bugün buz motor, city grip lastiklerim için ön 33 psi arka 36 psi hava basmamı söyledi. kitapçıkta kiloma göre lastik basıncının 26-29 psi yazdığını, michelin sayfasında da aynı değerler olduğunu söyleyince "türkiye şartlarında o hava yetersiz" cevabını aldım. city grip kullananlar lastiklerinize kaç psi hava basıyorsunuz?
Arkadaslar bu motor karburatorlu mu yoksa enjeksiyonlu mu?
kitapçıktaki basınç verileri sert yanaklı fabrika lastikleri pirelli sport demon lar için. daha yumuşak yanaklı city griplere daha fazla hava basılması öneriliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:25 ----------
enjeksiyonlu. x max le aynı blok var.
Cok hos bir motormus. Ben karburatorlu diye hic bakmamistim bile. Ama su bagaji en azindan bir tane kask alsaydi ne iyi olurdu.
ön lastik buldum sport demon. 2. el, yeni sayılır. üzerindeki koruma katmanı dahi duruyor. o ünlü yarık lastiğin yapım yönteminden ötürü oluşuyor ve ne yazık ki lastiğin ömrünün çok kısa olmasına neden oluyor.
city grip'in yumuşak oluşu şehir içinde düşük hızlarda, bozuk zeminli, sert manevralar yapmak durumunda kalanlar için ideal seçim olmasını sağlıyor. ama benim gibi çoğunluka otoyol sürüşü yapanlar için city grip kesin çözüm değil.
bir miktar araştırma sonucu pirelli diablo scooter modeline rastladım. pahallı bir lastik, ancak ön ideal lastiğimiz bu olmalı. arka demiyorum çünkü uygun ebat yok
120/70 R 16 M/C 57H TL
http://www.pirelli.com/tyres/en-ww/motorcycle/all-tyres/sheet/diablo-scooter
lastik basınçlarım çok düşükmüş. oysa bana çok sert gibi geliyordu. yeni lastikle beraber, kiloma uygun basınçlara çıkarttım ve motorun gidişi çok değişti. ben şeritlerde, boyuna çatlak ve teker izlerinde resmen saçmalıyor zar zor kontrol sağlıyordum. lastik basınçları fabrika ayarlarına gelince bu büyük oranda düzeldi. ama bu sefer çok daha sert bir karakter geldi, resmen bozuklukların üzerinden tak tuk diye sekiyor.
beyler bi yağ tavsiyesi verin rica ediciim. 7000km yamalube 10w40 fs den sonra mobil super3000 5w40 fs koydum ama titreşim biraz arttı sanırım. 3000km bu yağ ile devam etmeyi düşünmüyorum. kullanıp ta performansından çok memnun kaldığınız yağ var mı?
X city varken bu yağdan kullandım. Scooturk sitesinde çok met ediliyordu. Ben çok memnun kalmıştım o yağdan. Bir kaç arkadaşım da kullanmaya başladı x max ve x city lerinde. Otomobil yağı olmasi sebebiyle çokta ucuza alıyordum o zaman.
@ozzy
Yeni lastiğiniz hayırlı olsun. Ben ön lastikte city grip ten memnunum. Eskidiği zaman yine city grip takabilirim. Arka lastikte ise Sava dan bir şikayetim olmazsa aynen devam ederim. Bu arada farklı iki desende lastik kullanmanın bir eskisini görmedim.
Merhabalar
Bende yaklaşık 6 aydır 2012 model x-city kullanıcısıyım. Motoru 30000 de iken aldım hazirandan beri yaklaşık 10000km yol yapmışım şuan 39800 km de biraz gezmişim
ilk aldıktan bir süre sonra arka taraftan şangırtı şeklinde ses gelmeye başladı. ilk başta eksoz vidaları gevşedi zannettim ama balatadan geliyormuş değişince düzeldi. Ama 1-2 ay sonra aynı ses tekrar gelmeye başladı. Şuan hala o sesle kafamı ütülemekte.
Acaba bir vida, yay yada onun gibi bir parçayı takmıyolar ondan ses yapıyor olabilirmi. Yada fren yağı azalmış olabilirmi.
Bu arada sesin frenden geldiğini nerden biliyosun diyebilirsiniz arka frene hafif dokununca ses kesiliyor bırakınca tekrar geliyor bazen çok sinir bozucu oluyo hafif frenli gidiyorum ) Başına gelen veya çözüm önerisi olan varmıdır ?
Lastik olarak city grip var. 140km hızlardayken hafif oynama yapıyor alıştıktan sonra hissetmemeye başlıyorsun. Bu benim tecrübeme göre lastikten kaynaklı. Daha önceden x9 500 vardı bu motorda pirelli lastikler vardı bittiği için değiştirmiştim (modeli hatırlamıyorum). city grip takıldıktan sonra ilk kullanmada şok yaşadım ip gibi 170-180km hızlarda giden motor 140km hızlarda deli gibi oynamaya başladı ve gaz vermeye korkar olmuştum. Balanslar ve motor kontrol edildi zaten başka bir işlemde olmadı lastik değişip balans yapıldı ve takıldı. Sonuç city grip yumuşak hamur fazla yumuşak gelip biraz dans ediyor . Tabi buna bir süre sonra alışıp farketmemeye başlıyorsunuz ama ilk geçiş çok fenaydı
Yakıt olarak ortalama 200km ışık yanıyor en fazla ışıktan sonra 45km gittim ve 9.36lt benzin aldı. (255km ışık yandığı oldu ama 60-80km hızı geçmeden artçılı 120km yol yapmıştım)bu değer bazen 220bazen 190 oluyor
genel kullanımım agresif ve hızlı bu değer beni fazlasıyla tatmin ediyor. Elimde birtanede 125cc honda fizyy var ve yamaha fizyyden az benzin harcıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------
Birde
Yazın sıcaklarda motoru stop edince arada sırada bir süre çalışmamazlık yapıyordu. Pompadan dediler şuan bir problem olmuyor ama çözüm önerisi olan varmıdır ? yada fiyat bilgisi
Hava değerleri ne olmalı kitapçıktakimi yoksa daha önce bir arkadaşın yazdığı gibi 34-31 gibimi olmalı ?. Lastiğime çivi girdi ve içten yama yaptıramadım fitil attırmak istemiyorum haftada 1-2 bar anca düşüyor. Lastiğin havasının azaldığını sokak çıkışlarında arkadaki kaymadan anlıyorum. ortalama hava değerleri 29-30 değerlerine düşünce arka taraf kaymaya başlıyor bunu birçok defa özellikle test ettim. şimdilik arkaya 34 basıyorum
Tekeriniz düz bassın
@boundless34
Hoşgeldiniz.
Arka taraftan gelen ses birden fazla nedenden olabiliyor. Balatalar bittiğinde sürme sesi. Hava filtresi kutusunun arka tekerin üstündeki siyah çamurluğa vurma sesi.
Çözümü:
1- Balatalar bittiyse değiştirmek. Arka balata çok çabuk biter. (Kullanıma göre 3-5 bin). Bu duruma göre motoru aldıktan sonra en az iki kere arka balataları değiştirmiş olman gerekiyor. Ben denemek için son olarak EBC taktım. Bakalım ne kadar gidecek. Ayrıca arka balataların dış kısmında karbon birer pad olacak. Bir çok tamirci çıkan balatalarla beraber onu atar. Ben başında durmasam son değişimde de çöpe gidecekti. Ondan ses olur mu bilmiyorum.
2- Hava filtresi kutusu ile çamurluk arasına linktekine benzer kauçuk pad ler takmak.
Özetle her ikisinin de çözümü var.
Lastik olarak ön de Michelin'e devam ediyorum. Bence ön için Michelin uygun. Arkada ise Sava daha sert hamuru ile yüksek hızlarda daha güven veriyor.
Az yaktırıyormuşsun. Şehir içinde ben 180 km. de ışık yaktırıyorum. Ölçümlerime göre şehir içi 100km/4Lt. Gayet normal.
Pompa için parayı hazırla bence. Aynı sorunu yakın zamanda yaşadım. Yakıt Pompası değişti(350TL civarı)
Yazdığın hava değerleri Michelin için normaldir.
Kazasız belasız sürüşler...
benim motorda sabit hızda hafif ileri geri sallanma durumu var. arka lastik ve motordan tutup sağa sola sallayınca çok az bir boşluk olduğunu hissediyorum. sallanma arka salıncak(masfal) takozundan yapar mı ?
Teşekkür ederim bilgi için.
Balata değiştikten yaklaşık 1 ay olmadan ses gelmeye başladı ve sesin arka balatadan geldiğine eminim (orta ayakta hafif gaz verim balataya dışardan bastırınca ses kesiliyo). Aldığımda yeni değişmişti bende bir kere değiştim heralde sonuna gelmişimdir değiştirip tekrar bir deniyelim.
Pompa için başka çözüm bulamazmıyız ) neyse artık nerde trak orda bırak yapıcaz gittiği kadar bu şekilde binerim artık.
Merhaba arkadaşlar.
X-City'mi alalı 6 ay kadar oldu. 7.000 km'de oldukça temiz aldığım motosikletim şu anda 13.000 km'de. Bunun içinde 1 kere de Ankara-İstanbul gidiş dönüş var. Genel olarak çok memnunum. Eski bir scooter kullanıcısı olarak (Mondial MT125'i 4 yıl kullanmıştım) büyük lastik çapı benim için belirleyici oldu. Sonradan yaptığım derin araştırmada ne kadar doğru bir tercih yaptığımı fark ettim.
Resimlerde göründüğünden çok daha büyük bir motosiklet. Benim gibi hallice bir adam(140 kg) için harika bir seçim oldu.
Dar alanlarda hiç beklemediğim kadar kıvrak. Asla maxi scooter gibi hissettirmiyor bence. Motoru yerinde bir kuvvete sahip ve ağır yüküne(!) rağmen hiç eksiklik hissettirmiyor. Otoyol kullanımında bile asla ezildiğinizi hissetmiyorsunuz.
Neyse konu içinde zaten epeyce inceleme mesajı var. Uzun zamandır süregelen karışık durumlar dolayısı ile kafayı toparlayıp bilenlere soru soracak kadar vakit bulamadım hiç. Dolayısı ile sorularım epeyce birikti :
1- Öncelikle en büyük problemimden başlamak istiyorum. Motosikletim 13.000 km'ye geldi ve yeni taşındığım Ankara'da adını vermek istemediğim bir yetkili servise götürdüm. Daha önceki tüm bakımları İstanbul'daki servislerde yapılmıştı. Kalkışlarda normalden biraz daha fazla titrediğini söyledim. Daha önceki deneyimlerime göre varyatör bilyaları temizlenince neredeyse bir sonraki bakıma kadar tekrarlanmayan bir sorundu bu. Yağ değişimi, hava filtresi değişimi, bir de arka fren balatası kontrolü istedim.
ertesi sabah motosikletimi almaya gittiğimde hafif bir yağmur çiselemişti. O yüzden oradan eve kadar olan yolda çok dikkatli ve yavaş gittim.
1 gün sonra motosikleti bir yere gitmek için çıkarırken kalkışta inanılmaz bir titreşim hissettim. Arka bagajda resmen deprem gibi hissediliyordu. Acil işlerimi yapıp dönüşte servise gittim ve şikayetimi söyledim. Baktı bir şey yok dedi. Motosiklete bindim ve yanında yarım metrelik iki hafif kalkış yaptım. Depremi görünce patronunu çağırdı. Asıl usta da oymuş zaten. O da baktı. Sonra bindi denedi ve ciddi titreşim var dedi.
Kayıştan olacağını, kayışımın normalde iyi olduğunu ama sertleşmiş olabileceğini, değiştirmemiz gerektiğini söyledi.
Ben önce epeyce bir sinirlendim ama belli etmedim. Kişisel olarak öyle bir yapım var. Bana böyle bir yanlış yapılmasına fazla ses çıkarmam ama orayla bir daha da iş yapmam.
Bu uzun yazıdan sonra asıl soruma gelebilirim. Arkadaşlar bana doğru dürüst bir Yamaha servisi lazım Ankara'da. Garantim bittiği için yetkili servis olması gibi bir mecburiyetim yok ama olursa da iyi olur. Doğru düzgün bir usta olsun ve müşterisini aptal yerine koymasın. Tabiri caizse canımı yesin. Ucuzunun, idare ederinin peşinde değilim, doğru dürüst iş yaptırmak istiyorum.
2- Baharda şu Pirelli'leri değiştirmek istiyorum. Arasıra uzun yol da yaptığımı da göz önünde bulundurup bana bir önerisi olan var mıdır?
3- Şayet bu kayış değişimi ve o da çözmezse varyatör değişimine ihtiyacım olursa daha az titreşim yaptığı söylenen J.Costa'ya yönelmeli miyim? Dayanıklılık ve performans konusunda ne kadar gelişme sağlarım.
4- Kış aylarında motosiklet için neler yapmalıyım? Haftada bir 1 saat çalıştırmak yeterli diyenler olmuş. Başka takip edilmesi gereken bir şey var mıdır? Son bakımda antifreeze eklendi.
5- Servis olayına epeyce canım sıkıldığı için bakımları kendim yapabilir miyim acaba diye düşünmeye başladım. Aktarma organları ile ilgili değil ama yağ ve filtre işlerini yapmak kolay mıdır? Bununla ilgili eğitici video falan bulabilir miyiz?
Şimdilik sorularım bu kadar. Uzun oldu kusura bakmayın. Daha ilk mesajda böyle besmelesiz dalmış gibi oldum ama dediğim gibi epeyce birikti zamanla.
Vakit ayırıp okuyan ve cevaplayan herkese teşekkürler şimdiden.
@zuluman
Yazdığınız şekilde bir ileri geri sallanma durumu yaşamadım. Pek çok nedeni olabilir. Teker bilyası, takoz(sizin belirtiğiniz), varyatör, debriyaj. İyi bir usta bu işi halleder.
@mamutsmoto
Hoşgeldiniz.
1- Ankara'da bildiğim servis yok. Fakat motorunuzu servise aldığından daha beter halde teslim eden o servis dışında bir usta aramanız şart.
2- Lastik konusunda herkesin gözdesi Michelin City Grip. Ben Sava'dan (arka lastik) memnunum.
3- Kayış değişimi söz konusu olacağını sanmıyorum. Ben 20.000 km de değiştirdim. Bu herifler bakımda kayışa yağ bulaştırmıştır kesin. Adam gibi bir ustaya baktır. Bir de sert gaz açmaya dikkat edersen titreme yapmadığını görürsün.
4- Kış aylarında haftada bir çalıştırmak bence yeterlidir.
5- Ağır bakım işlerini bile kendin yapabilirsin. Scooter bakımları vitesli motosikletlere göre çok daha kolay. Ben yağ-filtre değişimlerini kendim yapıyorum. Fakat esas sorun şu; bu işe zaman ayırabilecekmisin.
Kazasız belasız sürüşler...
Yamaha XCITY250'nin bilinen kronik sorunu yok diye biliyordum. Yalanmış. Alın size Kronik Sorun: Kullanıcıları bayramdan bayrama mesaj yazar. Forumda yazacak bir Allahın kulu olmaz. Bu sorunun çözümünü de buldum: Motoru satmak Ben yarın kısmetse takas için Benelli TNT250 bakacağım. Olursa hadi eyvallah... Olmazsa in cin top oynayan bu başlığa döneceğiz çaresiz :(
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)