Teşekkürler, yok riskli bir durum değil rölantide 12-13 dk durunca fan açıyor bu normal durum bence. Bugün seleyi söküp termostatın ordaki hava külbürütör vidasınıda söküp hava almama rağmen aynı çünkü
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:15 ----------
Merhaba dostum,
Bende antifriz değişimi yaptım ancak rölantide 12-13 dk çalışınca 90 ı 1-2 çizgi geçip fan açıyor bu normal mi ? Normal kullanımda 90 ı hiç geçmiyor. ? Sizin gibi hava alma işleminide yaptım seleyi söküp. Rica etsem sizde deneyebilirmisiniz sizdede benzer durum var mı ? Yardımcı olursan sevinirim
Deneysel çalışmalarda bulunmuyorsanız tamamen meraktan bir soru soracağım. Neden rölantide 12 13 dakika durma ihtiyacı hissediyorsunuz agalar? Marş bas, zinciri sök eldivenleri giy kaskı giy çık yapınca fazla ısıttık aleti diyorum.
@feto
Bir soru da ben sorayım. Üye adınız akla iyi şeyler getirmiyor. Sizin için anlamı nedir?
Evet üyeliğim çok eski adım eskiden fetullahdı mahkeme kararıyla değiştirdim malum olaylardan sonra. site yönetiminede mesaj attım ama halen değişmedi.
Yazdıklarımla ilgili fikriniz varmıdır ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------
Yok adım fatih.
Açıklama yaptığınız için teşekkür ederim. Sonuçta hepimizin soru sormaya hakkı var.
Sizin sorunuza gelince; Soğutma sıvısı değişimini düzgün yapamamışsınız. Yetkili serviste usta bunu yaparken izlemiştim. Hava alma cıvatası ve alt tarafta bir yerden daha açık durumdayken yedek su kabından antifirizi doldurdu.(Sadece antifiriz-Su yok). Önce alttaki yerden su aktı. Hava alma cıvatasının olduğu yerden de sıvı akınca kapatıp sıvı doldurmaya devam etti. Motoru çalıştırıp tekrar hava alma cıvatasını açıp biraz daha sıvı akıttı. Sen bunları yapmadığın için hava yaptırmışsın. Motora zarar vermeden bir an önce durumu düzeltmelisin. Yetkili servisteki usta XCity de bu işlemin biraz sıkıntılı olduğunu, dikkat etmezse kendisinin bile hava yaptırdığını söylemişti. Senin yerinde olsam doğruca iyi bilinen bir ustaya veya yetkili servise giderdim. Ben Yamaha Ersoy'da yaptırmıştım.(Kızıltoprak'taki eski yerinde) Eski sayfalarda daha önce yüklemiş olduğum Service manual var. Onu indir incele istersen. Keşke şu anki motorumun da service manuali olsa. İnceleyince eli anahtar tutanlar için ne büyük bir imkan olduğunu anlarsın.
Zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkürler,
Ben sadece rölantide bu durum var sanıyordum. Az evvel 40 ı geçmeden şehir içinde kullandım hararet tekrar yükseldi. Dediğiniz gibi bir adımı yanlış yaptım sanırım muhtemelen halen hava var sistemde. En yakın zamanda yetkili servise götüreceğim malesef. Hava alma civatasına ulaşmak için komple seleyi söküp işlem yapmak gerektiği için çok zaman harcamak gerekiyor ve bir adım bile hata affetmiyor. Servis manuelini okudum ordada çok detaylı yazmıyor. Serviste şimdi Allah bilir termostat arızalı müşür arızalı diyip 1500-2000 tl geçirecek...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------
Bu arada bende devirdaim pompasının altındaki su tahliye vidası ve hava alma civatasından sıvı gelene kadar bekleyip sıktım ama dediğim gibi adımlar yanlış oldu muhtemelen.
Belki de sıvı değişimini düzgün yapmışsınızdır. Bu şekilde bir sorun benim XCity de de olmuştu. Daha sonra radyatör fanının dönmediği ve sigortasının da yandığı ortaya çıkmıştı. Göbek bilyası bozulunca fan dönmüyor. Sigortayı da yakıyor. Bozuksa elle çevirmeye çalıştığında çok zor döner(sakın motor çalışırken elini uzatma). Veya hiç dönmez. İnşallah öyle bir şey yoktur. Radyatör fanı çok pahalı.
Yok fanı açıp soğutuyor onda sorun yok , şimdi gidip 3 lt yeşil antifiriz aldım ( üstündeki kırmızı hava alırken kolaylık olsun diye farklı renk aldım) yarın sabah işlemleri tekrar yapacağım belirttiğiniz gibi. Vaktiniz varsa adım adım daha detaylı yazma şansınız varmı adım atlamıyım.
Service Manual bölüm 3-14 te detaylı anlatmışlar. Oraya bir daha bakarsın. Sıvı tahliye cıvatası en altta oradan boşalt. Genleşme kabı kapağı ve hava alma cıvatası açık olacak. Sıvı tahliye cıvatası ince olduğu için boşalması için 15 dk. beklemişlerdi. Boşaltma tamamlanınca genleşme kabından doldur. Sıvı tahliye tapasından bir miktar sıvı gelsin içeride eski kalan varsa oda çıksın. Sonra tahliyeyi kapa. Daha sonra hava alma cıvatasından da bir miktar sıvı gelince orayıda sık. Çalıştır. Eksilen sıvıyı tamamla. Service manualde yerleri resimlerle gösterilmiş. Motorun sol gri kapağını sökmen lazım(yanlış hatırlamıyorsam.) Daha sonra gerekirse bir daha hava al. İş tamamdır.
Motor çalışırken yapılmıyor. Genleşme kabı max çizgisine kadar dolduktan sonra kapağı açıkken çalıştır. Gerekirse ekleme yap.
Tekrar herkese merhaba,
İşlemi bugün aşağıdaki adımları yaparak doğru bir şekilde değişimi sağladım,
1- genleşme kabı ve radyatör giriş kapağını açtım
2- devir daim pompa su tahliye civatası ve radyatörden ona giren hortumu söktüm + hava alma külbürütör civatasını söktüm.
3- Antifriz iyice süzüldükten sonra su ile güzelce sistemi yıkadım.
4- Devir daim su tahliye civatasını taktım ve radyatörden gelen boruyu yerine geri taktım.
5- genleşme kabını max çizgisine kadar doldurdum , radyatör kapağı yerinden hava alma külbürütör vida yerine antifiriz gelene kadar doldurmaya devam ettim en son gelince ( hızlı akarken vidayı hemen sıkıştırıp kapadım ) eksik suyu tamamladım.
6- Motoru çalıştırdım bu sırada genleşme kabı ve radyatör kapağı açık şekilde 90 dereceye gelip fan açana kadar ( yaklaşık 20-25 dk ) bu esnada ister istemez sistemdeki havayı kendi baloncuklar şeklinde çıkartıyor. Sonrasında vidaları iyice sıkıp kontrol ettim.
İşlem tamam, Şu an sorunsuz kullanıyorum.
Not: Antifriz koyarken konsantre mi yoksa karışımlı hazır antifriz olduğuna dikkat etmelisiniz. Zira önceki antifriz yeni olmasına rağmen ve havayı almama rağmen sıcaklık 95 lere geliyordu ( yaklaşık 10-12 dk da ) En iyi karışımın bilimsel olarak %50 antifriz %50 saf yada yumuşak su ile olduğunu ispat edilmiş. Bende karışımı bu şekilde ayarlayıp koyduğumda problemin çözüldüğünü gördüm. O sebeple karışım olayına muhakkak dikkat edin!
Selamlar.
Kendiniz işi başardığınız için tebrik ederim. Kazasız belasız sürüşler.
Xcity de servisler Yamalube kullanıyordu. Ben de kullandım çoğunlukla. Birde Speedol kullandım. Şimdi Burgman da Motul Transoil SAE 10W40 kullanıyorum.
yamalube yağlarını motul üretiyor.
Bunu ben de merak edip kutuyu incelenmiştim. Üstünde göremedim. Kutuda yazıyor mu yoksa başka bir yerde mi gördünüz? Ben en son baktığımda yarı sentetikleri Eneos üretiyor diye okuduğumu hatırlıyorum aklımda yanlış kalmadıysa.
Garanti yoksa yamalube kullanmanın bir anlamı yok. Standartı belli olan aynı paraya bir ton yağ var. Şanzıman yağı da zırt pırt değişen bir şey değil zaten. 20 50 lira fark eder en kalitelisiyle en ucuzu arasında
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)