X city ye yapmadım ,yapanıda görmedim fakat yapılabilir, elektrik işinden anlayan ve grenejı sökmeyi bilen her usta yapabilir, piyasadaki şahin doğan hep bu şekilde yürüyor
X city ye yapmadım ,yapanıda görmedim fakat yapılabilir, elektrik işinden anlayan ve grenejı sökmeyi bilen her usta yapabilir, piyasadaki şahin doğan hep bu şekilde yürüyor
E-TEKİN arkadaş, motorda hararet yükseldiğinde fanı bir hararet müşürü devreye alır.
Eğer hararet yükseliyorsa veya müşür arızalı ise arızanın nereden kaynaklandığını bulup gidermek gerekir.
Hararet yükselip fark etmediğinizde olacakları biliyorsunuz. Bu işi el ile yapmak çözüm değil.
Yamaha veya herhangi bir marka motoru üretirken maksimum çevre sıcaklığında, ağır şartları göz önüne alarak, çalışacak şekilde üretmiştir.
Çin malı bir motor bile el ile devreye alınan fana ihtiyaç duymaz.
Kimse bir malı üretirken böyle aptallıklar yapıp reklam olmak istemez.
@yusuf benim motorsiklet 2014 model
iyi gunler iridyum buji aldim fakat kendim takmak istiyorum nereden takilacagini da bulamadim. internetten baktigim kullanma klavuzunda da yerini isaret etmemisler. nerededir yeri acaba yakmasi kolay misir. ve akunun alt kisimlarinda mi kaliyor.
Bujiyi takarken dikkat etmelisin cok sikarsan motora zarar verirsin. Tork degeri vardir kullanim kilavuzunda yazar onu gecme. iyi arastir. Motorun bakim klavuzunu bu forumda onceki sayfalarda paylasmislardi. Orda bulursun nasil degistirilecegini. Youtube da xmas buji degistirme vodyosu vardir sanirim. Ayni motor oldugu icin referans olmasi icin izleyebilirsin
Emremm x city kullandınız mı bilmiyorum ama problem fanın yetersiz kalması gibi duruyor yada üst kapak contası sıcaklık yükselince hava alıyor.Benim 2011 modelde böyle bir sorun yokken 2014 model olan da hararet sorunu vardı. Şöyle özetlenebilir hararet yükselmeye başlayınca fan devreden çıkıyordu yani fan müşürüne gerekli soğutmayı yaptın devden çık komutu geliyor, bu sırada fan devreden çıkmayıp çalışmaya devam ederse hararet yapmayacaktır. Yazılımsal bir sorun da olabilir, x city bu konuda biraz kafası karışıyor mesela motor fan açtı ve siz fan susmadan kontağı kapatıp tekrar açarsanız motoru çalıştırmadan, hararet kırmızıya dayanıyor, çalıştırınca bir süre sonra normale dönüyor
Eğer yazılım sapıtıyor ise Yamaha'nın halletmesi lazım.
Kullanmadım ama, ben olsam el ile değilde elektro-mekanik (elektronik-yazılım olmadan) otomatik bir düzen yapardım.
Değişik sıcaklıklarda çalışan har. müşürleri var, bir röle ile fanı devreye alırdım.
Herhangi bir oto. elektrik işi yapanın halledeceği iştir.
Geçen yetkili serviste bir x city vardı 60bin km de hararetten üst kapak contası değiştirilmiş ve sorun giderilmiş.Böyle bir sorun da olabilir. Vellasıl mutlaka yetkili servisin görmesinde fayda var
Zaten hararet yaptıktan sonra kapak contası bozulmuştur.
Arkadaşım lüzumsuz işlerle uğraşıyorsun. Bu motor iridyum bujilik bir motor değil. Boşuna fazladan para ödemenin motoruna bir faydası olmayacak. Motoruna bir iyilik yapmak istiyorsan hararet sorununu hallet. Neyse, Sağ yan kapak 3 vida sökülerek açılır(Gri olan). Bujiyi görürsün. Motor sıcakken yapma. Buji yuvasını bozup başına iş alırsın. Service manuel e göre 18 nm tork ile sıkılması gerekiyor. Yani çok hafif sıkılıyor. Ben bugüne kadar tork anahtarı kullanan bir usta görmedim. İşte tam da bu yüzden motorlarımızın her bir civatası ayrı ayrı yalama oluyor. Kolay gelsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:35 ----------
Benim motorumda 6 yıl, 48 bin km boyunca böyle bir sorun olmadı. Bence o hararet yapan motorların soğutma sıvısını değiştirip, havası da alınsa hiç bir sorunu kalmaz. Yazılımdan olacağını sanmıyorum. Yada silindir üst kapak contası hasar gördüğü için hararet yapıyor olabilirler. Ayrıca bu motorların hararet görmeye meyilli olduğu bilgisi yanlış. Benim motorumun radyatör fanı bozuldu. Hararet yükselince hemen yakındaki servise çektim." Fan 15 gün sonra gelecek" dediler. Eve giderken otobanda 100 km/h ile gittim. Dur kalk yapmayınca Motor hararet seviyesi orta seviyeye bile gelmedi. Yani bu motor öyle kolay kolay ateşi yükselen bir motor değil.
degismedigi icin bujisi hic o yuzden degistirmek istedim zaten bu olayla alakasi olcagindan degil hem azda olsa yakit sarfiyati duser ve daha duzgun ateslemesi olur diye. bugun servise gittim motorun normal oldugunu söyledi hararet konusunda sıkıntı yok dedi. zaten anlik yükseliyor sonra düşüyor fan actiginda hararet.
yaklaşık 4 senedir kullanıyorum. hararet kırmızının biraz altına kadar yükselebilr çok sorun değil. Özellikle sıcaklarda trafikte çok dur kalklarda hemen yükseliyor. Bu sıcaklık yükselmesi daha önce kullandığım piaggiolardada aynıydı yani motorla ilgili bir sorun değil olması gerektiği gibi. Orjinal fanı arızalandı aliexpressten 250cc ye uygun 80tl civarına bir fan alıp taktım şuana kadar bir sorun yaşamadım zaten çok dur kalk yapmadığın sürece motor ısınmıyor. Bir ara sıcaklarda ve yanlızca yazın motor ısınınca stop etme ve çalışmama sorunu yapıyordu. yazın 1. köprü girişinde 2 saat beklemem gerekince araştırdım servise sordum çeşitli farklı yanıtlar aldım. Biraz motoru takip edip birazda motor bilgimden faydalanarak benzin pompasından olduğunu farkettim (il başta kadıköyde piaggio servisi kadir usta sorunu söylememle direk benzin pompası dedi) orjinal pompa gene faiş fiyatlı olunca yanlızca motorunu bulup takmasıyla beraber 200tl gibi bir fiyata mal ettim ve birdaha sorun yaşamadım.
Birde hep city grip lastik kullandım. basınçlar ön 34 arka 36 olarak hava basmamı söyledi Michelin yetkilileri. Tekrar tekrar sormama rağmen bir kaç ayrı servistende aynı bilgiyi aldım. lastik basıncı 30 lara düştüğünde gerçektende arkası hep kayıyor hissayıtı veriyor. basınçları 36 yapınca çok daha iyi yol tutuyor ve çok daha güven veriyor.
Motordan genel anlamda çok memnunum günlük ortalama 100km yol yapıyorum biraz km yükseldiği için satmak istiyorum fakat yerine ne alsam bir türlü bilemiyorum. Düşük km de gene xcity alıcam gibi . Motorun dengesi mükemmel virajı çok iyi çekiş ve gidişi çok güzel. Frende özellikle lastik kitlese bile dengesini kaybetmiyor ve çok rahat bir şekilde bas çekle toparlayabiliyorsun.
Biraz motoru takip edip birazda motor bilgimden faydalanarak benzin pompasından olduğunu farkettim (il başta kadıköyde piaggio servisi kadir usta sorunu söylememle direk benzin pompası dedi) orjinal pompa gene faiş fiyatlı olunca yanlızca motorunu bulup takmasıyla beraber 200tl gibi bir fiyata mal ettim ve birdaha sorun yaşamadım.
Birde hep city grip lastik kullandım. basınçlar ön 34 arka 36 olarak hava basmamı söyledi Michelin yetkilileri. Tekrar tekrar sormama rağmen bir kaç ayrı servistende aynı bilgiyi aldım. lastik basıncı 30 lara düştüğünde gerçektende arkası hep kayıyor hissayıtı veriyor. basınçları 36 yapınca çok daha iyi yol tutuyor ve çok daha güven veriyor.
Motordan genel anlamda çok memnunum günlük ortalama 100km yol yapıyorum biraz km yükseldiği için satmak istiyorum fakat yerine ne alsam bir türlü bilemiyorum. Düşük km de gene xcity alıcam gibi . Motorun dengesi mükemmel virajı çok iyi çekiş ve gidişi çok güzel. Frende özellikle lastik kitlese bile dengesini kaybetmiyor ve çok rahat bir şekilde bas çekle toparlayabiliyorsun.[/QUOTE]
1- benzin pompasindan ziyade size benzin göstergesiyle ilgili sormak istiyorum. bendekinde 95 - 100 km civari gittikten sonra ibre dusmeye başlıyor ve gozle gorulur sekilde düşüyor sizinki de boyle mi? (hava ve debriyaj filtrelerini yarin degistircem degismesi gerekiyor)
2- ben kitapçıkta yazan degerleri yaptim on 25 arka 28 basinc ama su lastik diye belirtilmiyordu bende de ctiy grip var tam olarak olmasi gereken nedir sizce on ve arkanin. gecen gün saglam bir kaza atlattim yol kaygan zaten ve bu motorumun lastiklerine de pek guvenemiyorum fazla lakin tam ondeki arabaya carptim derken fren sık ve bırak yaparak 1 2 kere son anda toparladım yani burda basincin dusuk olması mi frenlemeyi daha saglam ve kaydirmadan yapar yoksa basinc fazla olunca mi?
Arkadaslar bugun 20 bin bakimi icin motoru biraktim. Kayisi degistirmedik. Bagalar degisti (orjinal 140₺)
Yağ degisti ( motul 40₺)
İşçilik 80 ₺
Toplam 250₺ patladı. Normal mi sizce?
Orjinal buji için 60₺ istedi internette 20₺ civari oldugu icin degistirtmedim. Bi ara kendim takıcam. Tamirci piyasada çakmaları oluyor dedi. Onların fiyatı düşük oluyor dedi. Sizce doğru mu?
Fiyat normal değil. Anormal
Ben 20 bin bakımına 640 TL.
40 bin bakımına 950 TL ödemiştim.
20 bindeki kayışı nasıl değiştirmediler. Hayret! Yetkili servise gitmedin herhalde. Yamaha da kayış değişim süreleri diğer markalara göre epey daha uzun. 12 bin km. kayış değişim periyotu olan markalar var. Daha da uzatayım dersen yanlış yaparsın.
Motul yağ aşağıdakiyse ucuz bile;
https://urun.n11.com/yag/motul-scoot...tre-P108662263
Orijinal bujinin fiyatı ise 20 TL;
https://urun.n11.com/buji/yamaha-x-m...uji-P200472147
Bagaları ilk açtırdığında aşagıdaki gres yağını sür farkı göreceksin;
Kazasız belasız sürüşler...
ben de 20 bin bakim yaptirmistim fakat serviste degil, 140 tl tutmuştu debriyaj balata temizligi hava filtreleri temizligi 2 lt motul yag acildi bagalar değişmemişti kayış o anlik idare eder bi sonraki bakimda degisebilir dendi. bendeki fiyat normal mi bilmiyorum ama bu sekilde. bu arada bende orjinal iridyum buji aldım 53 tl ye dusunursen n11 de mevcut. ve kayış konusunda yamahanin orj kayışından ziyade bando markali bir kayış var birebir bizim motora uyumlu oda orjinal kayış ve 155 tl fiyatı (kendi kayisi ile fiyati yari yariya).
kayış: https://www.motoonline.com.tr/marka-...YaArWtEALw_wcB
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:18 ----------
sizdeki yapilan islem tamamen aynimiydi ki 640 tl nasil tuttu. farkli islemlerde yapilmistir illaki.
Arkadaşlar bugun 20 bin bakımı için servise motoru götürdüm ekstra bişey olmadan kayış baga vs bir kit varmış onu uygulamışlar 680 tl o kitin fiyatı. toplam 1060 tl ödedim bilginize. 232 tl de işçilik aldılar standartmış. baya moralim bozuldu çok para
e dilimizde tüy bitti şu motorun bakımlarını kendiniz yapın. elinizden gelmiyorsa parçaları toplayıp bilinen bir ustaya yaptırın diye. 232 tl işçilik nedir ya? komple arabanın motorunu debriyajını indirirler o fiyata.
Ben kayışın fiyatını sordum 450 tl fiyat verdi değiştirmedim. 2-3 bin daha gider dedi usta. Hava ve varyatör filtrelerini yakın zamanda kendim değiştirmiştim onlarla ilgili de bir işlem yapılmadı debriyaj temizliği yağ değişimi baga değişimi yapıldı. Yetkili servise götürmedim.
Yukarıda Yusa arkadaşımız tarafından önerilen bando marka kayış hakkında tecrübesi olan var mı? Orjinaliyle kalite durumu nasıldır?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------
@bluebee dostum geçmiş olsun. Çok para valla
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)