Ufak tefek geziler dışında bir gezi yapabildim. Onu da yazdım;
http://www.motosiklet.net/forum/etki...ge-gezisi.html
Ufak tefek geziler dışında bir gezi yapabildim. Onu da yazdım;
http://www.motosiklet.net/forum/etki...ge-gezisi.html
İşçilik 50 TL
Yağ (yamalube - 1,3 lt) 40 TL
Hava filtresi 45 TL
Debriraj filtresi 40 TL
Arka fren balatası (İtalyan demiş) 50 TL
Bakımı Ümraniye'deki Yıldız Ticaret'te yaptırdım.
Tutar bana da yüksek geldi.
Arabamın 10.000 km bakımı da ancak 200 TL tutuyor zaten.
Benim gibi çok km yapan biri için motosiklet kullanmanın otopark
masrafından kurtulmak dışında hiç bir avantajı kalmamış oluyor bu durumda.
montani semper liberi ... dağcı daima özgürdür
Bana sorarsan gereksiz değişimler yapılmış...
hava filtresinin değişimi kitaba göre 20,000 km dedir 10,000 km de temizleyin diyor. Gerçi ben 10,000 km de değiştirtiyorum direk...
Hava filtresinin durumu çok kötüdür belki gerçekten değişmesi gerekmiş olabilir ama düşük bi ihtimal...
5000 km de varyatör filtresinin değişimi tamamen fuzuli 20,000 + km lerde değiştirilmesi tavsiye ediliyor...
İtalyan dediği fren balatası kesin brentadır oda piyasa da 20 - 25 tl civarına satılan bir balatadır...O fiyata daha kaliteli bir fren balatası takılabilirdi...
Ben 5,000 bakımına tam hatırlamıyorum şimdi ama 50 tl civarı bir ödeme yapmıştım sanırım...Sadece yağ değişmişti...
Son olarak , Yamaha nın sana verdiği kullanım kılavuzun da az çok hangi km lerde nelerin değişeceği yazar ordan da kontrol edebilirsin...
malesef böyle arkadaşlar kaliteli motora bindiğin zaman servis parça böyle oluyor!
ben buna bilimsel bir isim koydum "alfa romeo sendromu"
banada 1.1lt yağ değişimine 50tl aldılar
Filtrelerin değişmesi için en az 20bin km gerekir,
Arka fren balatasının 5binde bitmesi Sürücü kullanım tarzına bağlanıyor ama bence tamamen Yamahanın ayıbı.
Orjinal balatayı 65 tlye satarken kaliteli diyorlar 20tlye satılan balatalar kadar km yapamıyor.
Slm tüm arkadaşlara 1 yakın oldu x-city 250 mi sattım.bir aydır motorsuzum x-city çok özledim yeni bir motor almayı düşünüyorum.7000 tl xenter sıfırda var almayı düşündüğüm bide 6000 tl pcx 125 yada tekrardan x-city 250 almayı düşünüyorum.tolga emsnde hiç göremiyorum seni.sen şimdi kymco dowtovn 300 dersin.bunlarıin haricinde ne önerirsin.çoğu zaman xenterde almayı düşünüyorum ama tek selesi hoşuma gitmiyor.
Ben de motorumdan ayrıldım. Fakat satarak değil. Park halindeyken bir otomobilin çarpması nedeniyle hasar gördü. Motorumu servise bıraktım. Kazasız belasız sürüşler...
[QUOTE=acemi60;2779125]Ben de motorumdan ayrıldım. Fakat satarak değil. Park halindeyken bir otomobilin çarpması nedeniyle hasar gördü. Motorumu servise bıraktım. Kazasız belasız sürüşler...
Geçmiş olsun, size birşey olmasında motorun yapılır nasılsa.
Geçmiş olsun.
Motoruna zarar geldiğinde insanın içi acıyor ama cana gelmesin demekten başka da yapılacak bir şey yok maalesef.
montani semper liberi ... dağcı daima özgürdür
Yamaha Antalya Nebioğulları firmasında servis sorumlusu Erdal beyin yaşattığı olumsuzluklar nedeniyle Yamaha Türkiye'ye şikayet başvurusu yapmıştım. Bugün cevap geldi. Umarım bu şikayetim Nebioğulları-Antalya servis sorumlusu Erdal beyin kendisine çeki düzen vermesi için fırsat olur.
Şikayetim ve gelen cevabı aşağıya yazıyorum;
Şikayetim ;
Yamaha X-City 250 motosikletimi İstanbul Kardeşler Motosiklet'ten satın almış bulunmaktayım. İlk ve 1000 km bakımını İstanbul Kardeşler Motosiklet'te yaptırdım. Temmuz 2012 tarihinde motosiklet gezisine çıkmadan önce Kardeşler Motosiklet'e uğrayarak genel bir kontrol yaptırdım. Bu arada tatile çıktığımda 3000 km bakımını Antalya'da yaptıracağımı söyledim. "Yağ değişiminde "Yamalube" yağ kullanmalarını talep et" tavsiyesini aldım. 10/Temmuz/2012 de Antalya'da 3000km bakımı için Yetkili servis olan Nebioğulları firmasına gittim. Yamalube yağ kullanmalarını talep edince Servis ilgilisi Erdal beyin ukalaca tavırlarıyla karşılaştım. "Yamalube yağ tavsiye eden hiçbir şey bilmiyor" dedi. "Yamaha Yetkili servisi tavsiye etti." deyince sinirlendi. Biraz sonra benim görmediğimi düşünerek Motosikletimin temizlenmek üzere yerde bekleyen hava filtresini tekmeledi. Yol yorgunluğu nedeniyle tepki göstermedim. Servis faturası olarak 100TL çıkarıldı. Buna da ses çıkarmadım. Ödeyip ayrıldım. Arka balata kontrolü, yağ değişimi ve filtre temizligi için 100TL ödenmediğini bilmekteyim. Üstelik Şanzuman yağı da değiştirilmedi.
Gelelim asıl konuya balata aşınma kontrolü için sökülen arka balatalar takılırken balata saçlarının biri yerine takılmamış. Bunu 30/Temmuz/2012 de kontrol için İstanbul Kardeşler Motosiklet'e gittiğimde öğrenmiş bulunmaktayım.(Bu konuda Harun Köksal usta dan bilgi alınabilir.) Yetkili servisiniz tarafından alıkonulan arka balata sacımın İstanbul Kardeşler Motosiklet-Gaziosmanpaşa ya gönderilerek mağduriyetimin giderilmesini ve Nebioğulları firmasına gerekli uyarıların yapılmasını rica ederim.
İyi çalışmalar...
Gelen Cevap;
Sn. ..........
Öncelikle yaşadığınız bu durum için sizden özür dileriz.
Bu konuyla ilgili olarak Antalta bayimiz ile görüşülmüş ve gerekli uyarı yapılmıştır.
Aracınızda halen eksik veya problemli bir durum var ise lütfen Kardeşler Motor'a müracaat ediniz.
Tüm gerekenler yapılacaktır.
Saygılarımızla
İyi günler dileriz.
öncelikle geçmiş olsun diyorum,size yapılan terbiyesizlik ve kendini bilmezlikten başka birşey değil,sakinliğinizi iyi korumuş ve haklı iken haksız konuma düşmemişsiniz,yamahaya şikayetinizde haklısınız,yaptığınız şikayeti ciddiye alması ve bayiyi uyarmasıda yamaha markasına yakışan bir durum,nebioğulları antalyanın vede türkiyenin en tanınan yamaha bayilerinden biri ,bu şekilde ismi markalaşmış bir bayi ,eğer nebioğulları gerçekten kurumsal bir yapıda çalışıyorsa ve işlerini ciddiye alıp kalite ve müşteri memnuniyetini öncelikte tutuyorlarsa ,orada çalışan bu kendini bilmez ustaya gerekli uyarıyı yapması gerekir,şahsen bende motosikletimle antalyaya her yıl giden biriyim ,eğer bu senede oraya gidersem bakımımı kesinlikle nebioğluna gidip yaptırmayı düşünmem
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
bergama gezisinden birkaç kare
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
Bugün trafik ışıklarında beklerken yanıma bir CBF150 geldi. Selamlaşmadan sonra "motorunuz kaç cc" dedi. "250 cc" dedim. "o kadar bastım ama size yetişemedim. Onun için merak ettim" dedi. Hoşuma gitmedi desem yalan olur. İyi sürüşler...
Tesadüfün böylesi, Ayvalık tarafındaki beyaz XCity'li arkadaş burada evet, rüzgar denemesi yapıyodum o gün, hayatımda buralarda gördüğüm en rüzgarlı gündü, nasıl selam verebilmişsem o vaziyette, başka bi XCity'li daha görünce sevindirik olmuşum. Nazar değmesin iyi gezmişsiniz, hala 770 kilometredeyim, bakıma daha gitmedim, iki defa Dikili yaptım çok sıcak günlerde, motorun keyfi yerinde, hararet park ederken artıyo ama fan devreye giriyo hemen. Dün ilk defa motoru yıkadım, biraz bol suyla yıkadım galiba, torpido gözüne su girmiş, temizlikten önce torpidoyu boşaltın. Suyla yıkarsanız benim gibi bir sürü sıfır bezle tamamen kurulayın çizilmemesi için, sonra motora binip 5-10 kilometre silkeleyin, sonra da güneşte bırakın bi kaç saat. Seleyi ıslatmamak lazım çok zor durumda kalmadıkça, zımbayla tutturmuşlar derisini, paslanırlarsa fena. İki defa balığa gittim Cundada, selealtı bagaj ve Kappa çanta iyi iş görüyo, yalnız çantanın alt vidalarını arada bi kontrol etmek lazım, malum yollar asfalt tarlası, gevşeyebiliyolar. XCity beklediğimizden de iyi çıktı şu ana kadar, XMax'tan sonra ara vermiştik, maxi hasret gideriyoruz resmen XCity ile. Bi amca benzinlikte yakaladı ve ne kadara aldığımı ve memnun olup olmadığımı, şimdiye kadar memnunuz dedim. Bu arada Çin motorları ve Japon motorlarındaki Çin malı parçalarla ilgili muhabbetlere her motorsiklet forumunda denk geliyorum. Şöyle bi benzetme geliyo aklıma: Piramitler Mısırlılar tarafından yapıldıysa, neden üç tanede durmuşlar, başka piramitler yapmamışlar? Çünkü yapana değil, yaptırana bakmak lazım bilgi ve tecrübe isteyen işlerde, yaptıran da firavun olduğu için tasarım-kalite-maliyet ondan sorulur. Firavun yaptırmazsa, piramit de yapılmaz. Aynı durum şu an Çinde, iki Çinlinin kafa kafaya verip de tasarlayabildiği kaliteli ve uygun fiyatlı bir ürün olamaz çünkü bütün bilgi birikimi kırbacı tutanlarda, yani Japonlarda-Avrupalılarda-Amerikalılarda-bu listeye ülke ekleyebilirsiniz... Çin işi, japon işi, işi bilen sadece "bir" kişi... Ha bilgi akışı oluyor mudur Japonla Çinli arasında, beraber iş yapan herkes gibi tabi ki de oluyodur... Ama yavaş ve isteksiz bir bilgi akışı... Çinliler de uzaya gittiler ama o teknolojilerini satmak istemiyolar... Şimdilik... Uzun lafın kısası: Çinliye güvenirim ama Japon-Avrupalı-Amerikan üçgeninde iş yapabildiği sürece... Bunun dışındaki Çin sanayisi hala deney safhasında... Hem de epey pahalı ve uzun sürecek bir deney... O deneyin sonucu olarak çıkan ürünler de anca kendi iç piyasalarına yarar... Dünyaya yaramaz... Tabi yine şimdilik diyorum... Verin adamlara bi 50 sene, koyun araya bi tane 3. Dünya Savaşı, içinde Çin'in de yer aldığı bi savaş, palazlanırlar... Yamaha bi günde Yamaha olmadı di mi... :-)
1991-2005 Kinetic (İlk göz ağrım) > 2005-... ZN 150T (Foresight'ın Çinli kopyası) > 2007-2010 CBR125R (Düz vites öğrendik) > 2007-2009 XMax (Kaza buna denk geldi) > 2012-... XCity (Uzun yol) > 2012-... CB125E (İstanbulda trafik-park-benzin) > ?
Motosikletimin kaza sonucu kırılan parçaları gelmiş. Bugün servise gidip taktırdım. Yedek parça gerekince Yamaha sizi tanımaz diyenlere duyurulur.
En son yakıt sarfiyat değerleri :
7,79 lt / 232 km = 35,60 TL
yani 100 km de 3,36 litre
bayılıyorum motoruma
montani semper liberi ... dağcı daima özgürdür
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)