Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Nisan 2018, 16:36
#1281
Fikir vermesi bakımından ekstralarını da yazayım. Çünkü, o kadar ki arabamla götürüp teslim etmem gerekti.
Ekstralar olmasaydı 9 binden satılmazdı. Sırf arka fren kaliperi 1600 TL serviste.
- arka jant
- iki lastik
- arka fren kaliperi(3000 km kullanılmış)
- iki takım balata
- Arka fren diski
- debriyaj balatası
- hava filtreleri
Reklamlar
-
28 Nisan 2018, 21:14
#1282
selamlar herkese bende bundan yaklaşık 1 hafta kadar once 2014 model 19.700 de bir xcity sahibi olarak araniza katıldım. fakat aklima su takıldığı ucin yazmak istedim buradan. arka stoplardan soldaki yanıyor fakat sagdaki yanmiyor. sagdaki stopun yandığı tek an frenleme yapınca oluşuyor sadece. simdi bu durum normal midir yoksa anormal midir. baski xcity videosu denk gelmisti ve onda arkadaki 2 stopda yaniyorda bendeki gibi tek yanmiyordu yani. bi yardimci olabilir misiniz. saygılar.
-
28 Nisan 2018, 21:40
#1283
Yusa4841 adlı üyeden alıntı
sagdaki stopun yandığı tek an frenleme yapınca oluşuyor sadece
cift duylu oldugu icin normal park yanmistir...ampulu degistir...elin anahtar tutmuyosa tanidik bi ustaya hallettir..
-
29 Nisan 2018, 02:03
#1284
biraz daha acar misinin konuyu fazla bilgim yok ogrenmek istiyorum o yuzden.
-
30 Nisan 2018, 20:36
#1285
Arkadaşlar Yamaha XCITY'yi sattıktan sonra yeni bir Yamaha aldım. Fakat motosiklet değil org. Bir süre ikitekere ara verip 4 tekere devam edeceğim. İki teker hasretini org çalarak giderebilirmiyim bilmiyorum.
-
01 Mayıs 2018, 10:42
#1286
Yusa4841 adlı üyeden alıntı
biraz daha acar misinin konuyu fazla bilgim yok ogrenmek istiyorum o yuzden.
motosikletin kullanma kilavuzunu indir orda gerekli bilgiler mevcuttur..noldu halledebildinmi?
-
01 Mayıs 2018, 15:46
#1287
Yusa4841 adlı üyeden alıntı
selamlar herkese bende bundan yaklaşık 1 hafta kadar once 2014 model 19.700 de bir xcity sahibi olarak araniza katıldım. fakat aklima su takıldığı ucin yazmak istedim buradan. arka stoplardan soldaki yanıyor fakat sagdaki yanmiyor. sagdaki stopun yandığı tek an frenleme yapınca oluşuyor sadece. simdi bu durum normal midir yoksa anormal midir. baski xcity videosu denk gelmisti ve onda arkadaki 2 stopda yaniyorda bendeki gibi tek yanmiyordu yani. bi yardimci olabilir misiniz. saygılar.
Yanmayan ampulu değiştirmek çok kolay. Bir kaç tane vida sökerek arka stop çıkıyor. Ampul hafif çevirilerek çıkıyor. Hazır sökmüşken aşağıdaki gibi bir led stop-fren ampulu takmanı öneririm. Benim motora takmıştım.
https://urun.n11.com/ampul/yekled-11...-fr-P246529831
-
03 Mayıs 2018, 00:21
#1288
evet normalmis arka sol stop sürekli yaniyor sagdakide frene basinca yaniyor normal mantığı buymuş. ki zaten böyle olmasi benim için daha hoş oluyor. su durumda sıkıntı yok. fakat gecen gun avm otoparkında gereksiz yere hızlanıp sonra bi an panik fren yaptim (lastikler 1000 km den biraz daha fazla once degismis mishlen city grip ile) ve teker kilitleyip yag gibi kaydı inun sonucunda ufak sürükledim ve gidon ayari bozuldu yaptirdim geri ayarina. diyecegim su ki neden o kadar kolay kaydi o lastikler o kadar ummazdim. hava ayari etkili olur mu. ve sizlerin yaptığı basin on ve arka için kactir soyler misiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------
ha birde şu var ben motoru alıcı olarak inceleyip baktığım zaman yolda 140 kadar çıkmıştı hızı hafif yokus assagi yolda. sonra satın aldim motoru ve 19800 de idi 20 bin bakim yaptirdim hava filtresi ve debriyaj filtresi temizlendi yag degisti motul 5100 15w 40 yag konuldu bagalar sökülüp yaglandi. kayis kontrol edildi suan icin saglam degismeye gerk yok dendi eyvallah dedim. ufak bi titresim vardi basta sadece kalkista yapiyor bunu 20 km hiza ulasana kadar ortalama bunu varyator temizlenince duzelir demisti usta ama duzelmedi yine yapiyor bariz 2. asil olay da 140 yapan motor bakimda sonra 135 ancak yapiyor gecmiyor sebebi ne olabilir cidden. bakim yapilali ort. 1 hafta kadar olcak yani km olarak da 95 100 km civari nerdeyse.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
AzÇok adlı üyeden alıntı
Yanmayan ampulu değiştirmek çok kolay. Bir kaç tane vida sökerek arka stop çıkıyor. Ampul hafif çevirilerek çıkıyor. Hazır sökmüşken aşağıdaki gibi bir led stop-fren ampulu takmanı öneririm. Benim motora takmıştım.
https://urun.n11.com/ampul/yekled-11...-fr-P246529831
teşekkür ederim galiba bu sekilde kullancam hep rahatsiz etmiyor beni sadece metak etmistim sebebini sagolun
-
03 Mayıs 2018, 09:11
#1289
yanlız stopların o şekilde çalışması normal değil. normal olan her iki stop lambasının da otomatik olarak yanması. fren yaptığın zaman da daha parlak yanması lazım. arkadaki stoplar devamlı simetrik yanar. öndekiler gibi değiller.
titreşim için ise arka varyatörün temizlenmesi lazım. baskı balatalara ince zımpara çekilip debriyaj tasının da temizlenmesi gerekiyor. titreşime sebep olan bagaların olduğu kısım değil arka tekerin ordaki baskı balatanın olduğu kısım.
bu arada 20.000 de kayışın değişmesi lazım. gözle görülmeyen kılcal çatlaklar kayışın kopmasına sebep olabilir. imkanınız varsa bir dahaki bakımda değiştirin. bu konuda ustalara pek güvenmeyin. netten kullanıcı bakım kitapçığını indirip hangi km de nelerin değişmesi gerektiğine bakın ve onu uygulayın.
-
03 Mayıs 2018, 11:51
#1290
bulut59 adlı üyeden alıntı
bu arada 20.000 de kayışın değişmesi lazım. gözle görülmeyen kılcal çatlaklar kayışın kopmasına sebep olabilir. imkanınız varsa bir dahaki bakımda değiştirin. .
internette bando kayışları gördüm fiyati 180 tl. önceki motorumda da bando kayış kullanilmisti. tavsiye eder misiniz siz de. ben sahsen sıkıntı çıkarmayacağını düşünüyorum bando markalı kayışın. zaten japon markasıymış o da. bu arada km gps e göre 10 km fazla gösteriyor siz denediniz mi hiç?
-
04 Mayıs 2018, 09:31
#1291
bandolar kalitelidir. yanlız mm bazında da olsa bire bir aynı ebatlarda olmasına dikkat edin. kayışta çok az incelik ya da kalınlık da olsa performansı etkiler. sadece internete bağlı kalmayın. oturduğunuz yerin sanayi sitesinde kayışçıları gezebilirsiniz daha uyguna da bulunuyor. mitsuboshi ve gates markaları da bulabilirseniz iyidir. tek kıstas bire bir aynı ebatta olması.
-
04 Mayıs 2018, 09:56
#1292
"2. asil olay da 140 yapan motor bakimda sonra 135 ancak yapiyor gecmiyor sebebi ne olabilir cidden."
bu konu hakkında fikriniz var mıdır?
-
04 Mayıs 2018, 21:54
#1293
-
04 Mayıs 2018, 22:32
#1294
Yusa4841 adlı üyeden alıntı
ha birde şu var ben motoru alıcı olarak inceleyip baktığım zaman yolda 140 kadar çıkmıştı hızı hafif yokus assagi yolda. sonra satın aldim motoru
daha satin almadan emanet motorla 140mi bastin :( ..
aynen bende varyator temizlettim sanki son hiz biraz dustu gibi tecrubeli arkadaslardan @Yusa4841 ile beraber cevap bekliyoruz..Yokus asagi bende 135-140 goruyorumki anlik olarak...en rahat ve sagliklisi 120-130..fazlasida zararki insan oglunun gozu ac Pcx125 varken 120le sabit gitseydi yeter diyodum
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------
Yusa4841 adlı üyeden alıntı
motul 5100 15w 40 yag konuldu
yag degisim sayacini sifirladinizmi...
Arkadaslar bizim motorlarda yag degisim geri sayaci menuyu bulamadim..kullanma kilavuzunda Oil 1000 yazan sayac ekrani var..yoksa otomaik kendisimi gelecek her 3binde bir...
-
05 Mayıs 2018, 00:04
#1295
schnitzel_34 adlı üyeden alıntı
daha satin almadan emanet motorla 140mi bastin :( ..
aynen bende varyator temizlettim sanki son hiz biraz dustu gibi tecrubeli arkadaslardan @Yusa4841 ile beraber cevap bekliyoruz..Yokus asagi bende 135-140 goruyorumki anlik olarak...en rahat ve sagliklisi 120-130..fazlasida zararki insan oglunun gozu ac Pcx125 varken 120le sabit gitseydi yeter diyodum
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------
yag degisim sayacini sifirladinizmi...
Arkadaslar bizim motorlarda yag degisim geri sayaci menuyu bulamadim..kullanma kilavuzunda Oil 1000 yazan sayac ekrani var..yoksa otomaik kendisimi gelecek her 3binde bir...
malesef öyle insan her zaman bulundugundan bir tık daha iyisini istiyor bir sonraki için her anlamda. yağ değişim geri sayacı derken oil chenge diye bir uyarı vardı ekranda onu mu diyorsun. onu sıfırladım basit bir işlemle sonrasında ekrandan silindi o uyarı. ama takıldığım mevzu neden bakımdan sonra son hızında azalma oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------
AzÇok adlı üyeden alıntı
Titreşim ve kavrama performansı konuları ile ilgili tavsiyeler.
1. Kalkıştaki titreşimin sebebi çoğunlukla ön varyatör. Orijinal bagalar yeterince kaliteli değil.
Çözüm : 11 gr. Dr. Pulley baga+baga tutucu v.s. taktırın. Ayrıca aşağıdaki yüksek basınç ve sıcaklık için üretilmiş, damlama ısısı 260 derece olan gres yağı ile bagaları yağlayın. Titreşim tarih olur motorunuz vitesli motosiklet gibi ivmelenme yapar. Ağzınız kulaklarınıza varır.
Son hız takıntınız varsa bagaları daha hafif taktırın. Ama bu motorun maksimum sürekli seyir hızı 120-130 km/h. Daha fazlası ömürden yer.
https://productimages.hepsiburada.ne...2037327922.jpg
2. Debriyaj balatası ve tasının durumunu kontrol ettirin. Benim 46 binde sadece balata değişmişti. Tas iyi durumdaydı.
Kazasız belasız sürüşler...
Stop ve fren lambalarının normal çalışma düzeni:
Her iki stop devamlı yanar. Frene basınca her iki ampulun fren devresi de yanar. Her hangi bir devresi bozuk lamba kullanılmaz. Normal olarak.
teşekkürler cevap için, bugün arka sağ stop lambasını taktırdım servisinde, bir arkadaş önceki mesajlarda kolay işlem oldugunu belitrtmişti fakat çekindim el sürmeye zatan ampul artı takma parası 15 tl aldılar ne az ne çok o an için anlık karar verip yaptırdım şuan olması gerektiği gibi oldu :D hız konusunda da evet aslında zorlanmadan motorun kendi göstergesindekine göre söylicek olursak hızı 130 yapıyor sonrasında zorlanmaya başlıyor. ( bence kendi kadranındaki gerçek km/h hızı değil abartı var kadranda ve gidilen km yol anlamında). fakat alttaki mesajda dediğim gibi bakımdan sonra hızın düşmesine takıldım. ki xmax ile motor bloğu osu busu aynı diyoruz xmax 150 yapıyor bu bakımdan sonra 135 ancak yapıyor. kafamda deli sorular yardım pls
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:08 ----------
pardon sen bahsetmissin ampul degisimden dikkatim çok dağınık 🤣
-
05 Mayıs 2018, 01:25
#1296
@Yusa4841
sizin son hiz 140dan 135e dusmus..belki o an devirlenmeniz(gazi yediremeden acmaniz) yada lastik,hava vs. durumdan kaynaklanmasi olabilir...
-
08 Mayıs 2018, 18:06
#1297
schnitzel_34 adlı üyeden alıntı
@Yusa4841
sizin son hiz 140dan 135e dusmus..belki o an devirlenmeniz(gazi yediremeden acmaniz) yada lastik,hava vs. durumdan kaynaklanmasi olabilir...
1 - 2 defa daha denedim siz yazdıktan sonra ama ondan değil bilmiyorum belki kayış ve hava filtreleri değiştikten sonra durum komple düzelebilir.
-
09 Mayıs 2018, 19:02
#1298
FERDAKAPTAN adlı üyeden alıntı
Mayıs 2015 den beri XCİTY kullanıyorum ,şu an 20 000 de ,Bodrum da yaşıyorum .
size nasil ulaşabilirim bende bodrumda yaşıyorum bende de 20 bin de xcity mevcut deneyimlerinizden birseyler kapmak isterim açıkçası. bu arada ben yeni aldim motoru20 binde.
-
10 Mayıs 2018, 04:12
#1299
Ben hem borumluyum hemde Bodrum'da yaşıyorum, motorum 2012 model 21binde
Yarışmacı arkadaşlara başarılar diliyorum 😁😂🤣
-
10 Mayıs 2018, 16:04
#1300
adem80 adlı üyeden alıntı
Ben hem borumluyum hemde Bodrum'da yaşıyorum, motorum 2012 model 21binde
Yarışmacı arkadaşlara başarılar diliyorum 😁😂🤣
görüşme sağlayıp geziler yapalim mi ne dersiniz? (2014 model 20 bin) 😊
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------
HARARET - RED LINE
arkadaşlar selamlar bugünden yine, sehir içinde bodrumda bugunun tarihinde (10 mayis) toplamda belkide 6 km yol yaptim (Bi ara 30 sn kadar ibre 140 lara geldi sadece) hararet bu seviyeye çıktı. fan açıyor içinde sivisi ve antifrizi de mevcutmuş. 20 bin de ne olur olmaz degisen ve degismeyenleri de soyliyeyim kayis degismedi henüz hava filtreleri degismedi sadece temizlendi buji değişmedi diye biliyorum. yazdiklarimdan alakasiz olanlarda olabilir ama kabaca degisen degismeyenleri yazdım. hava sıcaklığı 25 derece. bu durumda bu hararet neden bu seviyeye geldi acaba bu konu hakkinda fikir sahibi olan var midir? fotografini linke koydum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)