son bir kaç yüz kmdir motorumun titreşimi fazlalaştığı bayramdan önce balansör zincirini kontrol etmeyi sol kapağı sökmeye
karar vermiştim.
kapağı açınca statörün yakında sorun çıkaracağını gördüm.
hali hazırda stator olmadığı için ona hiç dokunmadım.
manyeto kapağını çıkardıktan sonra şu meşhuur doohickeyin kırıldığını gergi yayının ise yerinde
hiç olmadığını gördüm.
Alttaki fotoda dooichkeyin kırık olan parçası..diğer tarafını ise karışıklıkta kaybettim.
daha önce cnc tezgahta yaptığım güçlendirilmiş daha etli ve çelikten olan yeni doo yu yerine koydum.
burayı gerdirmek için kullanılan yayı montaj yerini beğenmediğim için bende kendim yay yapıp amerikalıların sistemini yaptım.
en azından kırılırsa bile ki hiç sanmıyorum motor yağına karışacak parça olmaz.yerinde kırılı ve orada kalır.
Şu meşhuuur doo nun yeni hali;
altta görünen ortası açık ay şeklinde olan parça
ve yerini değiştirdiğim uydurduğum yeni yayın takılı hali..
ayar civatası ile mükemmel gerip bırakıyor.çalışmasını beğendim.
daha yakın plandan.gevşetme civatasında bulunan küçücük bir oring var onuda değiştirdim.
bu işide hallettikten sonra bıraktım. bir kaç yere sordum yeni statör için olmadığını öğrendim.
bende ebay ,aliexpres e bakındım biraz..daha sonra amazon.comdan 36 dolara siparişimi geçtim.
demek oluyorki yakında en azından bir sonraki yağ değişiminde tekrar kapağı söküp statörü değişcem.
ha buarada en önemli konu;
bu balansör zincirine 700 -800 gibi fiyatlar vererek almayın derim KLR ciler..
piayasadan alacağınız zincir bmw e36 larda kullanılan İVİS marka egzantrik zinciridir.
klr 650 lerde balansör zinciri olarak kullanılıyor.
İVİS zincir alman malı kalitelidir.aynı zincir Husaberg motorlardada kullnılıyor.sadece bir kaç bakla fazla.
baklaları çıkarıp senteyi boya ile işaretleyin. bunuda pistonu üst ölü noktaya çıkarıp basın işareti gitsin.
fiyat 100 lira civarıdır.
bu dooichkey denen parçanın orijinali elimde görünen soldaki döküm parça ve uçlarıda kaynaklı.
bu japonlar bunu neden güncelleyip değiştirmiyorlar o da ayrı konu.Amerikada 2018 modeli alan adam hemen gidip bu doo yu yukarıdaki
fotolarda görüldüğü gibi yapıyorlar..
elimdeki üstteki yayda orijinal olan parça ama bir süre sonra kırılıyor bu..
üstelik yayda kırılıp zincirlerin arasında öğütülüyor..
neyse değiştirdim işte..kafam rahat en azından..
Motorumun dün sağ kapağını söktüm.devirdaim keçeleri ,yağ pompası ve çok kullanıcının bilmediği bir yağ süzgecini kontrol etmek için.
filtrenin yeri debriyajın tam altında bulunan yucarlak yer.
fakat bu süzgeç çok kötü ve parçalanmış şekilde çıktı.
Kavasaki Zmoto nun elinde olmadığı için bende uyumlu olan kim var nerelerde kullanılmış diye biraz çalıştım.
ve Honda activa,ve spacy modellerinde birebir aynı olduğunu tesbit ettim.
Aslında çin malları scooterlerin çoğunda bu ürün var..
Neyse temin ederek yerine taktım.orijinal numarası ile paylaşıyorum.
bu süzgeç küçük ama çok önemli işlevi var.
bu süzgeçten geçen yap tüm yağ kanallarını dolaşarak pistona yağ gönderiyor.
blokta bulunan yağ kanallarının temizliğini yaptım. yağ pompasını ve devirdaim keçelerini kontrol ettim.
Ayrıca bir şey daha yaptım.
sol kapağı söktüğümde kırık olan dooichkey bulup çıkarmıştım.
fakat ortada olmayan gergi yayını merak ediyordum.
bir mikro kamera ile sağ tarafta bulunan söktüğüm kapağın içideki bu küçük yağ süzgeçinden içeri gönderdim.
iyice içerde dolaştım, pc ekranındanda izledim ve bingo..
hemde 2 adet yay.motorun içinde krankın oralarda bir yerde dolanıp duruyormuş..
daha sonra yaylı mıknatıs ile yine aynı delikten girerek bunları çıkardım.
işte meşhuur doodichkey in yayları bunlar.
yukarıdaki fotolarda görüldüğü gibi ben bu yayı iptal ettim.kullanmadım. yerine daha sağlıklı,sağlam uzun ömürlü kırılsa bile motora karışmayacak bir sistem yaptım.
yeni sistemi tekrar ekliyorum.
tüm bunlardan sonra motoru kapatıp tecrübe ettiğimde motor şahlandı,tekere kalktı.
tıkalı olan yağ kanalları yağa kavuşunca motor çıldırdı..Aklını kaybetti.üzerinden düşüyordum nerdeyse.
Durumunu beğenmediğim statörü amerikadan 36 dolara siparişi vermiştim.satıcı gönderi takip nosunu verdi.yani statör yola çıkmış.
sanırım 15 güne kadar elimde olur.
Starö geldiğinde sol kapağı tekrar sökücem..
yaptığım bu çalışma 30000 küsür km kullandıktan sonra sırf incelemek detayları görmek adına yapılmıştır.
Yine KLR cilere çok önemli bir bilgi daha vereyim.
bu sol kapak içinde bulunan dooichkeyin çalıştığı balansör zinciri orijinal olarak çok pahalı.
Fİyatı 700-800 lira civarıdır.
Fakat bu zincirin aynısı BMW E-36 larda egzantrik zinciridir.sadece bir kaç bakla fazla olarak.
fiyatıda 100 lira civarıdır.
Marka İVİS olarak alablirsiniz alman malıdır.
Aynı zamanda Husaberg motorlardada orijinal olarak aynı zincir kullanılır.
Yaptığım bu çalışmayı tüm klr cilerin bilgisine sunarım.
KLR ciler Motorlarınıza iyi bakın.
Gerçekten mükemmel tasarlanmış ölümsüz bir mekanik yapısı var..
Bir çok motorun mekanik yapısını kurcaladım söktüm 40 sene içinde..
Evet Bu KLR Biraz karmaşık tasarlanıp yapılmış ama inanın
iyi bakılmış bir KLR 650 çocuklarınızdan sonra torunlarınıza bile kalır..
Şİmdilik bu kadar..Statör geldiğinde tekrar paylaşırım.
Çok güzel bir bilgilendirme,
basit mekanik ve az elektronik en iyisidir.
Selamlar;
KLR sahibi arkadaşlardan ricam motorlarınızı KLR 650 de tecrübesi olmayan kişilere kurcalattırmayın..
KLR nin mekanik aksamı biraz karmaşıktır.
KLR nin debriyaj balatası değişimi bile farklıdır.diğer motorlarda olmayan farklılık bu motorda vardır.Debriyaj balatasının saç aksamının bile tersi düzü vardır.
bu saçlar ters takılırsa istediğiniz keyfi alamazsınız..
balata değişimi öncesi balataları mutlaka en az 5 saat yağa yatırıp bekletilmelidir.
Fotoda görülen yayların tansiyonları farklılık gösterebilir.yaylarıda değişecekseniz mutlaka üzerindeki yaylarla ilgili ölçümü yapın yaptırın.
yayların tansiyonları yüksek olursa debriyajı sıkamaz belkide halatı koparabilirsiniz.
yani her yeni ürünün yay tansiyonları bir değil..üretici firmalara göre değişiklik gösterebilir.
buna dikkat edin.
sonra gereken temizliği iyi yapın temizleyici spreylerle iyice tası yıkayın.
yukarıda ifade ettiğim gibi balata saçlarının yumuşak yüzeyi dış tarafa gelmelidir.
1-Motor rolantide sayarken hiç bir yerinden ses şıkırtı,zırıltı,vuruntu gelmeyecek.
eğer bu ses varsa mutlaka balansör zincirine,gergi sistemine bakın. bu şekilde kullanmayın.
motorun alt kısmında bu gerginin dışarıya çıkan bir vidası var.Bunu gevşetin ve tekrar sıkın.düzgün çalışıyorsa zaten bir ses
duyacaksınız..bu zinciri germek içindir.Ses duyarsanız zincirin gerildiğini işaret eder.
Gerdikten sonra çalıştırın motoru.Ses devam ediyorsa kapak açılacak demektir.
2-balansör zincirinin düzgün çalışmasından emin olunmazsa İVİS marka zinciri alıp değişin.
Bu zincirin ayarı dooichkey denen zımbırtının gergi mesafesinden anlaşılır.
Tüm bunları yaptırmadan önce mutlaka sağ ve sol kapak contalarını
devirdaim contasını,krank keçesini,devirdaim salmastrasını mutlaka tedarik edin.
muhtelif şehirlerde yaşayan bazı KLR sahipleri motorlarını zararlarına yok pahasına sattılar.bazıları bu şikayetlerle motoru açtırıp yapamayınca
yine zararına veya yedek parça niyetine sattılar..motorlarını trafikten çektirdiler.
bunun tek nedeni bilmeyen tamirciyim diyen ustalardır.
Abi Şu doohickey çizimlerini de bizimle paylaşabilirmisin acaba?
yada bir iletişim bilgisi ver ki arayan bulabilrsin isteyebilsin yaptırtabilsin senden,
Bu arada hakikaten temiz çalışıp güzel bakıyosun abi motora,
bir sorumda statörün sıkıntılı olduğunu nasıl tespit ettin acaba?
selamlar
dooichkey in çizimleri konusunda haklısın.
çizimlerini tarafıma vermesi için akrabama söylemiştim en başından.fakat şöyle bir şey var..
Beyin bir donanımdır. herkeste bulunur.
Akıl ise bir yazılımdır.Herkeste bulunmaz. tek sorunum bu..parçayı verirken kaçkez tembihlediğimi ben bilirim.
şimdi bu parçadan tekrar vericem.yenilerini yapmak için.muhtemelen kaybetti çizimleri..
hatta fotolarda görülen ortadaki açıklığı 2 milim kadar açısını sola aldırcam.
tabiki teknik çizimini mutlaka isteyecem.ve daha fazla adette yapıcam.
Statör konusunda ise yine fotolarda görüldüğü gibi sağ taraftaki sargılar kararmış siyahlaşmış.muhtemelen yanıktır.
bir mesaj üstteki arkadaşta aynı yorumda bulunmuş ve haklıdır.
ve 3 faz dan biri şuanda sistemi besliyor..
Aslında bu şu demek;
kontak anahtarını sokmadan açmadan iteleyince motorum çalışır demek.
KLR 650 motorumu çok seviyor ve onun dilinden iyi anladığımı düşünüyorum..
gerçekten mekanik aksamı çok iyi.
statörüm daha gelmedi 10 temmuza kadar elinizde diyor amerikadaki satıcı.
yukarıdaki mesajlarımda unuttuğum bir detay daha var ve buda çok önemli..
hangi motor olursa olsun asla ve asla siyah sıvı conta,kırmızı sıvı conta kesinlikle kullanılmasın.arkadaşlarınıza çevrenizdekilere iletin.
bu conta parçacıkları koparak motor yağına karışıyor.yüksek sıcaklıklarda yapışma özelliğini kaybediyor.
motora karışmayacak yerlerde olabilir ama yağa temas edebilecek yerlerde
yani her iki tarafın kapaklarında asla kullanılmayacak.
bunların fiyatlarıda ucuz..10-15 liradan başlıyor.bazı videolarda kırmızı conta diye servisler üzerinde duruyor ama ben katılmıyorum.
işte fotosu yukarda.küçük yağ süzgecinin üzerindeki kırmızı renkli olanlar conta parçalarıdır.
bu kadar basit bir sebep yüzünden motoru kitleyebilrsiniz..sonra kimse hatasını kabul etmez.
bunların yerine gri renkli fiyatıda 60-80 lira civarı olan bir tüp sıvı conta var.bu asla kopmuyor.
bunun markasını fotolayıp paylaşırım.şimdi bulamadım.
Abi çizimleri vermeyedebilirsin benim demek istediğim bu parça Türkiyede satışı olmayan yurtdışından da hem pahalı hem binbirtürlü uğraşla getirtilebiliyor,
o yüzden dedim zaten iletişim bilgisi falan verirsen en azından alacak adam seninle irtibata geçer ücreti mukabilinde alır
Statör hususunda da o ikili sargı bildiğim kadarıyla kablolarında bağlandığı sargı yani üzerlerinden ekstra bi giydirme mevcut redimden gördüğüm kadarıyla,
ve bu şekilde olması normal geldi bana,
Ayrıca Kaldera hocam bende amazondan(amerikadaki bir satıcı) beyin almıştım ama malesef aldığım beyin ile motoru çalıştıramadım ve geri iade etmiştim umarım sizinkinde sıkıntı olmaz da gönlünüzce kullanabilirsiniz,
Motor conta hususunda da haklısınız marka yada resim bekliyorum bilginiz olsun,
Zira benim ufak motorda nerdeyse normal silikon kullanıcam o şekilde çalıtırıyorum senelerdir,
iyisi hangisi ise bilelimde kullanalım,
Valla sizin motoru böyle görünce insanın klr alası gelmiyor değil emeğinize sağlık
ANGARAJ
bir kaç gün önce dooichkey i teknik çizimi için tekrar verdim.
inşallah bu sefer hallederiz.
evet z-moto bunu stoğunda tutmuyor.sipariş üzerine gelebiliyor ama en az 2 ay sürüyor.
bu parça için motorun 2 ay yatması beklemeside saçma.
Amazon.com dan verdiğim statör siparişim elime ulaştı.Amerika Los Angeles tan dubai e oradanda türkiyeye hava kargo ile 9 günde geldi.
28 lira gümrük vergisi çıktı.
ilk fırsatta kapağı açıp değiştiricem.üzerindeki yanıklar bulunan statörün sargısını yenilemek istiyorum.
https://www.amazon.com/Hondabond-Hig.../dp/B006YTTV4W
şöyle birşey olabilir kawasaki üst kapak conta arasına sürmek içinde bunu önermiş
Sealant - Liquid Gasket,
Bu Kod ile bir çok marka çıkıyor TB1216B
Belki yüksek ısıya dayanıklılıkta aşağıya eklediğim ürün fotosu ile aynıdır.Bu conta 300 derece sıcaklığa kadar çözülmüyor.
Tekrar sol kapağı söküp statörü çıkardım.
üzerinden çıkan statörü uygun zamanda işinin ehli birine sardırıcam yedek olarak durması için
DAha sonra süpap ayarı yapmak için depoyuda söktüm.
üst kapağı söküp süpap ları kontrol ettiğimde ayar yapmak gerekmedi.tekrar topladım.
Bu kadar söküpte kontrol etmemek olmaz diye düşünüp manyeto kapağınıda çıkardım.
ve dooichkey aynı kurulum yaptığım gibi
sorunsuz çalışıyor.
Ki o günden beri 300 kmden fazla yol yaptım.2 kez şileye gidip gelmiştim.
yalnız daha önce arka teker üzerine taktığım çamur sıyırıcı plastik parça şile dönüşü bir yerlere sürttüğü için onuda çıkarıp attım.
Tekrar söküp kurcalayacak bir yerlerini bulana kadar şimdilik herşey yolunda..
Motorum mükemmel çalışıyor ve oldukça keyifli halde.
Nedense motorumu söküp dağıttığım zaman dahada memnun oluyorum..
Türkiye'de KLR 650 alan insanın motoru önce Kaldera üstada götürüp el öptürmesi gerek diye düşünüyorum artık. Ellerinize sağlık.
merhaba arkadaşlar, 2000 model klr650 aldım 80 90 km hızı geçmiyor makina satan kişiyi aradım sattıktan 1 gün sonra bana karbüratörün diyaframının tamirli olduğunu söyledi bu diyaframıda nereyi aradıysam bulamadım sipariş vericez diyor servisler bu konuda yardımcı olabilecek birileri var mı acaba?
teşekkür ederim, ölçülerini buldum yarın parçacıları gezicem eskişehir'de, zor ama şansımı deneyeyim olmazsa sanırım parça siparişi vericem o gelene kadarda esnek yapıştırıcıyla tamir etmeye çalışıcam cuma yola çıkmam gerekiyor.
4 silindir bir motorun karbüratöründen söktü usta markası keihin ama model tam olarak ne gerçekten bilmiyorum, çok az bir üst çap küçüklüğü vardı gerdirerek ve ısıya dayanıklı siyah silikon gibi bir malzeme yardımıyla sabitledi ve kapağı kapattı şu an tüm devirlerde tork düşüşü olmadan kullanıyorum. bundan sonraki herşeyi fotoğraflayıp paylaşırım Uğur abi.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)