Aldığım motirun sadece arka fren müşürü arızalı çıktı, orjinali 95tl cik, aldım kendim deĝiştirdim,havalar soĝuk zaten pek binemiyorum
Aldığım motirun sadece arka fren müşürü arızalı çıktı, orjinali 95tl cik, aldım kendim deĝiştirdim,havalar soĝuk zaten pek binemiyorum
Merhaba Arkadaşlar,
Artık dayanılmaz bir aşamaya gelen İstanbul trafiğinden kurtulmak niyetiyle, aralık başında arabadan motora geçiş yapmaya karar verdim. Hiç tecrübem yoktu ama uzun bir araştırma yaptım ve ihtiyaçlarıma ve zevkime en uygun motorun X City olduğuna karar verdim. Henüz kullanmayı bilmiyorum ama bugün motorumu aldım. Eğitimimizi tamamlayıp bu baharda yollara çıkacağız inşallah...
2013 model ve henüz 3.000 km'de.
Acil şekilde branda almam gerekiyor, tavsiyelerinize açığım...
O kadar olacak. Benim motorun yaşı 5'e yaklaştı. fren müşürü arızası yaşamadım. Bu parça nerededir nasıl değişir? Yazabilirsen sevinirim. Bizim başımıza gelirse kendimiz hallederiz belki.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------
Hoşgeldiniz. Motorunuz hayırlı olsun. Xcity 250'nin kullanımı çok kolay. Asıl mesele İstanbul trafiği konusunda tecrübe kazanmak. Tavsiyem kullanım kolaylığına kanıp yüksek hızlarda kullanmakta acele etmemeniz yönünde. Çünkü hava ve yol durumuna da bağlı olarak 120 km/h üzeri hızlarda sürüş çok da güvenli olmuyor. Bir çok branda eskitmiş biri olarak hazır branda almak yerine çadırcılara sipariş verip kaliteli kumaştan branda yaptırmanızı tavsiye ederim.
Foto atmasını yıllardır beceremediğim için sadece yazacağım maalesef,ön rüzgâr camını, aparatnı,aynaları söküyorsunuz,ön kadranı da söküp arka fren kolunun altında kalan iki soketli fren müşürünü tutan tek vida var,onuda söküp müşürü çıkartıp yeni müşürün soketleri ni takıp yerine oturtup vidasını takıyoruz,vidanının altında kafa granajı bu işlemde vidaya çok yakın kaldığından bayağı zorluyor,kontağı açıp çalışıp çalışmadığını kontrol ediyoruz, çalışıyorsa geri topluyoruz,çok anahtar lazım oluyor,alyan takımı,küçük tornavida,ucu değişen tornavida takımı vs vs,yani elinizde yeterli takım yoksa boşuna uğraşmayın,ufak iş ama zor iş,eski kullandığım motorlarda titan, salcano Wolf, inazuma da 5 dk lık tek vida sökümlük bir işti, bunda avuç avuç vida söküyorsun,bide 8tanede alyan vida, inazuma da hiç işlem yapmamıştım,yalan yok,ama yapabilirdim,neyse selamlar saygılar
X City'm için bugün trafik sigortamı da yaptırdım. İlk motorum olduğundan ve yaş da (27) nispeten genç sayıldığından 6.400 TL leri gören tekliflerle karşılaştım. Sıkı bir araştırma sonrasında 1.100 TL'ye sigortamı yaptırabildim. Resmen soygun.. Daha önceki arabalarım için 400-500 TL fiyat veren şirketler söz konusu motosiklet olunca fiyatları katlıyorlar.. En kısa zamanda ehliyetimi de alıp yollara çıkasım var...
Hoşbuldum,teşekküürler. Çadırcıları nerden bulabilirim hocam? Bir de sağlam bir zincir almak istiyorum motoru bağlamak için. Ne önerirsiniz?
Merhaba
Motorunuz hayırlı olsun kazasız belasız kullanırsınız inşallah. Bende düşünüyorum ilk baharda almayı. çok kısa bir süre crf 250l kullandım, lise yıllarımda mobiletim vardı bi süre motor kullanmak hep içimde kaldı. A2 ehliyetimi 3 sene önce aldım. Artık dönmek istiyorum motora kafamda da xcity var bakalım kısmet. kilit olarak benim bildiğim kaliteli marka abus dur. bi internetten araştırın isterseniz yada farklı önerileri olanlar olacaktır.
2017 için xcitylerde herhangi bir değişiklik varmı arkadaşlar yeni bir kasa dizayn teknoloji cc değişikliği baya bi oldu aynı kasaya devam mı hala
@Cihan53
Çadırcıları nerede bulabilirsin bilmiyorum. İnternetten bir arama yaparsan çıkar herhalde. Elimdeki branda da eskiyince ben artık piyasa malı kullanmak yeride diktirmeyi düşünüyorum. Zinciri perşembe pazarından almıştım. Zincir kilidini Bauhaus'tan(Abus Granit). Bizim motorlar xincirle bağlamak için çok uygun. Orta ayak yanında ana şase borusundan geçirip kilitledinmi. Hem kilidi patlatmak için el girecek bir yer değil. Hem de zinciri kırmak dışında hiç bir şekilde sökme şansı yok.
@gncy
2017 XCITY lerde motor ECU ünitesi hariç hiç bir değişiklik yok diye biliyorum. Bizim gibi eski kullanıcılar için büyük avantaj. Bir bakıma motorumuz 2017 model sayılır
Bugün Unkapani ndaki brandacilara ve Karaköy seki çelikçileri gezdim. Şansima iki yerde de dükkanlarin büyük bölümü kapaliydi. Ne kaliteli zincir alabildim ne de branda.. Hocam zincir uzunluğu ne kadar olmali? 1 metre yeterli midir? Siz kaç metre kullaniyorsunuz?
Çok sessiz oluyor bu başlığın altı. Yaza hareketlenecek sanırım
Cumartesi günü hayatımda ilk kez motor kullandım. Kursun Ps 150'sini. Aktif olarak bisiklet kullandığımdan ve bolca motor sürüş videosu izlediğimden hiç zor gelmedi bu iş bana. Bisiklet ya da araba gibi değil, çok daha zevkli bir şeymiş motor sürmek... 2 dakikalık bir tanışma sürüşünden sonra piste geçtim. 1-2 saatlik kullanımım sonucunda trafiğe çıkabilecek cesareti fazlasıyla kazandım. Dar alanda 8 çizerken biraz zorlanıyorum, özellikle dar alanda yapılan sağa doğru dönüşler ayağımı yere koymama sebep oluyor bazen. Tecrübe kazandıkça aşılabilecek bir konu sanırım.
Pazar günü kendi X City'mle de ilk sürüşümü yaparım diyordum ama yağmur izin vermedi Heves kursakta bekliyoruz havaların düzelmesini. Kask aldım bir de branda aldım. Zincir ve park demiri işini de bu hafta halletmeliyim.
Orjinal X City çantası var motorda. Dün açtım ama kilitlemek için rahat 10 dk uğraştım. Değişik bir kilit sistemi var. Kapattıktan sonra düğmeye falan basılı tutup o şekilde kilitlemek gerekiyor sanırım, hala da tam çözmüş değilim. Acemilik başa bela
Alooo Xcity kullanıcıları uyanın artık. Klavyeye alerjiniz mi var yoksa. "Xmax başlığına taşınsam mı?" diye düşünür oldum.
Neyse sorum şu;
Motorumun 40 bin bakımı geliyor. "Varyatörü toptan değiştirsem mi?" diye düşünüyorum. Varyatör ve debriyaj balatası değiştirenler kaç km.de değiştirdiklerini yazarsa bir fikir sahibi olacağım. Kazasız belasız sürüşler...
Merhaba.
Bu motorun sıfır üretimi durdu mu? 2017 de eldeki stoklari bitince yenisi üretilmeyecek diye duydum.
Ayrıca bu motorun yakıt ortalaması nedir? Bakım masrafları xmax kadar var mı?
Teşekkürler
Bazı ülkelerin sitesinde XCITY250 kaldırılmış. Türkiye'de ise var. Büyük ihtimalle stoklar eriyince Yamaha Türkiye'de kaldırır. Bana göre Türkiye şartlarına XMAX'a göre daha uygun XCITY. Fakat geneldeki satış rakamlarına göre karar veriyorlar herhalde.
Bakım masraflarına gelince. XCITY, XMAX'a göre daha sade. Örneğin immobilizer arızası olmaz. çünkü yok. Bunun dışında bakım masrafları aynıdır. Süspansiyon XMAX'dan yumuşaktır. Sele de öyle. Şehir içi tüketim. 4 lt. Şehirlerarası 3,5 lt.dir.
Bende bakıma verdim, yetkili servise değil tanıdığım bir ustaya verdim, yapılacaklar, bakılacaklar, değişeceler listesini verdim ve anlattım, Aralık ayında 17 binde aldığım motoru 18 binde bugün bakıma verdim, görünürde sıkıntı yoktu ama bı chek up yaptırmak lazım bakalım içerde ne var ne Yok 😁
Motorum 40 bin km.ye gelmek üzere ikinci ağır bakıma girecek. Varyatör kayışını orijinal aldım. Bagalar ve büyük ihtimalle debriyaj balatası değişecek. Dr. Pulley baga almak konusunda kararsızım. Pahalı fiyatının karşılığını verir mi acaba?
Debriyaj balatası ise tatsız bir konu. Ustam eğer debriyaj çanı da değişecek derse yandığımızın resmidir. Orijinal debriyaj balatası çok pahalı. İnternette araştırdım. 169 TL ye de var. Newfren marka 287 TL ye de var. 169 TL olan ismi duyulmamış bir marka. Aradım. Taiwan malı dediler. Birinci linkteki ucuz olduğu için daha cazip. Alıp kullanan var mı? Bilgi ve fikir sahibi olan varsa değerli yorumlarınızı bekliyorum. Kazasız belasız sürüşler...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)