Anket:
- Katılımcı sayısı
- 0. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
Mobylete, Peugeot, Bisan 103 ve 105 Ciler Buraya
Reklamlar
-
beyler bende mobilet 8-8 cift glordini var bu motorlari yapan adamim trde kapismicagim adam yok tabiki almancasina isin puf noktalarida bizde biz herseyimizi paylasiriz biz pic adamiz pic motor bineriz bu motordaki ses hangi motorda varmis bu isin baslangicla alakasi yok bende ybr var yinede glordoninin yeri ayridir bu motorlara herkes binemez bu motorlar kiminin ruyasi kiminin kabusu mp_p106@hotmail.com motor hakkindaki sorularinizada yardimci olurum ..........
Reklamlar
-
arkadaşlar ben 17 yaşındayım.4 ay önce peugeot spx-l aldım.motorum 2500 kmde.modifiye yaptım motor 110dan düşmez.gruplar arası birinciyim.yani bakarsan o kadar güzel motor birde modifiye yaparsan...
-
mehmet_ak_gs adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ben 17 yaşındayım.4 ay önce peugeot spx-l aldım.motorum 2500 kmde.modifiye yaptım motor 110dan düşmez.gruplar arası birinciyim.yani bakarsan o kadar güzel motor birde modifiye yaparsan...
nasıl hoca ya?_? 110 mu dedin?_? motorun fotolarını ve ayrıntılı bilgi beklios..
-
-
bigbangson, hoca güzel yazmışsın.. bende mobi ile 250 kmlik bir uzun yola çıkmıştım.. sorunsuz gittim geldim.. ama bendeki orjinal bionikti.. 2003 model.. bu arada bahsettiğin dişli olayını denemiştim.. önü biraz büyütüp arkayı küçültmüştüm(slk gibi) motorda ne kalkış kaldı nede hız.. bence orjinal bir motorda dişli oynaması yapılmamalı.. yeni mobiletlerde uzun yola rahatlıkla gidilebileceği kanısındayım.. elektronik ateşleme uzun yolda sorun çıkarmıyo.. bu arada hep çift silindirli bir mobinin sesini merak etmişimdir.. kayıt yapabileceğin bir cihaz warsa kayt yaparsn çok ii olur hoca.. hatta fotoda hiç fena olmaz..
-
evet dostum uzun yolda mobylette süper dir...fakat üzgünüm şu anda motorum çalışmıyor yapım aşamasındayım ayrıca çift motoru bozdum o yüzden sesini ve görüntüsünü çekemeyeceğim fakat yapmaya çalıştığım mobylette 4 silindir olcak inşallah yani olduda şimdi ateşleme kısmındayım 4 ünü de çalıştıramnadım daha sorunsuzca fakat bittiğinde hem foto hem ses eklerim...
bide dişli olayına gelince her motorda bu olmaz silindirinin süper olması lazım özellikle eski model bir orijinal silindir daha iyidir bence bide çekiş hız olayı motorundan kaynaklanıyordur tek kişi ile sorunsuz gidersin iki kişi gitmez çok zorlanır motor.. ayrıca orjinal motor iyidir hız ve güç istiyorsan çift yaptır bence...
-
-
crxforever dostum haklısın yazdıklarında saolasın bu arada ateşleme sistemim ufak aksaklıklar dışında tamamlandı motorum çalıştı yakında yollardayım... sevdim bu forumu güzelmiş..
-
hayırlı olsun.4 silindiri çalıştırdın mı sonunda?
-
he valla çalıştı elektrik gibi olcek inşallah şimdi sorun kaplin dişlilerinde motor çok devirli ve güçlü olduğu için naptıysam karetmedi olcek bakalım yakındır bu haftasonu çıkarırım belki yollara hesaplamalarıma göre 300 km/h gibi gitmesi lazım teoride ama şase cant lastik ve fren sistemi yeterli gelmeyeceği için hızı 150 km/h gibi sabitleyeceğim bakalım anlatırız daha...
-
benim tahminim 4 silindir çiftle aynı hızı yapar o da iyi ayarlı ise 150 160 filan.
çünkü silindir sayısı arttıkça kranklara binen yük artar ve devir çevirme yeteneği azalır.
-
evet dostum haklısın normalde fakat birşey var 4 platinli yapıp helezonik sistemli ateşleme verirsek devir sürekli artar yani şöyle düşün ilk önce ateşleme 1 den başlayacak ( 1 turu 4 e böl) ateşleme yaptı diyelim 1/4 tamamlandı sonra sonra 3 vuracak 2/4 tur bitti sonra 2 vurdu 3/4 tamam en son da 4 ateşledi tam bir tur attı kranklar değil mi?
yani buda sana sürekli artan bir zamanlama kazandırır...
fakat benim sistemim biraz faklı kayışsız oynar yanak yok değişik bir sistem kayışta yok herşey zincirli ( gerçi zincirin kopmasından sonra eksantrik kayışı yapmayı düşünüyorum da) buda demektirki klasik devirle kayışı gerip ön çapı büyüten bir varyatör yok....
hesaplarıma göre bu sistem düzenli çalıştığında yapması mümkün olmasada hem gövde hem aerodinamik hem hareketli aksamdan dolayı ( teker mil bilyalar v.s.) inanması güç ama 285 km/h hıza ulaşıcaktı fakat ben farklı bir düzenleme yapıp en fazla 180 km/h hızını geçmiyeceğim ki buna da lastiklerimin dayanması zor görünüyor..
-
valla resim yüklemeye çalıştım olmuştur inşallah
bide kusura bakmayın webcamle çektim makinem bozuldu ve hala bitmediii...
zincir kopunca ayağım biraz hasar gördü şimdilik biraz yattı bu iş ayağım düzelene kadar....
-
geçmiş olsun.umarım önemli birşey yoktur.
lastikler için çözüm tubeless kullanabilirsin.benim bahsettiğim olay ateşleme izin verse bile
krankın ve silindirlerin o hızları kaldırmayaçağı ama yapan sensin yinede sen bilirsin.
ayrıça yüksek hız için mobilete uyabileçek jant ve tubeless lastik bulunabilir.bençe o kadar masraf etmişsin emek harçamışsın lastikleri de kitabına uydurabilirsin.
bu arada silindirler 50lik mi;?
bir şey daha soraçağım trde su soğutmalı glardoni silindir bulabilir miyim?
-
1987 yılında ortaokul 1.sınıfta tatil hediyesi olarak alınan ilk motorum.. 103 sport daha bende bi ara resimlerini eklerim....
PEUGEOT 103 SPORT>HONDA CBF 500>YAMAHA FAZER 600>HONDA CBF 1000>YAMAHA YBR125>SUZUKİ DL 650>HONDA VFR 800X>HONDA MSX125>YAMAHA MT07 & HONDA PCX 150
-
saol dostum iyiyim önemli bişey yok..sadece işlerime biraz engel oldu bu arada motor parçaları hakkında bilgim yok ben motor tamircisi değilim ayrıca bandirma da motor parçaları da yok o yüzden pek bilgi sahibi değilim bu konuda fakat su soğutmalı silindirler bildiğim kadarıyla iyi değilmiş bir motor tamircisi arkadaş söledi o da bilmiyomuş varmı yokmu galiba yok yani...
glardoni su soğutmalı silindir duymamış hiç tr de yok heralde..
tekrar teşekkür ederim..
-
su an her marka motora biniyorum ama hala benimde eskilerden kalan bi 103'um var.canim sikildikca orasini burasini acip topluyom.size 1 - 2 oneri
1=motorun uzerindeki gereksiz aksesuari cikarin(mesela granaj,tabii far kalsin )
2=ben bi yerde cift tirnak pejo bujisi bulmustum.arayip bulabilirseniz katki saglar motora.
3=silinidirin icindeki hava tahliye deligini genisletin.(hani eksozun baglandigi yerde)
4=karburator memesini buyultun.bunu herkes bilir
aklima gelenler bu kadar,aklima geldikce yazarim...
-
saol smirmouf
bunların tamiratının kolay olması çok büyük bir avantaj insan sıkılınça söküp takıyor.
yeni çıkan cub türü motorlarla uzun yolda rampada başedemeseler de moped üretiçileri fiyatları makul bir seviyeye çekseler daha uzun süre satılır bence.
bigbanson,
parça konusunda bir sıkıntın olursa konyada mobylette parçası çok yardımçı olabilirim.tamirçi de-ğilsin peki motor toplamayı nasıl öğrendin?ben de imkanım olunca 0 dan bir makine (tek silindir ama)toplamak isterim.
-
parca konusunda cok saol kardesim.benim baba meslegi oto doseme.11 yasindan beri babamin yaninda calisiyodum yazlari.babamin tamirhanesinin yaninda bi motor tamir atolyesi vardi.isimi bitirdikce yan dukkana kacar motorlar tamir edilirken izlerdim.aklima takilanlarida sorardim.kulaklari cinlasin bulent abi anlatirdi neyin ne oldugunu.sonra kendim sokup toplamaya basladim.simdi fazla karisik olmadigi surece cogu motoru sokup toplayabilirim
pejo ve mobiletlerde calistirma jilesinin sibonuna dikkat edin.cok ufak bosluk kalmasi motoru kuvvetten dusurur...
-
SmirnouF adlı üyeden alıntı
pejo ve mobiletlerde calistirma jilesinin sibonuna dikkat edin.cok ufak bosluk kalmasi motoru kuvvetten dusurur...
bende de öyle bir durum var sanırım bir kontrol edeyim.bir de bende 19luk karbüratör var ne yaparsam yapayım rölanti ayarını tutturamadım bir yolu var mıdır;?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler