Sportsbike V-twin makinelere bir örnekte Amerikadan geldi...Buell 1125 R...Japonların bilindik sıralı 4 silindirlilerine karşı İtalyanlar V-Twin motorlara sahip Aprilia ve Ducati modelleri ile ortaya çıkmışlardı...Benzer bir yanıtta Buell ile Amerikadan gelmiş oldu...
Amerikada 11995 $ fiyat etiketi ile satışa sunulacak olan motosiklette Pirelli Front Diablo Corsa III lastikler kullanılmış...DOHC üstten egzantrikli 8 sübaplı 72 derece V-twin sıvı soğutmalı motora sahip motosiklet 9800 devirde 146 HP güç 8000 devirde 111 NM tork üretiyor 10500 devirde red line girerken,geceyarısı siyahı ve elmas mavi rengi ile satın alınabiliyor.Üretici 24 ay içinde sınırsız kilometre ile garanti veriyor.DDFI III fuel injection beslemeli motor 3,8 litre yağ kapasitesine sahip 6 ileri şanzıman ile donatılmış.Motosikletin şasisi aliminyumdan imal edilmiş.Önde ZTL tipi 8 piston kaliperli 375 mm çift disk frenler kullanılırken arkada çift piston 240 mm çapında tek disk frenler kullanılmış...
http://www.motosiklet.net/forum/gunc...r-geliyor.html
Analog bir takometre ile birlikte ışıklı vites pozisyon göstergesi,Dijital ve led aydınlatmalı hız göstergesi,Onboard Diagnostic Information System olarak adlandırılan ve motosikletle ilgili verilerin alınabildiği bir haberleşme sistemi, Hydraulic Vacuum Assist (HVA),immobolizer,hava ve yağ ısı göstergesi,servis ekranı standard donanımda sunulmuş...
Alıntı:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/Ne...1125rrevealed/
http://www.roadcarvin.com/2008-motor...ll/buell-1125r
http://www.motorcycledaily.com/08jul...uell_1125r.htm
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=EzkRAbfHI6M
Teknik veriler:Buell resmi sitesi...
http://www.buell.com/en_us/home.asp#
Engine U.S. Units
Engine Liquid-cooled 1125cc Helicon® V-Twin
Valve Train DOHC, 4 valves per cylinder, finger follower design & shimming
Bore x Stroke:
Bore 4.055 in.
Stroke 2.658 in.
Displacement 68.7 cu. in.
Compression Ratio 12.3:1
Fuel Delivery Dual 61 mm down draft throttle bodies, DDFI III fuel injection
Exhaust Tuned, tri-pass resonance chamber with integral helmholtz tuning and mass-centralized mounting
Torque 82 ft. lbs. @ 8000 RPM
Horsepower 146 HP @ 9800 RPM
Primary Drive Helical Gear, 0.554:1 (36/65) ratio
Final Drive Constant path, 14 mm pitch aramid-reinforced Goodyear® Hibrex® belt with Flexten® Plus technology, 2.593:1 (70/27) ratio
Clutch Wet, multi-plate, Hydraulic Vacuum Assist (HVA) Slipper Action Clutch, hydraulic clutch lever effort
Transmission 6-speed, straight cut gears
Chassis U.S. Units
Shot with Canon EOS-1D Mark II N at 2007-07-24
Shot at 2007-07-24
Shot with P 25 at 2007-07-24
Shot with Canon EOS-1Ds Mark II at 2007-07-24
Shot with Canon EOS-1Ds Mark II at 2007-07-24
Shot with P 25 at 2007-07-24
Shot with P 25 at 2007-07-24
Shot with P 25 at 2007-07-24
Shot at 2007-07-24
Shot at 2007-07-24
Açıkcası japonların 1000cc'leri dururken bunun yüzüne bakmam. 1125 cc lik bir motor 146 hp güç üretiyor.
japonlar 1000cc ile 180-190 hp güç üretirken bu motrosikletin pek satılacagını düşünmüyorum
ıyyy buda racing mi?...................
Mustafa Kemal Atatürk
ilginc bir motor.. Tum tipsizligini gectim de o nasil bir egzos oyle ya ?
Legends may sLeep.. But they never diE..!
ilginç bir dizaynn... o ön fren disklerine hayran kaldım yalnız disk çapının büyümesi acaba daha güvenli fren mi sağlıyor acaba???
[COLOR="Black"][FONT="Comic Sans MS"]RİDE THE WINDS OF CHANGE[/FONT][/COLOR]
buell H-D yle ortak firmalar
ayrıca bu motor alınana kadar vergiside yüksek olur
git mis gibi japon al 998 cc hem parça servis sorunuda buell e göre daha kolay
üstelik performans ve teknoloji var japonlarda... böyle seylerede bulasmaya gerek yok yeni bir amerikan ürünü yerine, uzakdoğudan şaşmamak lazım.
motor özellikleri güzelmiş benim hoşuma gitti ama tip biraz tuhaf biraz sport touring gibi olmuş ayrıca arkadaşın biri disklerin büyük olması dahamı kolay durduruyor demiş onada söyle bir yorum yapıyım: Disklerin büyük olması yüksek hızlarda frenleme yaptığında diskin daha az ısınmasına sebep olur bence disk tasarımı ilginç güzel olmuş janta dıştan monte edilmiş daha çok tartışılır ama benden bu kadar
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
V-Twin motorların sıralı motorlara göre avantajının;daha düşük devirlerde maximum torkunu verdiğini buradan bir çok yazıdan okumuştuk...Örneğin Buell 1125 R Yamaha R 1 ile karşılaştıracak olursak.998 cc yağ soğutmalı 16 sübaplı DOHC paralel 4 silindirli Yamaha 12500 RPM'de 189 HP güç üretirken 1125 R 9800 devirde 146 HP güç üretebiliyor...R 1 10000 RPM' de 118,3 MN tork üretirken buda metre başına yaklaşık 12 kg basma kuvveti anlamına geliyor,1125 R 8000 devirde 111 NM tork üretiyor...
Yaklaşık olarak 11600 $ satılan Yamaha R 1,11399 $ satılan Suzuki GSX-R 1000,11499 $ satılan Honda 1000 RR karşısında 11995 $ fiyatı ile bu kendini kanıtlamış markalar karşısında ne yapabilir tam bir soru işareti...
R 1 teknik veriler:
http://r-world.yme.com/emc.asp?pageId=443&isModel=1
http://www.yamaha-motor.com/sport/pr...6/0/specs.aspx
bunun heryeri tartışılır bence banu alkan gibi arkadaşlar dediğiniz gibi japonlar tercih edilir , ön maske' de yamaha fazer e benziyor.
Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.:bounce:
ıyyy iğrenç tipi hiç hoşuma gitmedi hele ön farlar
bu kadar yoruma ragmen utanmadan soluorumki benim cok hoşuma gitti,farlarda ducati 1098e benzemiş..onuda beenmiyorsunuz sanırım.egsozda farklı oldugu icin ilgimi cekti.kaplaması falan gayet hoş olmus bence!!
If you want to know what God thinks of money, just look at the people he gave it to
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)