Hyosung Rx125SM paylaşımları...
Reklamlar
-
"Lean"den kastını tam anlayamadım. Ama dediğin gibi sorunu tarif etmiş. Çözüm olarak da kendi sattıkları Jet-kit'i önermiş . Ticari gibi gelse de, fabrika çıkışlı karbüratörün maksimum performansa göre ayarlanmadığı için egzoz değişikliği gibi modifikasyonlara uyum sağlayamaması mantıklı geldi bana. O yüzden bu jet-kit olayı çözebilir. Tabi yine şunu unutmamak gerek, hem egzozun hemde jet-kit'in montajından sonra iyi ayar yapılması gerek. Yoksa olacağı varsa da olmaz, düzelmeyebilir yani. Takipteyim, haber vermeye devam et ;)
Reklamlar
-
"Lean" dediği karbüratöre fakir yani az benzin gitmesi bildiğim kadarıyla.
Konuya direk daldım ama benim fabrika ayarlarıyla oynanmamış motorum da çoğu zaman "popping" dediği patlama seslerini çıkarıyor arada. Bi karbüratör ayarı yapsam iyi olcak sanırım.
-
Arada bir bende de o sesten çıkıyordu. Eskiden daha çok çıkıyordu, gazı kestiğimde. Yağını değiştirdim o patlamalar neredeyse olmuyor şimdi. Ama çıkan yağ'ın durumu iyi değildi. Tam sebebi o mu bilmiyorum, bir de yağını değiştirirken elinde anahtarlar vardı, "hava ayarını da yaptım biraz" dedi. Tam bakamadım ne yaptığına da o küçük bakımdan sonra patlamalar kesildi. Çok mühim bişey değil bence zaten. Aşırı olmadığı sürece.
-
Hava ayarından olabilir. Benim motor hala rodajda tabi nerdeyse her ani gaz kestiğimde patlama sesleri duyuyorum. Şimdi yukarıdaki yazıda bunun hararete de yol açtığını okuyunca biraz korktum açıkçası, çünkü 2 kere yüksek devirde(4000 devirdir çok aşırı değil) giderken gaz kesince stop etti motor durduk yere. Hararet ihtimali korkuttu beni biraz açıkçası.
-
-
Syanur adlı üyeden alıntı
Seninkinin hararetten durduğunu zannetmiyorum ben. Bende de o olay arasıra oluyor, sanırım rolanti deviri çok düşük, o yüzden gaz kesmelerde yada dururken çok ani olmasa da gaz açmalarda motor stop ediyor. Yağ değiştirmeden önce daha sık oluyordu. Motoru çok ısıtmış olsam bile gaz kestiğimde stop ediyordu.
Bir de dün tam eskişehir yolundan bahçeliye döndükten sonra motor teklemeye başladı. Gaz yemedi, yedi gitmedi, öksürdü aksırdı... Marş yedi yemedi gibi oldu. Kenra çektim, iyice endişelenmeye başladım. Allahtan eskişehir yolunda olmadı dedim. Sonra aklıma benzini kontrol etmek geldi. Telefondan en son aldığım Km yi kontrol ettim
250 km'yi devirmişim...
Rezerve aldım, aynen devam
Maşallah valla benzin bitmesi dışında yolda kalmasın motorlarımız. Rolantiyi yükselttim o olaydan sonra, fakat araya kış girdi fırsat bulamadım bir daha denemeye. Belki düzelmiştir . Bu arada yine sana denk geldim ben. Bu sefer Tunalı'dan Küçükesat tarafına dönerken. Birkaç gün oluyor.
-
Hee, abime doğum günü pastası almaya gidiyodum, daha doğrusu eve dönüyodum Seyran lisesinin arkasındayız Ben değil de abim de sana denk geliyormuş, "olum senin motorun aynısından gördüm bugün" dedi 2kez geçenlerde. İlkinde inanmamıştım, zaten motordan anlamıyor benzetmiştir dedim. "Turuncuydu olum, aynısıydı" deyince 2.sefer,,, dank etti
Bidahakine el et, işaret et, ip çek, yola çivili zincir at... Yap bişeyler ;) Sen oralarda mı çalışıyosun?
-
-
lean fakir karışım oluyor yani havanın fazlalığını işaret ediyor, rich olsaydı zengin karışım olup yakıt fazla olacaktı, tek sorun geri dönüşün biraz riskli olması, karbüratörü kaybetmek istemiyorum, ekstradan bir delik delinmesi opsiyonel olarak gerekiyor, delinmesede satıcı oluyor diyor ama kafam karıştı açıkçası, karar tam veremedim ...
fakir karışım yüzünden egzozda patlamalar olurmuş, motor az yakar ama bu durum motorunda canına okurmuş, bende de orjinal egzozla çok az da olsa patlama bazen oluyordu ...
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
evet bugün itibarı ile hızlı kargo ile (15 tl yanlışlıkla ödedim ) 100 tl ye jet kit satın almış bulunuyorum
http://korider.com/
yukarıdaki forumda jetkit olarak arama yapınca bir sürü 125-250-650 cc hyosung sahiplerinin jetkit takıp memnun olduklarını gördüm, ne yazık ki onların motorlar tek silindir değil, o yüzden benim motordaki sonuç belli değil, şimdilik 100 km/h altında iyileşme var gibi geldi bana, üstünde eskiye göre kesin yok, eksik olan yakıtı daha geniş karbüratör memeleri ile vereceğiz, bakalım sonuç ne olacak bu arada hangi ölçünün kullanılacağı okuduğum kadarıyla en büyük problem, bu firmada bizim motora özel birşeyler yaptığını iddia ediyor, linkteki siteden de o firmadan alışveriş yapıp memnun olan olmuş, egzoz+jetkit 450 tuttu, bakalım karşılığı ne olacak
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
17 Nisan 2012, 10:12
#331
bu yaz sonuna dogru rx 125 sm modelini alicam yalniz ben motordan max. performans almak istiyorum egzost,hava filtresi,jet kit vs hatta bulursam bigbore kit bile alabilirim tam olatak hangi marka ve nereden bulabilirim parcalari
-
05 Mayıs 2012, 23:06
#332
benim jetkit gelmedi ebay den parayı geri aldım, satıcı yolladığını söylesede şikayet ettim ve para geri ödendi ...
şimdi yakında bir servis var, yedek parça stokları çok fazla, tüm çinlilerin neredeyse distribütörlüğünü zamanında yaptılar, şimdi küba ve mondial var, oradaki ustaya başka motorların jetkitlerinden deneme yanılma ile birşey taktırmayı düşünüyorum, ayar tutan bir tane şansa yakalarız belki, yoksa egzozu sökebilirim ...
bizim motora göre dizayn edilmiş bir egzoz yok, modifiye parçası da yok, iş bilen bir usta sana lazım
http://abahcustom.multiply.com/photos/album/16/SUMOIJO_
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
06 Mayıs 2012, 08:27
#333
aslinda bu linkteki elenanlara ulasilabilse fena birseyler cikar ortaya adamlar resmen rx 125 modifiyesi yapiyorlar buyuk ihtimal bununda uyumlu olan piston vs kitler vardir sonucta bundaki motorda elvet bi motorun kopyasidur gibi gekiyor bana
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
06 Mayıs 2012, 10:36
#334
ben email onlara yazmıştım ama cevap gelmedi, fotolara baktım, dükkanları öyle gösterişli değil, firma kurumsal değil, ne hikmetse endonezya da bizim motor tutulmuş ve modifiyelisi çok var
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
06 Mayıs 2012, 13:02
#335
taiwan endonezya gibi yerlerde bole dusuk ccli performansi iyi olan motorlar ustune modifiye yapan cok ama iste bizde bu motorun kiymeti bilinmedi simdide milleti supermoto meraki sardi ama artik bu motor yok ole oluncada ya benim gibi cin malina yoneliyorlar yada cok ucuk fiyatli performanstan yoksun motorlara bakiyorlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------
birde bu rxlerin arazi versiyonu var motorlar ayni degilmi onla sonucta ayni seri ama bg leri farkli yani onuda 15 bg yapmak mumkun degilmidir
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------
hatta internette sole birseyde buldum bkz tt160 hyosung xrx 125 in modifiyeli versiyonuda denebilir aybi makona 160 cc mesela malezyada yedek parca vs satan bir yer bulunursa siparisle pistonu vs alinip rx e big bore amacli takilir 160 cc yapilabilir yani
www.bkzbikerz.com/TT160/b?pid=8&doit=order
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
06 Mayıs 2012, 13:49
#336
eyvallah bunlara da email attım, bakalım cevap çıkacak mı
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
06 Mayıs 2012, 14:32
#337
cok kararsiz kaldim ya birtane 2 el rx 125 sm mi alsam yoksa bendeki motoru 250 cc ye mi yuksetirsem( piston segman olayi) yoksa baska marka motor mu alsam maks 250 cc ye kadar istiyorum cunku gerisi istanbulda ozellikle 4 levent bsiktas bebek gibi yollarda %80 dolastigim icin bosa agirlik ve yakit sarfiyati oluyor napsam bilemedim en kotu 130 yapabilicek birazda torklu birsey lazim napsam ne dersin
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
06 Mayıs 2012, 16:17
#338
valla bende aynı duygular içindeyim skyteam ile uğraşan bir sürü kişi vardı, şimdi o motorlarda sahibinden.com da kalmamış, bu işi anahtar teslim proje olarak sahiplenecek bir usta lazım, bulursan bende fiyat almak isterim, eğer komple bir modifiye olayına girersen caddeden araziye girmeyeceksen bence hyosung ya da yuan olmuş fark etmez, komple modifiyeden kastım boya egzoz acerbis granaj vs şekil olarak da mod, titreşimi de azaltmak için illa ki birşeyler yaparlar ...
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
06 Mayıs 2012, 16:40
#339
hadi gorsel sorun degil o bir sekilde olur onu yapan arkadasimda skyteam vs lere cok yapti gorsel olarak da bana performans lazim yuan dedigim motor 90 da kaliyor
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
16 Mayıs 2012, 21:43
#340
eveetttt, bugün de fmf powercore 4 egzozun (suzuki drz 125 sm) benzin tüketim testini gerçekleştirmiş oldum ve çok şaşırdım
97 oktan ile otoban-şehir içi-trafik vs karma 96,5 km yol yapmışım, 2,23 lt benzin aldı, iyi mi ben benzin coşacak sanıyordum...
bu değer bariz bir şekilde fakir karışımda gittiğimi gösteriyor galiba, motorun gidişi, hızlanışı güzel, gaz kolunu boşa bırakınca egzozdan patırtı oluyor o kadar main jet değişimi heralde olayı eski tüketim değerine geri getirir diye düşünüyorum ... orjinal egzozla 95 oktanla 2,8 lt yakıyordu ...
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler