Hyosung Rx125SM paylaşımları...
Reklamlar
-
08 Ağustos 2012, 01:35
#381
Valla ben shinkolardan çok da memnun değildim. Ama haksızlık da etmiyeyim, benim arka lastik 180/80 idi, ve 14" idi. Ön taraf ise 130/80 gibi fazla kalın R18 idi. Yani lastikler zaten garip ebatlarda idi. Belki frenajda sıkıntı yaratmasının sebebi ebatlarıydı. Ama belki maxiss felan olsa daha beter olacaktı. Yada benim ilk motorum olduğu için ben fazla beklenti içindeydim. Ama şunu söyleyebilirim ben shinkoların tekrardan denenmeye değecek lastikler olduğunu sanmıyorum. Başka birşey dene, hem tecrübe etmiş olursun sonraki motorların için fikir olur...
Reklamlar
-
14 Ağustos 2012, 13:36
#382
en pis en kirli rx 125 sm kullanıcısı olarak mecidiyeköydeki motoseri tavsiye etmiyorum çünkü erdal abi her gittiğimde bu motorun hali ne diye kızıyor. adamlar benden daha çok düşünüyor motoru ama sadece periyodik bakım için gittiğimden ve ilk motorum olduğundan değerlendiremiyorum servisi.
lastik konusunda bir şey sorabilir miyim? bu motor durmuyor. arka frene basınca kuruk yanına kadar geliyor neredeyse. hafif tırtıklı bi model düşünsek nasıl olur acaba?
-
14 Ağustos 2012, 18:17
#383
phradrel adlı üyeden alıntı
en pis en kirli rx 125 sm kullanıcısı olarak mecidiyeköydeki motoseri tavsiye etmiyorum çünkü erdal abi her gittiğimde bu motorun hali ne diye kızıyor. adamlar benden daha çok düşünüyor motoru ama sadece periyodik bakım için gittiğimden ve ilk motorum olduğundan değerlendiremiyorum servisi.
lastik konusunda bir şey sorabilir miyim? bu motor durmuyor. arka frene basınca kuruk yanına kadar geliyor neredeyse. hafif tırtıklı bi model düşünsek nasıl olur acaba?
arka frene fazla basınca teker kitleme bende de oluyor, ama bende yanlanma pek olmuyor..belki bizdeki shinko dan ziyade daha yumuşak hamurlu lastik daha faydalı olabilir.
asfalt kullanımda tırtıklı lastiğin bir avantajı olacağımı sanmam..neticede tırtık ne kadar artarsa tutunma da o kadar azalır
-
22 Ağustos 2012, 16:37
#384
motor hafif olunca bir de fern yapınca arkanın kilitlenmesi normal gibi geliyor bu motorda. arkadaşalra da hep söylüyorum gitmesine gidiyor da durmuyor motor diye.
bu arada bizim gidon kalınlığı kaç mm bilen var mı?
-
30 Ağustos 2012, 21:52
#385
sayımız artmış galiba, keşke bir haftasonu gezi düzenlesek, diğer markalardan da illa ki arkadaşlar olsun da çekirdek kadro olarak olayı biz organize etsek iyi olurdu ...
günübirlik istanbul dışına bir yere gidip gelebiliriz ...
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
03 Eylül 2012, 00:46
#386
güzel olurdu beni sayabilirsiniz. bu arada elden geçiriyorum makineyi. boya yaptık bakalım tutacak mı sonuçlansın paylaşacağım. tabi tekrar toplayabilirsem
-
03 Eylül 2012, 13:22
#387
Toplarsın inşallah Son halini merak ediyorum...
-
04 Eylül 2012, 12:37
#388
polo34 adlı üyeden alıntı
sayımız artmış galiba, keşke bir haftasonu gezi düzenlesek, diğer markalardan da illa ki arkadaşlar olsun da çekirdek kadro olarak olayı biz organize etsek iyi olurdu ...
günübirlik istanbul dışına bir yere gidip gelebiliriz ...
bu hafta ben de gelebilirim..
phradrel adlı üyeden alıntı
naked yapmişşın
-
07 Eylül 2012, 06:20
#389
polo34 adlı üyeden alıntı
If you go with bigger tires you will lose:
some speed
some acceleration (not only do you cut wind less, you also literally spin up the tires slower, as they are fatter and therefore heavier)
some aerodynamics (smacking wind with fat tire vs skinny)
some leaning speed (when you lean to turn the bike will react slower)
inferior traction ( not enough weight per square centimeter of tire to 'grip' the pavement)
inferior handling in rain (decreased weight per area=easier to slide or hydroplane)
you will gain:
NOTHING. Except it'll look better.
eğer büyük lastik takarsanız şunları kaybedersiniz:
biraz son hız
biraz hızlanma (rüzgarı az kesmekle kalmazsınız, lastikler daha kalın ve ağır oldukları için kelimenin tam anlamıyla daha yavaş dönerler)
biraz aerodinamik (rüzgarın kalın lastiği tokatlaması karşısında lastik güçsüz kalacak)
biraz yatırma hızı (motoru döndürmek için yatırdığınızda motor daha yavaş/geç tepki verecektir)
kötü/dengesiz/kalitesiz çekiş (yolu tutması için lastiğin cm kare başına düşen ağırlığın yetersiz hale gelmesi)
kötü/dengesiz/kalitesiz yol tutuş (alan başına düşen ağırlığın azalması = kaymanın ya da ıslak zeminde kızaklamanın kolaşlaşması)
kazanacağınız:
HİÇBİRŞEY. İyi görünmesinin haricinde
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:59 ----------
Abrascas adlı üyeden alıntı
ben de maxxis fena değil ve tercih edilen bir marka diye biliyorum... 125 lik sm de nasıl performans verir bilemeyeceğim ama gt250r dan biliyorum shinko hakikaten beş para etmez...
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:02 ----------
polo34 adlı üyeden alıntı
sayımız artmış galiba, keşke bir haftasonu gezi düzenlesek, diğer markalardan da illa ki arkadaşlar olsun da çekirdek kadro olarak olayı biz organize etsek iyi olurdu ...
günübirlik istanbul dışına bir yere gidip gelebiliriz ...
gelmek isterseniz sakaryaya beklerim arkadaşlar, burada 15-20 motorluk bir grubumuz da var müsait olan arkadaşları da çağırırız hep birlikte sizi misafir etmiş ve tanışmış oluruz... burada günübirlik gezilip görülebilecek çok güzel ve yeşillik yerler de var... bence gezi düşünüyorsanız ve daha önce pek gelmediyseniz on numara olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:09 ----------
büyük lastik takmayla ilgili olarak, geniş takarsak daha güvenli süreriz, motor daha iyi yol tutar diye biliyoruz ama bu yabancılardan alıntı yaptığımız yazı tam olarak bizim bildiğimizin tersini söylemiş... son hız ve hızlanmanın biraz düşeceğini biliyoruz tamam, motoru yatırırken geç tepki vermesine yani birazcık hantallaşmasına da amenna yani numaralandıracak olursak 1, 2 ve 4. satırlara katılıyorum... ama 3, 5 ve 6. satırlara katılmıyorum...
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
-
07 Eylül 2012, 11:38
#390
tekhancer adlı üyeden alıntı
büyük lastik takmayla ilgili olarak, geniş takarsak daha güvenli süreriz, motor daha iyi yol tutar diye biliyoruz ama bu yabancılardan alıntı yaptığımız yazı tam olarak bizim bildiğimizin tersini söylemiş... son hız ve hızlanmanın biraz düşeceğini biliyoruz tamam, motoru yatırırken geç tepki vermesine yani birazcık hantallaşmasına da amenna yani numaralandıracak olursak 1, 2 ve 4. satırlara katılıyorum... ama 3, 5 ve 6. satırlara katılmıyorum...
3. kısım çok açık değil mi? Lastik genişledikçe rüzgara daha fazla direnç gösteriyor işte Yani akılda ufak bir etki gibi izlenim bırakabilir ancak sürat arttıkça lastiğin rüzgardan nasıl etkilendiğini kestirmez zor. Kaldı ki ne olursa olsun, geniş bir cisim rüzgardan daha fazla etkilenir.
Diğer konuyu ise biraz uzunca açıklayalım; Lastikteki genişlik arttıkça sürtünme alanını da artar ve yol tutuşu iyileşir ancak sürtünen alandaki basınç azalır bu da yol tutuşu kötüleştirir. Yani yüzey alanının genişlemesi yol tutuş açısından bir yandan +, bir yandan - etki yaratmaktadır. Aynı şey inceltilen lastik için de tam tersi şekliden söz konusudur. Peki bunun en iyi olduğu yer neresidir?
Motosikletler veya arabalar için ağırlık/güç oranı başta olmak üzere, kullanım amacı, tasarım, aerodinamik gibi etkenlerden dolayı optimum bir lastik genişliği ve yanak yüksekliği belirlenir. Bu değerlerin altına veya üstüne çıkmak çoğu zaman performans kaybı olarak bize geri döner. Ancak bazı araçlar kullanım amacı ön planda tutularak belirlenmiş lastik ebatlarına sahiptir. Mesela benim önceki motorum Hyo-RT125_Karion gibi. 125cc ve arka teker genişliği 180 idi. Güçsüz motoru ile o kalın tekeri döndürebilsin diye de jant çapını 14" yapmışlardı(teker çapı büyüdükçe tekeri döndürebilmek zorlaşır). Peki neden böyle ufak bir motora 180 lik bir lastik takmışlardı? Kullanım amacından ötürü... O motor topraktan ziyade kumsal gibi yerlerde kullanılsın diye üretilmiş. Geniş lastik tabanıyla kuma gömülmesin diye. Ha ben o lastik yerine 120 lik bir lastik taksaydım elbette performans kazanacaktım(şehir içinde) ancak kullanım amacımdan uzaklaşacaktım.
Benim motorum kumsal amaçlı idi. Ancak yollarda gördüğümüz motorların çoğu asfalt/şehir içi kullanım amacına yöneliktir. Bu tür motorlarda yakıt tüketimi+yol tutuş+dayanıklılık gibi faktörlerin göz önüne alınması sonucunda lastik ebatları belirlenir. Yani sen YBR'nin lastik ebatını değiştirirsen illaki bu saydığım faktörlerin birinden(birkaçından) ödün vereceksindir.
5 ve 6. kısımlar aynı şey aslında. İlk dediğim gibi lastik genişledikçe basınç azalır. Basıncın azalması da yağmur ve kar gibi zeminlerde iyi değildir. Çünkü böyle zeminlerde basınç yüksek(lastik dar) olmalı ki karı ve yağmuru kesip, daha derinlere(asfalta mümkünse) temas edelim. Aksi taktirde geniş bir lastik ile karda ve yağmurda gemi misali yüzersin. Aynı durum asfalt içinde geçerlidir. Masanıza kaleminizin 2 ucunu da eşit şekilde bastırarak sürtün. İnce tarafı masayı kazımaya yönelir ve daha iyi tutuş sağlıyormuş hissi verir. Fakat çok bastırırsanız da ucu kırılır.
Bunu lastiğe uyarlarsak da; ince lastik yola daha fazla basınç yapar ve tutunur(yolu yarmak istiyormuş gibi). Ancak gereğinden ince lastikte ise bu basınç iyice artar ve lastiğin kapasitesini, lastikteki kavuçuğun tutunma direncini aşar. Sonuç, lastik tam kapasite ile çalışamaz. Yine kayma eğilimi gösterir. Çünkü maruz kaldığı gücü karşılayamamaktadır. Ayrıca viraj gibi yatay yüklere maruz kaldığı durumlarda burkulma eğilimi gösterir(kırılan kalem ucu misali).
Bu sebeptendir ki optimum lastik ebatlarından ne daha kalını ne de daha incesini tercih etmek parlak bir fikir değildir. Yani en azından bir şeyden kazanırken başka birşeyden kaybederiz.
Çok uzun oldu ama açıklayabilmişimdir umarım.
-
07 Eylül 2012, 15:11
#391
3. satırla ilgili demek istediğini zaten düşünmüştüm ama benim dikkat çekmek istediğim burada rüzgara karşı güçsüzleşmiş de olmuyor aslında, lastik her ne kadar genişleyerek daha fazla rüzgara maruz kalsa da biraz daha ağırlaştığı ve yere olan sürtünmesinin de artmış olduğu için daha oturaklı hale gelmiş oluyor yani bir taksi ile jip kıyaslaması gibi ya da bir kamyonet ile kamyon kıyaslaması gibi düşünebiliriz, yani rüzgar direnci artmış oluyor belki ama ağırlık dolayısıyla oturaklılık da arttığı için ikisi birbirini dengeliyor bir yerde hatta ağırlık daha iyi bile diyebiliriz, mesela bir kamyon mu kolay savrulur yoksa bir araba ya da kamyonet mi? sadece 3. satır bağlamında yalnız bu söylediklerim... bunun yanında senin bahsettiğin "basınç" olayı ile "cm kare başına düşen ağırlık" aynı şey olmuş oluyor, ben bunun basınç demek olabileceğini hiç düşünememiştim :D ama mevcut basınç azalmıyor aslında sadece alan başına yani cm kare başına düşen basınç azalmış oluyor basıncımız hala aynı ve bunun da dolaylı olarak yol tutuşa negatif etki yapacağını sanmıyorum sonuçta toplamda aynı basınç olmasına rağmen daha fazla sürtünme alanı da oluşmuş oluyor yani aynı basınçla birlikte daha fazla sürtünme elde etmiş oluyoruz ki bu noktada da yumuşak hamurlu, çabuk ısınan lastiklerin önemi ortaya çıkıyor zaten şöyle ki; yola tutunmamız basınçla beraber lastiğin kalitesi x sürtünme oranımız/alanımız diyebiliriz... ama dandik lastik olmuş olsa sürtünmenin önemi daha aza inmiş olacak, bu noktada da dandik lastikte basınç faktörü daha önemli bir hale gelmiş olacak... ama motorun ağırlığına ve de rüzgar, aerodinamik vs. gibi unsurlar sonucunda tekerlere ulaşan basıncın oranına ve motorun kullanım alanına bağlı olarak optimum lastik ölçülerinin seçilmesi lazım evet, açıklamaların için ayrıca teşekkür ederim gerçekten zevkli, düşündürücü ve bilgilendirici oldu benim için umarım okuyan arkadaşlar da istifade ederler...
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
-
08 Eylül 2012, 10:38
#392
Merhaba arkadaşlar bende rx125 sm motosiklet almak istiyorum sahibinden.com da 4.550 tlye 2011 model var sizin fikrinizi de almak istedim. gerçi rengini pek tutmadım ama. linki aşağıda.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...95768242/detay
-
08 Eylül 2012, 12:05
#393
Barkar adlı üyeden alıntı
sıfır gibi 150 km'de, fiyatı da çok ucuz ... ne duruyorsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------
meendis adlı üyeden alıntı
bu hafta ben de gelebilirim..
bu hafta açık öğretim sınavlarında görevliyim, haftaya da bebek görmeye gidicem ondan sonraki hafta sonuna müsait olursak konuşalım hafta içi belki bir gün kaçamakta aslında mümkün, suzuki drz400sm li bir arkadaşta hafta içi için müsait ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:03 ----------
tekhancer adlı üyeden alıntı
gelmek isterseniz sakaryaya beklerim arkadaşlar, burada 15-20 motorluk bir grubumuz da var müsait olan arkadaşları da çağırırız hep birlikte sizi misafir etmiş ve tanışmış oluruz... burada günübirlik gezilip görülebilecek çok güzel ve yeşillik yerler de var... bence gezi düşünüyorsanız ve daha önce pek gelmediyseniz on numara olur...
inşallah organize olabilirsek neden olmasın
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
08 Eylül 2012, 12:14
#394
polo34 adlı üyeden alıntı
sıfır gibi 150 km'de, fiyatı da çok ucuz ... ne duruyorsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------
Hemen alimi yani. ben motordan çok anlamam bi usta ile mi gitmem lazım acaba. uy içimi heyecan sardı
-
08 Eylül 2012, 19:23
#395
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
10 Eylül 2012, 11:02
#396
-
10 Eylül 2012, 12:40
#397
Arkadaşlar, teşekkürler.
Sıfırı internette 5.900,00 tl ye vardı bi ara. Ama aynı kasa oyüzden tanıdık usta var onunla görüşüp nasipse yarın Ankara ya gideriz.
-
11 Eylül 2012, 13:32
#398
kasalar aynı. motor aynı. dedikleri gibi kazasız belasızsa al ama şöyle de bir şey var şehir içinde kullanıma uygun makinedir. 125cc olayını da düşünün tabi.
-
11 Eylül 2012, 16:59
#399
Yeni kullanıcı olduğum için bana yeter diye düşünüyorum. Sağlam olması yeterli.
-
11 Eylül 2012, 20:11
#400
Barkar adlı üyeden alıntı
Yeni kullanıcı olduğum için bana yeter diye düşünüyorum. Sağlam olması yeterli.
aradığın sağlamlıksa gönül rahatlığıyla al, o konuda hiç pişman olmazsın, global motorun getirdiği eskiler üstten çift eksantrikli 14.5hp idi, kanuninkiler 13 hp olması lazım, yine de 100-110 yapar diye düşünüyorum, o hızlarda acemi biri içinde yeterli oluyor, amacın gezmekse az yakıt tüketimi ile seni sorunsuz gezdirecektir, bu motoru sürmek diğerlerine göre yüksek (rüzgardan etkileniyor) olduğu için daha zor ama bunu sürersen aynı tarz pekçok motoru daha rahat sürersin, boy kısaysa yine problem oluyor, zamanla alışsan da bir ayağın çukura denk gelirse dalgınsan yere bırakma ihtimalin oluyor motor cross olduğu için yatırsan da masraf çıkarmıyor, kaldırıp devam ediyorsun
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler