Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Eylül 2015, 10:59
#941
Yakıt tüketimini 3.5 un altına düşüremeyen arkadaşları görünce bi an hayretleri içinde kaldım. Benim motor 2011 21 binde aldım şuan 25 binde. Tamamen şehir içi sabah akşam köprü trafiği dahil kullanıyorum. Hiç yakıt tüketimi gözeterekte kullanmam. İlk depoda 3.5 lt yaktırdım, alışma süreci sanırım. Onun dışında artçılı olunca 3.3lt tek 3.15 civarı yakıyorum. 210-220 km civarında ışık yanıyor, ışıktan sonrada 70 km gittim sonra benzin aldım. Ancak şunu dip not olarak yazayım, büyük motordan buna geçtiğim için bu alet hiç hoşuma gitmiyor trafik haricinde. Yol açık olsa bile 100-110 üzerine hiç çıkmıyorum.
Reklamlar
-
10 Eylül 2015, 11:19
#942
zuluman adlı üyeden alıntı
böyle bir kontrol yöntemi mi var
. motor çalışırkenmi egsozu kapıtıyorsun. bahsettiğin contanın yeri nerede?
amartisör konusunda söyle bir kullanım hatasıda var belki çoğu kişi biliyordur ben yeni farkettim. bir yol bozukluğu gördüğünüzde yavaşlamak için frenlersiniz ön amortisör kapanır. eğer engelden geçmeden amortisörün açılmasına izin vermezseniz yani frenlenmeyi bitirmezseniz ön amortisör dibe vuruyor ses yapıyor.
Amortisör konusunda verdiğiniz bilgiyi herkes okusun bence. Egzost susturucusu birkaç vida sökülerek çıkıyor. Oksijen sensörünün yakınında ek yeri. Usta değilim. Fakat normalde egzosttan gaz çıkışı olmayınca stop etmesi gerekmezmi. Benim motorun çalışma temposu bile değişmiyor. Aklıma gelen ek yerinden gaz kaçırması oldu. Burada bir conta varmı onu da bilmiyorum. Tabii manifoltun silindire bağlandığı yerden de gaz kaçışı olabilir. Bir baktırdıktan sonra yazarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------
hisvarlar adlı üyeden alıntı
Yakıt tüketimini 3.5 un altına düşüremeyen arkadaşları görünce bi an hayretleri içinde kaldım. Benim motor 2011 21 binde aldım şuan 25 binde. Tamamen şehir içi sabah akşam köprü trafiği dahil kullanıyorum. Hiç yakıt tüketimi gözeterekte kullanmam. İlk depoda 3.5 lt yaktırdım, alışma süreci sanırım. Onun dışında artçılı olunca 3.3lt tek 3.15 civarı yakıyorum. 210-220 km civarında ışık yanıyor, ışıktan sonrada 70 km gittim sonra benzin aldım. Ancak şunu dip not olarak yazayım, büyük motordan buna geçtiğim için bu alet hiç hoşuma gitmiyor trafik haricinde. Yol açık olsa bile 100-110 üzerine hiç çıkmıyorum.
Tebrik ederim. 180-190km de ışık yaktırıyorum. Ustalık bu olsa gerek. Büyük makinanın yolda gidişine alışınca bunun gidişini güvenli bulmamanız normal. Benim gibi CBF150 den geçiş yapmış olsaydınız "140'ta bile stabil gidiyor" derdiniz. Tekeriniz düz bassın.
-
10 Eylül 2015, 11:32
#943
iki conta varmış
-
11 Eylül 2015, 18:55
#944
@FERDAKAPTAN
Motorumdaki zırıltıları kestim. Farların bulunduğu karenajı taşıyan 4 koldan biri kırılmış. Sanayide plastik kaynak ile sağlam bir şekilde yapıldı. İstanbul da olanlara tavsiye ederim. Ümraniye oto sanayi Geçit Oto. Hava filtresi kutusunun çamurluğa vurduğunu zaten biliyordum. Mobilya ayaklarına konulan kauçuk pedlerden(minik olanı) 3 adet yapıştırdım. Şimdi giderken kuzuların sessizliğini yaşıyorum Oh be! Ne zırıltıydı yahu... Kazasız belasız sürüşler...
-
12 Eylül 2015, 01:07
#945
zuluman adlı üyeden alıntı
dostum bu service manual sanırım? nerden indirebiliriz link var mı?
-
13 Eylül 2015, 21:09
#946
değerli motosiklet kullanıcıları herkese merhaba,,sorum olacaktı motosikletim geçen hafta devrildi kaskom var, ön grenajda ve onun bağlı olduğu motosikletin çıkıntılı yerinde çizikler var, değiştirmek istiyorum, kaskomu kullanmalımıyım , arkadaşlarım parçaları kendin al ,masraflarını kendin öde kaskon bozulmasın,kaza kaydında parça ve işçilik masraflarını yüksek yazabilirler,istersen oraya yansıtma dediler ..izmirde görüşüp motosiklete bakıp hem fikir alışverişinde bulunmak hem de xcity kullanıcılarıyla tanışmak isterim,, motordanda acayip memnunum,çok keyifli sadece parçaları bir an önce değiştirip temiz kullanmak istiyorum (ALLAH HEPİMİZİ KAZADAN BELADAN KORUSUN)
-
13 Eylül 2015, 21:20
#947
sefae35 adlı üyeden alıntı
değerli motosiklet kullanıcıları herkese merhaba,,sorum olacaktı motosikletim geçen hafta devrildi kaskom var, ön grenajda ve onun bağlı olduğu motosikletin çıkıntılı yerinde çizikler var, değiştirmek istiyorum, kaskomu kullanmalımıyım , arkadaşlarım parçaları kendin al ,masraflarını kendin öde kaskon bozulmasın,kaza kaydında parça ve işçilik masraflarını yüksek yazabilirler,istersen oraya yansıtma dediler ..izmirde görüşüp motosiklete bakıp hem fikir alışverişinde bulunmak hem de xcity kullanıcılarıyla tanışmak isterim,, motordanda acayip memnunum,çok keyifli sadece parçaları bir an önce değiştirip temiz kullanmak istiyorum
(ALLAH HEPİMİZİ KAZADAN BELADAN KORUSUN)
Hoşgeldiniz. Artık kasko hasarsızlık indirimleri yalan oldu. Yıllarca kaza yapmayıp en yüksek hasarsızlık indirimi aldığım kasko fiyatı(otomobil için) Piyasada hasarsızlık olmadan bulabileceğim fiyatlar. Onun için "indirimlerim yanar" düşüncesi doğru değil artık. Kaskoya motorunu tamir ettir. Kaskoyu hasar için yaptırıyoruz. Hasar olunca da çekinmeden kaskoyu kullanmak lazım. Tekeriniz düz bassın.
-
24 Eylül 2015, 23:39
#948
-
25 Eylül 2015, 03:12
#949
-
28 Eylül 2015, 08:41
#950
zuluman adlı üyeden alıntı
süpersin başkan
-
-
Bir kaç ay kros niyetine kullandıktan sonra, "vay be bu motora hiç bir şey olmuyor" derken yumuşaklığı ile ünlü ön amortisörlerin epey bir sertleştiğini, hatta şu ünlü "tak" sesini artık hiç yapmadığını farkettim. Toz keçelerinin etrafı yağ ile kirlenmiş durumda. Rahatsız edici bir sertlik var. Tamir için gittiğimde amortisör keçesini değiştir diyeceğim.(iyi durumda olsa da) Toz keçesi ayrı bir parça mıdır?
-
Merhaba arkadaşlar 2007 model 40000 km de x-city im var kalkışta aşırı rahatsızlık verecek şekilde titriyor ve yavaş hızlanıyor. Ayrıca yokuş aşağı inerken arada bir kısa süreli tak diye motor freni yapıyor. Tamircilere pek güvenmediğim için daha önce başına bu problem gelmiş arkadaşlar varsa lütfen fikirlerini paylaşsın. Teşekkürler.
-
siberpeace adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar 2007 model 40000 km de x-city im var kalkışta aşırı rahatsızlık verecek şekilde titriyor ve yavaş hızlanıyor. Ayrıca yokuş aşağı inerken arada bir kısa süreli tak diye motor freni yapıyor. Tamircilere pek güvenmediğim için daha önce başına bu problem gelmiş arkadaşlar varsa lütfen fikirlerini paylaşsın. Teşekkürler.
bu aslında bir problem değil. varyatörünüzün bakım zamanı gelmiş. açıp bakmadan kesin birşeyler söylemek doğru olmaz ama arka baskı balata nın ince zımparayla temizlenmesi ya da değişmesi, varyatör misketlerinin aşınmadan dolayı değişmesi ve tekrar greslenip takılması ve de kayışın değişmesiyle tüm sorunlar ortadan kalkacaktır. bu tarz işlere bulaşmadıysanız herhangi bir yamaha servisine uğrayıp bunları yaptırabilirsiniz. masrafınız parçaların durumuna göre 50tl- 750tl arası değişebilir
-
Bu akşam Mecidiyeköy CoolMotor-Ercan ustaya motoru gösterdim. Ön amortisorlerde bir sorun yok dedi. Bu konuyu kapattım. Egzost susturucu ek yerinde gaz kaçağı sorununu ise 10 dk.da halletti. İyi sürüşler...
-
Öncelikle cevabınız için teşekkürler. Sorum şu olacak. Şehrimizde Yamaha Servisi yeni açıldı. Daha önce servise hiç gitmedim. Yamaha servis fiyatları heryerde standart mıdır yoksa diğer tamirciler gibi tutturabildiğine midir? Ayrıca parça değişim fiyatları hariç standart varyatör bakım ücreti ne civardadır? Teşekkürler.
-
motorum 27.000km yi geçti 20.000km deki ağır bakım haricinde hiç varyatör bakımı yaptırmadım. Ağır bakım 640.TL tuttu. Sadece varyatör temizliği için fazla bir şey ödemezsin. Bu arada yerine göre fiyatlar epey değişiyor. Tecrübeyle sabittir...
-
08 Kasım 2015, 00:03
#958
merhaba
2008 modelle aranıza katıldım.
ilk motosikletim, uzun aramalardan, bilgilenmelerden sonra karar vermiştim xcity almaya. sonra motosiklete giriş eğitimi alıp vitesli modellere yönelmiştim. birden uygun fiyatıyla karşıma çıkınca tekrar, sürpriz bir şekilde xcity sahibi oldum.
kısa bir sürede 4000 km'yi devirdim. bu arada 1000 km lik uzun yol yaptım orta ve batı karadeniz kıyısından istanbula şile üzerinden gelerek.
bu yolda özellikle kaplama soğuk asfalt kısımlardaki sık ve dar virajlı yerlerde yüksek tutuştan ötürü motorun üzerindeki sport demonları bir hayli aşındırdım ve ön tekerimde belirgin bir yarık ortaya çıktı.
sport demonlardan aslında memnunum. ısındıktan sonra yüksek hızlarda (110-140 arası) viraj ve fren performansı beni yolda tatmin etmişti, ancak yarılğı farkettikten sonra 100'ü geçmeye korkuyorum bir an önce lastik değişimi yapmam gerekecek. arka tekerimde gözle bakıldığında herhengi bir kusur gözlemlemedim, ancak soğukken ve kaygan zeminde sert gaz açıldığında patinaja kaldığım oluyor. okumalarım sonucunda citygrip daha çok düşük hızda yüksek tutuş sağlayan ama yüksek hızda bu tekerlek çapında daha az güven veren bir model olduğunu saptadım. ben düşük hızlarda akrobatik şeyler yapan biri değilim bu yüzden yeni speed demonlarla devam etmek içimden gelen. önümüzün kış olması ise citygripi mantıklı gösteriyor. her gün toplam 60km, çoğu otoban olmak üzere yol yaparak evden işe ve tekrar eve gidiyorum
bir kaç sorum olacak.
- ön arka beraber değiştirmeli miyim? sadece önü değiştirip ekonomi yapsam çok mu pişman olurum (zaman içerisinde arkayı da değiştireceğim tabi ki)
- 20000 bakımında değişecek ekipmanları uygun fiyata nerelerden edinebilirim? bu parçaların orjinali yerine kaliteli-ekonomik ve/veya performans özellikli alternatiflerini nasıl temin ederim? bunları tercih edersem ne kazanır ne kaybederim?
- motor ilk çalıştıktan sonra (garajda 1 dk hareketsiz ısınma sonrası) ilk kavramalardaki takırtukur sarsıntılı hallerin ana kaynağı nedir, nasıl iyileştirilir?
teşekkürler.
-
08 Kasım 2015, 13:48
#959
@ozzy
Hoşgeldiniz. Benim de bir kaç ay önce Michelin City Grip arka lastik boydan boya yarıldı. Ön arka beraber değişmek gerekir dendi. Fakat ben sadece arkayı değiştirdim.(Sava MC28 Diamond) Ön Michelin City Grip, arka Sava olarak kullanıyorum. 140 km/h ya kadar denedim. Sonuçlardan çok memnunum. Yüksek hızda Michelin den olan şikayetim arka lastikten oluyormuş. Bir kere 60 km/h ile giderken panik fren yaptım. Çok az bir kayma yapsa da motorun mükemmel bir duruş yapmasını sağladı. Lastikler soğukken çok daha düşük dozajlı frende kaydığı da oldu. Fakat aynı şartlarda Michelin City Grip'in de daha iyi bir performansı yok. Sava'yı herkese öneririm. Fakat ön teker olarak kullanmadığım için tavsiye edemem. Bence öne Michelin City Grip al devam et.
20.000 km. bakımına gelince bu işin nasıl yapılacağı, parçaların nereden alınacağı "www.scooturk.net" sitesinde XCITY250 başlığında resimli olarak anlatıldı. Oradan bakabilirsin. (Şu anda siteye erişilemiyor. Düzelince bakarsın)
Kazasız belasız sürüşler...
-
08 Kasım 2015, 18:24
#960
2015 model cbr125 repsol ile takas yapmayı düşünen var mıxır?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)