Kawasaki KLR 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Motorun genel olarak sorunlu olmasi ne demek..yapilamayan bir arizasimi vardi?
Klr nin 100 kmde 5 veya 5.5 litre yakmasi normal bence.daha uzerindeki yakit tuketimleri icin once karburator ayarlarina bi bakin derim.sorun yoksa supap ayarlarina bakilmali.
Reklamlar
-
abi on numara işler yapıyorsun şu avandanlık işi süper olmuş..
-
-
kaldera adlı üyeden alıntı
Motorun genel olarak sorunlu olmasi ne demek..yapilamayan bir arizasimi vardi?
Klr nin 100 kmde 5 veya 5.5 litre yakmasi normal bence.daha uzerindeki yakit tuketimleri icin once karburator ayarlarina bi bakin derim.sorun yoksa supap ayarlarina bakilmali.
Abi benim motor çok yakıyodu KLRlere özgü değil sorunluydu üst kapak subap ayarı vs istiyordu muhtemel ondan.
Zira karburatörü kaç kere söküp temizledim ve jetlerin default olduğunu teyid ettim.
Senin doohickey olayıda aynen dediğin gibi ecnebiler alır almaz değiştireni de var 20k km sora değiştirenide var çizimler elinde mevcutsa upload edersen lazım olan birine çok faydan dokunur bu arada.
Senin KLR de Masaimara düzlüklerine gidecek kadar hazır şuanda
Yanlız extra akü ve sigorta kutusunu anlamlandıramadım ben neon ışıklandırmadan vsden dolayımı acaba?
-
kaldera abi KLR ya yaptığın değişikleri imrnerek takip ediyerum ben kendi motorumu en iyi şekilde modifiye etmeyi düşünüyorum fakat öncelikle motorun yakıt durumunu düzeltmek istiyorum 100 km ye 8,8 lt yakan bir KLR ortalamanın çok üstünde yakıyor bide tamamen asfalt kullanımında işin sıkıntı kısmı güvenilir bir usta bulabilmek ?
-
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
Senin doohickey olayıda aynen dediğin gibi ecnebiler alır almaz değiştireni de var 20k km sora değiştirenide var çizimler elinde mevcutsa upload edersen lazım olan birine çok faydan dokunur bu arada.
Senin KLR de Masaimara düzlüklerine gidecek kadar hazır şuanda
Yanlız extra akü ve sigorta kutusunu anlamlandıramadım ben neon ışıklandırmadan vsden dolayımı acaba?
evet bu doo denen parçanın teknik resmini çizen akrabama ısrarla bir kopyasını mutlaka isiyorum diye tembihlememe rağmen unutmuş.
Ancak parçayı tezgaha tekrar bağlarsak resmin kopyasını alırız dedi.
müsait oldukları anda hem resmi hemde tekrar bir kaçtane çıkarırız.
ikinci akü bağlamamın sebebi amper gücünü yükseltmek.daha güçlü marş basıyor. motorun kendi aküsü standart sulu akülerden. bence yakında flama sallar.zaten beğenmiyorum bu tip aküleri.
ikinci aküm ise bildiğiniz kuru pil.daha uzun ömürlü dayanıklı.
sigorta kutusu ise, akım alınması gereken durumlarda herkez akü üzerindeki kurup başlarına kablo bağlayarak çekiyor.servisler bile böyle yapıyor.
ben ikinci aküden gelen + ve - yi sigorta kutusuna bağladım. buradan istediğim yere kablo çekiyorum.Ayrıca sigortasıda olmuş oluyor.
Daha sağlıklı değilmi.?
herhangi bir sorun anında hem tesbit etmek hemde daha büyük zararları önlemek temel amaç.
yoksa çalışan led ışıklar vs ile bunun ilgisi yok.
erg3 adlı üyeden alıntı
kaldera abi KLR ya yaptığın değişikleri imrnerek takip ediyerum ben kendi motorumu en iyi şekilde modifiye etmeyi düşünüyorum fakat öncelikle motorun yakıt durumunu düzeltmek istiyorum 100 km ye 8,8 lt yakan bir KLR ortalamanın çok üstünde yakıyor bide tamamen asfalt kullanımında işin sıkıntı kısmı güvenilir bir usta bulabilmek ?
nerede ikamet ettiğini bilmiyorum ama konuyla ilgili gereken bakımları yaparsanız sıkıntı çözülür.
ama karbüratörün tamir takımını öncesinde temin ediver.
içinde bir takım iğneler memeler bulunan bir kaçtane küçük parça.karbüratörü söktüğünüzde değişimi gerekebilir.
fakat klr yeni nesil yakıt sistemlerine sahip olmadığı için yakıt tüketimi bunlara göre yüksektir.
dayanıklılık,masrafsızlık ve uzun ömür bakımından ise bu tür şeyleri kat kat karşılar..
Ne kadar teknoloji varsa o kadarda dert vardır.
Benim en beğendiğim eski sistem karbüratörlü yakıt sistemidir.
örneğin karbüratör;
envai çeşit karbüratöre ulaşmak temin etmek bizim çocukluğumuzdaki motorculuğumuza göre çok kolay..
bizim zamanımızda yoktu böyle şeyler. kıt imkanlarımızla motoru yürütmeye çalışırdık.
Oem parça vs vs laflarına tokuz artık.
olmazsa kaldırır atarsın üzerindekini..
çeşit çeşit emme manifoldu için uygun adaptörler neler neler..
-
14 Nisan 2018, 10:10
#167
Herkese tekrardan selam KLR'ciler sizden bir şey isteyecektim acaba elinde KLR 650 sol kumanda ve arka sinyalleri olan var mı yada en uygun ve güvenilir nereden bulabilirim ?
-
14 Nisan 2018, 12:24
#168
erg3 adlı üyeden alıntı
Herkese tekrardan selam KLR'ciler sizden bir şey isteyecektim acaba elinde KLR 650 sol kumanda ve arka sinyalleri olan var mı yada en uygun ve güvenilir nereden bulabilirim ?
Aradığın parçaların tuş takımlarının aynı işleve sahip olanları ve arka sinyalleri için motosiklet mağazalarının çoğunda bulabilirsin.
orijinali için ise kawasaki yetkili servislerinde parça talebinde bulunman gerekir.
yerinde olsam aliexpress den çeşitli mağazalardan görüp beğenerek alırdım. özellikle sinyallerin aynısını gördüğümü hatırlıyorum.
-
26 Mayıs 2018, 18:00
#169
kaldera adlı üyeden alıntı
Her Neyse işte....Bu Psikopat KLR nin kullanıcısı bu sayfada benden başka olmadığı için kendim çalıp kendim söylüyorum işte..
Ustat bu yazdiginiza uzuldum. Ben de bir Asya - Ozbekistan turu planliyorum ve dusundugum motorlardan biri de bu.O nedenle takipteyim.
Sizin tecrubelerinizden yararlanilmiyor diye dusunmeyin.
-
27 Mayıs 2018, 15:10
#170
surhay5 adlı üyeden alıntı
Ustat bu yazdiginiza uzuldum. Ben de bir Asya - Ozbekistan turu planliyorum ve dusundugum motorlardan biri de bu.O nedenle takipteyim.
Sizin tecrubelerinizden yararlanilmiyor diye dusunmeyin.
Benim bu sene çıkmayı düşündüğüm en az 8 aylık uzak doğu turunu arkeolog bir arkadaşımın çok ısrarı ile güney amerika olarak değiştirmiştim.
kendi mesleği ile ilgili olarak özellikle peru bolivya onun ilgi alanındaydı.
fakat kaza yaptı ve bir çok kırıkları oluştu..dolar aldı başını gitti vs..bu sene off konumundayım.
çıkmayı düşündüğün özbek vs turu için klr sorunsuzluk güvenirlilik anlamında doğru motor.
abartı olacak ama ölümsüz,kıramazsınız.en zor şartlarda bile gider.evelki gün günübirlik geyveye gittim geldim. bu yeni abuk subuk 6,32 liralık benzinden iki defa aldım. kmde 26 kuruş yaktı.
hertürlü müdahaleye kurcalamaya çok açık bir motor.
çünki elektronik olarak hiç bir şey yok.
enjeksiyon yok..Abs yok, benzin göstergesi bile yok...
Bende bmw nin 2009 model X3 cipi var.geçenlerde 3.enjektör zırt dedi kaldı..kur artışından önce 1450 lira tanesi.
otomotiv yedek parça kökennli olduğum için 1200 liraya izmirden getirtim.oda 1 adet..
bunlar aslında takım değişir..yani 4 tane..Al sana teknoloji..yolda kalıp uğraştığımda cabası.
gözünü seveyim ben karbüratörlü yakıt sistemlerinin..avrupa emisyon normları benim mekanik anlayışıma zıt..
Al kardeşim al..KLR al.türkiyedeki biz motorcular çok maymun iştahlı ve mızmız tipleriz..facebook gruplarındayım..mesela amerikada 80 li modellerle adamlar neler yapıyorlar.
zaten fiyatları oldukça düşük. en kötü çin malları 15 binliralara gelmiş.
güvenipte 200 km lik yola tedirgin çıkarsın.yok benzin eğenmez yok bilmemne sensörüne toz kaçmış ...
kaldıki özbek diyorsun.
uçsuz bucaksız bozkırlarda çöllerde gaz açacaksın..
belki kırk saat tek canlı görmeyeceksin.gündüz kavrulup gece donacaksın.
belki 15 defa motoru yatıracaksın devireceksin..işte Bu motor KLR olmalı.
yeni kur güncellemeleri ile ne olacağı belli değil. 150 cc kaliteli scooter ler 20000 i geçmiş.
geç kalma..Al
ben bir buçuk senede 30 bin km yaptım..zaten motoru getirdiğimde 9 binlerdeydi. ben kıramadım. kırayım die uğraştım
orda burda yollarda milletle dalaştım bu yüzden ama kıramadım bozamadım.
aliexpress gibi amazon gibi ebay gibi satış siteleri sayesinde dünya küçüldü artık.
41 bin kmlerdeyim Süpap ayarı yapamadım yahu.
Tek becerebildiğim sol taraftaki kapak altında bu meşhuur dooichkey denen zımbırtının
Dışarıya çıkan ayar yapmak için bir cıvatası var bu cıvatanın on kuruştan küçük bir
Oringi var.ordan çok az yağ kaçırmasıdır.oring ve cıvata aşağıdaki fotoda görünüyor.
-
27 Mayıs 2018, 15:32
#171
Karburatörlü motosikletim sabah soğukta zor çalışıyordu. Trafik içinde istop ederse çalıştırmak sorun oluyordu. On küsür senedir tüm motosikletlerim enjeksiyonlu ve tek sıkıntı yaşamadım daha. Her durumda her şartta tek basışta çalıştı hepsi. Hiç bakım da yapmadım enjeksiyon sistemine. Karburatör olsa bi de onla uğraşmak gerekecekti.
Diyeceğim o ki bıraksak artık şu baş ağrısı geri teknoloji seviciliğini...
1. Hava soğutma 2. Karburatör.
Ne fanatik bir sevdadır...
Geçenlerde de forumda biri Harley in eski karburatörlü modellerinin Amerika'da değer kazandığından bahsediyordu. Kim yayıyor böyle yalanları anlaşılır set değil.
-
27 Mayıs 2018, 17:52
#172
hasmet adlı üyeden alıntı
Karburatörlü motosikletim sabah soğukta zor çalışıyordu. Trafik içinde istop ederse çalıştırmak sorun oluyordu. On küsür senedir tüm motosikletlerim enjeksiyonlu ve tek sıkıntı yaşamadım daha. Her durumda her şartta tek basışta çalıştı hepsi. Hiç bakım da yapmadım enjeksiyon sistemine. Karburatör olsa bi de onla uğraşmak gerekecekti.
Diyeceğim o ki bıraksak artık şu baş ağrısı geri teknoloji seviciliğini...
1. Hava soğutma 2. Karburatör.
Ne fanatik bir sevdadır...
Geçenlerde de forumda biri Harley in eski karburatörlü modellerinin Amerika'da değer kazandığından bahsediyordu. Kim yayıyor böyle yalanları anlaşılır set değil.
Abi öyle de çölün ortasında bi yerde enjeksiyon bozulursa mal gibi kalırsın. Karbüratör ise kurtarma şansın var en azından. Ama şöyle bir şey daha var böyle endurolar dışında karbüratör dediğin gibi sadece baş ağrısı.
-
27 Mayıs 2018, 18:27
#173
Şu Çinli çaki çukuler dışında ben enjeksiyon arızası ne okudum ne duydum ne gördüm , belki milyonda bir ihtimaldir ,
ama
japon nun da ABD linin de Avrupalının da karbüratör arızası çok okudum çok da görüdüm.
Eskide keramet olsa bit pazarına nur yagardı .
-
27 Mayıs 2018, 22:51
#174
serif abi adlı üyeden alıntı
Şu Çinli çaki çukuler dışında ben enjeksiyon arızası ne okudum ne duydum ne gördüm , belki milyonda bir ihtimaldir ,
ama
japon nun da ABD linin de Avrupalının da karbüratör arızası çok okudum çok da görüdüm.
Eskide keramet olsa bit pazarına nur yagardı .
Dostlar burada ya bir yanlis anlasilma ya da anlamsiz bir "ben bilirimcilik" var. Hayatimin son 20 senesini dunyanin muhtelif yerlerinde gecirdim. Bunun icinde Bati Afrika, Arap Yarimadasi, Orta Asya ve Uzak Dogu Asya'da var. Benim kisisel gozlemlerim ozellikle mahrumiyet bolgesi olan rotalara giden cesitli ulkelerden maceracilarin da hemen hemen her zaman karburatorlu motosikletleri tercih ettigi yonunde. "Nerelerde gordun" diye soran olabilir, onu ozelden sorabilirsiniz. Hatta Norvec, Hollanda, Almanya gibi ulkelerde de eski model KLR 650 lilerin kullanildigina sahit oldum. Keramet var mi yok mu bilemem ama kisisel gozlemim bu yonde...
KLR 650 ile benim sahsen ilgilenmemin baska bazi sebepleri de var. Butun omrunu "motosikleti yasamaya" adamis cesitli insanlardan da KLR 650, DR 650 ve SLR 650 modellerinin motorlarinin cok iyi oldugu yonunde yorumlar aldim. Ek olarak bu motosiklet geometrisi geregi kotu arazi kosullarinda rahat kullanilabilecek bir motor.Elbetteki baska alternatifler olabilir ama bu konuyu takip eden insanlar bu model uzerine bilgi almak icin buradalar.
Daha yeni ve ust model KLR 650 gelmis olsaydi "eskisi mi, yenisi mi" diye bir tartisma olabilirdi belki ama oyle bir durum yok.
-
27 Mayıs 2018, 23:19
#175
KLR 650 kült bir motosiklet. Kawasaki bu modeli adamakıllı elden geçirdiğinde, ki eninde sonunda yapacak, hâlâ karburatörlü bırakacağını mı zannediyorsunuz?
-
27 Mayıs 2018, 23:46
#176
hasmet adlı üyeden alıntı
KLR 650 kült bir motosiklet. Kawasaki bu modeli adamakıllı elden geçirdiğinde, ki eninde sonunda yapacak, hâlâ karburatörlü bırakacağını mı zannediyorsunuz?
Boş yapmayalım burada enjeksiyon ile karbüratör kıyas yapmıyoruz.
Amaca göre rotaya göre uygunluktan bahsediyoruz..
arkadaş norveçe nordkapp turu yapacam deseydi ve klr bu tura uygunmudur deseydi ben aksi yönde farklı şeyler
yazardım.
burada bu motorla ilgili yazdıklarım beni bağlar.Kalitesi sağlamlığı hakkında olumsuz görüşlerin varsa delili ile yaz buraya..
41000 kmlerdeyim süpap ayarı yapılmadı hala diyorum.
Ne anlama geldiği hakkında en ufak bir fikrin varmı acaba?
Fıtı fıtı giden çiçeğe böceğe bakmaktan kafelerin önüne park etmekten bahsetmiyoruz.
Ben kendi adıma müdahele edemediğim mekanik sistemlerin bana ters olduğunu söylüyorum.
Sen çiçeği vazoda seversin ben dalında severim..
Sen gömleğin kırışmadan motordan inersin ben dizlerime kadar çamur çökekle inerim..
ben motorun her yerini söker takar onarır yolda kalmam bi şekilde giderim..
En zor şartlarda yol almaktan bahsediyoruz..
KLR nin mekaniğinde bir değişiklik yoktur.
sor bakalım bu hırtlara neden KLR yi tercih ediyor ordunuz diye..
2018 modelide aynı motor yapısına sahiptir..Yeni nesil yakıt sistemi bu motorda olmaz.
amacı farklı
kullanım alanı farklı
hitap ettiği kullanıcı farklı... Ne anlatıyorsun sen..
Seni arizona kertenkelesi seni...
Seni arizona kertenkelesi seni... sırf bana muhalefet olmak yazıyorsun boşuna ..
-
27 Mayıs 2018, 23:55
#177
eski motora binen adama malesef hurdacı gözüyle bakıyorlar
halbuki gerçekten motosiklet kullanan adam eski motora binendir
eski makinaya çok km yapana saydı duyarım hayatımda çok uzun yıllar aynı motor kullanan çok az adam gördüm
yolda görsemde durdurur çay söylerim yaşı kaç olursa olursa saygı duyarım
yeni makina benim gibi korkak motorcular içindir 4 yaşında 660 var gözüm 0 km afrikalarda nerdeyse her yıl motor değiştirir oldum
al sat alsat nereye kadar bilmiyorum gözüm doymuyor halbuki tenerem katır gibi ama gelde bana anlat
-
28 Mayıs 2018, 00:02
#178
hasmet adlı üyeden alıntı
KLR 650 kült bir motosiklet. Kawasaki bu modeli adamakıllı elden geçirdiğinde, ki eninde sonunda yapacak, hâlâ karburatörlü bırakacağını mı zannediyorsunuz?
Ustat, kesinlikle boyle bir iddiam yok. Bunu Kawasaki'den daha iyi bilecek gibi bir durumum da yok kesinlikle. Ama KLR 650 kullanicilarini ADVRider ve Instagram bloglarindan takip ediyorum, daha yeni olan modelleriyle bile insanlar hoplayip zipliyorlar. Bu, bu seride amaca uygun, ust duzey bir kalite oldugunun gostergesi bence. Ama bakiyorsunuz Sahibinden'de eski model (mesela 2008/2009 gibi) cok fazla Tenere goremiyorsunuz. Kawasaki'nin Turkiye'de su an satilan KLR tarzi bir motoru var mi bilmiyorum ama olsa bile onu alip muhtemel fiyati 50000 liranin uzerindeki bir motoru siz kaldirip Taklamakan colune falan sokar misiniz? Sokabilirsiniz, saygi duyarim ama benim icin maalesef bu yonde bir dusunce yok.
Tekrar soyluyorum, bozuk yollarda tur amacli baska makineler de muhakkak var ve bu isi dusunen insanlar bunlari da degerlendiriyorlar elbet.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------
kaldera adlı üyeden alıntı
arkadaş norveçe nordkapp turu yapacam deseydi ve klr bu tura uygunmudur deseydi ben aksi yönde farklı şeyler
yazardım.
Kaldera Ustat, Ispanya fikri de var kafamda, ama onun icin BMW 1150 GS bakiyorum. KLR ile 1150 GS piyasa fiyatlarini topladigimiz zaman hemen hemen 300-400 luk bir Japon scooter parasi ediyor.
Inanilir gibi degil...
-
28 Mayıs 2018, 00:22
#179
F54 adlı üyeden alıntı
eski motora binen adama malesef hurdacı gözüyle bakıyorlar
halbuki gerçekten motosiklet kullanan adam eski motora binendir
eski makinaya çok km yapana saydı duyarım hayatımda çok uzun yıllar aynı motor kullanan çok az adam gördüm
yolda görsemde durdurur çay söylerim yaşı kaç olursa olursa saygı duyarım
yeni makina benim gibi korkak motorcular içindir 4 yaşında 660 var gözüm 0 km afrikalarda nerdeyse her yıl motor değiştirir oldum
al sat alsat nereye kadar bilmiyorum gözüm doymuyor halbuki tenerem katır gibi ama gelde bana anlat
Maalesef sık motor değiştirmek sanırım bize özgü..
çok var bu şekilde.üstelik insanlar bir kaç binlira zarar etmeyi rahat göze alıyorlar.
Benim tur işi çeşitli nedenlerle bu sene iptal.
Geyveden sonra taraklı yolu üzeri bir köyde 7-8 dönüm imarlı bir yerimiz var.
Buraya villa tipi prefabrik bir yapı düşünüyorum.
Bi harakete geçersem işe koyulcam inşalah
Ama ondan önce 25 metrekarelik konteyner yaşam üniteleri var içinde iki odası wc lavabosu mutfak için
Küçük tezgahı olan.
Ana yapıdan sonra başka amaçlada kullanılır.evelki gün gittim motorla.arazi içine giriş için kepçeyleo düzeltme yapıldı
Bari böyle oyalanayım diyorum. 20 30 tane tavuk beslerim kediler köpekler Gider kalırım ben binayı kondurana kadar
Rezidance yaşamı bana göre değil sıkılıyorum bu yüksek kulede..
belki denk gelirsek banada bir çay ısmarlasın
surhay5 adlı üyeden alıntı
Kawasaki'nin Turkiye'de su an satilan KLR tarzi bir motoru var mi bilmiyorum ama olsa bile onu alip muhtemel fiyati 50000 liranin uzerindeki bir motoru siz kaldirip Taklamakan colune falan sokar misiniz? Sokabilirsiniz, saygi duyarim ama benim icin maalesef bu yonde bir dusunce yok.
Kaldera Ustat, Ispanya fikri de var kafamda, ama onun icin BMW 1150 GS bakiyorum. KLR ile 1150 GS piyasa fiyatlarini topladigimiz zaman hemen hemen 300-400 luk bir Japon scooter parasi ediyor.
Inanilir gibi degil...
Avrupa emisyon normlarından dolayı geri kalmamak için KLE 650 versy modeli var..
Ama klr değil yine bana göre.benim tercihim olmaz.
Bu arada taklamakan gidipte dönülemeyen yer anlamında olup hiç bir teknik yardım almadan
KLR nin bu rotayı tamamladığını hatırlıyorum..
diğer taraftan uzun yolculuklar için yapılan ilk plana sadık kalsaydım tek çıkacağım turda şimdi herhalde nepalde olurdum.
neyse Allah sağlık nasip etsin her şeyden önce...
-
28 Mayıs 2018, 00:24
#180
neden olmasın abi çay olur kahve olur
bakarsın bi ara haberleşiriz seni yaylalara götürürüm sucuk ekmek yaparız nede olsa sakarya ya yerleşecen
geyve taraklı pamukova taraflarında çok gezilecek yer var
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler