bematist adlı üyeden alıntı
Merhaba, ben de 2013 model X-City ile aranıza katıldım.
İlk motorum olduğu için alım sürecinde (yaklaşık 1 yıllık bir süre) X-City ile birliklte farklı motosikletlerle ilgili paylaşımları yakından takip ettim. Bu noktada tüm forum üyelerine paylaşımları için teşekkür etmek istiyorum. -Tolme kullanıcısına gerek Scarabeo gerekse X-City paylaşımları için ayrıca teşekkür ediyorum, paylaşımlarınız gerçekten yol gösterici oldu-
Benim gibi ilk motor arayışında olan veya X-City almak isteyen diğer motorcu arkadaşlara yol göstermesi adına ben de düşüncelerimi aktarmak istedim.
Bir yıllık araştırma sonunda X-City'yi seçme sebeplerimi şu şekilde sıralayabilirim.
1. Tekerlek çapının büyük olması ki bunun yol tutuşu ile kontrolü artırdığı ve virajlarda güven verdiği söyleniyor. Başka motor tecrübem olmadığı için karşılaştıramıyorum ancak, güvenli hissettirdiğini söyleyebilirim.
2. Yerden yüksekliği muadilleri ile kıyaslanınca önemli bir avantaj. Malumunuz ülkemizin yolları oldukça engebeli ve bozuk.
3. Selenin hem artçı hem sürücü için konforlu olması. X-max, scarabeo, pcx, xenter, xevo ile kıyaslandığımda (sürüş tecrübesi olmadan) daha rahat olduğunu gördüm.
4. Tekerlek çapının ve yerden yüksekliğinin fazla olmasına rağmen, 173 cm boyunda birinin rahatlıkla tabanlarıyla yere basabiliyor olması da ilk motorunu arayan biri için önemli bir kriter.
5. Topcase için standart taşıma demirinin olması önemli.
6. Bu süre zarfında ikinci el pazarının da makul fiyatlar çerçevesinde canlı olduğunu gördüm.
Bu nedenlerden dolayı X-max, scarabeo, pcx ve xevo'yu değil X-City'yi tercih ettim. Şimdilik 1000km'lik kısa mesafe şehir içi tecrübem oldu.
İlk izlenimlerimi ise şu şekilde sıralamak isterim:
1. Yakıt tüketimi 100 km'de 4-4,5 litre arasında değişiyor. Elbette, genellikle artçılı ve İstanbul'un en yoğun trafiğinde (Şişli-Levent-Taksim-Beşiktaş-Ortaköy) kullanıyor olmamı göz önünde bulundurmak gerekiyor.
2. Artçılı olmama rağmen belirttiğim bölgedeki dik yokuşlarda dur-kalkta hiç sıkıntı yaşamadım.
3. Sele altı bagajının kask almaması önemli bir dezavantaj, ancak 2 kişinin eldiven ve mafsalsız dizliklerinin yanı sıra zincir+ 2 adet kilidi rahatlıkla alıyor.
4. Ön camın ayarlanabiliyor olması ve rüzgarı engelleme performansı iyi.
5. Maksimum hız için 120-125 diyebilirim. Sonrası için mücadele etmek ve gözü biraz karartmak lazım ki benim yapamayacağım bir şey.
6. Torpido gözü dizaynı başarısız. Daha verimli kullanılabilirdi.
7. Benzin deposunun ağzını kapayan plastik kapak ve torpidonun kilit mekanizması da amiyane tabir ile dandik.
8. Torpidonun üstündeki askı iş görüyor ancak, depo nedeniyle ayak kısmında bulunan tümsek nedeniyle çok da verimli kullanılamıyor.
9. Dengeli deniyordu ki sanırım gerçekten fark yaratacak kadar dengeli zira, acemi olmama rağmen üzerinde oldukça rahatım.
Çok uzun oldu. Toparlayacak olursak, X-City'den memnunum. İlk motor olur, uzun yolda rahat gider, aralardan kaçar, dengesi iyi, rahat, artçılı kullanıma uygun, orjinal topcase'i 2 kask alır, yakıt tüketimi sorunsuz (250 cc'lik motor ne kadar yakıyorsa o)
Saygılar,