BMW F650 (1994-2000 arası) paylaşımları
-
29 Kasım 2022, 11:26
#421
Reklamlar
-
05 Aralık 2022, 11:16
#422
Merhaba,
Eksantrik içindeki mil değişmesi gerek dediler ve çıkma ve oldukça temiz bir parça buldum sarı siteden. Bu parçayı 900 TL'ye satın aldım, (50 USD). Diğer yandan sanırım motoru teslim ettiğim tamirciyle pek anlaşamayacağız. Şimdilik konuyu buraya yansıtmayayım, nihayetine erdiğinde başımdan geçeni detaylı olarak anlatacağım. Firma ismini belirtmeden yazarım ki hukuki bir sıkıntı doğmasın ancak özelden yazanlar olursa firmanın ismini de veririm ki tercihlerinizi belirlerken benden aldığınız bilgilerin de faydası olsun.
-
12 Aralık 2022, 18:37
#423
Değerli Arkadaşlar,
Motoru teslim ettiğim tamirhaneden teslim aldım. Ciddi, sağlam bir kazık yedim. Usta, tamirhane ismi vermeden burada yaşadıklarımı yazacağım. Merak eden olursa özelden yazsın isim paylaşırım. Daha önceki paylaşımımda 7500 TL karşılığında anlaştığımızı belirtmiştim. Bana tamir süresi 5 ila 10 gün olarak verdiler. Tam bir rekterfiye istediğimi üzerine basa basa belirttim. Teklifi yazılı aldım. İşe başladılar. Ben kafamda süreyi iki ile çarptım. Üç ile çarpmam gerekiyormuş. Motoru teslim aldığımda motor marş almadı. "Ya, nasıl olur yahu. Allah, allah!" gibi bir şeyler söyledi usta. "Bu motoru hazır etmeden önce iyice test ettiniz mi?" diye sordum; "Ettik, hiçbir sıkıntısı yok." dediler. Gündüz olduğundan fark etmedim, ön ve arka farlar çalışmıyormuş Teslim ettiğimde çalışıyordu. Sağ ledlerden biri de çalışmaz hale getirilmiş. Gaziosmanpaşa'dan motoru aldım. Bir kilomotre sonra Bayrampaşa'da bir benzinlik önünde stop etti. Ustayı aradım. Gelip bakayım, hiç sebebi yok ama neyse, dediler. Acaba benzin mi bitti? diye gidip bir 100 liralık daha benzin aldım. Bir 10 dakika oyalandım, bir deneme daha yaptım ve motor çalıştı. Ustayı aradım, gelme kardeşim, motor çalıştı dedim. Yola koyuldum, TEM'e bağlanmadan önce Mall of Istanbul'un önünde motor bir daha trafikte stop etti. Gaz yemiyor gibi boğuldu, öldü. Haydaaa. Ustayla beraber iş gören bir diğer elemanı aradım. Çekici istedim, gönderiyoruz, 800 lira dedi. Kabul ettim ama moralim çok bozuldu. Bir süre sonra bir deneme daha yaptım. Motor çalıştı ve Beylikdüzü'ne geldim. 7500 Lira para verdim, karşılığında motoru kompressyon testine tabi tuttular, arka dişli değişti, zincir değişti ( parçaları ben satın aldım), kırılan sol manet değişecek demişlerdi, çıkma eski bir manet takmışlar. Elcik bantla tutturulmuş Olacak gibi değil. Hava filtresini de değiştirmemişler bile. 200 TL fiyattan düştüler sağolsun büyük ustalar. Bu kadar. Haa bir de benden ekstra işçilik adna 3000 TL (160 USD) daha para istemeye kalktılar, kabul etmedim. Onu da kabul etseydim tam kucağa oturtulacaktım.
Bu tatsız deneyim benim şevkimi kırmadı. Motoru güvenilir insanlarlar, ciddi, basiretli, sözünün eri, sağlam bir usta bulup tamamına erdirinceye dek toparlayacağım. Bu tip, sözüne ve yaptığı işe güvenilmez usta görünümlü amatörleri, basiret fukarası kişileri de allaha havale edip unutuyoruz. Osmanlı'da olsaydık ahilik denilen harike sistem sayesinde bu şekilde ayıplı hizmet veren palavracıların pabuçları dama atılır ve bir daha insanlara fahiş fiyat çekip mağdur etme imkanları olmazdı ama burası Türkiye ve ne yazık ki bu tip mesnetsiz durumlar olabiliyor. Bana bir ders oldu.
Maceramız devam ediyor en azından motorumu kurtarabildim.
-
12 Aralık 2022, 19:07
#424
Siz paylaşın bu arkadaşı. "Özelden isteyene isim paylaşırım" demekle olmaz bu iş. Kimse size özelden birşey sormak durumunda ve mecburiyetinde değil, siz cesurca "ben bu adamın hizmetinden memnun kalmadım, aha bu ustanın adı budur" deyin ki bir başkası o adama uğrayıp kazıklanmasın.
-
13 Aralık 2022, 11:00
#425
Peki, sorun değil.
Gaziosmanpaşa'daki "Moto Mania" tamirhanesi. Instagram: motomania_design. Alim Kaçar ve ortağı Kubilay isimli beyefendi (Bakırköy'deki Onoff Moto)
Bu ikiliden uzak durmanızı tavsiye ederim.
-
18 Aralık 2022, 14:31
#426
Merhaba,
Istanbul'dan Çanakkale'ye doğru bir gezi yaptım. Motor Çanakkale köprüsünü geçtikten sonra gaz yemeyerek, boğularak durdu. Beni dolandıran Moto-Mania (Gaziosmanpaşa) Alim Kaçar ve Bakırköylü On-Off Moto Kubilay'ın kulaklarını bol bol, en samimi dileklerimle çınlattım. Çalışan motoru paralayıp teslim etmişler. Bir çekici çağırdım. Çekiciyle motoru Çanakkale Otogar'a yakın bir tamirciye çektirdim. (Akyüz Motor, Küçük San. Sitesi). Keyifle başladığım gezim heba oldu. Motoru oraya bırakıp otobüsle İstanbul'a döndüm.
Usta denilen kişilere karşı fena hale doluyum. Akyüz Motor'da Birol Akyüz'le de pazarlık ederken bazı konuları iki üç defa üstüne basa basa tekrar tekrar sordum. Ülkemizde bu konuda ciddi bir ahlak erozyonu var arkadaşlar. Paramızla rezil oluyoruz. İnsan mecburen kendi mekaniker haline geliyor. Kazık yiye yiye yoğurdu üfleyerek yiyoruz. Parasını alıyor ama işi yapmıyor. Gerçek hatayı söylemiyor veya abartıyor. 1 liralık parçaya 5 lira talep ediyor. "Kucağıma düştün nasıl olsa." düşüncesiyle müşteriyi yolunacak kaz gibi gören ustalardan yıldım.
Motorum şu anda Akyüz Motor, Çanakkale'de tamiri bekliyor. Tekrar motor indireceğiz. Bakalım bu tamirhaneden randıman alabilecek miyim?
Herkese sağlıklı günler.
-
18 Aralık 2022, 15:22
#427
geçmiş olsun umarım büyük bir sorun yoktur
-
18 Aralık 2022, 15:59
#428
Büyük geçmiş olsun, çok üzüldüm. Umarım tez zamanda kavuşursunuz motorunuza.
-
18 Aralık 2022, 17:10
#429
Hocam geçmiş olsun, hazır yüklemişken neden getirmediniz motoru? Zaten dönüşte git gel benzin masrafınız vs olacak aynı ayara denk gelecek. Bıraktığınız yer namı falan olan, bilinen bir yer değilse getirmek, burada bilinen, tanıdık bir ustaya bırakmak daha iyi olurdu bence.
-
19 Aralık 2022, 11:23
#430
Merhaba.
Aslen Bayramiç, Çanakkaleliyim. İstanbul'da çalışıyorum. Motorla köyüme gidiyordum. Çanakkale'de de kazık yersem artık kendim girişeceğim motora. Bir şekilde ustaya güvenmek durumunda kalıyorsunuz. Herkes bana "Sat kurtul." diyor. Amacım satmak değil, zira bu modeli gerçekten seviyorum. Benim 2021 model bir motorum daha var. Maksat eski bir motora can vermek, bir 10-20 sene daha ömür kazandırmak. Doğru adamı bulursam, kazıklanmadan çok güzel bir sonuç çıkacağını biliyorum. Siz siz olun, benim düştüğüm hataya düşüp, kötü ustaların elinde heba olmayın. Sağlıklı günler, güvenli ve sağ salim sürüşler dilerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:00 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Büyük geçmiş olsun, çok üzüldüm. Umarım tez zamanda kavuşursunuz motorunuza.
teşekkür ederim
-
15 Şubat 2023, 17:54
#431
Merhaba,
Motorun tamiratı yavaş şekilde Çanakkale'de bir atölyede devam ediyor. İstanbul'da, Ataşehir tarafında gayet düzgün insanlarla tanıştım. Moto Senkron BMW'nin her tür motorunu tamir edip parça (sıfır ve çıkma) satışı yapıyorlar. Krank değiştirmek isteyince önce BMW (Borusan) Türkiye'ye sordum. Sıfır parça Almanya'dan geliyor ve rakam 1200 EUR olduğundan sıfır krank yerine temiz bir çıkma krank buldum. 5000 TL ödedim. Yağ pompası milleti, eksantrik zinciri, ekzantrik egzoz mili...vb bazı parçaları Türkiye'de sıfır olarak bulmak mümkün. Onları da satın aldım ve ustaya yolladım. Motoru toplayıp bana haber verecekler, Çanakkale'ye gidip alacağım. Krenaj boyasını yaptıracağım yeri ve ön güvenlik demiri ile arka çanta (top-case ve yan-çanta) demirlerini yaptıracağım yer de belli. ATK'dan bir adet 50L aluminyum, siyah renk top-case satın aldım. O çanta şubat'ın 25'inde elime ulaşacak. Bittiğinde harika bir motor olması hayalini kuruyorum. Çevremde beni yıldırmaya çalışan, moral bozmaktan zevk alan birçok kıl kuyruk var. Bu zibidileri hayal kırıklığına uğratmaktan büyük keyif alacağım. Şimdilik böyle. Yeri geldikçe gelişmelerden haberdar edeceğim.
-
15 Şubat 2023, 18:04
#432
Bayramicli adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Motorun tamiratı yavaş şekilde Çanakkale'de bir atölyede devam ediyor. İstanbul'da, Ataşehir tarafında gayet düzgün insanlarla tanıştım. Moto Senkron BMW'nin her tür motorunu tamir edip parça (sıfır ve çıkma) satışı yapıyorlar. Krank değiştirmek isteyince önce BMW (Borusan) Türkiye'ye sordum. Sıfır parça Almanya'dan geliyor ve rakam 1200 EUR olduğundan sıfır krank yerine temiz bir çıkma krank buldum. 5000 TL ödedim. Yağ pompası milleti, eksantrik zinciri, ekzantrik egzoz mili...vb bazı parçaları Türkiye'de sıfır olarak bulmak mümkün. Onları da satın aldım ve ustaya yolladım. Motoru toplayıp bana haber verecekler, Çanakkale'ye gidip alacağım. Krenaj boyasını yaptıracağım yeri ve ön güvenlik demiri ile arka çanta (top-case ve yan-çanta) demirlerini yaptıracağım yer de belli. ATK'dan bir adet 50L aluminyum, siyah renk top-case satın aldım. O çanta şubat'ın 25'inde elime ulaşacak. Bittiğinde harika bir motor olması hayalini kuruyorum. Çevremde beni yıldırmaya çalışan, moral bozmaktan zevk alan birçok kıl kuyruk var. Bu zibidileri hayal kırıklığına uğratmaktan büyük keyif alacağım. Şimdilik böyle. Yeri geldikçe gelişmelerden haberdar edeceğim.
https://i.hizliresim.com/aez4rys.JPG
https://i.hizliresim.com/2jzl343.JPG
Bu iş biraz da ruh işi, aşk işi. Herkesin motosiklet için "alırken kar ederek satmak" diye ağlaştığı ve "piyasa motoru olsun, 5-10 bin km kullanalım, zarar etmeden satalım" diye kıç baş yırttığı bu zamanda size helal olsun. İnşallah istediğiniz gibi motorunuzu toparlar da uzun uzun km.ler sağlıkla binersiniz.
-
Merhaba,
ATK firmasından bir topcase sipariş vermiştim. 45L'lik case elime zamanında ulaştı, ancak köşelerdeki plastiklerden ikisi kırılmıştı. Çantanın kilidi bozuktu ve üst tarafındaki demirler eğilmişti. Sanırım kargo firması bu çantanın üzerinde bir takım jimnastik çalışmaları yapmış. Firmayı aradım, kapağı açamadığımı ve parçaların kırık ulaştığını söyledim. Bu tip sorunları çok sık yaşadıklarını ve yenisini gönderseler de aynı derdi çekeceğim belirttiler. Aslında çanta sadece baloncuklu ambalaja sarılıp yollandığından bu gerçekleşmiş. Köpük destekler koyup karton bir kutuya koyup yollasalardı böyle bir sorun yaşanmazdı.Ürünü iade ettim. Firma da paramı bir gün sonra geri yolladı. Ürünün fiyatı muadillerine göre oldukça ucuz, kalitesi de -kapağı açamasam da- fena değil gibi görülüyordu ancak görüldüğü üzere işin lojistik kısmını halledememişler. Ben 45 litrelik case için 2500 TL gibi bir rakam ödemiştim. Bundan sonraki kararım aluminyum veya metal gövdeli topcase yönünde olmayacak sanırım.
-
Bayramicli adlı üyeden alıntı
Merhaba,
ATK firmasından bir topcase sipariş vermiştim. 45L'lik case elime zamanında ulaştı, ancak köşelerdeki plastiklerden ikisi kırılmıştı. Çantanın kilidi bozuktu ve üst tarafındaki demirler eğilmişti. Sanırım kargo firması bu çantanın üzerinde bir takım jimnastik çalışmaları yapmış. Firmayı aradım, kapağı açamadığımı ve parçaların kırık ulaştığını söyledim. Bu tip sorunları çok sık yaşadıklarını ve yenisini gönderseler de aynı derdi çekeceğim belirttiler. Aslında çanta sadece baloncuklu ambalaja sarılıp yollandığından bu gerçekleşmiş. Köpük destekler koyup karton bir kutuya koyup yollasalardı böyle bir sorun yaşanmazdı.Ürünü iade ettim. Firma da paramı bir gün sonra geri yolladı. Ürünün fiyatı muadillerine göre oldukça ucuz, kalitesi de -kapağı açamasam da- fena değil gibi görülüyordu ancak görüldüğü üzere işin lojistik kısmını halledememişler. Ben 45 litrelik case için 2500 TL gibi bir rakam ödemiştim. Bundan sonraki kararım aluminyum veya metal gövdeli topcase yönünde olmayacak sanırım.
https://i.hizliresim.com/ea3vpnd.png
Bu konu gözümden kaçmış ama izlemeye başladım tesadüf eseri karşıma çıkınca.
Güzel bir restorasyon projesi oluyor. Umarım istediğiniz gibi yapılır da keyifle gezersiniz.
Bu ATK markasını da kendi motoruma çanta almak için merak ediyordum ama böyle saçma şekilde kargolamakta sakınca görmediklerini görünce eledim. Daha paketleme sorununu halledemeyen markada kim bilir başka ne sorunlar çıkacaktır.
-
İspanya'dan cam aldım üstelik yurtiçinde PTT taşıdı nokta hasar yoktu. Kargo firmasından ziyade o perçinleri plastik aksama atmak biraz ustalık işi olmalı. Zira sert malzemeye "yumuşak" malzemeyi sert malzeme ile tutturuyorsunuz.
Firma nasıl yapıyor bilmiyorum ama ben olsam o parçaları böyle kırılacak malzeme kullanmazdım.
-
ero__ adlı üyeden alıntı
İspanya'dan cam aldım üstelik yurtiçinde PTT taşıdı nokta hasar yoktu. Kargo firmasından ziyade o perçinleri plastik aksama atmak biraz ustalık işi olmalı. Zira sert malzemeye "yumuşak" malzemeyi sert malzeme ile tutturuyorsunuz.
Firma nasıl yapıyor bilmiyorum ama ben olsam o parçaları böyle kırılacak malzeme kullanmazdım.
Zaten givi gibi pahalı dediğimiz üreticilerle bu üreticiler bu gibi detaylarda farklılaşıyor. Keşke ekonomi çok iyi olsa da motorlarımızı en iyi marka aksesuarlarla donatsak.
Motosiklet dışından bir örnek de kullandığımız bilgisayarlar. Yıllarca IBM markası ile, sonraları IBM satınca Lenovo markası altında üretilmiş efsane Thinkpad model laptoplar var. Bunlar iş yapmak için üretilmiş, kurumsal şirketlerin 300'er 500'er alıp elemanlarına dağıttığı sağlam, taş gib çok güzel laptoplar. 2017 yılında bunlardan almak yerine yarı fiyatına ama kağıt üzerinde aynı kapasite ve özelliklerde hatta daha iyi kapasitede, yerli diye geçinen bir yerli markanın laptopunu aldım, bu mesajı yazarken de dahil her zaman kullanırken keşke az yeseydim de thinkpad alsaydım diyorum, görünüşte farkı yok aynı işi yapıyor gibi ama öyle değil, masamda bir de şirketin verdiği thinkpad var, onu iş dışında kullanmasam bile kullanırken verdiği his bile farklı.
Motosikletlerde ve aksesuarlarında da bu var. Nasıl ki japon ya da avrupa markalarının motorlarına hayran hayran bakıyoruz, kağıt üzerinde aynı özelliklerde hatta daha iyi özellikleri bir araya toplamış çinli hintli ucuz motorlarda ille bir sorunlar bir gıcık detaylar çıkabiliyor. Aksesuar dediğimiz çanta gibi şeylerde de bu var, givi, kappa gibi firmalar bu işe arge bütçesi ayırmış, koruma demiri gibi parçalarda çarpışmada hangi kuvvetlerde kırılsın ki motora zarar vermesin gibi testleri yapılmış aksesuarlar bir yana, şekli güzel, görüntü sağlam görünüyor ama doğru düzgün mühendislik hesaplarına, malzeme bilgisine dayanmayan ucuz ürünler de o kadar can sıkıcı oluyor.
Keşke bütçemiz olsa da en iyi ürünlerle donatsak motorumuzu. ama hepsine bütçe yetmiyor haliyle bir denge oluşturum kendimizce önemli parçaların iyisini alıp diğerlerinde ucuza kaçabiliyoruz.
-
bmw nin son durumu nedir tamirat işleri bitti mi
-
Değerli Arkadaşlar Merhaba,
Çanakkale'deki atölye, arada başka motorlar bulunduğunu söyleyerek beni hafiften salladı. Usta 2 hafta sonra teslim ederiz demişti, iş dört haftaya uzadı, hatta bu hafta beşinci hafta. Arada bir ilgisiz kalmayayım diye soruyorum ancak güvenilir bir insan görünümü alıyorum kendisinden ve dolayısıyla farklı tepkiler vermiyorum. Geçtiğimiz hafta "Ustam, bu iş biraz fazla uzamadı mı? Parça eksiğimiz yok. Şu motorumu teslim edin de yoluma gideyim. Daha boyacıya götüreceğim, koruma demirleri işi var. Yaza yetişisin." dedim. O da, "Egzoz eksantrik milini teslim ettin ama üzerindeki kılcal çizikler bile performansa etki edecek. Açıkçası birkaç yerden temiz çıkma bekliyordum. Henüz haber yok. Acaba sıfırını mı alsan? Bu kadar masraf ettin, bari yaptığına değsin." dedi. Önerisi mantıklı geldi. İstanbul'da Motosenkron'a ulaştım. O da BMW'yle görüştü. Eksantrik milini orijinal olarak 6200 TL (330 USD) fiyatla sipariş verdim. Yapacak bir şey yok. Bu motor benim gönül dostum, yol arkadaşım, yarenim gibi. Birlikte dağ-tepe yol yapılacak bir dostu tedavi ettiriyoruz, boşa kürek çekmeyeyim dedim. Şimdi önümde yaklaşık 20 günlük bir tedarik süreci var. Parça geldikten sonra Çanakkale'ye yollayacağım. Tahmin ediyorum bu sefer beni çok sallamazlar ve Nisan sonuna doğru, en geç Mayıs başı gibi motoru teslim alıp İstanbul'a getirir ve boyacıya teslim ederim. Yeri geldikçe fotoğraflarla bilgi vereceğim. İlginize teşekkür ederim. Sağlıklı günler dilerim.
-
Eksantrik milinin değişmesine gerçekten gerek var mıymış, size bir şeyler satmak için yapıyor olmasınlar, kılcal çatlak falan hiç duymamıştım ekzantrik mili değiştirildiğini. Ekzantrik zinciri, gergisi ve paletleri değişir genelde. Kazıklanmamaya dikkat edin derim.
-
@Bayramicli dostum, yaşadıklarını biraz atlayarakta olsa okudum. Yanlış anlama lütfen ve işine karışıyor gibi de hissetme. Hocanın "bana damdan düşen biri lazım" dediği gibi, ben bu vesileyle tavsiyede bulunacağım. Bence inat etme, motorla duygusal hiç bir bağımız olamaz, biz öyle gibi hissetsek ve istesekte.
Üniversitede ikinci kattaki kiralık daireme 1956 BMW R27 yi üç arkadaşın yardımıyla çıkarıp yenileme yoluna gittim, sonrasında o motor düzen tutmadı başka koşullarda birileri parçalayıp seyyar hurdacıya sattılar.
1952 model çift silindir R51/3 buldum evlilik sonrası küçük garajımda topladım fena olmadı ama düzende tutmadı, çok ucuza verdik.
1972 model Amerikan V8 otom. Ford topladım işyerimin garajında, motoru indirip götürüp yaptırdım, sanzımanı indirip temizledik vs. Ama bıktırdı ve sünnet için kullanacak birine orta fiyata verdik.
1977 jeep cj5 aldım tonla uğraşı emek, derken kışın antrifriz yokluğundan blok çatlattı, komple blok dikildi. Çok şekilliydi dev lastikli filan, o sayede iyi fiyata gitti. Bunun komple boyasını bile kendim yaptım...
Bu işler çok meşakkatli. Çabanada pek değmiyor, yıldırıyor bir yerden sonra. Ömür törpüsü oluyor. 99 model bir F650 m olmuştu, güzel motordu ama conta yaktı. Aldığımda Rotax ın ne olduğunu bilmiyordum. İnternet yoktu.
Harcadığın paralar çok. Bir şekilde dur demeni ve ikinci motor ihtiyacını da daha güncel, kaliteli çinli - hintli olabilir, servisi yedeği olan bir modelden yana yapmanı tavsiye ederim. İnan soğutur bu işler ve bu ilişkiler insanı motordan.
Son bir örnek, iki üç motor öncesinde 2007 model 100 binde Vstrom650 vardı. Satma aşamasında kucağıma ABS beynini ve hediyesi 13 bin TL yi bırakıp gitti bir sene önce.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)