksek amperli almak. sigortaların falan değişmesine gere yok. sebebi her devre kendisinin istediği kadar amp. ceker. örnek vermek gerekirse farlar 3 amp cekiosa gene 3 amp ceker akü değişsede sonucta onun ihtiyacı okadar farların sigortası max 10.amp. dir. 100 amp aküdede 20 amp aküdede 3 amp ceker far. 10 amp lik sigorta arada emniyet için olası bi kısa devrede 10 amp gecerse sigorta patlar ve gelen akımı keser. bu konuda baya bişeler yazılmış :D bende bı kaç bişe yazayım dedim
-
19 Aralık 2013, 00:05
#1527
yayamas adlı üyeden alıntı
fabrikanın verdiği aküler cok kaliteli olmadığı için kış aylarında boşalıyor. yeni akü alıncada amperi yuksek olmalı ki 1 hafta sonra marsa mastığınızda calışsın motor. ancak alınan akü full sarj olmalı öle motora takılmalı genelde yarım sarj olarak takılıo araba yada motorlara..... araclarda pek önemsenmiyor cünkü araçlarların alternatörlerin amperi yüksek olmasından kaynaklanıyor. bizim motorların alternatörün gücü düşük aküyü tam seviyede doldurma yapmıyor.farlar bizde direk yandığından dolayı akım cekiyor ve ekstaralarda mevcutsa akım ceken akünün dolması dahada zorlasır. özellikle xenonlar cok amp. cekiyor. care olarak 1. far için araya bir tane kesici düğme koymak gündüzleri kapalı geceleri acarsınız bu farın cektiği akımı extra olarak aküye takviye eder.boşalmasını uzatır. 2. yeni akü yüksek amperli almak. sigortaların falan değişmesine gere yok. sebebi her devre kendisinin istediği kadar amp. ceker. örnek vermek gerekirse farlar 3 amp cekiosa gene 3 amp ceker akü değişsede sonucta onun ihtiyacı okadar farların sigortası max 10.amp. dir. 100 amp aküdede 20 amp aküdede 3 amp ceker far. 10 amp lik sigorta arada emniyet için olası bi kısa devrede 10 amp gecerse sigorta patlar ve gelen akımı keser. bu konuda baya bişeler yazılmış :D bende bı kaç bişe yazayım dedim
yani yüksek amper akü takınca bir sıkıntı kalmayacak soğuk havadada motoru çalıştırabilir miyim ? sigorta falanda değiştirmeyeceğiz[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------
-
19 Aralık 2013, 15:21
#1528
Bende malsef 3 hafta calıstırmadım motoru daha dogrusu fırsatım olmadı aku bıtmıs sımdı sarj ettırdım ama yenı aku almam gerekırmı nedıyosunuz bu konu hakkında ?
-
19 Aralık 2013, 17:44
#1529
daha önce şarj edildi mi? eğer akü bir kaç kez aynı durumu yapıyor sa yenisiyle değiştirmek daha iyii
-
19 Aralık 2013, 22:38
#1530
-
19 Aralık 2013, 22:46
#1531
yayamas adlı üyeden alıntı
yeni aldığın aküyü tam sarj ettir mutlaka... tam sarj olunca takarsan eger normal akuden daha uzun sure bekler. bastımmı calıssın diosan sunları yap ilk olarak yeni akü yuksek amp.li 2. fara kesici düğme tak mutlaka ve moturu 1 hafta bekletince calıştırdığında mutla en az 5 km yap far kapalı olarak. ozman aku senn istediğin gibi calışır. ( son bişey daha yazayım motor rolentide 5 amp üretiyosa haraket halinde daha yuksek amp üretir ve aku daha cabuk sarj olur.)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
benim kendi motorumunda aküsüde 15 gün yattıktan sonra biraz zayıf bastı marsa. akünüzün suyuna bakın mutluka eksikse tammlayın alt ust cizgisinin ortalarında olması lzm... suyun eksikse tammlayayın saf su ile ben ust cizgiyi cok az geçirdim ve saf su koyduktan sonra gezin koydunuz gibi durmasın. bu arada en son cektiğim bi kaç foto koyayım bende
http://imageshack.us/a/img853/9801/uc4z.jpg
http://imageshack.us/a/img202/7198/7n33.jpg
http://imageshack.us/a/img51/3333/l1ol.jpg
http://imageshack.us/a/img209/3272/itxw.jpg
bizim aküler kaç amper? birde yeni aküyü kaç amper,hangi marka alayım, kaça patlar? kesiciyi kısa far a mı takayım?
-
20 Aralık 2013, 00:01
#1532
yaw arkadaşlar kullanım kitapçığında, hava filtresi elemanının içi su veya kir olursa temizleyip yerine geri takın diyor. bahsediyor arka amastör ün hemen orada bir hortum var kitapçıktaki çizimde orayı göstermiş. benim makinada dahil bir çoğunda dikkat ettim içinde yağ gibi bişey var. şimdi onu temizleyecek miyiz? bilgisi olan var mı?
-
20 Aralık 2013, 00:49
#1533
içine sadece sarı su birikiyor onu yere döküyorsun o kadar bu arada yayamas jant şeritlerini nereden ve ne kadara aldın linkini atabilirmisin çok hoş durmuş benim motora uyar mı acaba?
-
20 Aralık 2013, 00:58
#1534
orjinal aküsü 8 amperliktir maximum. marka olarak bişe diyemem fiyatlar değişio cunku farklı ceşitlerdede akü var alıdığın yerle konusursan daha detaylı bilgi alabilirsin. kuru bakım gerektirmeyen akülerde var... amper olarak bilgiğim 14 amp lik akuler mevcut. onlardan alabilirsin sorarak. kesiciyi kısa fara koyman lzm uzun farı elleme motor calışırken kapalı olduğunda kısa far uzunla sellektör yapma imkanın var çünkü....
teks58 arkadaşım ewt onu kontrol edeceksin arada motor nemli yada soguk havalarda yapar ve içinde su birikir... mumkun mertebede acıp temizle yağlı gibi çıkar içinden. takarken bi bezle sildinmi daha saglam olur sorun kalmaz.filtreden hava gecerken filtre muhafazasının içinde nemden dolayı su birikiyor. onun tahliyesi için...
-
20 Aralık 2013, 01:27
#1535
yayamas adlı üyeden alıntı
orjinal aküsü 8 amperliktir maximum. marka olarak bişe diyemem fiyatlar değişio cunku farklı ceşitlerdede akü var alıdığın yerle konusursan daha detaylı bilgi alabilirsin. kuru bakım gerektirmeyen akülerde var... amper olarak bilgiğim 14 amp lik akuler mevcut. onlardan alabilirsin sorarak. kesiciyi kısa fara koyman lzm uzun farı elleme motor calışırken kapalı olduğunda kısa far uzunla sellektör yapma imkanın var çünkü....
teks58 arkadaşım ewt onu kontrol edeceksin arada motor nemli yada soguk havalarda yapar ve içinde su birikir... mumkun mertebede acıp temizle yağlı gibi çıkar içinden. takarken bi bezle sildinmi daha saglam olur sorun kalmaz.filtreden hava gecerken filtre muhafazasının içinde nemden dolayı su birikiyor. onun tahliyesi için...
eniyisi ben ustama gidip hallettirteyim yarın. eski sahibi uzuna xenon takmış sellektör yapamıyorum hemen yanmıyor yarım dakika sonra ışık vermeye başlıyor uzun far. bende uzunu açıp kapatıyorum :D
-
20 Aralık 2013, 03:05
#1536
yamaha nın şikayet ettiğim tek noktası servisin ilgisiz olması. daha 10 gün önce 5.000 bakımına götürdüm sadece yağı ve yağ filtresini değiştirmişler, insan hava filtresi elemanını da bi temizler. izmir de bildiğiniz güvenilir bir usta varsa söyleyinde bundan sonra bakımları vs ona yaptırayım arkadaşlar.
-
20 Aralık 2013, 22:10
#1537
motoru bakıma götürdüğünüzde nelerin değişmesini bakılmasını istediğinizi mutlaka söyleyin. bakıma getirdim diyip bırakırsanız sadece yag ve filtresi değişio. sebebi km. ye bakıyorlar onun üzerinden neyin değişmesi gerekiyorsa o değişiyor.sölerseniz acıp temizler hava filtersini bujiyi söylerseniz temizlerler tabi bunlar içinde bi ücret alıcaklardır.
-
20 Aralık 2013, 22:41
#1538
Hyo ile bunun arasında kaldım. Bi arkadaş güzel bir fiyata sıfır almamda yardımcı olacağını söylüyor ama... siz ne dersiniz?
-
20 Aralık 2013, 23:20
#1539
lickup adlı üyeden alıntı
Hyo ile bunun arasında kaldım. Bi arkadaş güzel bir fiyata sıfır almamda yardımcı olacağını söylüyor ama... siz ne dersiniz?
daha kaliteli bence yamaha yani yılların deneyimi var. son hız pek önemli değilise senin için yamaha derim ben. daha kaliteli enazından.
-
21 Aralık 2013, 01:24
#1540
lickup adlı üyeden alıntı
Hyo ile bunun arasında kaldım. Bi arkadaş güzel bir fiyata sıfır almamda yardımcı olacağını söylüyor ama... siz ne dersiniz?
yamaha dan şaşma birader yamaha olsun hızlı olmasın görüntü kalite olsun yeter diyosan yamaha bence kendi motorum yamaha diye söylemiyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)