doğum yeri kainattır memleketi ise dünya
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-hyosung-rx-200-kore-kaplani-161546370/detay/
bizim motoru 200cc'ye çıkarmışlar, mesaj attım, konu da kaydı olsun, biri de ramzey 200cc motorunu olduğu gibi takmıştı, satmış en sonunda galiba
8 beygir demiş de, 18 mi yazacaktı acaba ? Hayır nasıl ölçüyorlar onu da anlamıyorum...
Msj'a cevap attı mı?
Karadeş valla onu ben bilmiyorum burda motorcu arkadaş var o yaptı,, üzerindeki makinayı genişletiyolar bişiler yapıolartam olarak bende bilmiorum sen ,,,gömlek piston olayını dışarda yaptırıp getirtiyor, anca onu biliorum,
böyle bir cevap aldım, tüketim son sürat falan tekrar sordum, bakalım yazacak mı
bende ön dişlim ile bir kez daha oynadım, hız için olanı taktım, tork için olan (düz rx crossla aynı) epey motoru kastırıyordu, alışmamıştım, bunda epey motor rahatladı, bu daha konforlu görünüyor, otobandaki sonucu da yazarım, yakında bir kaç foto ile yeni eklediğimiz şeyleri fotoğraflarım http://kuzgunmotor.com/ da yaptık, ustası epey temiz çalışıyor, düzgün biri ...
Silindirin içinde gömlek denilen bir katman var. Pistonun içinde hareket ettiği yer. Alıyorlar silindiri, makinada içindeki gömleği traşlıyorlar, yani silindirin iç çapını artırıyorlar. Sonra genişleyen silindire oturacak kadar daha geniş piston takıyorlar. Orjinal pison ile aynı yükseklikte olması lazım ki kafasını üst tarafa (subaplara vs,) vurmasın. Oluyor sana motor 200cc
onun ne dezavantajı olabilir? aynı boy buldular diyelim, silindiri de genişlettiler, sorunsuz olur mu o iş? krank dayanır dersek ... geri dönüş için yeni bir silindir + eski piston geri takılacak heralde ... adam doğru düzgün yazmıyor, belki de motor iyi olmadı mı acaba
Dezavantajı krankın dayanamaması olabilir. Ayrıca gömlek denilen katmanı fabrika belirli bir kalınlıkta ön görüyor, onu inceltmek nekadar sağlıklı olur... Teoride pek bişey olmaz gibi duruyor ama o gömlek denilen malzeme zamanla aşınır, piston sürte sürte. O yüzden daha da ince olması ne şekilde etkiler bilemiyorum.
Geri dönüş için eski silindir ve piston olabilir evet. Sorun olmaz. Sadece "gasket" yani alt ve üst contaları yenilemen gerek. En kötü ihtimalle conta bulamazsan kestirirsin.
Ama asıl sorun şurada başlıyor, silindirin içini düzgün bişekilde açabiliyorlar mı, yani tam süper dairesel. Yeni takılan piston kranka nekadar fazla yük bindirecek ve nekadar kaliteli. Sekmanlar da kaliteli olmalı. Eğer bu parçalar yeterince kaliteli olmazsa çabuk aşınır. Zaten piston en kolay ve çabuk ömrünü dolduran malzeme. Krankın zorlanması en önemli husus ama.
Bir diğer sorun ise besleme ve boşaltma kısımlarında yapılacak değişiklikler. Daha doğrusu yapılması gereken. Jetler biraz büyümesi gerekecek büyük ihtimal, ve egzoz çıkışının rahatlatılması gerekecek. Egzoz kısmı nasıl yapılır bilmiyorum, belki son susturucu değiştirilir ama motor çıkışındaki boğaz yine biraz dar kalacaktır. Ayrıca subaplar ve yanma odası(yani üst kapak) değişmeyeceği için yakıtın jet değişimine rağmen yetersiz kalması da mümkün olabilir. Aynı şekilde, son susturucu boşaltılsa bile egzoz subapları +75cc için küçük kalabiir.
Diyeceğim şu ki; bu işi yapan arkadaşlar olayı otomatiğe bağlamışlar, silindiri genişletip büyük piston takıp kapatıyorlar. Ama modifiyede birçok hususu göz önüne almalısın. Eğer sağlıklı bir motor istiyorsan. Yoksa elbette +75cc katmak özellikle alt devirlerde belirgin bir tork artışı illa ki getirecektir. Ama orta ve üst devirlerde belki zengin veya fakir karışımdan ötürü tıkanma, ateşleme vs, problemlerini hafif/belirgin hissedebilirsin de. Tabi bunları deneyerek görebilirsin, olmadı geri dönersin ancak beni korkutan kısım krank'ın büyük piston ile zaman içinde zorlanarak zarar görme ihtimali.
#sürenadam
sıkıstırma oranı mevzuu değil.
normal sartlarda orjınal 57 silindiri 72 mm kadar acmak neredeyse imkansız
tabi orjınal pistonda parmaktan kalın gömlek olması lazım + genelde küçük pistonların pernosu kucuk buyuk pıstonların buyuk oluyor
125 cc nin krank pernosuna göre piston bulabilir mi sorun o ?
piston 100-125 cc cg lerde 13-15 perno oluyor 200 250cc lerde 15-16 perno
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------
http://koreanbikeparts.com/index.php...er-rt125d.html
böle resim buldum ama gene 72 mm pistona uygun acılamaz gibime geliyor o deger cok yuksek cunku
acılsa dahi o piston kranka uymaz.
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
eline sağlık
Ben de merak ettim şimdi, o ustalar nasıl yapıyor diye...
genelde tt160cc diye Malezyalılar bir ara bu işi fabrikasyon hale getirmişler, aralarında 200cc yapanda olmuş ama 160cc de sorun olmayacak ki fabrikasyon kit olarak satış yapılmış ... 160 cc için ne dersiniz? ne lazım olur?
160 civarı gene daha mantıklı sadece silindir pistonla olabilecek seviyede
ama daha üstü için krank da gerekir tahminimce
Ben de bahsettiğin gibi fabrikasyon ise 160cc ye onay veriyorum
Fabrikasyon ise mutlaka bir linki vs, vardır. İçindeki parçalar kit olarak satılıyordur ve fiyatı da bellidir. Sen öğrenebildin mi bunları?
Bir de fabrikasyon diyince benim motora uyguladığım BB kit gibidir, aynı centikonun söylediği şekilde. Benim motoru üreten çindeki fabrika da 250cc modelinin yanında 275cc modelini de üretmiş. Ben de onun piston ve silidirini alıp taktım, sorun yaşamadım motor bloğunda. Bu senin bahsettiğin olayı Hyo fabrikası üretmese bile basit bir kittir büyük ihtimalle ve kendini kanıtlamıştır diye düşünüyorum.
Bize paradan haber ver Selim Bir de buradaki ustalara emanet edip, 200cc yapacaklarını beklemektense yurt dışından bu 160lık kiti bizzat kendin getirtip bir ustaya taktırmak daha mantıklı bence.
Burada Megelli 125 i ile başına çok talihsiz olaylar gelen bir arkadaşımız var bu mevzuda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:22 ----------
Ha buarada bu 160lık kit eski tip bloğa mı yoksa yağ soğutmalı, DOHC olan yeni hyo bloğuna mı uygulanıyor ? Link atarsan çok makbule geçer valla
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------
Bir de şuradaki @dowensy kullanıcısının yazdıklarını okuyunca BB için birkaç kez daha düşünmek gerektiğini farkettim. Adamın motor RX125 değil, sanırım GT125R ama söyledikleri ve yaşadıkları muhtemel şeyler. 165 yada 200cc yapılan bir motordan verim almak için hakaten iyi uğraşmak gerekebiliyor. Ama subapların çap olarak yada zamanlama olarak yetersiz kalması gibi bir durum olursa, çaresiz kalınabiliyor ne yazıkki.
Link : http://korider.com/index.php?topic=20882.0
şimdi subab capları kurtaracaktor, gelelim zamanlamaya
işin içine krank değişimi grince silindir buyu uzar ve egzantirik zinciride uzatılacaktır...
eger zincir istenildiği kadar uzatılamazsa o zaman sorun olur, düşünsenize zincire 2.5cm ek gerekli ama baklalar 1cm 1cm
o zaman gergiye cok iş düşer ses yapar diş atlatma vs vs... olabilir.
motor kitleyebilir
Ya pis işler bunlar Centiko
Zaten biraz evel son umudum olan küçük jetler geldi yeni karbüratörüme... Çok heyecanlıyım! Eğer bunlar da perf. sürüşte olan boğulmayı çözemezse eski karbüratöre dönüş ihtimalim var.
eski ye dön bence de. emin ol yeni halini beslemede problem olmaz.
ama önce tabiki şu yeni jetleri dene . onca emekten sonra umarım sorun çözülür
HYOSUNG XRX 125 @ BKZ TT160 (MALAYSIAN VERSION)
THIS IS MY BKZ TT 160. UPGRADED VERSION FROM HYOSUNG XRX 125. THIS BIKE WAS ASSEMBLED IN MALAYSIA WITH LICENCE FROM HYOSUNG.
http://www.bkzbikerz.com/TT160/b?pid=8&doit=order
neden bizde böyle şeyler olmuyor :(
bugün yeni dişli ile otobanda biraz denemelerim oldu, çok rüzgar/az yağış/tekerlerimin sekiz çizmesi sebebiyle dikkatli sürdüm, motora devrini buldurup gittiğim zaman 90 km/h'de 5. vitesi istedi, motorun daha da gideri vardı, bu dişliyi gerçekten sevdim, biraz daha gaza fazla asılmama neden olsa da vitesler yerini buldu, öyle 60-70 de 5 isteyip sonra hep aynı vitesle gitmiyor, biraz daha fazla yaktıracak gibi olsa da değecek gibi görünüyor, şimdilik olumlu ... takan ustada kendi ybr'sine bir boy büyü dişliyi aynı gün taktığını söylemişti, bizim motorlar dual purpose olduğu için hem arazi hem cadde için dişliler düzenlenmiş, belki de ben böylece arazi olayını biraz köreltmiş oldum ama caddeden de çıktığım yok..
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)