Belki biraz yüksek gelebilir ama üstesinden geleceğine inanıyorum..yani belki 2 ayağını aynı anda yere basamazsın ama tek ayağınla da hakim olursun rahatlıkla zaten genelde bu tür motorlarda ayak yere pek konmaz..daha yüksek, daha dengeli.Arka amortisör XT 600 Tenere'de ayarlanıyor hatta ön amörtisörler de havalı.Ama XT 600 E'de elle amortisör seviyesi ayarlama diye bişey yok.Ama elbette alçaltmanın yolları bulunur, ama o zaman da motorun fonksiyonu ciddi anlamda bozulur.Amortisörle oynamadan da kullanırsın sen bence.
Temiz ve modelli olursa binilecek bir motor.2003 model vardı bi tane ve daha 12.000 Km'de idi.7500 YTL'ye satıldı serviste.Dediğim gibi temiz olmazsa ızdırap olur insana ve bir de yanlış ustanın eline düşerse vay halinize...
Özellikle 2.viteste bir fırlaması var çok müthiş.Şehir içinde biniyorsanız her kalkışta diğer vasıtalar dumanınızı yutmaya mahkum.Şehirler arası yollarda da çok rahat bir yolculuk yapılabilir XT 600 ile...
Başkasını bilemem ama bu motor sakin kullanıma gelmiyor ve seri kullanılmazsa özellikle düşük devirli kullanımda piston beyninize vuruyor gibi gıcık bir ses çıkarıyor,devirlendikçe çok tatlı ve tok bir sese dönüşüyor...
Çift karbüratör var bu motorda malum ve gaza asıldığınız anda hüüpp diye içmeye başlıyor benzini.20-25 Kuruşu rahat götürür Km'de.Asıldın mı adamakıllı gaza 30 Kuruşu bile görüverir ki motor şevkini kırar insanın...
XT 660 kadar elektronik donanım olmadığı için çok sağlam motordur.Yeter ki temizine rastlayın...Motor kiralayan yerlerde XT 660 göremezsiniz ama XT 600'ü rahatlıkla görebilirsiniz.Ne de olsa sağlamlık olayı var.
Koskoca piston var ama tek olduğu için ortalama 140 Km'den sonra dermanı kesiliyor tek piston olmasının neticesinde...
Sağlam açılmış bir twister yokuş aşağı yanınızda biterse şaşmayın yani...
Bu motorun zevkini çıkarmak için bulun kendinize bol yokuşlu bir yol öyle deneyin.Her vites yükseltişinizde motor bir daha şahlanıyor ve insan şaşırıyor. Daha önceki motor tecrübeniz 125-250 Cc'den ibaretse XT 600 ile yokuşlarda her vites yükseltişinizde pis pis güleceksiniz emin olun...
Neticede cross-enduro-nakedin karışımı ya da karışmamışı,aşırı yakıtı dışında garip,güçlü,sağlam ve karizmatik bir makina...
1990 yılına kadar 27mm dual stage teikei(çift) karbüratör vardır XT 600'de.Ama 1990 yılından sonraki modellerde single 28mm Y26PV(tek) karbüratör vardır.
Düşük devirli kullanımlarda pistonun çıkardığı gıcık sese gelince, o takırdamaya da dönüşebilir zaman zaman ki bu da motorun düşük devirlerdeki gücünü gösteriyor.XT 600 ile 1. vitesten 3. vitese atlayıp gaza asılınca bu garip sesle beraber anormal bir çekiş hissedersin, motor çok çabuk hızlanır ve çoğu motor gibi bayılıp koyvermez kendini.
140'dan sonra derman kesme diye birşey ben yaşamadım.165-170'e kadar derman kesmez hatta XT'ler.Bahsettiğin twister'In yanında bitme olayı ancak eceli gelmiş bir XT 600 ve motoru çok çok iyi açılmış bir Twister olayında olur.Yoksa twister XT 350'ye bile yaklaşamaz.Çünkü XT 350 dediğin motor bile 32 beygir.XT 600 ise twister'ın iki katı.
Yokuş yukarı olayına katılıyorum.sıfırdan kalkıp da yokuş yukarı gidersen XT 600 ile kendisinden daha güçlü motorlardan bile iyi tırmanması söz konusudur, çünkü tek silindir ve yüksek torka sahiptir.(yaklaşık 50 Nm)
Hani bu kadar iyi özellikten sonra kötü birşeyini belirteyim garacaja uzun yol olayına katılamıyorum.tamam iyi gider, üzmez yolda falan ama 3 saat kullandıktan sonra çok yorulursun, kıçına ağrılar girer uzun geziler için pek tavsiye edemem yani.Ben kullanıyorum gerçi uzun yolda da ama kesinlikle çok rahattır falan demem mümkün değil
84 model XT 600 mü, XT 600 Tenere mi?Her iki durumda da ona uygun beyin bulmak zor.en mantıklısı tamir ettirmek çok hasarlı değilse(yanmamışsa alevlerle).Beyin çok da karmaşık birşey değil.dirençler, transistörler, entegre karttan falan oluşan birşey.elektrikten anlayan biri büyük ihtimalle yapar onu.sargı derken alternatör mü?onu da sardırmak daha makul olur.
Beyinin fiyatı da tahminime göre 500-600 Euro civarındadır.Yani bence önce tamir etmeyi denemek lazım.Son çare yenisini almak.
ben bu xt 600 kulşanıcılarını sevmeye başladım. Cok bilgili değerli arkadaşlar..Motor saglam taş gibi ama yakıtı benı ürkütmeye başladı. Hak etmesine ediyor fakat. Ben genelde sehir içi kullanacagım için o kadar sarfiyat benı cok fazla asar...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
2003 model XT sözünü ettiğim.Eskilerini bilmem ama uzak dursun.Karbüratör olayında tek,çift,single bilmem de karbüratörüne bakınca iki karbüratör görünüyor.Ama ayrı ayrıdır,ama tektir anlamam.Servisteki ustanın dediğine göre başlangıçta tek karbüratör çalışırken belirli bir deviri ya da sürati geçince diğeri de devreye giriyor ve yakıt katlanıyormuş...
Sen yaşamamış olabilirsin ama 165-170'e kadar çok kolay çıkamaz bence.XT 600 onca gücüne rağmen ve ortalama 120 Km'den sonra hafiften titreşimini hissettirmeye başlıyor.Yaklaşık 140-150 Km arası da maksimum gidiyor ve bi hayli titreşim oluyor.Bence en fazla 150'yi zorlar,160'ı da görür belki ama nelerle görür?Hayatta rahat gitmez o hızda tek silindir olmasından dolayı.Ama şuna dikkat ettim tek kişi ile de aynı sürate çıkıyor,arkanızda artçınız olsa da yine aynı sürate çıkıyor gücünden dolayı.
Hiç bir twister kalkışta kesinlikle XT 600'ü geçemez ama iyi açılmış bir twister son sürat olarak usta bir sürücünün eline geçerse düzgün bir yolda ve özellikle yokuş aşağı 140 Km süratte seyredebilir.Depoya kapanıp bi şeyler yapıp yer yer 150-155 Km'yi pekala gösterebilirsiniz.Yokuş yukarı XT 600 karşısında hiç bir şansı yok orası ayrı.
XT 600 ortalama 140 Km sürate pat diye hemen çıkıveriyor ama o andan sonra titreşim ve yusuf yusuf olayı başlıyor.Ama en azından ben twisterde bu titreşim olayını hissetmedim.Yapısı gereği depoya da kapanamıyorsunuz kolay kolay XT'nin.Onun için ilk kalkış ve hızlanma değil de son süratlerde XT sürücüsü deneyimsizse ve twister iyi açılmışsa,sürücüsü de deneyimli;özellikle 'işi biliyorsa' özellikle eğimli yolda her an XT'nin yanında bitme şansı var bence...
165-170 Km'de rahat gitme olayı azından benim tecrübem kadarıyla XT 660'la mümkün.Bana 220'ye kadar çıkar demişlerdi XT 660 için ama hayatta çıkamaz o sürate.2006 model 5600 Km'de ki bir XT 660 ile ben 175'i görebildim anca.(İki kişi ile)
3 saat gittikten sonra hangi motorda insanın bi yerlerine ağrılar girmez ki?Özellikle bol yokuşu olan yerlerde her gaza asılmanızda fırlayışının verdiği zevk ile bir çok ağrıyı hissettirmez bence XT 600.Sadece yakıt olayı insanın bi yerlerine bi şeyler hissettirebilir belki. En azından benim gittiğim Alanya-Konya,Alanya-Nazilli arasında durum böyleydi...
garacava ben yazıları senin hatalı olduğunu vurgulamak için yazmadım yanlış anlaşılmasın, bir(kaç) XT 600 kullanıcısı olarak küçük düzeltmeler yapmak istedim.Bir XT 600'ün yapacağı sürat hiçbir koşulda 160-170'den az değildir.Çıkar belki ama titreşim var falan diyorsunuz..titreşim bu motorun doğasında var.Yani twister gibi motorların çok düşük devirlerde yada çok yüksek devirlerde yaptığı titreşimin çok fazlasını yapar XT 600.Ama bu gücünü hissettirmesinden kaynaklanan bir titrşimdir.Yoksa 165 ile giderken motor titriyor diye üstünden atlamayı düşüneceğiniz bi olay değildir.Ama twister'da 165'e gelmeden atlamış olurum ben zaten.Benim bildiğim twister da tek silindir.Çift bile olsa 20-22 beygirlik bir motor.45-46 beygir, 600cc bir motorla kıyaslamak mı istiyorsunuz?eğer motorları kıyaslayacaksak fiyatlarını kıyaslayabiliriz ancak yoksa performanslarını hiç bir şekilde kıyaslayamayız.Yoksa o dik durmuş-bu yatmış, o tecrubesiz-bu usta şeklinde kıyaslamaya başlarsak herkes herşeyi geçer ama şu da var ki tecrübesiz
birinin motoru son hızda kullanması tehlikelidir ama enduro motoru son hızda kullanması çok daha tehlikelidir.Çünkü yüksek olduğu için ve tribülansa girebilecek bir yapısı olduğu için ne yapacağı belli olmaz 130-140tan sonra.Ama bu demek değil ki 45 beygir boşuna koşuyor...
bu yakıtların fazlalıgı nedeniyle ben 1 kaç sene daha zongshenime bineyim doya doya.. Sonra enjeksiyonlu bi Xt 660 X falan alırım... hem fiyatlar düşer hemde yakıt sarfiyatım az olur...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Bu başlığı yeni gördüm. Temiz XT olan var mı elinde, 2000 model ve üzeri, ama öle uçuk kaçık fiyatlarda değil. İnternette falcon lar ve xt600 ler var fahiş fiyatlarda, aylardır satılmayı bekliyor. Önemli olan yazılan değil satılabilecek eder fiyatıdır.
Free Motorcycle Team
Çok az söylüyorsun bence, Cbf 250 nin bile ikinci eli 5,000 olursa XT sonuna kadar hak eder o parayı....
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
my heart sadece benzin sarfiyatını düşünme eski model olursa çıkmasını bulman daha da kolay olur ama modelli de her zaman için 0 alman gerekir bakım masraflarını da göz önünde bulundurarak bi seçim yap.bi de uzun süreli motor alıp satan biriyle mühabbetimde adam diyor ki fazla düşünürsen mal sahibi olamazsın dedi bence haklı.
O zaman Harun hiç alamaz motor Ben kendimi bildim bileli karar vermeye çalışıyor Olum okulunu bitir diyorum, sonra alırsın alla alla Sonra benzin parası bulamayacak, yatıracaksın motoru için acıyacak Öğrenci adamsın, uslu dur
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Dediğin fiyatlara XT 600'ler var zaten 2000 model falan.Ama temizliği tartışılır, genelde rent çıkışlı.Bence de söylediğin fiyatlar çok düşük bu arada.XT 660 2007 model anahtar teslim fiyatı Beldeyama internet sitesinde 16000 YTL civarında.2005 model nasıl 8500-9000 oluyor orası bana garip geldi.Bazıları belki mecbur kaldıklarından düşük fiyat istiyorlar ama bence 2000 model temiz(gerçekten) bir XT 600 6500-7000 YTL'den aşağı etmemelidir.Şöyle söyleyeyim sana bende 86 model var ki çok zor durumda kalmadıkça satmayı düşünmüyorum.Bir de 91 model var XT 600 E.Motoru herşeyiyle yeni toplandı..ilk kez rektefiye oldu ve bana 6000 YTL'ye mal onu bugünkü haline getirmek ve ben 4500 YTL istiyorum.Sence çok mu istiyorum?Daha aşağı satmayı düşünemiyorum çünkü harcadığım para bir yana ameleliğini de ben yaptım toplarken.Ama kimisi çok sıkışmıştır, kimisi de ucuza almıştır ucuza satar...sonuçta serbest piyasa ekonomisi
Not: Yanlış biliyormuşum yada yeni yapılmış bir değişiklik..herneyse XT 660 X 15.950 YTL, XT 660 R 14000 YTL. Aralarında 2000 YTL fark olduğunu bilmiyordum.Ama yukarıda makul gördüğümü gördüğüm fiyatlar benim için halen geçerli
arkadaşlar bende iki yıldır XT600e biniyom tek kelimeyle harika bi makina tork ve sürat süper arazide tadına doyamassınız ve yorgunluktan düşenekadar binmek istersiniz.trafikteyse muhteşem diyebilirim motorda harika bi denge var ve torkla beraber çok muhteşem ve zevkli bi alet oluyo herkeze tavsiye edebilirim yakıt konusunda fazla devirli ve 90nı geçmediin sürece 100de4litre yakar ama fazlasını istiyosan ki bu makinayı kulanan yavaş gidemez bence 100de6litreyi gözden çıkarmak lazım.Ama bence XT600binen kimse benzini düşünmez çünkü buna deer muhteşem bi makina.
ben sürekli böyle arazilerde geziyorum ve bıkmıyorum bu alet bu yoların en harikası bence.
Bayinın sana soyledigi soze katılıyorum.. Ama bu motor sevdası kişiden kişiye farklı , ben istedigim motoru almak istiyorum. Aldıgımda keske demek istemiyorum o yuzden büyük caplı bi araştırma yapmaya calısıyorum... Ayrıca 0 motor almaktansa (Xt ler için bahsediyorum) gider az kullanılmıs garantisi fln bitmiş 2. el bi motor almak daha mantıklıdır Bence... Cünkü Xt adını yıllardan beri duyurmus saglam bi motor... 14 milyar yerine 9 milyara aynı ozellikde ki motora sahip olabiliyosun sonucta...
Ben motoru aldıktan sonra yatırmam; yemem içmem gider kendime benzin alırım da... Beni aşmaması lazım.. Her zaman kullanacagım için yakıt sarfiyatı ne kadar az olursa o kadar iyi bence... İşede basladım su anda. Bakalım yaz sonunu bekleyelim.. Allah neyi gosterecek.. Bakarsınız Xt 660 X le cıkarım karsınıza
@emredvm Kalitesi Ortada motorun.. Adam ne yaparsa yapsın motora 2. elinde zararlı cıkacagımı düşünmüyorum.. (Kaza Hariç)
@ucanteneke5 Yakıt sarfiyatı için teşekkürler.. O kadar da fazla yakmıyomus aslında... Sehiriçinde 90 km/h ı geçmeyecegimiz için o güce gore az bile yaktıgını soyleyebilirim...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)