Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
05 Ağustos 2015, 22:28
#921
bulut59 adlı üyeden alıntı
dostum ülkemizde x city için başka alternatif malesef yok. bir de sava mc 28 var ama onu da ara ki bulasın. zaten yurt dışı kullanıcıları da hiç memnun değil. onu direk eliyorum. o yüzden ya sport demon takacaksın ya da city grip. ben 7.500km civarı pirelli sport demon kullanıcısıyım. ne ıslakta ne de asfaltta bir sorun yaşamadım. ısındıktan sonra yol tutuşu gayet başarılı. öyle yavaş kullanan bir insan da değilim. sadece lastiğin sınırlarını bilmek ve defansif sürüş yapmak lazim. ancak ön lastiğimde sport demonların kronik sorunu olan yarılmalar başladı. en son 1300km lik ege turundan sonra baktım ki tornavida açılan yarıktan içeri doğru tekere 3 cm civarında giriyor. bir daha bu lastiklerle uzun yola çıkacağımı sanmıyorum. bundan sonra benim de tercihim city grip olacak.
sport demon;
+ 140 üstü yüksek hızda bile stabil sürüş.
+ ısındıktan sonra kuruda çok başarılı yol tutuş.
+ yol çizgilerinden fazla etkilenmiyor.
- geç ısınıyor.
- ıslakta pek güven vermiyor.
- 7500km de yarılmalar başlıyor. ömrü çok çok çok az.
city grip(bunlar kullanıcıların yorumları):
+ ıslakta çok başarılı
+ yumuşak çabuk ısınan hamur.
- kuruda pirellilerin daha iyi olduğunu söylüyorlar.
- yumuşak hamur kolay zedeleniyor. patlamaya meyilli.
- bunlarda yarılma olmasa da hamurundan dolayı sport demon a göre çabuk tükeniyor.
- yüksek hızda güven vermediği söyleniyor.
hocam çok teşekkür ederim.
bu motorla çok yüksek hız yapacağım yer yok zaten city grip tercihim olacaktır selametle...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------
acemi60 adlı üyeden alıntı
Aslında sabredip okusaydınız bu konudaki bütün bilgiler yazıldı. City Grip yumuşak hamurlu. Islakta fren mesafesi daha iyi. Hız yükseldikçe yol tutuşunun sport demon a göre kötü olduğunu düşünüyorum. İlk lastiğim Pirelli Sport Demon, ikincisi City Grip oldu. Bir sonraki alacağım marka Sava olacak. İyi sürüşler...
hocam yanlış anlaşıldım galiba sadece biraz daha ayrıntı talep ettim belkide mesajınızı hakkıyla anlayamadım...
verdiğiniz bilgiler benim için değerliydi yardımlarınız için çok teşekkür ederim...
Reklamlar
-
07 Ağustos 2015, 14:16
#922
Herkese Selamlar,
Foruma yeni katıldım. Geçen ay aldığım 2008 Model (29500km) Xcity' im le aranıza katıldım.
Motorumdan çok ama çok memnunum. Yakıt tüketimini hiç ölçmedim pek umurumda da değil verdiği keyif paha biçilemez
-
21 Ağustos 2015, 11:48
#923
çok özledim xcity'mi kıymetini bilin motorunuzun, 1 ay sonra inşallah tekrardan alıcam
-
21 Ağustos 2015, 21:44
#924
arkadaşlar x city min anahtarını kaybettim yedek anahtar mevcut ancak motor çalıştığım resmi kurumun olunca iş sarpa sarıyor...
servise sordum ancak küçük şehirde bulunduğumdan bana çok uzun sürelerden bahsedildi daha kısa zamanda ve daha uygun fiyata çözüm önerisi olan arkadaşlar lütfen bana yardımcı olun
-
24 Ağustos 2015, 23:10
#925
sorma arkadaş sorma .. motorun (2014-5000km) heryerinden ses geliyor " servis e gittim (Bodrum) " bu modellerde böyle " buyurdular ,2007 kymco pıtırpıtır dı valla. Ama sonunda çözümü buldum .Arka taraftaki seslerin ana kaynağı iç küçük çamurluk ve seleyi ve sinyalleri de saran x city yazısının olduğu grenaj.Hepsini tümden söktüm ,olası ses yapacak yerlere 3mm et kalınlıklı yapışkanlı bant ( tekne lumbozlarında kullanılan yüksek kaliteli ) uyguladım , %90 ses kesildi... çanta hala problem :(. Ön tarafa daha el atamadım ama aynı şekilde onuda çözeceğimi umuyorum. Yani motor güzel de ,yakıt falan iyi 7.19 lt/ 245 km uzun yol -zaman zaman 130-140 basmaca ...ama bu kadar ses yaptığını alırken farketsem almazdım .
-
24 Ağustos 2015, 23:39
#926
FERDAKAPTAN adlı üyeden alıntı
sorma arkadaş sorma .. motorun (2014-5000km) heryerinden ses geliyor " servis e gittim (Bodrum) " bu modellerde böyle " buyurdular ,2007 kymco pıtırpıtır dı valla. Ama sonunda çözümü buldum .Arka taraftaki seslerin ana kaynağı iç küçük çamurluk ve seleyi ve sinyalleri de saran x city yazısının olduğu grenaj.Hepsini tümden söktüm ,olası ses yapacak yerlere 3mm et kalınlıklı yapışkanlı bant ( tekne lumbozlarında kullanılan yüksek kaliteli ) uyguladım , %90 ses kesildi... çanta hala problem :(. Ön tarafa daha el atamadım ama aynı şekilde onuda çözeceğimi umuyorum. Yani motor güzel de ,yakıt falan iyi 7.19 lt/ 245 km uzun yol -zaman zaman 130-140 basmaca ...ama bu kadar ses yaptığını alırken farketsem almazdım .
senin motor 100km 2.87lt benzin yakmış benimki şehir içi max 80km hızla 4.4 lt yakıyor. bi sorun var benimkinde demek ki
city grip lastiklere zam gelecekmiş kurdan dolayı. buz motorda montaj dahil 460 tl bilginize
-
24 Ağustos 2015, 23:41
#927
2 tane x city aldım hiçbirinde 3.6 nin altına hiç dusuremedim
-
24 Ağustos 2015, 23:44
#928
E-TEKİN adlı üyeden alıntı
2 tane x city aldım hiçbirinde 3.6 nin altına hiç dusuremedim
ben 4 ün altına bile inemedim
-
26 Ağustos 2015, 12:00
#929
zuluman adlı üyeden alıntı
ben 4 ün altına bile inemedim
sorun yok arkadaşım benim de şehir dışı 3,5lt şehir dışı 4,5lt. full artçılı bu rakamlar. x city lerde böyle malesef. şehir içinde biraz daha az ağırdan gaz açmayı deneyin tüketim düşecektir. ben 4 lt ye indiriyorum bu şekilde.
-
28 Ağustos 2015, 11:17
#930
Selamlar bende 4 ağustos 2015 tarihinde çanakkale troia dan bir x-city satın aldım. şuan 1200km civarındayım ve motorla ilgili düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.
Motosikletin arka lastiği 500km (farkettiğim km) civarında sadece sol yanaktan çember boyunca çatlayıp yarıldı. Servise başvurumda ilk cevap olarak garantiden değişmeyebilir şeklinde cevap aldım fakat daha sonra yapılan inceleme sonucunda arka lastik garantiden michelin city grip ile değiştirildi.
süspansiyon evet sert arka süspansiyon ayarlanabilir olduğu için en düşük kademede kabul edilebilir sertlikte fakat ön süspansiyon için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Ön amortisörlerden geldiğini düşündüğüm döşeme taş ve küçük kasislerde tıkırtı lıkırtı türü sesler gelmekte ve bu çok can sıkıcı.
Bu sorunu servise ilettiğimde ise aldığım cevap evet bende duydum o sesi bunlardan gelir şeklindeydi.
Motor 200km civarlarında kalkışlarda arka taraftan bir şakırtı sesi gelmeye başladı ve hemen sesin kaynağını arayıp buldum arka fren borusunu tutan manetin sabitleme civatası düşmek üzereydi sıkıştırıp sorunu hallettim. Bu gevşeme hadisesi üzerine yıldız başlı olan bütün karenaj vidalarını kontrol ettiğimde hepsinin gevşek düşmek üzere, hatta gidon altındaki bir vidanın da düştüğünü gözlemledim. gevşek olanları sıkıp düşenleri de serviste tamamlattım. Bir gün Çanakkaleye gezi için gittiğimde park halinde bir x city görünce hemen yanına çekip arka fren maneti sabitleme civatasına baktım. çoktan düşmüş ve yerine allen başlı beyaz renkli bir civata takılmıştı yani bence bu bir kronik sorundu.
Motorun kalkıştaki titremesi oldukça fazla umarım ilerleyen km lerde azalır zira plaka bağlantı civatalarını gevşetecek kadar titriyor kalkışlarda.
Bir arkadaş bu motorla ilgili video incelemesi yapmıştı youtubede torpidoya telefon kamera vb koyabilirsiniz şeklinde açıklaması var ben kesinlikle tavsiye etmiyorum zira bu bölümün contalama işlemi kapı süngeri denilen adi bir süngerle izole edilmiş ve su almakta ruhsatınızı dahi koymanızı tavsiye etmem.
Kontak kapatmadan önce fan devrede iken kontağı kapatınca fan stop etmekte otomobillerdeki gibi çalışmaya devam etmiyor devam etse daha mı iyi olurdu diyorum bazen.
yakıt göstergesi sıfıra indiğinde belli bir süre sonra ışık yanmakta fakat sıfıra inmeden henüz kırmızı bölgede iken kontağı kapatıp açtığınızda ışık sıfıra inmeden de yanmakta burası da ilginç.
sonuç olarak şuanda ön takımdan gelen kasislerdeki ses dışında başka bir sorunum yok bunun da amortisörlere yağ takviyesi ile çözülebildiği bilgisine ulaştım bakalım servis bu işe ne diyecek. Herkeze iyi forumlar.
-
02 Eylül 2015, 10:37
#931
Herkese selamlar;
23.000 Civarı oldum ve 20.000 bakımı yapıldığında eksik olan debriyaj setide geldi takıldı. Öncelikle şunu belirteyim 20bin bakımı pek ekonomik değil. parça eksiği yüzünden 2 defada yapıldı. debriyaj 465 lira , bagalar vs 50 lira civarı , kayış 200, yağ değişimi filtreler ile beraber 1000 lira civarı tuttu. varyatör iz yapmış oda değişicek 350 lira civarıda varyatör seti. bakınca oldukça yüksek maliyet ancak şunu kesinklikle söyleyebilirim ki debriyaj seti ile beraber motoru bayiden nasıl teslim aldımsa performas tamamen o. bakımdan önce düz yolda zar zor giden motor tekrar canavar oldu. Beni tek uyuz eden kısımsa debriyajın balata olarak değilde komple set olarak değişiyor olması durumu. Herkese sevgiler.
-
04 Eylül 2015, 11:35
#932
baran.altun adlı üyeden alıntı
Herkese selamlar;
23.000 Civarı oldum ve 20.000 bakımı yapıldığında eksik olan debriyaj setide geldi takıldı. Öncelikle şunu belirteyim 20bin bakımı pek ekonomik değil. parça eksiği yüzünden 2 defada yapıldı. debriyaj 465 lira , bagalar vs 50 lira civarı , kayış 200, yağ değişimi filtreler ile beraber 1000 lira civarı tuttu. varyatör iz yapmış oda değişicek 350 lira civarıda varyatör seti. bakınca oldukça yüksek maliyet ancak şunu kesinklikle söyleyebilirim ki debriyaj seti ile beraber motoru bayiden nasıl teslim aldımsa performas tamamen o. bakımdan önce düz yolda zar zor giden motor tekrar canavar oldu. Beni tek uyuz eden kısımsa debriyajın balata olarak değilde komple set olarak değişiyor olması durumu. Herkese sevgiler.
baran bey öncelikle geçmiş olsun malesef yamaha'da parça fiyatları acaip damarlı. bana da sadece iki tırnağı kırık olan kafa grenajına 600 tl dedi servis.
bu arada tüm debriyaj setini keşke malossi ya da polini gibi performans firmalarının ürünlerinden tercih etseydiniz. hemen hemen aynı fiyata daha da fazla performansa sahip olurdunuz.
-
04 Eylül 2015, 11:48
#933
japonların hepsinde grenajlar pahalı. zaten coğu insan tamir yoluna gidiyor. sunfix denen hamur yapıştırıcı var. şekil vererek oraya tırnak
yapabilirsin gibime geliyor. bi incele derim.
-
04 Eylül 2015, 15:17
#934
zuluman adlı üyeden alıntı
japonların hepsinde grenajlar pahalı. zaten coğu insan tamir yoluna gidiyor. sunfix denen hamur yapıştırıcı var. şekil vererek oraya tırnak
yapabilirsin gibime geliyor. bi incele derim.
şimdi netten biraz araştırdım da sanırım işime yarayacak bir ürün. çok teşekkürler
-
06 Eylül 2015, 08:22
#935
zuluman adlı üyeden alıntı
senin motor 100km 2.87lt benzin yakmış
benimki şehir içi max 80km hızla 4.4 lt yakıyor.
bi sorun var benimkinde demek ki
city grip lastiklere zam gelecekmiş kurdan dolayı. buz motorda montaj dahil 460 tl bilginize
Arkadaşlar kusura bakmayın " selamsız sabahsız" aranıza katıldım ,"grenajdan gelen takırtıların verdiği sinir bozukluğu ile .Öncelikle tüm arkadaşlara koccamaan ! bir "merhaba " Bodrum'dan .Kısmetse yakın zamanda ,uzun yol için yaptığım yan çanta uygulamasının resimlerini de paylaşacağım birilerine faydam olur umarım ... Bu yakıt sarfiyat konusunu birlikte geziye gittiğimiz Bodrum kulüp arkadaşlarıyla da görüştük bariz herkezden( benzer motorlar ) daha az yakıt yakmışım bu ölçümde . ( hatta bir motor ustası da var aramızda ).Sonuç; Genelde çok sakin bir sürüş yaptığım yönünde,yani her yokuş tırmanışında tatlı gaz vererek hızlanmak 110 km/s ye kadar., düze çıktığımda az gaz kesip hızı sabitlemek, yokuş aşağı geldiğimde yer yer tümüyle gaz kesip motorun ataletiyle gitmesini sağlamak , ve hızı korumak adına tekrar tatlı gaz vermek ., şeklinde bir sürüş karakteristiğim var .Sanırım yakıt sarfiyatının düşüklüğünde en büyük etken bu ;) bir de bu ölçüm de artçım yoktu - tümüyle uzun yol idi.;).Bu arada şehir içi çok net bir ölçüm yapmadım henüz, yapınca onu da yazarım burada.
-
07 Eylül 2015, 12:45
#936
bulut59 adlı üyeden alıntı
baran bey öncelikle geçmiş olsun malesef yamaha'da parça fiyatları acaip damarlı. bana da sadece iki tırnağı kırık olan kafa grenajına 600 tl dedi servis.
bu arada tüm debriyaj setini keşke malossi ya da polini gibi performans firmalarının ürünlerinden tercih etseydiniz. hemen hemen aynı fiyata daha da fazla performansa sahip olurdunuz.
kafa grenajı bende 4 kolda kırık. Epoxi ve epoxi hamur ile yapıştırıldı. Normal olan halinden daha sağlam oldu bence. En ufak azıcık sert dokunsanız kollar kırılıyor çok dikkat lazım. Varyatör henüz değişmedi benim. Karar veremedim acaba bu tip performans tipi birşey mi alsam diyorum açıkcası. Tek sorunum garanti sorunu çıkar mı acaba ? daha 1 yıl garantim var.
-
07 Eylül 2015, 14:01
#937
baran.altun adlı üyeden alıntı
kafa grenajı bende 4 kolda kırık. Epoxi ve epoxi hamur ile yapıştırıldı. Normal olan halinden daha sağlam oldu bence. En ufak azıcık sert dokunsanız kollar kırılıyor çok dikkat lazım. Varyatör henüz değişmedi benim. Karar veremedim acaba bu tip performans tipi birşey mi alsam diyorum açıkcası. Tek sorunum garanti sorunu çıkar mı acaba ? daha 1 yıl garantim var.
performans varyatör yüzünden motorda bir sorun çıkacağını zannetmiyorum ama yine de karar sizin. 1 yılda 20.000 yaptıysanız en kötü seneye denersiniz. benim motor 2012 model ve henüz 8.000km de garanti çoktan doldu ben de 15.000km gibi performans varyatör setine giriş yaparım zannediyorum.
bu arada grenaja nasıl bir tamirat işlemi uyguladığınızı bana fikir vermesi açısından biraz daha açabilir misiniz? hatta resim vs atarsanız süper olur. netten sun-fix sipariş ettim ama kafamda nasıl bir yol izleyeceğimi hesaplayamıyorum.
-
08 Eylül 2015, 17:59
#938
Bu gün 100 km. şehiriçi ölçüm sonucu : 4.370lt X 4.550 tl = 19.88 tl yakıt aldım .Dolum esnasında motoru silkeleyerek giriş boğazına kadar doldurdum .Önceki şehir -dışı ölçümünden ( 7.19 lt / 245 km )ben de şüpheye düşmeye başladım ,Bilginize .Belki ! o zaman tam dolum yapılamadı , az benzin aldım ? Bayram öncesi İzmir ihtimali var tekrar ölçer bilgi veririm ,boşuna motorlarınızdan şüphe etmeyin .
-
09 Eylül 2015, 23:09
#939
@nuso Hoşgeldiniz. Kazasız belasız sürüşler...
@FERDAKAPTAN Hoşgeldiniz. Kazasız belasız sürüşler... XCİTY öyle bando takımı gibi zırıldaya zırıldaya giden bir motor değil. 3 yıldan fazla ve 26000km kullandım. Bu yaz 2,5 ay boyunca krosluk yollara vurdum(zaman zaman aklımdan "acaba şaseyi kırarmıyım?" düşüncesi bile geçti) 2,5 aylık kırıcı sürüşlerden sonra motorumun ön ve arka kısmından ses gelmeye başladı. Yine de düzgün yolda çıt yok. Yaptığın uygulamaları resimli anlatabilirsen bana da faydası dokunabilir.
@zuluman Benim motorumun da yakıtı fazla olmaya başladı. Motorumun egzostunu kapattığımda stop etmediğini farkettim. Ek yerindeki conta sanki hiç yok. Bu conta yanmış ta olabilir. Yakıta bir etkisi vardır sanıyorum. Bende egzost ne güzel gürlüyor diyordum. En kısa zamanda yaptıracağım. Sende bir bak bence.
@erdincsen Hoşgeldiniz. Kazasız belasız sürüşler... 1. City Grip hayırlı olsun. Ne yazık ki onlarda yarılıyor. Bugün arka lastiği değiştirdim. Sava mc28 Diamond taktırdım. İzlenimlerimi yazarım.
2. Ön amortisör sesli çalışır. Dert etme.
3. 3 yılı aşkın süre 26000km.dir tek bir vidaya bakmadım. Bir baksam mı acaba?
4. Motor kalkışta titremesin diyorsan kuyumcu ayarı gibi gaz verme. Gazı fazla aç.
@baran.altun Vitesli motor olsa onun da dertleri bitmiyor.(Zincir dişli seti v.s.) Ben fayda-fiyat dengesi içinde görüyorum masrafları. Benim 20000km bakımı da 640TL tuttu. Senin debriyaj seti-varyatör seti değişimini çok erken buldum. Yada sağlam bir hırpalanma oldu herhalde. Günde 880km/120-130 km/h ile yol yaptığım oldu.(toplam km 26000) Hala orijinal varyatör ve debriyaj setini kullanıyorum.
Kazasız belasız sürüşler...
-
10 Eylül 2015, 10:50
#940
acemi60 adlı üyeden alıntı
Motorumun egzostunu kapattığımda stop etmediğini farkettim
böyle bir kontrol yöntemi mi var. motor çalışırkenmi egsozu kapıtıyorsun. bahsettiğin contanın yeri nerede?
amartisör konusunda söyle bir kullanım hatasıda var belki çoğu kişi biliyordur ben yeni farkettim. bir yol bozukluğu gördüğünüzde yavaşlamak için frenlersiniz ön amortisör kapanır. eğer engelden geçmeden amortisörün açılmasına izin vermezseniz yani frenlenmeyi bitirmezseniz ön amortisör dibe vuruyor ses yapıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)