Merhaba.Öncelikle Ayvalık'a taşınmış olma durumun için hayırlı olsun derim.Ayvalık yazları çok kalabalık olan kışın ise sakin olan bir yer.Etrafı bol bol doğa.Gezcek çok yer var.Trafik yok yollar bomboş ne güzel
Havası temiz denizi güzel..Bu tarz yerleşim bölgelerininde geleneksel motoru cup'ı almışsında biniyorsun zaten
Ninja'da Gt250 de güzel motorlar.Ama sanırım uzun caddeler otobanlar olmayınca pek fayda sağlayamaz kullanıcıya eğer kullanıı fayda yerine görüntü aramıyorsa
Hyosung Sm'yi bu sene Ağustos ayında aldım.17000 km de aldığım motorum şu an 22000 km'de.Motor ile işe gidip geldiğim için km hızlı artıyor.İşe giderken E-5 ve otoban kullanıyorum.Eşimide bırakırsam yaklaşık 100 km yol yapıyorum günde.Motor trafikte yüksek olması sebebi ile sürekli görünür olmayı sağlıyor bu insana çok güven veriyor.Ön arka disk frenli.Arka fren şimdiye kadar hiçbir motorda rastlamadığım şekilde iyi.Hatta geçen gün mecidiyeköy merkez motorda bakım yaptırırken test sürüşü yapan ustanın ifadesi aynen şöyle idi
"nasıl ya
bu kadar iyi nasıl oluyor anlamadım bu freni" Fren mesafesi iyi frenlerle ve motorun hafif olması ile oldukça kısalıyor
Motorun amörtisörleri çok yüksek ve yumuşak aynı bir enduro motor tepkisi veriyor.Yolda çukur tümsek hiç bir zaman sorun olmuyor.Kolayca atlıyor motor her engeli.Hatta ben büyük tümseklerden geçerken ayağa kalkıp gaz açıyorum arasıra aktivite olsun diyerek
Lastikler zaten asfalt lastiği jantlar ise ufak supermoto zaten öyle oluyor
Motor 125 lik ancak muadili olan motorlarla arasında ciddi performans farkı var.15 bg motor ile çok seri bir sürüş sağlıyor.Özellikle yüksek devirlerde motorun gücü tatmin edici.Motor hem hava soğutmalı hemde yağ soğutmalı.Bu sürekli yüksek hızda gidilemeyecek vede rüzgar alamayacak yollarda büyük avantaj sağlıyor.Radyatör motora konan yağı kullanarak motoru soğutuyor.Uzun yoldada bu özelliği sayesinde sıkıntısız yolculuk yapılabiliyor.Kendi adıma motor ile 360 km lik geziyi gidiş dönüş tamamlamış ve hiç bir sıkıntı yorgunluk yaşamamış bulunmaktayım.
Motorun kronik olarak sıkıntısı yok.Yaşadığım hiç bir arıza veya başka bir durum olmadı bu kadar km'de.Sadece daha önceki motorum Gv 250 'de de olan boş vitese zor geçme durumu var.Bunuda nasıl yapacağını bildikten sonra bir sorun olmuyor zaten.Hyosung lara Kanuni servisleri bakıyor.Yaygınlar.Motora parça lazım olduğu vakit piyasadan rahat bulunabiliyor.kuralkan.net ve merkez motor kargo ile parça gönderimi yapıyor.Benim şu ana kadar her hangi bir parçaya ihtiyacım olmadı.Zaten dişli ,zincir ,buji ,balatalar,yağ ve hava filtreleri servislerde dahi bulunabiliyor.
Motorun benim ibrede gördüğüm son hızı 132 km.Otobanda çok rahat çıktığım bir hız.Ancak sürekli gidilebilecek bir hız değil.Seyahat için ideal son hız 125 km'dir. 2 kişi ile rahat bir şekilde bu hızda gitmek mümkündür.Gelelim yakıta şehir içinde normal kullanımda 2,5 litre civarı yakmaktadır.Agresif kulanımda ani hızlanma ve frenlerin olduğu yüksek hızlara çıkma ve sürekli dur kalkların olduğu bir sürüşte 3 litre ve daha üstünü yakabilmektedir
,Şehir dışı kullanımda ise 80-90 km hızında motor sadece 2 litre yakmaktadır
Motorun Cc ile kıyaslanacak olursa kesinlikle 125 lik gibi görünmüyor.Çok çekici ve agresif bir tasarımı var.Far ve çamurluk çok kolay değişiyor.15 bg lik bir performansı bu kadar ucuza sağlayabilecek motor yok.Umarım yazdıklarımın bir yardımı olur
İşte benim motorum titrek
Güle güle
http://c1110.hizliresim.com/q/t/4mcv.jpg