Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Galiba hız konusunda bir anlaşmazlık olmuş.Bazı arkadaşlar xmaxın 140'ı gördüğünden bahsetmiş.Bende bi zamanlar araştırmıştım bu motorları.Xmaxla sym kıyaslamasında sym yavaş kalıyo denmişti ancak sonradan anlaşıldı ki xmaxın hız göstergesi arızalı ve fazla gösteriyo.GPS ile test ettiklerinden bahsetmişlerdi.250cc'den fazla beklenti olmamalı.Çünkü 20 beygir bir motorun yapacağı max hız 125'tir.Tabi duruma göre 135-140'ı da görebilir.
10beygir bir motora göre 20 beygirlik motor çok daha fazla hızlı olmalı diye düşünülüyo ancak beygir oranının sadece küp kökü oranında bir hız artışı oluyo.En uygunu 30 beygirlik motorlar.Rahatlıkla 140'ı görür.Kymco 300i , honda sw 400 , burgman 400 gibi motorların hızları gayet yeterli.Ancak diğer maxi scooterlardan fazla bir beklentiye girmemek lazım.
Reklamlar
-
Son Hızı Fazla Gösterme Konusu Bütün araçlarda mevcut. Benim Toyota Corolla Aracımda GPS' e göre %10-15 fazla gösteriyor,
-
böyle bi motoru kullanan SADECE BİR KİŞİ Mİ VAR YUH yahu!!
Ozeronder olmasa baya topic ölecek yani arkadaşlar X-city koca forumda tek kişide mi var?
-
Forumun geneline baktığımızda başkalarıda var aslında ama gerçekten son sayfalarda benden başka bu topik altında yazan yok, demek ki bir ben nette çırpınıyorum, diğer x city ciler motorlarının keyfini sürüyorlar..............
-
Reklam Reklamda Bu Reklam Afişinde Ne Anlatılmak İstenmiş Acaba????
http://image5.sahibinden.com/photos/...2721206op9.jpg
-
Benim bu motorum olcak ve ben buraya yazmıcam ha olamaz öyle birşey...
Bende 150 zc var ki o motor hakkında çok yazılacak birşey yok verecekleri belli çünkü ona rağmen sayfalarca yazdım. valla anlamıyorum..
-
Merhabalar,
Öncelikle ozeronder arkadaşımıza ilgisinden dolayı çok teşekkür ediyorum.
Uzun zamandır foruma girmemiştim. Daha önce bahsettiğim performans sorununun giderebilmek için motosikleti eylül ayında Ankara Kuruçayırlı yamahaya götürmüştüm. Serviste motosiklet arıza tespit cihazına bağlandı. Sorunun büyük bir ihtimalle "gaz kelebeği açı sensörü" nden kaynaklandığı söylendi. Motosiklet henüz garanti kapsamında olduğu için parça garanti kapsamında değiştirilecek. Eylül ayında siparişi verilen parça ocak ayında servise ulaştı. Havalar soğuk olduğu için henüz servise gidip parçayı taktıramadım.
Bu arada Kuruçayırlı Yamaha servisini kapatmış. Benim motosiklete parçayı servisin eski ustası kendi özel servisinde takacak.
Serviste arızanın gaz kelebeği açı sensöründen kaynaklandığı söylenince ben de internette araştırdım. Bu sensörün İngilizce karşılığı "throttle position sensor". Yaptığı iş, sürücünün o anda gaza ne kadar bastığı bilgisini ECU' ya göndermek. Muhtemelen sensör arızası sebebiyle ben gazı sonuna kadar açsam bile sensör ECU' ya örneğin %60 gaz verilmiş gibi bilgi gönderiyor. Bu da normal olarak performansı azaltıyor.
Kuruçayırlı' da bu sorunun Yamaha' nın birçok modelinde zaman zaman olduğu söylendi. İnternette yaptığım aramada fazer' ların da bu sorundan müzdarip olabildiklerini öğrendim. Aşağıda vereceğim bağlantıdan bu sorunla ilgili geniş bilgiye ulaşılabilir(İlgilenenler için bu bağlantıda fazer' larda TPS' nin arızalı olup olmadığının nasıl kolayca test edileceği de anlatılmış):
http://www.sportbikes.net/forums/fz6...ge-stalls.html
Sensör değişiminden sonra sorunun düzeleceğini umuyorum.
Bu arada ozeronder arkadaşımızın da bahsettiği varyatör bagaları üzerinde yapılacak işlemler ile de performans artışı sağlanabileceğini yaptığım araştırmalar esnasında ben de bazı yerlerde okumuştum. Bagaları yağlamak dediğiniz gibi varyatör içinde bagaların hareketini kolaylaştırmak suretiyle varyatörün çalışmasını kolaylaştıracaktır ve bunun da performansa etkisi olacaktır. Asıl performans artışı ise (burada kastedilen ivmelenme performansıdır) bagaların ağırlıklarını azaltmak suretiyle yapılabilir öğrendiğim kadarıyla. Çünkü varyatörün çalışma prensibine göre bagaların ağırlığının fazla olması ön varyatördeki kayış çapının daha çabuk bir şekilde artmasına sebep olacaktır. Bu da motosiklet hızlanmasının motorun düşük devirlerde çalışırken olmasına sebep olacaktır. Baga ağırlıklarının azaltılması motorun eskisine oranla daha yüksek devirlerde çalışmasını ve motosikletin hızlanması esnasında da motorunun yüksek devirlerde çalışmasını sağlayacaktır. Tabii bu arada baga ağırlıklarının çok fazla azaltılması da ön varyatörün hiçbir zaman max kayış çapına ulaşamamasına sebep olabileceği için motosikletin ulaşabileceği max hızın düşmesi gibi bir durum da doğurabilir.
Ben motosikletin fabrikasyon baga ağırlıklarının yüksek seçildiğini bu yüzden sürekli düşük devirlerde çalıştığını düşünüyorum. Bu yüzden sensör değişiminden sonra bir durum değerlendirmesi yapıp gerekirse daha hafif bagalar takmayı düşünüyorum. X-city' nin orjinal bagaları 20mm x 12mm boyutlarında herbiri 12 gram ağırlığında 8 adet. Ben 8 veya 9 gramlık bagalar satın almayı ve duruma göre 8 tane 9 gramlık veya 4 tane 9 gram + 4 tane 12 gram şeklinde kullanmayı düşünüyorum. İnternette yaptığım aramalarda istediğim çapta ve ağırlıkta baga satan bir yer bulamadım. Malossi adlı bir firma değişik çapta ve ağırlıkta bagalar üretmekte. Bu firmanın Türkiye distribütörü olan Korlas otomotiv ile de görüştüm, onlarda da bu bagalardan yok. Getirtmelerini istedim. Tamam getirtelim 15 gün sonra yeniden arayın dediler. 15 gün sonra aradığımda sipariş bile vermediklerini öğrendim ve onlara umut bağlamaktan vazgeçtim. İnternetten sipariş vermeyi düşünüyorum, tabii bu da fazladan yaklaşık 50 euro' luk bir yük getirecek. İlginenenler için adres :
http://www.malossistore.be/
Burada malossi parça kodlarına göre arama yapılabiliyor:
66 9919.C0 -> 20x12 mm 9 gram
66 9919.D0 -> 20x12 mm 9,5 gram
66 9919.E0 -> 20x12 mm 10 gram
Polini adlı bir üretici daha var fakat onun internetten satışı yok. Polini' nin parça kataloğuna da şuradan ulaşılabilir:
http://www.polini.com/dep/CG_15.pdf
Bir de düzeltme. ozeronder arkadaşımızın verdiği bağlantıdaki 0-100 değeri sanırım 0-100 km/h hızlanma değeri değil, ilk 100 metreyi ne kadar zamanda katettiği bilgisi.
Kazasız sürüşler.
-
Guzel bir motor ancak sorunlari okudukca beni almaktan vazgecirdi. Hele hele servis konusunda okudugum sorunlar sonrasi Yamaha sahiplerine kolaylık ve sabır diledim. Bence en guzel maxi scooterleri Yamaha yapıyor ama servis ve parca sorunları ulkemiz icin korkutucu .
-
Cem 1958 adlı üyeden alıntı
Guzel bir motor ancak sorunlari okudukca beni almaktan vazgecirdi. Hele hele servis konusunda okudugum sorunlar sonrasi Yamaha sahiplerine kolaylık ve sabır diledim. Bence en guzel maxi scooterleri Yamaha yapıyor ama servis ve parca sorunları ulkemiz icin korkutucu .
Bu motorun sorunlu olduğu bence doğru değil, ben iki tane Honda Kullandım Üçüncü motorum X-city ve şuan x-city nin yanında birde Honda SLR 650 var elimde, şunu rahatlıkla belirtmek isterim ki x-city bence Türkiye şartlarında alınabilecek en mantıklı 250cc scooter, tabii ki bir iki sıkıntısı oldu bana ama motorumdan aldıklarım verdiklerimden daha çok ben kullanımından da ekonomikliğinden de her şartta işimi görürken yolda yüzümü güldürmesinden de memnunum..heleki artık Bledeyamadan kurtulmuşken Japonlardan Honda Kadar yaygın ve hızlı servis hizmeti bekliyoruz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:55 ----------
Bir de düzeltme. ozeronder arkadaşımızın verdiği bağlantıdaki 0-100 değeri sanırım 0-100 km/h hızlanma değeri değil, ilk 100 metreyi ne kadar zamanda katettiği bilgisi.
Kazasız sürüşler.[/QUOTE]
Bu düzeltmeden sonra bende yenii den bu siteye baktım gerçektende 0-100m mesafe testi imiş düzeltme için teşkkürler. Yinede bu test sonuçları diğer motorlar içinde aynı sitede aynı şartlarda yapıldığı için karşılaştırma yapmak için kullanılabilir. Mesele Burgman 400 ün 0-100m testi 7.8sn
-
11 Nisan 2010, 18:23
#130
Merhaba,
Yukarda bahsettiğim sensör değişimini yaptırdım. Şu anda düz yolda 125-130' u, yokuş aşağı inerken de 140' ı görmüş durumdayım. Yani motosiklet normale dönmüş durumda. 0-100 hızlanması beklediğimin altında sayılır. Yaklaşık 18 sn. Varyatör baga ağırlıkları hafifletilerek bu değer de azaltılabilir kanısındayım.
Kazasız sürüşler.
-
11 Nisan 2010, 23:13
#131
Yeniden motoruna kavuştuğun için sevindim umarım bir daha ayrı kalmazsın. Bu 0-100 hızlanmı süresi bana çok normal gelmedi bence bizim motor çok daha çabuk 100km/h te çıkıyor bunu test etmenin bir yolunu bulmalıyım
-
06 Mayıs 2010, 22:26
#132
Merhaba arkadaşlar.Bende de 2008 sonunda aldığım siyah bir x-city var.Şu an 6500km'de.İşlerimin aşırı yoğunlaşmasından dolayı ne siteye girebildim ne de motoru kullanabildim hakkıyla.Allah'a şükür şu an bir problemim yok.Ama bu yamaha'nın servis-satış politikası bizi bitirecek yani.Şu an Ankara'da resmi servis yok.Parçaları kim getirecek belli değil.Herşey muamma.Nasıl yapıcaz bilmiyorum.Bir an önce otursa şu sistem çok iyi olacak. Biz en iyisi kendi bakımımızı kendimiz yapalım. Eğer servis kitapçığına ulaşırsam paylaşırım.
-
07 Mayıs 2010, 22:53
#133
freenautilus adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.Bende de 2008 sonunda aldığım siyah bir x-city var.Şu an 6500km'de.İşlerimin aşırı yoğunlaşmasından dolayı ne siteye girebildim ne de motoru kullanabildim hakkıyla.Allah'a şükür şu an bir problemim yok.Ama bu yamaha'nın servis-satış politikası bizi bitirecek yani.Şu an Ankara'da resmi servis yok.Parçaları kim getirecek belli değil.Herşey muamma.Nasıl yapıcaz bilmiyorum.Bir an önce otursa şu sistem çok iyi olacak. Biz en iyisi kendi bakımımızı kendimiz yapalım. Eğer servis kitapçığına ulaşırsam paylaşırım.
Haklısın, sonuna kadar haklısın. Ben Japonların gelişinden çok umutluydum ama şu ana kadar hiçbir değişime tanık olamadık. Bende Samsunda Yetkili Bir yamaha servisi bulamamaktan muzdaribim.
Motorumun ihtiyaç duyduğu parçaları İstanbuldan Kardeşler Motordan Getiriyorum. Bu yılki Motosiklet fuarında Kardeşler Motorun Bir yetkilisi Japonların İşi ciddiye aldıklarını ve Anadoludaki bütün servislere çeki düzen vereceklerini, bir yıl içinde büyük sıkıntıları halledeceklerini söyledi ,, umarım haklı çıkar..
-
08 Mayıs 2010, 01:46
#134
İnşallah dedikleri gibi olur.Şu an doğru dürüst motor da getirmiyor zaten yamaha.Birçok model yok sitede. Yalnız yeni x-max'in görüntüsüne hasta oldum.Acaip yakışıklı olmuş.
Bu arada bizim motorun lastikleri sadece ve sadece pirelli'nin sport demon modelinde var.Üzerindekiler de aynısı zaten.Başka hiçbir markadan aynı ebatta lastik alma şansı yok.Ben bir takım yedek getirteceğim.Mayıs ayında pirelli Türkiye distribütörü Lapaş'a gelecekmiş.Belli mi olur, tam ihtiyacın olduğu dönemde lastik olmaz falan.
Arka çanta takma orjinal aparatını da sordum düzce bayisine.230tl fiyat çıktı.İlginç tarafı yabancı sitelerde 130 euro yani 260tl.Bizde daha ucuzmuş ama yine de pahalı geldi bana.Zaten topcase fiyatlarının ve aparatlarının bu kadar pahalı olmasına deli oluyorum.Alt tarafı plastik yani.
-
09 Mayıs 2010, 00:51
#135
freenautilus adlı üyeden alıntı
İnşallah dedikleri gibi olur.Şu an doğru dürüst motor da getirmiyor zaten yamaha.Birçok model yok sitede. Yalnız yeni x-max'in görüntüsüne hasta oldum.Acaip yakışıklı olmuş.
Bu arada bizim motorun lastikleri sadece ve sadece pirelli'nin sport demon modelinde var.Üzerindekiler de aynısı zaten.Başka hiçbir markadan aynı ebatta lastik alma şansı yok.Ben bir takım yedek getirteceğim.Mayıs ayında pirelli Türkiye distribütörü Lapaş'a gelecekmiş.Belli mi olur, tam ihtiyacın olduğu dönemde lastik olmaz falan.
Arka çanta takma orjinal aparatını da sordum düzce bayisine.230tl fiyat çıktı.İlginç tarafı yabancı sitelerde 130 euro yani 260tl.Bizde daha ucuzmuş ama yine de pahalı geldi bana.Zaten topcase fiyatlarının ve aparatlarının bu kadar pahalı olmasına deli oluyorum.Alt tarafı plastik yani.
Ben Motoplus fuarından Bir takım lastik almak için bütün lastik stantlarını gezdim. Diğer markalarda gerçekten aynı öçüyü bulamıyorsun ancak yakın değerlerde uydurma bişiler ayarlanabilir.
Bende senin gibi gerektiğinde bulamama korkusuyla fuardan bir takım lastik aldım 270tl tuttu, omzuma attım otobüsle getirdim memlekete. Şimdi odada duruyor benimde her gün canım gidiyor yeni lastikleri taktırmak için sabırsızlanıyorum.
Arka çanta takma aparatını ben SHAD marka aldım, Bana Motobakkaldan 120tl ye maloldu, çanta 40litrelik SHAD 180 tl de o toplam 300 tl ye halloldu işim sana da tavsiye ederim ben çok memnunum.
-
09 Mayıs 2010, 14:51
#136
Özer abi gördüğüm kadarı ile shad marka taşıyıcı aparat ile kappanınki birebir aynı.35lt kappa çanta ile 270tl gibi bir fiyata bitiyor.Ama kappa maksimum 6kg önermiş aparat için.Çok az değilmi.Sen ne kadar yüklüyorsun.
Bir de aparatla beraber bir tabla geliyor.Çanta ile beraber de bir tabla geliyormuş.Hangisini kullanacağım.Belki de birbirinin aynıdır tabi bilmiyorum.
Bu aparat motorda herhangi bir yere değiyormu yada selenin kapanmasına ufak da olsa bir sürtme-zorluk çıkarıyormu.Bağlantı resminden tam görünmüyor, üst parça artçı tutamağının arka deliğine vidalanıyor ama alt çubuklar da motorun altından aynı yeremi takılıyor yoksa şaside başka yere mi.Eğer aynı yere ise çok da sağlam olacağını düşünmüyorum.Sarsıntıda sistem oynayıp grenaja falan değebilir.
Bana bir yakın fotoğraf gönderebilirmisin.
Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Emrah
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:35 ----------
Bağlantı ile ilgili olayı çözdüm.Amortisöre bağlanıyormuş.Peki o iş kolaymı, orta ayakta olması yeterlimi.Amortisörü sökerken dikkat etmem gereken birşey varsa yazabilirmisin.
-
10 Mayıs 2010, 21:32
#137
Dün gün boyu dışarıda olduğum için cevap yazamadım özür dilerim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:27 ----------
Shad ın aparatı Kappa nınkinden farklı, bağlantı noktaları artçı tutma yerlerine bağlanıyor.
-
10 Mayıs 2010, 23:23
#138
Evet, Shad'ın sitesinden baktım.Her iki bağlantı vidasını çıkarıp yerine yükseltici burçlar koyuluyor değilmi.Güzel bir sistem.
-
10 Mayıs 2010, 23:47
#139
Kappanın bağlantıları ise üst kısımdan tutamak yerlerinin arka cıvatası ile arka amortisörün üst civatısı ortak.
Tabla sistemi ise gayet basit, aldığın çantanın alt tablasını taşıma aparatının tablasına monte ediyorsun, bu iki tabla sabit dururken çantayı kendi tablasına takıp çıkarabiliyorsun (Tabii aldığın çanta sabit sistemli değilse. ) Foto çekebilirsem yüklerim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:43 ----------
Ben 20kg nin üstünde yükler taşıdım ve halen taşıyorum da hiçbir sorun yaşamdım. SHADın montaj kağıdında herhangibir ağırlık kısıtlaması ibaresi yoku. Brn İnternetten bi araştırayım bakalım.
-
17 Mayıs 2010, 01:24
#140
Evet, sonunda kappa çanta aparatı ve 35lt çantamı alıp monte ettim.
Alıp takmak isteyen olursa birkaç not ileteyim:
Aparatın üst parça bağlantısı artçı tutamağının arkadaki deliğine takılıyor.Yeni vida kullanıyorsunuz ama orjinal pullar kalıyor.
Aparatın alt parçası amortisörün üstü sökülüp oraya ekleniyor.Orjinal vida aynen kullanılıyor fakat pulu çıkartmazsanız kısa kalıyor.Ben pulu çıkartarak monte ettim ve problem yok.Zaten aparatın demiri puldan 2 misli kalın ve aynı görevi görüyor.Vidanın boyu bu hali ile somunun sonuna ancak yetiyor.
Gayet güzel göründüğünü düşünüyorum.Çok da işlevsel oldu benim için.
Bir de bacak arası boşluğa çanta aldım.Onu da resimlerde görebilirsiniz.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)