Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 ... SonuncuSonuncu

Kawasaki KLR 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #121
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunun sebebi hondanın africa sıdır kawasakinin klr sidir yamahanın teneresinde olan bu motorların mekanik yapısı böyledir...Çünkü bu motorların biyel kolları yani krank kolları yüksek devir çeviren SS makinalar gibi kısa değildir.o yüzden motor ömürleri yukarıda ifade etttiğim kullanıma göre uzundur.
    Dayanikliligin formulu o kadar kolay olsaydi herkes yapardi. Harley'in biyel kollari uzun ama Honda'nin kisa biyel kollu fireblade motoru kadar dayanikli degil. Velhasil, evet, KLR650 efsane motor, dayanikli da, ama bunun sebebi sadece stroke degeri degil. Yuksek devir ceviren cok dayanikli motorlar da mevcut, iki nesil onceki fireblade gibi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Hasmet bey haklisiniz ama biz konu ile alakali olmak kosulu ile africa dan tenereden ve klr den diye az yukarida ifade etmisim zaten..
    Sizin ornek verdiginiz fireblade ve harley ile ilgisiz gibi duruyor...

    Yuksek ceviren dayanikli motor lar varmidir...
    Vardir..
    Bizim konumuzla alakasi varmidir..
    Yoktur
    bursalıali bunu beğendi.

  3. #123
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ben genel anlamistim. Motosikletinize sevginizden etkilendim dogrusu. Gule gule kullanin. Bu arada, esiniz kiskanmiyor mu? Ciddiyim. Bazen bizimkinden tepki almak icin motosiklete bakmam yetebiliyor.

  4. #124
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Elbette KLR nin saglam motor olmasinin tek nedeni stroke degerleri degil.

    Burada onemli olan KLR nin bu varligini varlikta tutan etken sürücüsüdür.
    Naif kullanicilar buna dahil degildirler.
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #125
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elbette KLR nin saglam motor olmasinin tek nedeni stroke degerleri degil.

    Burada onemli olan KLR nin bu varligini varlikta tutan etken sürücüsüdür.
    Naif kullanicilar buna dahil degildirler.
    Surucu etkeni mutlaka onemli; ama tecrubeme gore mesele motorun nasil dizayn edilip ne kadar iyi uretildiginde bitiyor. Kimi motorun uzerine titreseniz bile sorun cikarma ihtimali olabiliyor. Kimi motor ise yuzune bile bakmasaniz yine de sorun cikarmamakta israr ediyor. "Her motor, iyi bakip duzgun kullanirsan, sorunsuz uzun sure dayanir" onergesi mantikli gelse de cok dogru degil tecrubemce. Simdiki kullandigim motosiklet 3000km'de subap ayari gordu. Eski Hondalarimdan biri 48000km'de hala duzgundu... Tabi tek ornek uzerinden konusmak bir sey ifade etmiyor, ancak her iki motosikletin de forumlarina uyeyim ve genel tecrube bu yonde.
    Ahmanamra bunu beğendi.

  6. #126
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Surucu etkeni mutlaka onemli; ama tecrubeme gore mesele motorun nasil dizayn edilip ne kadar iyi uretildiginde bitiyor. Kimi motorun uzerine titreseniz bile sorun cikarma ihtimali olabiliyor. Kimi motor ise yuzune bile bakmasaniz yine de sorun cikarmamakta israr ediyor. "Her motor, iyi bakip duzgun kullanirsan, sorunsuz uzun sure dayanir" onergesi mantikli gelse de cok dogru degil tecrubemce. Simdiki kullandigim motosiklet 3000km'de subap ayari gordu. Eski Hondalarimdan biri 48000km'de hala duzgundu... Tabi tek ornek uzerinden konusmak bir sey ifade etmiyor, ancak her iki motosikletin de forumlarina uyeyim ve genel tecrube bu yonde.
    ilave edebileceğim tek cümle yok..aynen benimde tecrübelerim bu yöndedir.toparlamak gerekirse bazı motorların kendilerine göre kullanım karakteristiği vardır. KLR de bunlardan biridir.
    benim YZF R1 e kullanım hatasından dolayı bir yıldır dolu üst kapak aramaktayım.ben bu hatayı yapmaz hararet yaptırmazdım mesala..
    yağı mı yoktu vardı...suyumu yoktu vardı...
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #127
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    aliexpressten sipariş vermiş olduğum ürünlerden lazer işaretleyici ve aynalar birlikte 7 gün gibi çok kısa süre içinde geldi.
    aynaları beğendim gayet güzel fiyatlarıda çok iyi bana göre.
    eski aynaları çıkardım.yeni aynalar vida yerleri 8 inç olduğu için araya 10 inç bir uzatma somun kullanarak bağlantısını yaptım. biraz yüksek oldu ama zaten benim istediğimde bu idi..



    elcik korumalarıda yine netten bulup aldım.yalnız bunları monte ederken gidon elcik borularının içinden ağırlıklar çıktı.
    ve bunlarda elciğe kaynaklıydı.bu kaynağı punto yerlerinden hassas taş motoru ile eritip çıkardım.bu ağırlıkların denge ile bir alakası var ama
    ben çıkardıktan sonrada bir fark göremedim..
    Lazer işareti için montajını yapmadım beklediğim başka şeylerde var..
    ayrıca elektrik tesisatını komple sıyırıp hem yenilemek hemde kendime göre tekrar düzenlemek istiyorum..
    bundan önce boyalı parçaları söküp boyatmak istiyorum.motoru çıplak hale getirince elektirik kablo tesisat vs daha uygun olur.

    şu sıcaklar bi azalsın bakalım..

    bu motor üzerinde yapmak istediğim şeyler bi hayli fazla..
    Ahmanamra bunu beğendi.

  8. #128
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Bugün temin ettiğim orijinal zincir koruma parçasını yerine taktım..
    Tek foto çekmişim oda pek iyi çıkmamış



    aliexpresten siparişlerim hemen hergün geliyor..
    bugünde bazı şeyler geldi..

  9. #129
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    camur sıyırıcı parçamda bugün elime ulaştı...



    Bu parça bazı modellerde yok..ama ben hem faydalı hemde daha estetik göründüğünü düşünüyorum..
    18 dolardı galiba ....ücretsiz kargo..üründe bayağı bi sağlam gibi..

    paketten çıkan metal bağlantılarınıda birleştirdim..
    ben ürünü beğendim..fiyatıda güzel...



    motorum uzun süre kapalı konumda olduğundan debriyaj setinide değiştirmeye karar verdim..
    özellikle debriyaj yaylarında sertleşme olmuş olabilir...
    balatanın saç aksamı,debriyaj balatası,ve debriyaj yayları set halinde gelecek..

    ------------------------------------------------------------------

    dün değiştirmeye karar verdiğim debriyaj seti bugün elime ulaştı..
    balataların kevlar olması dahada iyi...balatalar ,saçlar,ve yayları


    uzun bir asya turu düşündüğüm için hemen her şeyi yeniliyorum..

    muhtemelen debriyajımla ilgili bir sorun çıkmayacak ama yenilemek istedim..

    hafif debriyaj kaçırmadan şüpheleniyorum sanki ama emin olamadım.. ..Çünkü kullanma stilime göre havalanması,tekere kalkması lazım bana göre..
    eğer debriyajımda sorun yoksa o zaman sırada karbüratorün detaylı bakımı var..

    Motorumu istediğim şekilde özelleştirdikten sonra taylanda sumatra adasına bakalım gidebilecekmiyim..?
    bursalıali, F54 ve Ahmanamra bunu beğendiler.

  10. #130
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Bu da çamur sıyırıcının yerine takılı hali..
    bursalıali bunu beğendi.

  11. #131
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu da çamur sıyırıcının yerine takılı hali..
    http://uzmanoto.org/kaldera/camurfoto.jpg
    biraz yukarda gibi olmuş sanki abi,
    performansı nasıl?
    ANGARAJ

  12. #132
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Ben onu islak kuru istenmeyen seylerin sele alt bolgelerine atmamasi icin icin boyle ayarladim..istenilen sekildede ayarlanabilir...

    Performans olarak hissedilecek bir sey yok henuz...
    bursalıali bunu beğendi.

  13. #133
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı EmrePoyraz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaldera hocam öncelikle merhaba. doohockey için z moto ya uğradınız mı, contalar hakkında bilgi almak istiyorum. saygılar.
    selamlar;

    Z motoya gittim.doohickey parça stoklarında mevcut değil.Amerikada bu parçanın yükseltilmiş versiyonu varsa kawasaki ninde bu parçayı yükseltmiş olduğunu söylediler..

    yetkili servisi ise benim motor için yaptığı kontrollerde bu parçanın değişimine gerek yok dedi.
    fakat ben yinede ebay veya diğer satış sitelerinde parçayı almak isterim..klr si olan bazı arkadaşlarada sordum.değişimini yapanlar çıkan parçanın akibetini bilmiyorlar..

    Conta takımı hakkında ne sormak istiyorsunuz..?contalarda geldi 2 takım almıştım.
    izmirdeki arkadaş KLR sine fotoda görüldüğü gibi krom borudan çanta bağlantıları yaptırmış.


    çantaları bağladıktan sonraki halide aşağıdaki gibi..bence gayet güzel olmuş.Bende aynı çantalardan 3 adet alıcam.


    ben bağlantı elemanlarını kromdan veya alimünyum borudan yapmak istiyorum.Kaynaksız ve civata kullanmadan..
    Şu bağlantı elamanlarından bulmam gerek..




    bu aparatları nerde bulabilirim acaba?
    bursalıali bunu beğendi.

  14. #134
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Değerli Üğur ( Kaldera ) Hocam fotolarını koyduğun bağlantı parçalarının alüminyum olanları belediye
    otobüslerinde ayakta giden yolcuların tutunduğu direkler. Ayrıca minibüslerde de aynı alüminyum borular
    ve bağlantı elemanları kullanılıyor. Bu parçaları her minibüs ve otobüs karisörcüsünde bulabilirsin.
    Kartal'da bulamazsan, yaklaşık birbuçuk aydır İzmir Çeşme'deyim, bu hafta sonu gibi Bursa'da olmayı
    ümid ediyorum. Bursa'dan göndereyim. Sen yalnız bana çap,ebat ve miktarını whatsapdan gönder. Selamlarla.

  15. #135
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Ali bey selamlar;
    Dediğiniz gibi bu bağlantı elemanlarını karasörcülerde tutamak borularında kullanmakta..
    Alimünyumculardada vardır..balkonlara küpeşte korkuluk vs yapıyorlar..
    motorun şase demirleri farklı kalınlıklıklarda olduğu için en uygun yere bağlanacak aparatıda deneyerek almak gerek..
    yukarıda fotosunu koyduğum motorun arka bağlantılarını ve seleye yakın yerlerini kaynak yaparak sabitlemişler..ama sökmek gerektiğinde sıkıntı olacaktır...ben onun için bu bağlantılardan kullanmak istiyorum.Ayrıca daha şık olacak kanaatindeyim..

    Sora sora bulacağız ,nerde satıldıklarını...
    bursalıali bunu beğendi.

  16. #136
    TUTITO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Enduro
    Merhabalar,
    Satin almak icin KLR 650 ariyorum. Bildiginiz veya internet uzerinde satilik olupta gozunuze carpan, iyi durumda, alinabilir diyeceginiz bir KLR 650 varsa bildirirseniz cok sevinirim.
    Cokca ilan var ama ne zaman ikinci el arac alsam hep kazik yerim ve bir sekilde aldatilirim. Eger onereceginiz, iyi durumda, sahibini tanidiginiz bir KLR varsa haber bekliyor olacagim.

  17. #137
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı TUTITO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,
    Satin almak icin KLR 650 ariyorum. Bildiginiz veya internet uzerinde satilik olupta gozunuze carpan, iyi durumda, alinabilir diyeceginiz bir KLR 650 varsa bildirirseniz cok sevinirim.
    Cokca ilan var ama ne zaman ikinci el arac alsam hep kazik yerim ve bir sekilde aldatilirim. Eger onereceginiz, iyi durumda, sahibini tanidiginiz bir KLR varsa haber bekliyor olacagim.
    KLR 650 yi ucuzda alsaniz pahalida alsaniz aldatilmis olmazsiniz.kmsi ne olursa olsun asla dikkate almayin..motorunda elektronik aksam olmadigi icin düz mekanigi vardir..
    Sorunsuzdur.olasi sorunlarida en cok karburatorde olur..sokup takmaya merakliysaniz oda sorun degil zaten..
    Klr zor sartlar motoru olup 21 cantiyla gercek bir endurodur.

    Cok aramaya gerek yok.buldugunuzu ulasabildiginizi alın derim.

    Durumu ne olursa olsun 4000 daha harcadiginizda torunlarinizda kullanir....
    bursalıali bunu beğendi.

  18. #138
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu parçaları her minibüs ve otobüs karisörcüsünde bulabilirsin.
    Kartal'da bulamazsan, Bursa'dan göndereyim.
    Ali bey dediğiniz gibi alüminyum karasör malzemeleri satan yerde buldum..temin ettim..Aramanıza gerek kalmadı ...alakanıza teşekkür ederim..
    Çanta bağlantılarını hallettikten sonra çantalar konusunuda bitirmem gerekiyor.ip sürüklemeye başladım....
    bursalıali bunu beğendi.

  19. #139
    TUTITO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Enduro
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KLR 650 yi ucuzda alsaniz pahalida alsaniz aldatilmis olmazsiniz.kmsi ne olursa olsun asla dikkate almayin..motorunda elektronik aksam olmadigi icin düz mekanigi vardir..
    Sorunsuzdur.olasi sorunlarida en cok karburatorde olur..sokup takmaya merakliysaniz oda sorun degil zaten..
    Klr zor sartlar motoru olup 21 cantiyla gercek bir endurodur.

    Cok aramaya gerek yok.buldugunuzu ulasabildiginizi alın derim.

    Durumu ne olursa olsun 4000 daha harcadiginizda torunlarinizda kullanir....
    Cevabınızı nasıl olduysa atlamisim kusura bakmayın, cevap yazmakta o yüzden geciktim.

    Cevabınızı okudum ve mantığı anladım. KLR öyle bir motosikletki hangi durumda olursa olsun alın diyorsunuz, aramaya gerek yok, motor ne durumda, geçmişinde başına neler gelmiş, ne tür kazalar geçirmiş, kırılmış, değiştirilmiş, hor kullanılmış hiç bakmayacağız cünkü o bir KLR.

    Anlıyorum...
    Peki sorabilirmiyim siz motorunuzu alırken aynı şekilde bana tavsiye ettiğiniz gibi gecmisine bakmadanmi, hiçbir şeye dikkat etmeden mi aldınız motorunuzu? Yada ilk bulduğunuzu, ulasabildiginizimi aldınız?
    Madem tavsiye veriyorsunuz sizde aynısını yapmışsınızdir diye düşünüyorum. Siz ne yaptınız?

  20. #140
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    evet aynen hiç bir şeyine bakmadan aldım..zaten çok emindim.
    Kaza yapmış hasar almış motorlar bunun dışında..genelleme yapmak motosiklet alımında mantıksız..kazası olan motorun durumuna göre alınıp alınmayacağını herkesin bilmesi gerekir..

    hal böyle iken her şeyini kendimin bilmesi adına motor yani piston gömlek üst kapak hariç hemen hemen herşeyini değiştirdim..

    Ama yeni nesil kullanıcılara bunu ifade etmek zor tabii.enjeksiyonlu yeni nesil yakıt sistemlerinin ne kadar dijital ekipmana bağlı olduğunu bilmiyorlar ..

    her neyse klr arıyorum diye ifade edildiği için yazdım bende...yinede siz bilirsiniz..ama dediğiniz anlamda temizini bulamazsınız..eğer teknik olarak tecrübe vs yoksa,parça temin edilmesi veya muadil parçaların ne olduğunu bilmiyorsanız ,servislere bağlı kalacaksanız hiç bulaşmayın başka modeller bakın derim..

    KLR nin avrupa emisyon normlarından dolayı yeni modellerini getirmiyorlar..

    oysa yeni modelleri var..Amerikada bir dönem ordu piyadeleri bunu kullanıyorlardı..


7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler