Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
Anladım, evet o modelleri arasıra karıştırmamak mümkün değil. Süper gereksiz olabilir ama modeller için kafamda şöyle bir şey oluştu(admin edasında ) ;
RX 125-SM(SuperMoto)...= SM
RX 125-D(Enduro)..........= XRX
RT 125-D(Karion)...........= RT
XRX'ler sahibinden.com da sürüsüne bereket ama ben şehir içi aradığım için işime yaramıyorlar. Ki bende, derinlerde bir SuperMoto rüyası başladı ki bu aralar anlatamam... Rüyama giren bir motor var atrık öyle söyliyim :p
Aprilia Dorsoduro 750 Factory...
#sürenadam
Bende sana yazacaktım, motorun kafayı değiştirmişsin... Kendi kendime diyordum "eğer SM alırsam şu kafalardan takarım kesin" diye. Çok acayip yakışmış bence...+1
Dün akşam dünyanın en zor işini başardım, bankadaki görevliye başvuruyu tamamlattırdım... Bugün aradım, "bir sorun yok, haber bekliyoruz. Gelince ben size haber vericem" dedi. Eğer 5.30 dan önce halledebilirsem akşama motor altımda olacak inşallah. Şuanda 2 kaskım ve 1montum var(arkadaşlarım sağolsun), Kaporayı verdim, Babalar gibi ehliyetim de var, ağzımın suları da akıyor artık...sabrım kalmadı ya neyse, hayırlısı diyorum yinede... ;)
#sürenadam
Ben biliyorum o motoru galiba sahibinden.com da tertemiz RT görmüştüm.Güzel ve temiz motordu görünen.125 cc deme.Ben hergün 100 km yol yapıyorum ilaç gibi bana 125 cc.Arkadaşlarımın çoğunun motoru yatarken 250 cc 650 cc hatta CBR 1100 xx ben ne geziler yapıyorum Bende çok pişman olcam benzin yüzünden ama yapacak birşey yok bir kere motoru büyütmeye karar verdim.650 cc lik ocağımı kurutaccak kesin:(
Senin motora gelince yaparsın kafana göre kozmetiği o kolay.İlk sitikırlarından kurtul bence.Onlar en çok bozan ;)
https://www.youtube.com/user/funtay34
http://instagram.com/tayfunboralegend/
https://www.facebook.com/tayfun.bora
2.000km deki garantili motor da canımı sıkarsa zaten vazgeçerim ben bu sevdadan
Sen neye karar verdin? V-Storm felan??
Kozmetiği kendim yapmak istiyorum, özellikle depoyu ne ile nasıl boyasam diye düşünüyorum. Bir de motor koruma demiri var ya, delikli görünen, o kaynak ile mi tutturulmuş yoksa sökümle ihtimali var mı??
#sürenadam
https://www.youtube.com/user/funtay34
http://instagram.com/tayfunboralegend/
https://www.facebook.com/tayfun.bora
https://www.youtube.com/user/funtay34
http://instagram.com/tayfunboralegend/
https://www.facebook.com/tayfun.bora
Matı severim, motoru mat siyah yapıp jantları ve egzozu mat kırmızı düşünüyordum. Jantları güzel ayarlayabilirsem hoş durur. Ama motoru alıp bir de öyle düşüneyim. Uzun uzun bakınca belki daha güzel bişey gelir aklıma... Küçük kardeşim bu konularda çok yaratıcı, ona danışcam kesin. Kerata daha ortaokula giderken NFS Underground2 de ne arabalar yapıyordu bir görsen...
#sürenadam
Kartal Sahilde dün akşam gördüğüm turuncu XRX 125'in sahibi buralarda olabilir mi acaba?
https://www.youtube.com/user/funtay34
http://instagram.com/tayfunboralegend/
https://www.facebook.com/tayfun.bora
herkese iyi geceler arkadaşlar,çok uzun zaman olmamasına rağmen z750 den sonra küçük hacimli bir race düşüncem vardı..ilk tercihim gt250R olmasına rağmen ninja 250 de diğer seçeneğimdi.lakin 4 ay önce Ankaradan evimi ayvalık'a taşımış olmamla birlikte buranın hava ve özellikle yol sartlarına bu 2 seçenek çok uygun olmayacak diye düşünür oldum..Aklımda da bu frogile uygun en güzel motorun sm olacağına karar verdim..dayanıklı,güçlü ve yol lastıklı olması bu yollar için sanırım biçilmiş kaftan olacaktır..tüm yorumları tek tek okudum,uzun uzun da net ten araştırıyorum bugunlerde..hakkında olumsuz hiçbirsey yok neredeyse..işe gidip gelirim diye 100 cc bir cub motor aldım burda şimdilik yakıt konusunda memnun ettiği için tek eğlencem durumunda..sm konusunda fikirleriniz,söylemek istedikleriniz,kronik sorunları vs gibi yorumlarınızı dikkatle takip edeceğim..tabi önerileriniz olursa da sevinirim..
Güzel bir araştırma yapmışsınız sanki, o yüzden öncelikle sizi taktir ettim
SM'nin sizin ihtiyaçlarınızı karşılayacağı konusunda yazınızı okurken kendi içimden aynı şeyleri geçirdim. Kesinlikle çok doğru bir motor tipi. Ayrıca sürüşü, oturuşu, tipi ve genel performansı açısından da çok ideal bir karar sizin için. Ben şahsen Karion yerine SM almayı çok istedim ama nasip değilmiş. İlk motorum olduğu için ankara dışından motor bakamadım. O yüzden Karion aldım ama kesinlikle memnunum. Sadece bende SM hastalığı var, bundan sonraki motorum DRZ-400 olabilir.
Gelelim motor tarzından sonra, markaya. Benim genel kanım Korelilerin yakın zamanda japonları geride bırakacağı konusunda. Bunu Hyosun ile diğer 4 japon arasında karşılaştırma yapmak için söylemiyorum. Elektronik açısından bence çoktan koreliler japonları geride bıraktı bile. Mekanik ve otomasyon konusunda da araba sektöründe Hyundai'yi görüyoruz. Adamlar bizim bilmediğimiz, Tır, Gemi!, Tren ve envai çeşit inşaat aracı yapıyorlar yıllardır. Araba yapmak çocuk oyuncağı adamlar için. Yıllarca ucuz ve basit araba yapıp sürümden kazandılar. Şimdi de lüks sınıfa yöneldiler ve birçok yerde ödül bile aldılar.
Diyeceğim o ki Koreden mal çıkıyorsa kalitesinden şüphe duymayacaksın. Ancak dünyanın en kalitelisi demiyorum, sadece verdiğin her bir kuruşu sonuna kadar hakeden ürünler yapıyorlar. Özellikle Yamahanın 125 ve 250cc SM motorlarının fiyatlarına bakınca anlarsın ne demek istediğimi. Üstelik küçük sınıfta Hyosung kalbur üstü bir kalteye sahipken yamaha honda gibi firmalar üst sınıf kalitesine göre paralel olmayan modelleri fahiş fiyatlardan satıyorlar. YBR'ler felan aslında japonyada felan üretilmiyor ama Hyodan daha pahalıya satılıyor.
Tek söyleyeceğim; artık kanuni(kuralkan) da bu modellerin yedek parçasını ve 0'larını getiriyorken fazla düşünmene gerek olmadığı. İçine sine sine alabilirsin bu motoru. Benim karion'un kullanıcıları bile tek bir ciddi sorun yaşamadık diyorlar. Üstelik 100 km de 2.5~3 lt arası yakıt tükettim daha yeni. SM nin tadı da ayrı bir güzel olur, keyifle binersin diye düşünüyorum...
#sürenadam
Merhaba.Öncelikle Ayvalık'a taşınmış olma durumun için hayırlı olsun derim.Ayvalık yazları çok kalabalık olan kışın ise sakin olan bir yer.Etrafı bol bol doğa.Gezcek çok yer var.Trafik yok yollar bomboş ne güzel Havası temiz denizi güzel..Bu tarz yerleşim bölgelerininde geleneksel motoru cup'ı almışsında biniyorsun zaten
Ninja'da Gt250 de güzel motorlar.Ama sanırım uzun caddeler otobanlar olmayınca pek fayda sağlayamaz kullanıcıya eğer kullanıı fayda yerine görüntü aramıyorsa
Hyosung Sm'yi bu sene Ağustos ayında aldım.17000 km de aldığım motorum şu an 22000 km'de.Motor ile işe gidip geldiğim için km hızlı artıyor.İşe giderken E-5 ve otoban kullanıyorum.Eşimide bırakırsam yaklaşık 100 km yol yapıyorum günde.Motor trafikte yüksek olması sebebi ile sürekli görünür olmayı sağlıyor bu insana çok güven veriyor.Ön arka disk frenli.Arka fren şimdiye kadar hiçbir motorda rastlamadığım şekilde iyi.Hatta geçen gün mecidiyeköy merkez motorda bakım yaptırırken test sürüşü yapan ustanın ifadesi aynen şöyle idi
"nasıl ya bu kadar iyi nasıl oluyor anlamadım bu freni" Fren mesafesi iyi frenlerle ve motorun hafif olması ile oldukça kısalıyor
Motorun amörtisörleri çok yüksek ve yumuşak aynı bir enduro motor tepkisi veriyor.Yolda çukur tümsek hiç bir zaman sorun olmuyor.Kolayca atlıyor motor her engeli.Hatta ben büyük tümseklerden geçerken ayağa kalkıp gaz açıyorum arasıra aktivite olsun diyerek
Lastikler zaten asfalt lastiği jantlar ise ufak supermoto zaten öyle oluyor Motor 125 lik ancak muadili olan motorlarla arasında ciddi performans farkı var.15 bg motor ile çok seri bir sürüş sağlıyor.Özellikle yüksek devirlerde motorun gücü tatmin edici.Motor hem hava soğutmalı hemde yağ soğutmalı.Bu sürekli yüksek hızda gidilemeyecek vede rüzgar alamayacak yollarda büyük avantaj sağlıyor.Radyatör motora konan yağı kullanarak motoru soğutuyor.Uzun yoldada bu özelliği sayesinde sıkıntısız yolculuk yapılabiliyor.Kendi adıma motor ile 360 km lik geziyi gidiş dönüş tamamlamış ve hiç bir sıkıntı yorgunluk yaşamamış bulunmaktayım.
Motorun kronik olarak sıkıntısı yok.Yaşadığım hiç bir arıza veya başka bir durum olmadı bu kadar km'de.Sadece daha önceki motorum Gv 250 'de de olan boş vitese zor geçme durumu var.Bunuda nasıl yapacağını bildikten sonra bir sorun olmuyor zaten.Hyosung lara Kanuni servisleri bakıyor.Yaygınlar.Motora parça lazım olduğu vakit piyasadan rahat bulunabiliyor.kuralkan.net ve merkez motor kargo ile parça gönderimi yapıyor.Benim şu ana kadar her hangi bir parçaya ihtiyacım olmadı.Zaten dişli ,zincir ,buji ,balatalar,yağ ve hava filtreleri servislerde dahi bulunabiliyor.
Motorun benim ibrede gördüğüm son hızı 132 km.Otobanda çok rahat çıktığım bir hız.Ancak sürekli gidilebilecek bir hız değil.Seyahat için ideal son hız 125 km'dir. 2 kişi ile rahat bir şekilde bu hızda gitmek mümkündür.Gelelim yakıta şehir içinde normal kullanımda 2,5 litre civarı yakmaktadır.Agresif kulanımda ani hızlanma ve frenlerin olduğu yüksek hızlara çıkma ve sürekli dur kalkların olduğu bir sürüşte 3 litre ve daha üstünü yakabilmektedir,Şehir dışı kullanımda ise 80-90 km hızında motor sadece 2 litre yakmaktadır
Motorun Cc ile kıyaslanacak olursa kesinlikle 125 lik gibi görünmüyor.Çok çekici ve agresif bir tasarımı var.Far ve çamurluk çok kolay değişiyor.15 bg lik bir performansı bu kadar ucuza sağlayabilecek motor yok.Umarım yazdıklarımın bir yardımı olur
İşte benim motorum titrek Güle güle
https://www.youtube.com/user/funtay34
http://instagram.com/tayfunboralegend/
https://www.facebook.com/tayfun.bora
Tayfun yazma şöyle, yine SM sevdam depreşti... Bende atlıyorum tümseklerden, bende girip çıkıyorum çukurlara, merdivenlere...
Şaka bir yana, bende memnunum motorumdan ama SM nin sürüş tarzı ve yüksekliği beni benden alıyor açıkçası. Geçen gün Ulusan'da Sherco enduroya bindim. Motor 250 lik miş ama 600lük Tenereden(yanındaydı) daha beter duruyor. Ve benim boy ~1.82(bacaklarımın da normale göre biraz uzun olduğunu söylüyorlar), motora oturunca bildiğin parmak uçlarımı zorla yere değebildim. Büyük ihtimalle süsp. ayarı en yüksekti. 250lik felan ama enduro ve SM dünyası böyle işte
#sürenadam
Ya bende kendime uyuz oluyorum, resim işine bir türlü giremedim... Şu içlik felan'ı da alayım da, daha çok binicem motora. Yanlız bişey diycem, sen RT ile en son hızın kaç gördün? Yani merak ettim de, ben ~105 felan gördüm, belki belki 115 e çıkardı ama belki. SM çok yapıyormuş ~130 felan. Acaba bizim arka tekerler kalın diye mi ki? Benim motor da seninkinin aynısı, yağ soğutmalı, çift egzantrikli.
#sürenadam
Bizim RT eskilerden karbüratörlü 12 bg.En son hız 125 gördüm.Vites geçişlerini biraz yüksek devirde yaparsan rahat çıkması lazım.
QUOTE=Syanur;2479832]Ya bende kendime uyuz oluyorum, resim işine bir türlü giremedim... Şu içlik felan'ı da alayım da, daha çok binicem motora. Yanlız bişey diycem, sen RT ile en son hızın kaç gördün? Yani merak ettim de, ben ~105 felan gördüm, belki belki 115 e çıkardı ama belki. SM çok yapıyormuş ~130 felan. Acaba bizim arka tekerler kalın diye mi ki? Benim motor da seninkinin aynısı, yağ soğutmalı, çift egzantrikli.[/QUOTE]
https://www.youtube.com/user/funtay34
http://instagram.com/tayfunboralegend/
https://www.facebook.com/tayfun.bora
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)