Ben sh modelinin motor teknolojisine bir şey diyemeyeceğim ama görünümü çok yorgun çok eski duruyor. Kasasını değiştirmeden Türkiyeye getirirse yine rakip olamaz...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:24 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:14 PM ----------
Gerçi Hondanın Türkiyeye getirmediği o kadar çok model var ki belkide Türkiyede su an satılannın iki kadar daha gelmeyen var. Satamama korkusundan mı servisine bakamama korkusunu bilemem, ben Hondanın keyfi gelsinde diğer modellerini de getirsin diye beklemek yerine Yamahanın keyfini sürmeyi yeğlerim
Allah (c.c.) herkese gönlündeki motoru nasip etsin inşallah
x max ile x city lerin motor kısımları aynı galiba, katologta yp 250 diye geçiiyor acaba bu motorun manuelini bulabileceğim yada en azından sübap ayarlarının değerlerini öğrenebileceğim bir yer var mı. Acele yardım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:50 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:20 PM ----------
"Başka bir siteden başka bir kullanıcıdan alıntıdır"
Xcıtıng 250i Son Hız Sorunu!!
Arkadaşlar herkese merhaba 1,5 ay önce sıfır km kymco xciting 250i satın aldım. ilk günler rodaj motor sağlığı falan derken makinayı fazla zorlamayıp ince ince gidiyordum.300 km ve 1000 km olmak üzere motor 2 bakım gördü şuanda ise 1900 km ye yaklaştı.
km artınca bende haliyle uygun yol ve zamanlarda son hız denemelerine başladım fakat makina 120-125 km hızı geçmiyor arkadaşlar yokuş aşağı düz yol farketmiyor 8000 devirde de kırmızı çizgi başlıyor ve motor 115 km hıza geldiğinde kırmızı çizgi sınırına yani 8000 devire dayanmış oluyor bundan sonra ilerlediğim hızlarda ise devamlı kırmızı çizgi oluyor haliylede zarar vermemek için gaz kesiyorum.yani anlıycağınız biraz sinirlerim bozuk uzun yola çıksam motora zarar gelmesin diye 115 km yi geçemiycekmiyim ben yada bu motor devamlı boyle mi kalıcak anlamadım.kalkışı çekişi gayet yeterli hadi diyelim motor zamanla açılır fakat devir kırmızıya çok erken dayanıyor motor açılsa ne faydama olur ki??? sınıfındaki diğer 250cc scooter lara bakıyorum 140-150 160 yapan dahi var.
sizce bu bir sorunmudur yoksa motorun yapısı mı böyledir arkadaşlar???
Şimdi bunu buraya neden kopyaladın diyeceksiniz haklı olarak, çünkü ben motorumu almadan önce bu motoru alternatiflerim arasında tutyordum ve bu özelliklerini bilmiyordum sizinde bu konuda bilgilenmenizi istedim..
Yağmur, Yağmur, Yağmur, beni motoruma hasret bırakan Yağmur... Karadenizli her motorcunun kabusu Yağmur...!
o zaman gel buralara
Sıdkın hakikatı seni yalandan başka bir şeyin kurtaramayacağı bir yerde gerçeği söylemendir"Cüneyd i Bağdadi"
Valla burada 15 gündür gündüzleri yağmur yağıyor geceleri duruyor. Bursada da akrabalar var heran gelebilirim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:24 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:21 PM ----------
Valla özelden mesaj atmaya da gerek yok ben direkt yazıyı kopyaladığım sitenin linkini veriyim yabancı bir site de değil zaten..
http://www.scooturk.net/showthread.php?t=4851
Hafta sonu güzel bir gezi planımız var, Allah izin veririse 2000km lik iç anadolu turuna çıkacağız, gelişmelerden imkanım olursa sizleride haberdar edeceğim. 6 motor 8 gün 10 şehir.
Herkese uzun yollar dileğiyle...
Merhaba,
Bir X-City 250 sahibi ve yeni bir üye olarak motorumdaki performans sorunu ile ilgili yardımlarınıza başvurmak istiyorum.
X-City sahibi arkadaşlardan şu 2 şeyi test etmelerini rica edeceğim.
Düz bir yolda motorunuzun 0' dan 100 km/h hıza ulaşması kaç saniyede oluyor. Bu testi aynı yolda her 2 yönde yapıp ortalama değerini yazarsanız daha sağlıklı bir sonuç alınacağını düşünüyorum çünkü 2 yönde de yapılıp ortalama alındığında yoldaki az da olsa eğim ve rüzgar gibi etkileri ortadan kaldırmış olacağız.
Düz yolda motorunuzun ulaşabildiği son hız ne? Bu testi de 2 yönde yapabilirsek iyi olur.
Şimdi gelelim benim X-City' nin değerlerine. 0-100 hızlanması ortalama 20 saniye. Son hız ortalama 117 km/h. (İlave Bilgi: Benim ağırlığım=85 kg)
Motorumda bir performans sorunu olduğu kanaatindeyim. Araştırdığım kadarıyla en kötü ihtimalle 13-14 saniyede 100 km/h' ye ulaşabilmeli ve son hızı da en azından 125-130 km/h olmalı. Aşağıdaki linklerde X-City ile aynı sınıfta olan X-Max ve XCiting' e ait videolar görülebilir.
Kymco Xciting 250 acceleration
http://www.youtube.com/watch?v=_nGCHaXF7hQ
X max accellerazione
http://www.youtube.com/watch?v=SX36cpAsZb8
Sizin vereceğiniz değerler ile benim motordaki performans kaybının yüzde kaç olduğunu ölçebilmiş olacağız. Belki ilerleyen zamanlarda soruna çözüm de bulabiliriz diye umuyorum.
Şimdiden teşekkürler.
Bu aralar kimse motoruna binmiyor sanırım.
Üstad motorunda kesinlikle bir sorun var.
Benim eski motor Dylan, 0-100 arası maksimum 14 saniyede çıkıyordu. 30 saniyede ise 140 a kadar ulaşabiliyordu.
150cc ve 16 beygir bir motor bunu yapıyorsa senin motor 250cc ve 22 beygir. Son hızı 150km/h a kadar çıkmalı ve 0-100 arası maksimumum 10-15 saniye aralığında olmalı.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
İlgine teşekkürler.
Evet sorun var ama çözüm yok çünkü Konya' da yaşıyorum ve buradaki Yamaha servisinde motora bağlanıp sorunları tespit etmeyi sağlayan bilgisayar programı yok. Bu program olmadan da sorunun kaynağını tespit etmek imkansız.
Yakın bir yer olarak motoru Ankara' daki servise götürmeyi planlıyorum ama orada da bu bilgisayar programı var mı yok mu bilmiyorum. Bu konuda bilgisi olan var mı?
Sorunun gerçekten önemli ve bence senin motosikletine has bir problem var, istediğin testi yapmak isterim ilk fırsatta ama kolay bişey de değil hem hızlanıp hem zaman tutmak, ama son hız konusunda ben otoyolda test etmiştim ve 140km/h hızla sabit bir şekilde uzun süre kullandım ki ben 98kg biriyim.
Eski motorum Dylan la 120 km/h hız yapabiliyordum en fazla ve aradaki farkı gayet net hissidiyorum bence Dylandan daha kısa sürede 0-100km/h hıza çıkıyor.
Nasıl yani Xcity bilgisayara bağlanıp hataları kontrol edilebilen bi makina mı?Ve bu imkan belli başlı yerlerde var öyle mi?
Evet X-City' ye bilgisayar bağlantısı yapılabiliyor. Bu bağlantıyı yapabilmek için gerekli altyapı ise Konya servisinde yok. En yakın yer olarak Ankara servisi görünüyor ama orada da bu altyapının olup olmadığını bilmiyorum. Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verebilirlerse memnun olurum.Nasıl yani Xcity bilgisayara bağlanıp hataları kontrol edilebilen bi makina mı?Ve bu imkan belli başlı yerlerde var öyle mi?
Yamaha' nın bilgisayar bağlantısı yapmayı sağlayan yazılımın adı da bildiğim kadarıyla YDS (Yamaha Diagnostic System).
Konya servisinde bilgisayar olmadığı için bu aralar kendim bilgisayar bağlantısı yapmak için uğraşıyorum. Bu iş için ELM327 olarak adlandırılan ve araç bağımsız olarak her türlü aracın ECU' suna bağlantı yapmayı sağlayan kablodan satın aldım.(İlginenenler için: gittigidiyor veya sahibinden.com' da elm327 anahtar kelimesi ile arama yapabilirsiniz) Bu kablonun araca bağlanmayı sağlayan ucu OBD II olarak adlandırılan bir soket. Yamaha' nın standart kullandığı soket ise Yamaha 3p soketi. Şimdi benim Yamaha 3p' den OBD II' ye dönüştüren dönüştürücüye ihtiyacım var ama hiçbir yerde bulamıyorum. Google' da aradığım zaman bazı Çin sitelerinde var olduğunu gördüm(İlgilenenler için link: http://www.cct-elec.com/sdp/213844/4...II_Female.html) ama oralardan da alışveriş yapılabilir mi, yapılırsa ne kadar güvenli olur bilemiyorum.
Konya' da araç elektroniğiyle ilgili işler yapan bir otomobil servisine gidip bu kablodan bulabilirlerse getirtmelerini istedim ama onların getirtmesi de zor görünüyor.
Yamaha' nın soketi 3 uçlu. OBD II tarafında ise 16 uç var. Bu 3 uç OBD II tarafındaki 3 uçla eşleşiyordur mutlaka diyerek uygun eşleşmeleri internette aradım. Ulaştığım bilgilerle manuel olarak eşleştirme yaptım ama yapılan denemelerde bilgisayar programı (scantool.net) bağlantıyı sağlayamadı. Galiba bu dönüştürücü olmadan bağlantıyı sağlamak mümkün değil.
Aslında sorun galiba yamaha' nın hangi iletişim protokolünü(İlgilenenler için link: http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics Signal protocols bölümü) kullandığını bilmememiz. Öğrendiğim kadarıyla Yamaha ECU' ları Mitsubishi Electric' ten(İlginenenler için link: http://global.mitsubishielectric.com...cts/index.html) almaktaymış. Mitsubishi ile iletişim kurup ECU' larının hangi protokol ile bağlantı sağladığını, 3p-OBD II dönüşümünde hangi uçların eşleştirilmesi gerektiğini vs. sormayı düşünüyorum ama onlardan da bir cevap gelmesi zor.
Sayın ozeronder evet dediğiniz gibi 0-100 testini yapmak biraz zor ama bu testi de yapabilirseniz elimizdeki verilerin geçerliliğini artırmış olacağız. Şöyle, diyelim ki sizin motor 13 saniyede çıkıyorsa 100 km/h hıza, bu benim motorumda yaklaşık olarak %50 performans kaybı olduğu anlamına gelecek.Sorunun gerçekten önemli ve bence senin motosikletine has bir problem var, istediğin testi yapmak isterim ilk fırsatta ama kolay bişey de değil hem hızlanıp hem zaman tutmak, ama son hız konusunda ben otoyolda test etmiştim ve 140km/h hızla sabit bir şekilde uzun süre kullandım ki ben 98kg biriyim.
Size fikir vermek açısından 0-100 testini nasıl yaptığımı anlatayım. Kronometre kullanmadım. Saat kolumda takılı iken saniye 00 olduğunda tam gaz yapıp yola ve kilometre sayacına konsantre olmaya çalıştım. Hız 100 km/h olduğunda da hemen saate bakıp saniye değerini okudum.
Dediğim gibi 0-100 testini de yapabilirseniz memnun olurum.
Epeydir Foruma yazamıyorum, "mcerci" nick li arkadaşımızın istediği testide yapamadık buradan özür diliyorum.
Ben geçen ay bi ara motorumu satılığa çıkarmıştım size o konudan bahsedeceğim. Satılık ilanın sitede durduğu süre boyunca cazip teklifler geldi ama benim istediğim şartlar oluşmadığı için satmadım. Bunu analatma sebebim asıl satmaktan neden vazgeçtiğimle ilgili, tabi önce neden satışa çıkardım onu anlatmak lazım,
Aynı mahallede oturan bir motorcu arkadaşım motorunu uygun fiyatla satabileceğını söyleyince bende kendi motorumu satıp üstüne para koyup onun motorunu almak istedim, aradan iki hafta geçmesine rağmen istediğim fiyatı veren çıkmadı ama bu sırada benim fikrimi değiştirecek bir olay oldu,
eski motorumu sattığım arkadaş beni ziyarete geldi ve servise gideceğini beraber gezerek gitmeyi teklif etti. Benim motorumuda merek ettiğinden motorları değiştirerek yola çıkmayı önerdi. Bende kabul ettim ve yola çıkarçıkmaz eski günleri ne çabuk unuttuğumu anladım, İnsan oğlu rahata çabuk alışıyor arkadaşlar, benim Dylanı ben hiç böyle hatırlamıyordum motoru satıp fazer alcaktım yanına da şehir içi için bir Dylan yada Beat ekleyecektim, öncesinde mantıklı gelmişti ama eski Dylanımı kullanınca tüm fikirlerim değişti,
Meğer X-City ne konforlu ne performanslı ne kaliteli bir motormuş, Dylana binince Attan İnip Eşşeğe binmiş gibi oldum, ben artık daha küçük motora zevkle binemeyeceğimi anladım ve X-City satmaktan vaz geçtim. Artık anca T-max gibi daha büyük keyif makineleri için motorumu satabilirim.
Herkeze keyifli geziler temennisi ile...
Pazar Günü Motor Fuarına Gelmeyi Planlıyoruz (Samsundan yaklaşık 10 kişi) MT Standında Görüşmek ve Tanışmak Ümidiyle.
İstediğiniz Testi Yapamadık Malesef Ama Bir Fransız Scooter Sitesinde http://www.scooter-infos.com/guide-a...-city-250.html X City nin testnin ve Hızlanma Verisini Buldum 0-100 hızlanma değeri 7.6sn, Ben Bu Konuda Motosiklet Fuarında Kardeşler Motorun Ustasına Danıştım Söylediğine göre x city de performans kayıbı varyatörden kaynaklanabilir diyor, varyatörün belli aralıklarla açılıp Grafit Esaslı Yağla bütün yüzeylerini ve Bagaları (varyatör ağırlıkları) 1mm kalınlığında yağlamak gerekir dedi. Ben bu işlemi yaptıktan sonra motorumda farkedilir bir ataklık oluştu ki ben motorumun performansın dan çokta şikayetçi değildim. bence hala motorunuz da problem varsa bunu bir deneyin..
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)