Sym Joyride 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
05 Haziran 2008, 14:39
#121
yolun açık olsun Zeytin arkadaşım, Joyride'ın frenleri standart lastiklerine göre çok kuvvetli, frenaja dikkat, kayabilrisin.
motor performansıyla daha iyi lastikleri hakediyor.
gaza-frene ani yüklenme, sele altına eriyecek birşey koyma. gezi resimlerini bekliyoruz, kazasız belasız gidip gelesin...
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
Reklamlar
-
05 Haziran 2008, 16:57
#122
BOO_74 adlı üyeden alıntı
Atlas teşekkürler, modelini hatırlıyor musun? ME7 mi?
michelin bopper veya city pilot düşünüyorum ama ön için uygun ebat yok, sadece arka değişse ne olur ?
bu arada Zeytin hayırlı olsun, benim de ilk aldığımda bir kere eksiltti, kaçak-gevşek varmış, servis düzeltti, şimdilik birşey yok.
Lastik modelini hatırlamıyorum ama bendede ön lastik problem olmuştu, lastiğin yanak yüksekliği 1 cm daha fazlaydı. Altan motorda Tamer ve Taner ustalar buna şöyle bir çözüm ürettiler, ön çamurluğu 1cm kadar yukarı aldılar, bunun için çamurluğun üzerine yeni bir vida deliği açmaları gerekti tabi. Eski deliğide siyah plastik ile kapattık ve orjinal gibi oldu
Ön ve arka lastikler farklı marka olabilir ama aynı yüzey tipine sahip olması daha iyi olur. Çukur, tümsek, kaldırım, kotfarkı gibi yüzey değişikliklerinde darbelere çoğunlukta ön teker maruz kalıyor, o yüzden ön lastiğin sağlam olsun. Saatte 100 ile giderken keskin kenarlı bir çukura girdiğinizde hayatınızı bu lastiklerin sağlamlığına bağlarsınız. Ne demek istediğimi lastikleri değiştirdiğiniz gün çok iyi anlayacaksınız, orjinal lastik ile yeni aldığınız lastiğin yanaklarını elinizle şöyle bir sıkıp, katlayıp bükmeyi deneyin, sonrada deneyiminizi gelip burada paylaşın.
Saygılar, sevgiler.
-
06 Haziran 2008, 11:03
#123
Atlas senin lastiklerin ölçüleri nedir? 1cm yüksek dediğine göre orjinalindeki 110/80 R12 ye 130/70R12 'den farklı birşey taktırdın, haftasonu lastik bakacağım.
michelin bopper diye bir model önerdiler, "semi slick" , yağmurda da iyi midir acaba ?
bopper modeli,
benim aradığım şöyle birşey ama uygun ölçüsü michelin de yok malesef...
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
-
06 Haziran 2008, 22:07
#124
BOO_74 adlı üyeden alıntı
Atlas senin lastiklerin ölçüleri nedir? 1cm yüksek dediğine göre orjinalindeki 110/80 R12 ye 130/70R12 'den farklı birşey taktırdın, haftasonu lastik bakacağım.
michelin bopper diye bir model önerdiler, "semi slick" , yağmurda da iyi midir acaba ?
bopper modeli,
benim aradığım şöyle birşey ama uygun ölçüsü michelin de yok malesef...
BOO_74 şimdi ne söylesem yalan olur, inan hatırlamıyorum, ama şunu hatırlıyorum arka lastik orjinal ölçülerde ama ön lastiğin orjinali 130/70 ise biz 130/80 gibi bişey takmıştık. Yağmur lastiğinde kanaların yönü ve derinliği önemli oluyor, senin daha önce söylediğin Metzeler ME7 nin çizgileri yağmur lastiği için ideal görünüyor, zaten orjinal scooter lastikleride bu çizgilere yakın oluyor.
Bu arada internette biraz kurcalarken şu adresi buldum belki işinize yarar, http://www.lapas.com.tr/
Saygılar & sevgiler.
-
09 Haziran 2008, 13:02
#125
Arkadaşlar gezimde 400 km yol yaptım.Şunu söyleyebilirim sym joyride 200 tercihimin ne kadar doğru olduğunu daha iyi anladım,gidiş ve gelişimde en ufacık bir sorun yaşamadım.140 km'yi gördüm fakat havanın rüzgarlı olması sınırladı tabi,yalnız 130 km ye çok çok rahat çıkıyor.İnanın çok memnun bir şekilde yolculuğumu tamamladım.Yakıt konusunda şunu diyebilirim şehir içinde 25 ytl ye depoyu doldurup 175 km yol yapıyordum.Ama uzun yolda toplam 50 ytl benzin koydum 400 km oldu fakat benzin hala var,tam benzin bittiğinde 50 ytl ile kaç km yaptığını buraya yazacağım.tabi 400 km den sonrası tekrar şehir içi tüketim olacak.Bu arada otobandan gittiğim için giderken ve dönüşte 110 km altına düşmedim bu tüketim basmış olmama rağmenki sarfiyatı.
Bu arada Boo-74 arkadaşım güzel temennin ve bilgilerin için teşekkür ederim.
-
11 Haziran 2008, 11:39
#126
e hani resimler ? zeytin kardeş ?
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
-
11 Haziran 2008, 17:08
#127
ZEYTİN adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar gezimde 400 km yol yaptım.Şunu söyleyebilirim sym joyride 200 tercihimin ne kadar doğru olduğunu daha iyi anladım,gidiş ve gelişimde en ufacık bir sorun yaşamadım.140 km'yi gördüm fakat havanın rüzgarlı olması sınırladı tabi,yalnız 130 km ye çok çok rahat çıkıyor.İnanın çok memnun bir şekilde yolculuğumu tamamladım.Yakıt konusunda şunu diyebilirim şehir içinde 25 ytl ye depoyu doldurup 175 km yol yapıyordum.Ama uzun yolda toplam 50 ytl benzin koydum 400 km oldu fakat benzin hala var,tam benzin bittiğinde 50 ytl ile kaç km yaptığını buraya yazacağım.tabi 400 km den sonrası tekrar şehir içi tüketim olacak.Bu arada otobandan gittiğim için giderken ve dönüşte 110 km altına düşmedim bu tüketim basmış olmama rağmenki sarfiyatı.
Bu arada Boo-74 arkadaşım güzel temennin ve bilgilerin için teşekkür ederim.
Merhaba,
Yazdıklarına tamamen katılmakla beraber şehiriçi kullanımında yoğun trafikte ani kalkış ve çok düşük süratlerde (hemen hepimizin) yaptığı balansta kalma inadı olmasa,kati duruş ve dengeli kalkışlar yapıldığı takdirde sarfiyat bayağı düşüyor!
Deneyin ve görün farkı görünce Joyride daha da keyifli oluyor.....
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
12 Haziran 2008, 11:02
#128
lastik ebatlarıyla ilgili hesaplarımı sizle de paylaşmak istiyorum:
ön lastik için:
110/80 R 12 ebadında orjinal lastiği hariç lastik yok. hız göstergesi sayacının ön tekere bağlı olduğu göz önüne alınaraktan....
alternatif olarak :
- 110/90 R12 kullanımı:
o zaman çap 2.2cm, yanak kalınlığı 1.1cm artıyor, hız göstergesi %4.38 az gösteriyor. yanak kalınlığı arttığı için süspansiyon konforu artıyor. lastik sığmadığı için ön çamurluğun sökülüp, yeni delik açılıp tekrar takılması gerekiyor.
- 120/70 R12 kullanımı :
taban 10mm genişliyor, daha havalı duruyor, yanak 4mm, çap 0.8 cm azalıyor. hız göstergesi %1.69 fazla gösteriyor.
- 120/80 R12 kullanımı:
taban 10mm genişliyor, yanak kalınlığı 8mm, çap 1.6cm artıyor. yanak kalınlığı arttığı için süspansiyon konforu artıyor. hız göstergesi %1,23 az gösteriyor.
-130/70 R12 kullanımı:
ne hikmetse önde daha ince lastik kullanılma eğilimi var, başka bir topik daha açmıştım ama gelen yorumlar hep çelişkili.
neyse, bu ebadı kullanınca taban 20mm genişliyor, yanak 3mm-çap 0,6cm artıyor. gösterge %1,23 az gösteriyor.
metzeler me7 de 110/100 R12 diye bir ebat var, onun kullanımında ise yanak kalınlığı 22mm, çap 4,4 cm artıyor, gösterge %8,38 az gösteriyor. yani bu ebadı kullananlar 110km/h ile gittiklerini düşünürken aslında 120km/h (119,22km/h) ile gidiyorlar.
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
-
12 Haziran 2008, 12:00
#129
BOO_74 adlı üyeden alıntı
e hani resimler ? zeytin kardeş ?
inanırmısın makinayı evde bırakıp çıkmışız
Özer adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Yazdıklarına tamamen katılmakla beraber şehiriçi kullanımında yoğun trafikte ani kalkış ve çok düşük süratlerde (hemen hepimizin) yaptığı balansta kalma inadı olmasa,kati duruş ve dengeli kalkışlar yapıldığı takdirde sarfiyat bayağı düşüyor!
Deneyin ve görün
farkı görünce Joyride daha da keyifli oluyor.....
merhaba özer,
evet haklısın,yalnız gösterge bitmeye yakınken hemen düşüyor.Ben 50 ytl ile 400 km yapmıştım ve hala var benzin diyordum ama 405.km de işi bitti anlıcanız 50 ytl=405 km(uzun yolda)
-
12 Haziran 2008, 17:02
#130
BOO_74 adlı üyeden alıntı
lastik ebatlarıyla ilgili hesaplarımı sizle de paylaşmak istiyorum:
ön lastik için:
110/80 R 12 ebadında orjinal lastiği hariç lastik yok. hız göstergesi sayacının ön tekere bağlı olduğu göz önüne alınaraktan....
alternatif olarak :
- 110/90 R12 kullanımı:
o zaman çap 2.2cm, yanak kalınlığı 1.1cm artıyor, hız göstergesi %4.38 az gösteriyor. yanak kalınlığı arttığı için süspansiyon konforu artıyor. lastik sığmadığı için ön çamurluğun sökülüp, yeni delik açılıp tekrar takılması gerekiyor.
- 120/70 R12 kullanımı :
taban 10mm genişliyor, daha havalı duruyor, yanak 4mm, çap 0.8 cm azalıyor. hız göstergesi %1.69 fazla gösteriyor.
- 120/80 R12 kullanımı:
taban 10mm genişliyor, yanak kalınlığı 8mm, çap 1.6cm artıyor. yanak kalınlığı arttığı için süspansiyon konforu artıyor. hız göstergesi %1,23 az gösteriyor.
-130/70 R12 kullanımı:
ne hikmetse önde daha ince lastik kullanılma eğilimi var, başka bir topik daha açmıştım ama gelen yorumlar hep çelişkili.
neyse, bu ebadı kullanınca taban 20mm genişliyor, yanak 3mm-çap 0,6cm artıyor. gösterge %1,23 az gösteriyor.
metzeler me7 de 110/100 R12 diye bir ebat var, onun kullanımında ise yanak kalınlığı 22mm, çap 4,4 cm artıyor, gösterge %8,38 az gösteriyor. yani bu ebadı kullananlar 110km/h ile gittiklerini düşünürken aslında 120km/h (119,22km/h) ile gidiyorlar.
Helal olsun diyorum, hiç bu kadar ince hesaplar yapmamıştım, Altan motorda kış lastiği istiyorum dedim o kadar
Herneyse sana çok iş çıkarmayacak ve konforunu artıracak olan bir tanesini seçmen iyi olacak. Çamurlukla uğraşmadan bu işi halledebiliyorsan daha kolay olur senin için. Ayrıca ön lastiğin biraz ince olmasında pek sakınca göremiyorum.
-
12 Haziran 2008, 18:09
#131
Atlas adlı üyeden alıntı
Helal olsun diyorum, hiç bu kadar ince hesaplar yapmamıştım, Altan motorda kış lastiği istiyorum dedim o kadar
Herneyse sana çok iş çıkarmayacak ve konforunu artıracak olan bir tanesini seçmen iyi olacak. Çamurlukla uğraşmadan bu işi halledebiliyorsan daha kolay olur senin için. Ayrıca ön lastiğin biraz ince olmasında pek sakınca göremiyorum.
Gerçektende güzel bir paylaşım
çoğumuz bu ince detayı hesaba katmıyoruz oysa önemli çünkü motosikletin süratini bayağı etkiliyor.
Aslında SYM kullanıcılarının ortak ve çoğunlukta olan soru,sorunlarını bilmek ve çözümüne dair ne yaptıkları ya da nasıl destek aldıklarını öğrenmek isterdim
Yaşadığınız sorunları paylaşırsanız sevinirim.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
13 Haziran 2008, 11:40
#132
bu arada yakıt tüketimiyle ilgili olarak 2100km yi devirdim, artık rodaj bitti sayılır.
90-110km/h hız aralığında sürüşlerde motor 100km de 3.4 litre yakıyor, bir depo ile 200km nin üzerine rahat çıkıyor.
yeni tip göstergelerde yakıt iki çubuktan az kalınca yanıp sönmeye başlıyor, tek çubuk ve hiç çubuk kalıncaya kadar yanıp sönmeye devam ediyor. hiç çubuk kalınca yarım litre civarı yakıt var demek, 10-15km içinde yakıt almazsanız yolda kalırsınız.
lastik konusunda hala kararsızım, sıcak havalarda orjinal lastikleri iyice yumuşuyor ve yola güzel yapışıyor. uygun ebat olmaması da enteresan...
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
-
28 Haziran 2008, 01:48
#133
slm arkadaşlar bnim ön kısımdan hafif tümseklerde bile tak tuk ses çıkıyo aynı sorunu yaşayan var mı yardım lütfen
slm arkadaşlar bnim ön kısımdan hafif tümseklerde bile tak tuk ses çıkıyo aynı sorunu yaşayan var mı yardım lütfen motorum 25000de ve yedek parçasını artık nereden bulurum suzuki getirmiyo artık
-
03 Temmuz 2008, 03:17
#134
slm
arkadaşlar yardımcı olur musunuz ?
üstteki resimde gördüğün yerdeki grenaj kapağı bulamıyorum. ALTAN MOTOR dahil her yere sordum bulamadılar
SOL TORPİDO KAPAĞI...
Teşekkürler Şimdiden
-
08 Temmuz 2008, 11:31
#135
epala kapağı Motoran'a sorabilirsin, muhtemelen tüm gövde ile beraber satıyorlardır.
Bu arada lasik konusunu direkt SYM'ye sordum. Adamlar önde 110/90 R12'yi tavsiye etmiyorlar, direksiyon hassasiyeti aşırı arttıracağını ve sürüş güvenliğini bozacağını söylüyorlar. İlla değişecekse 120/70 R12 ebadını tavsiye ediyorlar.
işte mailim ve cavabı:
"Dear BARIS OLTU,
This is your comments:
Apply date: 2008/06/11 06:38:32 PM
Subject: tires
Comments: dear sirs, I had a Joyride 200 model year 2008. Original maxxis tires are not good at gripping the road. I am planning to change them with another brand, (Sava MC20 or Michelin City Pilot) however I could not find the original 110/80 R12 dimension for the front tire. which dimension should I use alternatively? 120/70 R12 ok? or 110/90 R12 fits better?
Reply: Greetings, Sir:
Thanks for choosing SYM. We recommend you to use our stock wheel size of 110/80 R12; yet if you really want to change the specification of the tires, between the two options we will recommend you the 120/70, cause the height of the tire is 84mm, only 4mm less than the stock one, also the 120mm width can fit the rim. We don't recommend you the 110/90 cause the height is 11mm higher than the stock one, it could cause over sensitive front steering, and jeopardize your riding safety. Hope this information is helpful to your doubts, thanks and wish you pleasant days.
Orange Weng/ SYM Overseas Service Division
2008/07/01
Thank you for contacting SYM. "
bu doğrultuda lastikleri Sava MC20 120/70R12 ön ve 130/70R12 arka ile değiştirdim. Ön çamurluğu delmeye gerek kalmadı. lastikler maxxis'e göre daha yumuşak, ıslak zemin için de uygun. 300km rodajı bitince gerçek performansını gösterecek.
bu arada 3600km ye geldim, yakıt tüketimi 3.35-3.4 litre arasına düştü. Bir depo ile 210km civarı gidiyorum, 7.5 litre benzin alıyor.
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
-
08 Temmuz 2008, 12:02
#136
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
08 Temmuz 2008, 20:43
#137
Forum
Arkadaşlar, öncelikle parça konusunda hassasiyetinizle ilgili çok teşekkürlerimi sunuyorum. Altan Motor`dan tüm parçaları sipariş vermiş hepsini de almış bulunmaktayım. Motorum aldığımdan beri yıpranmıştı grenaj olarak.
motorumun hem eksik parçalarını taktırmak ve tamamen yeni ve hoş bir renge boyatmak için sanayiye bıraktım.
Asıl söylemek istediğim dostlarım, bizler için iyi bir adım olacağını düşünerek bir forum kurdum. Çünkü bunun eksikliğini çok hissettim. Sadece Joyride Kullanıcıları için forumumu en basitinden hazırlamış bulunmaktayım. Zamanım oldukça geliştirmeye çalışacağım.
Şimdilik Sizden Ricam, hem buradan forum üyeliği almanız ve forumumuzun yaygınlaşması için diğer kullanıcı arkadaşları bilgilendirmeniz.
Forum, u ücretsiz yaptığım için otomatik olarak reklam banner.leri koyuyor bunlardan herhangi bir gelirim olduğunu sakın düşünmeyin sadece bizlerin de bir forumu bir ortamı olsun istedim arkadaşlar
Adres aşağıda. Hepimiz için hayırlı uğurlu olsun....
http://symjoyride.com.tr.tc
veya
http://joyride.forumlari.net/
-
09 Temmuz 2008, 01:07
#138
Merhaba Herkese
Herkese Merhaba Arkadaslar,
Isim nedeni ile cok firsat bulamadigim forumlara ancak bu saatlerde nadir olarak girebilmekteyim.
Asagidaki konularda bugune kadar karsilastigim ufak sorunlar ve sorularim yer aliyor.
34 FL 1962 plakali enjoyridemi 11 Nisan 2008 de 0km aldim.
Suan itibari ile 3400km yi devirmis bulunuyorum ve asagidaki konular hakkinda fikirlerinizi, tecrubelerinizi ve cozum onerilerinizi almak isterim.
1) Trafikte 10 dk dur kalktan sonra titreme ile kalkma veya titrerken bir anda kavrama ve firlama yasiyorum, sorun debriyaj plakasinda olabilirmi? genel bir sorunmudur?
2) Tam gaz olarak yol yapma denemelerimde 9 bin devirde 3 dk yol aldiktan sonra devir 8,5 e dusuyor ve birdaha imkansiz 9bini gormuyor. Acaba gaz kesici bir uygulama varmi Joyride 200 lerde ?
3) 30 YTL ye dolan depo ile 200km uzerinde 1 veya 2 sefer yol kat edebildim. Her km de artci ile seyahat ettigimi belirtmeliyim.Bu degerler normalmi sizlere kiyasla?
4) Isim geregi 3000 km bakimina halen gidemedim, onereceginiz servis ve tahmini 3000 bakim ucretlerini belirtebilirmisiniz?
5) Bujileri NGK iridyum ile degistiren arkadasimiz var mi, var ise benzin sarfiyatinda ciddi bir dusus gerceklestimi?
6) Lastik ebatlarimiz biraz zor bulunuyor gibi bu nedenle arastirma yapmis ve denemis arkadaslar tecrubelerini ve goruslerini belirtebilirler mi?
Bu ufak tefek aklima takilmis sorular haricinde makinamdan cok memnunum.
Bu haftasonu 3.000 bakimimi yaptirmayi dusunuyorum umarim zaman bulabilirim.
Herkese selamlar olsun.
Saygilarimla.
-
09 Temmuz 2008, 13:22
#139
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
09 Temmuz 2008, 19:07
#140
Özer
Özer kardeş, foruma üye olmanı ve yaygınlaşması için desteğini 4 gözle bekliorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler