Merhaba,
Makinenin yağına/suyuna nereden bakılıyor, 3000 bakımından sonra 1000km kadar yol yaptım, kendim kontrol edeyim istiyorum.
Merhaba,
Makinenin yağına/suyuna nereden bakılıyor, 3000 bakımından sonra 1000km kadar yol yaptım, kendim kontrol edeyim istiyorum.
arkadaşlar herkese iyi forumlar size bir kaç soru sormak istiyorum yaklaşık 2 hafta önce 0 km x-cıty aldım fakat motor ısındıktan belli bir süre sonra sübap bölgesinden ses geliyor belli ki sübap ayarları normal değil kaça kaç olmalı ölçüleri bilen var mı acaba şimdiden teşekkürler
Forumda bulunan arkadaşlara selamlar. Bu güne kadar çok motosiklet kullandım. Son sattığım motor scarabeo idi. Yaklaşık 10 gün önce x-city 250 alarak aranıza katıldım. Şunda motorum rodajda 400 km.de. Henüz karşılaştırma yapmak için çok yeni ancak şu ana kadar beni ençok rahatsız eden kalkışlarda çok titreme yapması. Zamanla azalırsa iyi aksi halde hoş birşey değil.
Bunun haricinde forumlarda okuduğum şekilde Scarabeo' ya göre çok farklı bir konfor göremedim. Zaten performans , ivmelenme ve yakıt tüketimi olarak scarabeonun önüne geçebileceğini sanmıyorum. Özetle scarabeo - x-city arasında kalanların iyi düşünmelerini tavsiye ederim. Benim kişisel görüşüm x-city 'nin 2500 tl. farkı haketmediğidir.
Merhabalar Mustafa bey,
Neşeniz bol olsun.
Yazınızı okudum, tam da denk geldi diyebilirim
Scarabeo 200 ie kullanıyorum, yakıt ve pratiklik açısından oldukça memnunum; malum Scarabeo oldukça ekonomik, atak ve sağlam bir scooter. Ancak daha fazla konfor ve güç bulabilmek üzere Maxi Scootere geçmeyi düşünüyorum ve aklımda Yamaha XCity vardı, ancak yorumlarınızı okuyunca biraz şaşırdım.
Yamaha XCity maxi scooter olarak konfor bulabileceğimi zannetmiştim, acaba daha yeni olduğunuz için konfor ve güç konusunda tam test yapamamış olabilir misiniz?
Biraz daha kullandıktan sonraki değerlendirmelerinizi hararetle bekliyorum.
Acaba aradığım konfor ve gücü Yamaha Xcity'de bulamaz mıyım?
Kazasız, keyifli sürüşler.
şaşırılcak birşey yok, aynı yorumu scarabeo dan x-city e geçen biri olarak bende daha önce yapmıştım,konfor olarak scarabeo dan daha konforlu bu konuda gönlünüz rahat olsun ama performans farkı yüzde 10-15i geçmez oda 2 kişi binilirse fark ediliyor,eğer uzun yol ve artçılı kullanıyorsanız x-city i tercih edebilirsiniz yoksa scarabeo yu değiştirmenin bir anlamı yok bencede
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
Mantıksız gelebilir, bilmediğimden soruyorum;
Arkadaşlar motorsiklette çakmak girişi var mı? Torpido bölümünde ne var acaba?
İkinci el aldım, anahtarı henüz bulamadı ilk sahibi, merak ediyorum da?
x-city ile ilgili izlenimlerimi aktarmaya devam ediyorum. Bu gün itibari ile km. 700 oldu ortalama 60-70 km. hızla rodajı tamamlamaya çalışıyorum. Kitapçığa göre rodaj 1600 km.de tamamlanıyor !
Selenin sırt dayama kısmı sert , yollardaki sarsıntılar sırt ve bel kısmımda ağrılar oluşturdu. Bu nedenle bu sert pad'i söktüm. Selenin içinden 3 adet civatı ile kolayca sökülüyor. Şimdilik daha iyi gibi ancak bir süre böyle kullanıp sele ile ilgili daha yumuşak bir malzeme yaptırtmayı düşünüyorum. Bu konuda yardım yada bilgisi olanların yardımcı olmalarını bekliyorum. Saygılarımla.
Merhabalar Mustafa,
Neşen bol olsun.
Güzel ve faydalı paylaşımlar için teşekkür ederim, olukça istifade ediyorum.
Koltuğun sert olması kötü ama bir şeyler geliştirilebilir tahmin ediyorum, bir de kullandıkça da koltuk yumuşar tahmin ediyorum.
Scooterde konfor çok önemli, bu konuda bende arayış içerisindeyim.
Daha fazla güc daha fazla konfor arıyorum, şu sıralarda Yamaha XCity scooteri markaja aldım inceliyor ve takip ediyorum.
Sormak istediğim, Scarabeo 200 ie kullandın ve şimdi de Yamaha X-City kullanıyorsun. Bu scooterlerin teknik değerleri arasında fazla bir fark yok gibi, acaba güç ve konfor (sürüş konforu, oturuş konforu) olarak aralarında fazla fark var mı?
Yamaha Xcity 250 ie teknik özellikler:
Motor Hacmi: 249,8cc
15,6 kW @ 7.500 dev./dk.
21,5 Nm @ 5.800 dev/dk.
Motor Gücü: 21 Beygir
Aprilia Scarabeo 200 ie teknik özellikler:
Motor Hacmi: 181 cc
19 hp 9.000 rpm
17.1 nm 7.000 rpm
Motor Gücü: 19 Beygir
Keyifli, kazasız sürüşler diliyorum.
İhsan bey iyi günler. Benim daha önce belirttiğim gibi konfor olarak büyük bir fark göremedim.Konfor olarak ne kast ediliyor anlamadım. Eğer sele ise kesinlikle konforlu değil , görüntü olarak karşıdan baktığınızda hoş görünüyor fakat oturduğunuzda sırt dayama pad'i sert malzemeden yapıldığından rahatsızlık veriyor. Scarabeo 'da hiç böyle bir sıkıntı yaşamadım. Çünkü pad yok sadece çıkıntı mevcut oda yumuşak malzeme ile donatıdığından herhangibir sıkıntı duymadım. Teknik olarak motordaki +3 ps güç gidişinde çok fark yaratmayacak gibi çünkü henüx 60-70 km.
hızları geçmiyorum. Kalkışlarda titreşim var Scarabeoda belli belirsizdir.Ayrıca kalkıştan hemen sonraki hızlanmalar kesik-kesik gibi sanki hemen hızlanmasını engelleyen birşey var gibi . Okuyan arkadaşlar yanlış anlamasınlar x-cıty kötülemeye çalışmıyorum. İyi tarafı hiç debriyaj kavrama sesi yok. Lastiklerde abartıldığı gibi kayma problemi henüz yaşamadım , frenler orta karar arka iyi
ön hala sağır.
Scarebeo kullanmadığım için kıyaslama yapamayacağım. Fakat sele konforu konusunda fikirlerimiz taban tabana zıt. Sele bana göre oldukça rahat. Bir günde 800km den fazla yol yapmama rağmen en ufak rahatsızlık yaşamadım. Selenin yumuşaklığı amortisörlerin sertliğinden kaynaklanan sarsıntıyı da azaltıyor. Seledeki padden hiç rahatsız olmadım. Geriye kaymayı önlediği için faydalı buluyorum. Performans konusundaki görüşleriniz doğru olabilir. 0-60 km hızlanması büyük tekerlekler nedeniyle pek canlı değil. Fakat 80-110 km ivmelenmesi oldukça iyi. Daha ufak cc motorlardan farkını ortaya koyuyor. Honda CBF150 den sonra bana performansı fazlasıyla yeterli geldi.
arkadaşlar şanzıman yağı çok kafama takıldı.. servis ve kullanma kulavuzu 10w40 diyor.. fakat birçok kullanıcı arkadaş 75w90 öneriyor.. bunlar çok farklı yağlar.. hangisi b,z,m motorlarımıza uygun yağlardır.. yani şanzımandaki ısı motordan dahamı yüksek oluyorki 75w90 öneriyorlar?
Arkadaşlar öncelikle selamlar..Forumdaki diğer x city topiğinede aynı mesajı yazdım baştan belirteyim.Gerçi bu topic daha aktif ama orayı görüntüleyen farklı kullanıcılarda aynı şeyleri paylaşsın istedim.Kymco agility 125 imi artık değiştireyim diyorum.Dört yıldır sağolsun çok kahrımı çekti.Tık demedi,yaz kış tek marş sür git.Ne doğru dürüst bakım yaptım ne bir kez olsun yağına baktım.İnanın böyle ve kancası sayesinde araba bagajı gibi eşyamı taşıdım.Pazar, market, valiz vs.rahatlıkla taşıdım.Halada sorunsuz biniyorum makina saat gibi.Ok gibi maşallah ama takdir edersinizki insan belli bir noktadan sonra bir üst sınıfa geçmek istsyor.Kymco sağlam taş gibi ama konfor ögeleri maalesef zayıf ve artık daha keyifle sürüş yapıp tadını çıkaracağım bir motor istiyorum.Genellikle artçıyla biniyorum.Artçının rahat edebileceği,birazda şöyle bir daha dönüp bakılacak performansı daha yüksek bir makina olsun derken x city beni cezbetti.Honda sh 300 ü tipten ve fiyattan dolayı,scarebo 200 ü tipsizlikten,x evo 250 yi mersinde bayi/servis olmayışından,sym yi ise jant ebadı ve kymco ile aşağı yukarı aynı klasmanda olduğu için x max'ı da gidonu tarzım olmadığı için eledim.Tabii bunlar naçizane görüşlerim.Yani anlayacağınız x city kafama yatıyor.Ama eksileri (bana göre) yok değil.Mesela o fiyata kombine fren olabilirdi.4 valf olmayışı da eksi yanı.Ayak arası eşya taşımaya engel.Ama kullanıcı yorumları genelde olumlu o anlamda bazı eksileri görmezden gelmeye çalışıyorum.Sizden ricam bana fikir anlamında yardımcı olmanızdır.Görüşlerim yanlış olabilir veya olumsuz yanları pek konuşulmuyordur da bir donkişot çıkar.Bizim toplumumuzda bazen ekseri görüşün aksine fikir beyan edenleri linç ederler o yüzdende gerçekler saklı kalır.Yada yediğimiz kazığı inkar ederek kendimizi kandırırz.Bu sözlerimi de ukalalık olarak almayın lütfen.Takdir edersinizki orta halli bir araba parası bu makinalar.Tabii ki tercih meselesi sonuçta.Vakit ayırıp ilgilenecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler diyor; herkese kazasız sürüşler diliyorum...
Arkadaşlar bir cevap gelmedi.Birde şunu sormak istiyorum.Peugeot geopolis 300 hakkında bilgisi olan arkadaş varmı acaba.X city ile kıyaslanabilirmi.Çünkü oda bazı artılarıyla aklımı çeliyor.Artıları bana göre şöyle;büyük yakıt deposu,torpido içinde çakmak soketi,michelin lastikle gelişi gibi.Birde x city'de dörtlü flaşör varmı bilmiyorum ama geopolis te var.Fakat x city nin ise tipi daha göz alıcı ve beni cezbediyor.Marka güvenirliğindede yamaha önde gibi.Özellik olarak çok laf söyleyemem ama süspansiyon konusunda da daha iyi olur gibime geliyor x city.Tip çok mu önemli derseniz oda göreceli bir kavram fakat tabii önemli bence.Tay gibi duruyor motor.Peugeot'da kuşkusuz kaliteli bir makina ve satıcının verdiği bilgiye göre direk fransada üretilip orada montaj ediliyormuş.Uzakdoğu olayı yok üretim ve montaj aşamasında.Bulunduğum şehirde geopolisin 2012 modelinden 24 tane getirmiş bayii ve şu an 3 tane kaldı.İnceleme imkanım oldu ve hoşumada gitti biraz tipi hariç.11.500 Tl.ve hatta biraz daha altında verecekler 2012 leri.Yeni parti gelince fiyat 15.000 tl olacak.Velhasıl kelam ikilem yaşıyorum.Fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------
Arkadaşlar özür dilerim,birde geopolis 300 ler 4 valf li imiş.Verilen teknik bilgi böyle.X city ler 2 valfli.Bunun seçim yapmamızdaki etkisi ne olmalı.Çok fazla bilgiye sahip değilim maalesef bu konularda.Şimdiden teşekkürler..
İki tekerden başka kendimi özgür hissettiğim yer yok...free man
4 valf yani silindir başına 4 sübab 2 emme 2 eksoz daha performanslı daha az yakıtlı daha uzun ömürlü daha yeni teknoloji anlamına geliyor
mesala şöyle düşün ktm duke125 4 valf 10000tl civarı yamaha ybr 125 2valf 4200 tl elbette malzeme kalite fark ı varma amma motor teknolojisi birkaç adım önde
Arkadaşlar daelims3incelemeşansım oldu.Gerçektençok hoş duruyoeama ötesini bilmem.Malzeme kaliteli gibi,4 valf çift egsantrik imiş.Çakmak soketi,amortisörlü sele veselealtı ışığı,ledstoplar,dörtlü flaşör,anahtarsız çalıştırma,25 hp güç vs artıları.Ama lastik ebatları bana göre az.Ön 14'' arka 13''.Bu konuda bilgili arkadaşlarne der bilmemama hoş bir motor gibi
Ha birde daelim s3 lerde kombine fren var
İki tekerden başka kendimi özgür hissettiğim yer yok...free man
Slm tolga nasılsın iyimisin? Umarım iyisin kardeş ya motorsiklettimle ilgili birşey danisacaktım sana.benim motorun ön kısa far ampulü yanmış,ampul değiştirmem lazım.orjinalınden daha iyi aydınlatan.sitede yorumlarında osram night breaker plus demiştin.hepsiburdacomda iki çeşit var hangisini öneriyorsun acil sipariş etmem lazım yardımcı olabilirmisin saygılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)