metepinar adlı üyeden alıntı
Merhabalar herkese, XCity 250'e terfi ettim ve aranıza geri döndüm arkadaşlar, lafı uzatmayıp izlenimlerimi aktarıyorum.
Rodaj: Kulanım kılavuzunda "İlk 1000 km 1/3 gaz gidin, sonraki 600 kilometre boyunca da 1/2 gaz gidin." demiş, aynen uyguluyorum, daha 138 kilometredeyiz, 60'ı geçemedim, gazlamaya daha var anlayacağınız.
Süspansiyon: Evet biraz sert, yumuşayacağını da sanmıyorum, böbrek taşlarına bire bir, XMax'ın tekerlerine laf edip daha büyük tekere geçtik ama esas dikkate almamız gereken veri şunlarmış, "Ön teker hareketi 100 mm" ve "Arka teker hareketi 105 mm" diye yazıyor, XMax da bu rakamlara yakın, bu yüzden pek farkları yok yolda (yol dediğimde toprak, çukur, tümsek, mıcır, serpme ve sessiz Avrupa asfalt dahil bu kelimeye, Ayvalık civarı). Bir rivayete göre XCity'nin ön süspansiyonunda yukarı hareket alanı daha azmış yani çukura girdiğinde aşağı doğru açılıp çukuru takip ediyormuş ama tümseğe çarptığında daha çok hissediyosunuz. Yine rivayete göre XMax'ta bu durum tersmiş, yani yukarı hareket mesafesi daha çokmuş, tümsekleri emiyor ama aynı derinlikteki bir çukuru daha çok hissettiriyormuş. XMax'ta durduğum yerde gidonu kendime çektiğimde süspansiyonun sonunu küt diye hissettiriyodu, XCity'de aynı durum yok, belki bundandır.
Koltuk: Sert.
Ön cam: Çukur ve tümsek kovalarken en önemli anda görüşü engelliyor üst çerçeve, Kuruçeşme Yamaha'dan touring cam aldım, takınca durumu aktarırım.
Bagaj: Seleyi tam açıp havada durmasını sağlamak için direksiyon kilidini de açıp direksiyonu düzeltmek gerekiyor, eski XMax'ta böle bi durum yoktu, yeni icat.
Tüketim: 160 kilometre, yarım depo, tabi rodajdan sonra değişebilir.
Rüzgar: Ön cam neredeyse kasksız kullanmaya teşvik ediyor insanı, kasksız gezilmez tabi.
Denge: Gidiş-geliş yolda karşılıklı TIR ve otobüs trafiğinde sağdan sağdan sürüyorum şimdilik, müthiş stabil ve dengeli, 173 kilo ve Yamaha mühendisliği birleşince güzel olmuş, Boğaz Köprüsünü rahatça geçer rüzgarda.
Gece: Daha denemedim, yağmur bi yandan, güneş çıkar çıkmaz fırlıyorum.
Motor sıcaklığı: Hafif yokuşlu bi kaç kilometreden sonra cep telefonumda haritaya bakmak için sağa çektim, bir dakika kadar sonra sağdaki soğutma suyu göstergesi H'ye fırlamıştı, ilerlemeye başlayınca düzeldi, XCity demişler ama şehir trafiğinde ne olacak bu durum bilmiyorum, deneyen varsa tecrübesini paylaşmalı, çok hayati bir mevzu.
Bunlar ilk izlenimlerim, tabi bunlara Yamaha kalitesi ve maxiscooter rahatlığı ve çevikliği de dahil.
Servis bürokrasisinin azaldığına ve en çok satılan modellerin yedek parçalarını stoklamaya daha hevesli bir Yamaha Türkiye olduğuna dair duyumlar aldık. Umarız gerçekten böyledir.
İzlenimlerimi aktarmaya devam edeceğim.