söylediğin rakamlara verince alıcısı çok oluyor, motorun sıfırını düşününce yarısından daha ucuza vermişsin, neyse kurtulmuşsun diyelim para olunca üçe beşe bakmadan verip yenisini alıp ferahlamak lazım
söylediğin rakamlara verince alıcısı çok oluyor, motorun sıfırını düşününce yarısından daha ucuza vermişsin, neyse kurtulmuşsun diyelim para olunca üçe beşe bakmadan verip yenisini alıp ferahlamak lazım
buruk bir veda daha doyamamıştım. beni hiç üzmemişti.hakkımı helal ediyorum ona neyse ki aynı şehirdeyiz.
Benim motoru dusurecek parca istanbulda, eger sorunsuz olursa ben daha satmayi kolay kolay dusunmem, varsin olsun 120 yapmasin ama 3 lt nin altinda yaksin, bana yeter, zaten radar cezalariyla ugrasamam...
artık sen kademeli kıdemeli olmuşsun tebrikler.
sen nasıl bir motor düşünüyorsun? bütçe nedir?
Benim alcaltma kiti almanyadan geldi ama dun hastanelik oldum, belim tutuldu, kitlendi adeta, simdi yatiyorum oturmada sorunum var, ayaga kalkabiliyorum
Çok geçmiş olsun Selim, hayırdır ya birden bire mi oldu ?
Biraz sporun dozunu kacirdik gazi olduk galiba:-) sagol...
Bugun de arabama carptilar, iki kapi gitti, %100 karsi taraf kusurlu, hic boyasi degiseni olmayan bir aracti:(
Alcaltma kitini takariz derken:(
abi sana ve arabana geçmiş olsun.ne yapıcan olur böyle şeyler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------
rx125sm wr125 i tokatlarmı? WR125 üstten çift egzantrikli mi? sadece merak.
ikisi de (sadece rx 125 sm/düz cross rx 125 değil) üstten çift egzantrikli, ağırlık olarak, yere yakınlık olarak da bakmak lazım, bu araçlar hız yapmak için üretilmemişler sonuçta
bu arada bugün alçaltma kitini arkadaşlarla taktık 6 kişi buldum çevreden, motoru tahta bir kutu üzerine oturttuk, sonrasında 10 dk'da söküp taktık, çok kolay oldu, sonucu da iyi oldu, belim rahatsız olduğu için sürmüyorum bu aralar, ancak normal ayakkabı ile parmak uçlarım değerken şimdi ayağımın ortası değiyor, tam olarak tabanları basmıyor ama motor botumu giyince belki tam basma da olur, şimdi bilemiyorum, sürtme olayını test edemedik, bir sorun çıkaracağını sanmıyorum, alman firması epey eski bir firmaymış, ürünü de kısa zamanda yolladılar, tavsiye ederim ...
Güzel olmuş, güle güle kullan, keşke benim motorun da bağlantı yeri bu şekilde olsaymış...
keşke benim motorunda big bore kit'i olsa sen yaptın, ne durumda senin motor? öncesi sonrası olarak karşılaştırsan
Çok iyi Henüz rodajı tamamlamadım ama özellikle alt devirlerde çekiş-gaza tepki ziyadesiyle iyileşti. Yani büyüt diye ısrar etmiyorum ama 125 liğe bigbore uygularsan çok daha az verim alırsın, ödediğin paraya değmez. Modifiye bende hastalığa dönüşmek üzere(herşeye nasıl modifiye ederim diye bakmaya başladım ) ben bile yaptığım emeği masrafı sorguluyoru-kıyaslıyorum. Bence 250 lik bir motor alırsan gerçekten çok hoşuna gidecek diye düşünüyorum Selimcim. Özellikle Ş.içinde arabalardan kaçmak için tam kıvamına geliyor tork-güç felan. Daha fazlasına "ş.içinde" ihtiyaç duymuyor.
Şimdi geçenlerde bir WR125 sürdüm, yok abi gitmiyor. Tatminsizlik değil, tork eksikliğ var. 125cc anca yüksek devirde düşük tork üretiyor. 250 cc ise ~2katını orta-üst devirlerde veriyor. En büyük fark burada.
Bu hafta sonu bir video çekme planım var. Ve şuanda yeni karbüratöre hava filtresi borusunu tam oturtamadık. Tam gazda hava almakta sıkıntı yaşayıp öksürüyor. Çünkü girişin çok küçük bir kısmını kapatıyor hortum.
dostum benimkini biraz gıdıklasam bana yeter 18 hp olsa ki nette bazı testlerde Suzuki drz 125'leri o değere çıkaran kitler gördüm, dyno da ölçülmüş, mümkün galiba da ben nasıl bana uyan kiti arayacağım bilmiyorum, ya bir ustaya vericem, eti senin kemiği benim hesabı ki güvenmek lazım geliyor, 400 tl max 500 tl'ye bitecek işler de sonucu muallak şeyleri pek sevmiyorum yakıt ne olacak, hız ne olacak, tork ne olacak, sorunsuz olacak mı, önceden biri yapsaydı gözüm kapalı atlardım ...
Aman abi, aman deyim.. aman ... !!
Benim yaptığım değişiklikleri de daha önce (Dünyada) kimse yapmamış Kafaya koyunca oluyor, araştırmıştım bende baya. Ama sakın ustalara o şekilde güvenme. Hatta hiç güvenme. Sen herşeyi bil, hangi parçayı alacağını, uyup uymayacağını vs, emin ol... Ondan sonra giriş.
Ki ben hala aynı kanıdayım, o motoru 18 hp gibi bir değere getirmen pek bişeyi değiştirmeyecek. Benim motor kağıt üstünde 12kw idi. Şimdi yine kağıt üstünde(çindeki fabrikaya göre) 22kw üstü bişey olması gerek. Yani ~16 hp den 30 hp üstüne çıkmış olmam gerek. Benim ölçüm yapma şansım yok. Geçenlerde bir WR250 kullandım (31hp) benimkinden çok da olağan üstü gitmiyordu. Tahminen şuan motorum 25 hp civarı olabilir (ki hala yarım gazın üstünde tam verim alamıyoruz hava girişinden ötürü).
Sonuç olarak diyeceğim o ki 400-500 bişeyler harcayıp 18 hp yapman ufak bir çekiş farkı dışında o motoru satmanı daha da zorlaştırı ve belki de ömründen yer. Benim taktığım bigbore kit direk fabrika yapımı, o yüzden ömür olarak çok bişey değişeceğini sanmıyorum. Ama mesela KLX için 330 hatta 350 cc BB kitler var. Motorun ömrünü harbi alıyor diyorlar Normaldir.
ustalar tayvan malı takarız diyorlardı, linktekiler olabilir heralde ama açılmadan önceden parça bulmak zor galiba ...
http://www.motostar.com.tr/TAIWANMOTOSKLETYEDEKPARCALARI&motostar&45-0.html
bence motorlarınızı fazla kurcalamayın.orjinal mal iyidir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)