Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
25 Mart 2016, 11:37
#1021
baran.altun adlı üyeden alıntı
33.000 km bugün servise gittim conta patlamış dediler. garanti bittiği için geçmiş olsun çok ucuz bir parça olmasına karşın tüm motor inicek açılacak. normalde böyle bir sorun garanti kapsamındaymış ama km olarak geçtik diye yapacakbirşey yok açıkcası. Motordan son derece memnun olmasam değiştirirdim ama gerekeni yapıp devam. sadece bir motorsiklet alıcam arada kullanmak için sanırım x citye çok yüklendim 1.5 senede 33.000 çok fazla sıfır aldığım bir makina için. çıkan masrafıda yazarım pazartesi salı. işçilik beni korkutuyor açıkcası.
Geçmiş olsun. Benim yaklaşık 4 yılda daha yeni 30 bin oldu. Bu kadar yolu şehir içi mi yaptın. Yoksa uzun yola mı çok gittin. Işçilik fiyatını sorabilirsin. Bence abartılı bir rakam çıkmaz. Daha önce bir arkadaş 150 TL ye yaptırdım diye yazmıştı. Ama yetkili servis degildi galiba. Sonucu merakla bekliyoruz. Tekrar geçmiş olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:29 ----------
@baran.altun
Aynı arızayı yaşayan bir kişinin açtığı başlığı buldum. 150 TL ye yaptırmış. Detaylar aşağıda. Kolay gelsin.
http://www.scooturk.net/forum/scoote...-xcity-hararet
Reklamlar
-
25 Mart 2016, 22:17
#1022
Arkadaşlar ben bu makineyi ikinci el aldım. İçinde bir alet çantası/avadanlık falan yoktu. Bunların var mıdır öyle bir donanımı?
Bir şeyler hazırlayayım da bulunsun lazım olur diyorum. Neler koymak lazım içine?
-
27 Mart 2016, 15:40
#1023
Yetkili servise gidip orijinal alet cantasını alman lazım. Çünkü, içinde arka amortisör ayar aparatı var. Başka yerde bulamazsın. Yetkili serviste var mıdır? o da ayrı bir sorun tabii...
-
28 Mart 2016, 18:45
#1024
Yamaha XCity Panik Fren Testi :
Bugün %100 performansla uygulanan panik fren yapmak durumunda kaldım. Sağ şeritte tam gaz açmaya başladığım bir anda sol şeritten gelip adeta önüme konan bir taksiye vurmamak için frenlere asıldım. Arka teker tam kilitlemese de biraz yalpalama yaptı. Ön teker ise kilitlenmedi fakat yana hafif kaydı. Ön freni hafif gevşetip tekrar sıkınca denge tekrar düzeldi. Taksiye vurmaktan kurtulamayacağımı tahmin ettim. Bu gibi durumlarda genellikle motoru yatırıp sürüklenerek gitmeyi tercih ederim. Fakat scooteri yatırmaya kıyamayarak dik bir gidişle arka bagaj kapağına vuracak şekilde pozisyonumu korudum. Hiç ummadığım bir şey oldu. Vurmadan taksinin dibinde durdum. Şöförle aramızda pek sert bir diyalog olmadı. Çünkü, çok alttan aldı.
Bugüne kadar yaptığım en sert frenleme idi.
- Lastiklerim soğuk, yol kuru asfalt, arka teker 4-5 bin km de Sava MC28 Diamond, ön teker 20 bin km de 3 senelik işi bitik Michelin City Grip idi.
- Her iki teker soğuk olmalarına rağmen özellikle işi bitik olarak gördüğüm Michelin City Grip tam not aldı. Ön tekeri City Grip olarak yenileyeceğim.
- Bazılarınca zayıflık işareti olarak görülen kolayca arka fren kitlememesi motorun yatmamasını sağladı.
Sonuç : Yamaha XCITY fren performansı olarak tam not aldı.
-
29 Mart 2016, 13:40
#1025
-
30 Mart 2016, 10:19
#1026
Zorunlu Trafik Sigortam Nisan ayında sona eriyor. Sigorta şirketleri tarafından soyulmamak için şimdiden araştırmaya başladım. 8 yıldır zorunlu trafik sigortam kuruş ödemedi. Yaşım 56
İlk gittiğim Halk Sigorta : 852 TL ( Geçen yılki bedelin 6 katı)
Hayat bize güzel
-
30 Mart 2016, 10:47
#1027
acemi60 adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun. Benim yaklaşık 4 yılda daha yeni 30 bin oldu. Bu kadar yolu şehir içi mi yaptın. Yoksa uzun yola mı çok gittin. Işçilik fiyatını sorabilirsin. Bence abartılı bir rakam çıkmaz. Daha önce bir arkadaş 150 TL ye yaptırdım diye yazmıştı. Ama yetkili servis degildi galiba. Sonucu merakla bekliyoruz. Tekrar geçmiş olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:29 ----------
@baran.altun
Aynı arızayı yaşayan bir kişinin açtığı başlığı buldum. 150 TL ye yaptırmış. Detaylar aşağıda. Kolay gelsin.
http://www.scooturk.net/forum/scoote...-xcity-hararet
Şehir içi kullanım , pek az şehir dışı. Hergün işe ve her hafta sonu havalimanına gidince haliyle biraz abartlı oluyor. Toplam masraf 465 lira tuttu. Buna yağ değişimi , hava filtresi değişimi dahil. İşçilik 150 lira tuttu. Contalar tahmin ettiğim gibi pahalı değiller. Kısmet diyorum. Açıkcası motordan memnun olmasam değiştirirdim. Motor servisde yatarken fazer 6 ile işe gidip geldim günlük hayatta çok yordu beni. X city kesinlikle çok rahat. Fazer çok kıyaslanması gereken bir motor değil ama motor kullanmaktan yoruldum resmen. Dün akşam teslim alınca huzur geldi adeta.
-
03 Nisan 2016, 00:10
#1028
Merhaba herkese, dün aranıza yeni katıldım, Marmaris'ten Selçuk kardeşimizden 160km'deki beyaz renk 2015 X-City ile aranızdayım. ilk gün eşimle birlikte 585km yolu birlikte katederek Bursa'ya geldik. Kymco Agility 200i'den sonra motor çok farklı geldi gidişini sevdim, frenlerine pek alışamadım yalnız. Agility'den kötü, daha geç duruyor. Hızlanması iyi, konfor çok iyi. yakıtı da uzun yolda iki kişi için başarılı. Motorumu seviyorum, en az 6 yıl bununla devam etmek istiyorum. Buarada Kymco Agility'mi de satıyorum. Temizdir, dosta gidecek motordur. http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6729538/detay/
-
03 Nisan 2016, 12:38
#1029
agulec adlı üyeden alıntı
Merhaba herkese, dün aranıza yeni katıldım, Marmaris'ten Selçuk kardeşimizden 160km'deki beyaz renk 2015 X-City ile aranızdayım. ilk gün eşimle birlikte 585km yolu birlikte katederek Bursa'ya geldik. Kymco Agility 200i'den sonra motor çok farklı geldi gidişini sevdim, frenlerine pek alışamadım yalnız. Agility'den kötü, daha geç duruyor. Hızlanması iyi, konfor çok iyi. yakıtı da uzun yolda iki kişi için başarılı. Motorumu seviyorum, en az 6 yıl bununla devam etmek istiyorum. Buarada Kymco Agility'mi de satıyorum. Temizdir, dosta gidecek motordur.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6729538/detay/
XCITY nizi güle güle kullanın. Hoşgeldiniz. Fren balatalarını kontrol etmenizde fayda var. Arka çabuk bitiyor. Kaliteli balata ile frenlerden şikayetiniz olmaz.
-
09 Nisan 2016, 13:53
#1030
Maceralı bir şanzıman yağı değiştirme girişimi :
Motorumun şanzıman yağını kendim değiştirmeye karar verdim. İşe koyuldum. Yetkili servise gidip yamalube orijinal yağını aldım. (30 TL). Ve işe koyuldum. Fakat yağ boşaltma cıvatasını yanlış yönde(sağ) çevirdiğim için cıvata kafası koptu. Cıvata gövdesi blok üzerinde kaldı. Hemen Ümraniye oto sanayideki tornacı Nihat ustanın yolunu tuttum. 15 dakikada hiç bir zarar vermeden içerde kalan cıvata gövdesini çıkardı. Cıvatacıdan aldığım aynı ölçüdeki cıvatayı(metrik 8) taktı. Şanzıman yağı yanımda olmadığı için oto parçacıdan linkteki yağı aldım.(30 TL) Şanzımana yağı koydum. Nihat ustaya 30 TL verdim. Servise gidip 20TL ye yaptıracağım iş için yaklaşık 100 TL harcadım. Cıvataların sağa değil de sola gevşetildiğini bir daha unutmamak üzere öğrendim.
-
15 Nisan 2016, 23:36
#1031
2015 "0" km motorla aranız katıldım arkadaşlar 50 sayfayı hızlıca taradım. Makinanın gördüğüm kadarı ile kronik bir hastalığı yok 300 km kullana bildim daha son 5 senedir pcx kulanıyordum ondan buna geçince sanki artcı ile yol yapıyormuşum hissi oluştu 200 km de sarı yaktı ilk 100 km 100'ü geçmedim ara yoklamamda rahat rahat 120 yaptı, açılınca 140 yapabilecek sanırım bekliyoruz.
-
16 Nisan 2016, 01:01
#1032
halitozbasli adlı üyeden alıntı
2015 "0" km motorla aranız katıldım arkadaşlar 50 sayfayı hızlıca taradım. Makinanın gördüğüm kadarı ile kronik bir hastalığı yok 300 km kullana bildim daha son 5 senedir pcx kulanıyordum ondan buna geçince sanki artcı ile yol yapıyormuşum hissi oluştu 200 km de sarı yaktı ilk 100 km 100'ü geçmedim ara yoklamamda rahat rahat 120 yaptı, açılınca 140 yapabilecek sanırım bekliyoruz.
hoşgeldiniz. kazasız belasız keyifli sürüşler.
-
16 Nisan 2016, 13:36
#1033
halitozbasli adlı üyeden alıntı
2015 "0" km motorla aranız katıldım arkadaşlar 50 sayfayı hızlıca taradım. Makinanın gördüğüm kadarı ile kronik bir hastalığı yok 300 km kullana bildim daha son 5 senedir pcx kulanıyordum ondan buna geçince sanki artcı ile yol yapıyormuşum hissi oluştu 200 km de sarı yaktı ilk 100 km 100'ü geçmedim ara yoklamamda rahat rahat 120 yaptı, açılınca 140 yapabilecek sanırım bekliyoruz.
Hoşgeldiniz. Xcity nizi güle güle kullanın. Ben rodajda(1600km) 80 km/h yi geçmedim. 120-130 aralığında sürekli gidebiliyor. Biraz sıkıştırarak 140 görüyor. Son nefeste ise 155. Keyifli keyifli olacaksa en fazla 120-130.
-
19 Nisan 2016, 00:22
#1034
Teşekkür ederim arkadaşlar makina şuan sıkışık olduğu için fazla yaktığının farkındayım lakin açıldıktan sonra ne yakacak yada yakıyor. Ben 1 depo ile ucu ucuna 220 gittim 9ltr benzin aldı. Yakıt göstergesi ilk 90 km yerinden oynamıyor ayarsız çalışıyor sıkıntı bende mi genel hatamı.
-
19 Nisan 2016, 00:54
#1035
halitozbasli adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim arkadaşlar makina şuan sıkışık olduğu için fazla yaktığının farkındayım lakin açıldıktan sonra ne yakacak yada yakıyor. Ben 1 depo ile ucu ucuna 220 gittim 9ltr benzin aldı. Yakıt göstergesi ilk 90 km yerinden oynamıyor ayarsız çalışıyor sıkıntı bende mi genel hatamı.
Şehir içi 4lt, uzun yol 3,5 lt.den az yakar.Göstergesi 50km oynamıyor benimkinin.
-
03 Mayıs 2016, 00:22
#1036
Aldınız sorunsuz sıkıntısız motorları ''X-City 250'' pıtı pıtı gezersiniz. 2 haftadır foruruma giren yok.
-
03 Mayıs 2016, 12:27
#1037
XCity250 110 km/h ile panik fren testi :
Xcity250 ile dördüncü yılımda ilk defa 110 km/h ile panik fren testi yapmak zorunda kaldım. Kaza yapmadan, devrilmeden atlattım. Eğer soğukkanlılığımı korumasaydım, en iyimser ihtimalle bu satırları ortopedi servisindeki yatağımdan yazıyor olacaktım.
Olayın özeti : Kısıklı tüneli. Gece saat 22:00 sıraları. Otobanda 300m. uzunluğunda bir konvoy. Arasında motosikletler de var. Araçlar 4lü flaşörler yakılı olarak 60km/h hızında gidiyor. Eve bir an önce gitmek düşüncesiyle onları beklemek istemiyorum. Büyük bir hata ile sol şerit yerine güvenlik şeridinden gazlıyorum. Konvoyu bitirmeye yaklaşmişken, 60-70 metre önümde camından insanlar sarkmış olarak giden bir otomobil sağa kırarak güvenlik şeridini kapatıyor. Yüreğim ağzıma geliyor ve frenlere asılıyorum. İlk olarak aklımdan geçen düşünce şu: "vuracağım". Aklımdan geçen bu düşünceye inanmak istemiyorum. Ama durum öyle. Vuracak şekilde frenleme yapıyorum. Çünkü tam sıkarsam motor altımdan gidecek, ve çok daha kötü şekilde vuracağım. Son olarak sağda bıraktığı 50cm lik boşluğa giriyorum. Sürücünün yanındaki koltuğun hizasında duruyorum. Şok olmuş durumdayım. Ağzımdan tek bir kelime çıkmıyor. Araçtan sarkmış olan kişiler bir şeyler bağırıyor. Tünelin uğultusu ve kaskımın takılı olması nedeniyle hiç bir şey anlamıyorum. Elimi kaldırıp ne yapıyorsunuz dercesine bir hareket yapıyorum. Aracın önümden çekilmesiyle tekrar gazlayıp gidiyorum. Giderken aklımdan şu düşünce geçiyor; "Herhalde beni konvoydaki motosikletlerden biri sandı. Haylazlık yapan konvoy üyesini kendine göre(zeka düzeyine) durdurmaya çalıştı."
Sonuç : Değiştirme zamanı gelmiş te geçmiş ön lastiğime rağmen çok başarılı bir panik fren yapabildim. Fren dozlaması çok iyiydi. Eğer vurmayacağım düşüncesi ile frenleme yapsaydım. Savrulup gidecektim. Bu konuda edindiğim tecrübe şu:
1- Panik frenlemede soğukkanlılığı kaybetmeden son ana kadar fren dozlamasını bırakmamak lazım.
2- Vurmayacağım düşüncesi ile hareket edilirse soğukkanlılığın kaybedilmesi ve hatalı fren dozlaması olasılığı çok yüksek. Son imkan da tükenmişse vurulacak yer ve kendi vuruş pozisyonumuzu da seçmek, motosikletten ayrılmaya çalışmamak en doğrusu.
Kazasız belasız sürüşler...
-
03 Mayıs 2016, 17:08
#1038
acemi60 adlı üyeden alıntı
XCity250 110 km/h ile panik fren testi :
Xcity250 ile dördüncü yılımda ilk defa 110 km/h ile panik fren testi yapmak zorunda kaldım. Kaza yapmadan, devrilmeden atlattım. Eğer soğukkanlılığımı korumasaydım, en iyimser ihtimalle bu satırları ortopedi servisindeki yatağımdan yazıyor olacaktım.
Olayın özeti : Kısıklı tüneli. Gece saat 22:00 sıraları. Otobanda 300m. uzunluğunda bir konvoy. Arasında motosikletler de var. Araçlar 4lü flaşörler yakılı olarak 60km/h hızında gidiyor. Eve bir an önce gitmek düşüncesiyle onları beklemek istemiyorum. Büyük bir hata ile sol şerit yerine güvenlik şeridinden gazlıyorum. Konvoyu bitirmeye yaklaşmişken, 60-70 metre önümde camından insanlar sarkmış olarak giden bir otomobil sağa kırarak güvenlik şeridini kapatıyor. Yüreğim ağzıma geliyor ve frenlere asılıyorum. İlk olarak aklımdan geçen düşünce şu: "vuracağım". Aklımdan geçen bu düşünceye inanmak istemiyorum. Ama durum öyle. Vuracak şekilde frenleme yapıyorum. Çünkü tam sıkarsam motor altımdan gidecek, ve çok daha kötü şekilde vuracağım. Son olarak sağda bıraktığı 50cm lik boşluğa giriyorum. Sürücünün yanındaki koltuğun hizasında duruyorum. Şok olmuş durumdayım. Ağzımdan tek bir kelime çıkmıyor. Araçtan sarkmış olan kişiler bir şeyler bağırıyor. Tünelin uğultusu ve kaskımın takılı olması nedeniyle hiç bir şey anlamıyorum. Elimi kaldırıp ne yapıyorsunuz dercesine bir hareket yapıyorum. Aracın önümden çekilmesiyle tekrar gazlayıp gidiyorum. Giderken aklımdan şu düşünce geçiyor; "Herhalde beni konvoydaki motosikletlerden biri sandı. Haylazlık yapan konvoy üyesini kendine göre(zeka düzeyine) durdurmaya çalıştı."
Sonuç : Değiştirme zamanı gelmiş te geçmiş ön lastiğime rağmen çok başarılı bir panik fren yapabildim. Fren dozlaması çok iyiydi. Eğer vurmayacağım düşüncesi ile frenleme yapsaydım. Savrulup gidecektim. Bu konuda edindiğim tecrübe şu:
1- Panik frenlemede soğukkanlılığı kaybetmeden son ana kadar fren dozlamasını bırakmamak lazım.
2- Vurmayacağım düşüncesi ile hareket edilirse soğukkanlılığın kaybedilmesi ve hatalı fren dozlaması olasılığı çok yüksek. Son imkan da tükenmişse vurulacak yer ve kendi vuruş pozisyonumuzu da seçmek, motosikletten ayrılmaya çalışmamak en doğrusu.
Kazasız belasız sürüşler...
Büyük geçmiş olsun 110 ile emniyet şeridinde gitmek iyi cesaret ister. O kadar dar alanda motoru yengeçletme den motoru kısa mesafede durdura bilmeniz büyük başarı ve şans. Seneler önce Kawasaki KLR 250 ile iki kişi yokuş aşarı kopmuş 120 ile inerken buna benzer önüme atlama durumu ile karşılaşmıştım. Motorun arka teker yerden 1 karış havada , arkadaş sırtımda 10 metre civarı gittim ama bana saniyeler saatler gibi gelmişti o anlar. O millisaniyeler içinde milyon şey aklına geliyor insanın önü salayım desem kesin duramıycam ama belki kaçacam, zaten motor o dozajda abuk subuk bir dengeye oturmuş freni artırsam kesin takla önüme atlayan reno9 içinde amca aciz gözlerle ona gelişime bakıyor. Arabaya orta göbekten girmeme 2 metre kala durdum durmasına ama o hayatımın kazası olacaktı. Sanırım arabayı görmem ile frene asılmam arasında 70 metre fren yaptım ve bu frenin son 10 metresinde arka teker yerden kesilmiş yada esermiktarda yere değiyordu. Birdaha KLR ile 120ye çıkmadım impala gibi motor panik durumda aşırı amortisör yolu nedeniyle adamı üzerinden atmaya çalışıyor. xcityden önce pcx kullandım 5 sene onda kombine vardı dengeli kayıyordu. Bunda ise panik halde ilk arka sonra öne allah ne verdiyse abanıyorum dengeli ve sıkıntısız duruyor şuan için.
-
14 Mayıs 2016, 22:40
#1039
X-city yakın dönemde bir makyaj/revizyon geçirecek mi? Bu konuda bilgisi/tahmini olan var mı acaba?
-
15 Mayıs 2016, 10:49
#1040
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)