Selamlar hocam,
2.000km kadar oldu; şehir içi-şehir dışı, agresif-sakin karışık kullanımda 5.5-6.5lt/100km bir yakıt tüketimim var. 650cc, tek silindir olayı zaten tork ama yine de her kullanışımda gaz açtığım an hayran kalıyorum.
Özellikle merak ettiğiniz bir şey varsa cevaplayayım.
Forumda benden başka aktif kullanıcıs yok mu acaba?
Soğutma suyu işini nasıl çözdün hocam nasıl yapıyorsun direk hazır karışık olanmı daha iyi yoksa kendimiz mi hazırlayalım bende yeni 2005 sahibiyim de yaz a girişte değişmeyi düşünüyorum hazır 40₺/1lt su var motor için özel diyor sadece koyuyor musun öyle mi yapsam yoksa castrol filan antifiriz alıp %50–60 a %50-40 su mu yapsam
Selamlar; ben de birkaç hafta içinde tüm sıvı değişimlerini yapacağım, çok bilgi sahibi değilim ama sadece benimki biraz daha eski olduğu için özellikle organik koymamı önermişlerdi o kadar, onun dışında saf suyu koyup gerisine çok takılmıyorum.
F650 serisi için şöyle muhteşem bir kaynak var bu arada; http://faq.f650.com/main.html
nasıl motordur? görünüşü güzel ama bakımı parçası? tavsiye eder misiniz?
en genci 21-22 yaşında olan bu motorlara bu paralar çok fazla, zamanında aldık kullandık o zaman bile piyasadakiler bitik gibiydi şimdi ise olası bir durumda çok para harcamak gerekir,
bajaj'ın 200 lük motoru alınır sorunsuz sıkıntısız biniliz gezilir tozulur servise çay içmeye yağ değişimine gidilir, ha BMW'nin markadan dolayı albenisi çoktur fakat bu kasalar artık çok demode kaldı. Ona bile birşey diyemiyorum...
ANGARAJ
10 yıldan bu yana kullanıyorum, 2 adet f 650 im oldu. bir tanesi ile 150 bin km yaptım, canımı sıkan bir durumla karşılaşmadım ama mümkünse yeni motor almanızı tavsiye ederim. servis & usta sorunları, bakım maliyetleri vb konularla kaşılaşmanız olası. ben de Bajaj vb marka tavsiye ederim
Merhaba,
1997 model bir BMW F650 ST satın aldım. Motor eski olmasına rağmen harika bir cihaz. Motosikletin pek bir özel ilgiye ihtiyacı olmasa da Gaziosmanpaşa İstanbul'daki bir ustaya teslim ederek komple revizyonla bu eski tabancaya sağlam bir kondisyon kazandırma kararı verdim. Restorasyon başladı. Toplamda üç aşama belirledim; 1) Mekanik sorunları tek tek çözmek. 2) Grenaj temizlik ve boyası. 3) Ön güvenlik demiri, arka yan çanta demirleri, ve kozmetik birkaç yenilik. Kısaca, motorun revizyonunu içten dışa doğru giderek, -doğal olarak- yapıyoruz. Kış aylarına denk geldiği için zamanım çok çünkü motoru sık kullanmayacağım. Bütçem açısından da fena değil, zira masrafları zamana yayma imkanım olacak. Buraya fotoğraf eklemeyi beceremediğimden resimleri ekleyemiyorum ancak yöntemi bulursam fotoğraf da eklerim. Bu arada motoru toplamda sigortası, alım-satım masrafları vs her şey dahil 30bin TL'ye (1620 USD) satın aldım. Motorun ameliyatı, teknik sorunların çözülmesi, performans testi..vb hizmetler için atölye ile 7500 TL'ye anlaştım (400 USD). Dolar da yazıyorum ki üç-beş sene sonra bakanlar masrafların denkliğini kolay hesaplasınlar...Arka ve ön dişli ile zinciri sıfırdan satın aldım. Bu üç parçaya toplam 1600 TL (86 USD) ödedim. Temizlik boyası ve grenaj bakımı için şimdilik net rakam konuşulmadı ancak 6000 TL (325 USD) civarında rakamlar telaffuz ediliyor. Motoru ve mekanik aksamları da boyayalım önerisi geldi ancak o konuda henüz emin değilim. Buradan adım adım bilgi vereceğim. Görüşmek üzere.
Hayırlı olsun, çok güzel bir işe girişmişsiniz. Eski model motorların revizyonu bir çoğumuz için takip etmesi keyifli olan konu başlıklarındandır. Siz de ara ara resim, video paylaşırsanız harika olur. Resim paylaşmak için https://www.hizliresim.com sitesine girin dosyanızı seçin ve yükle tuşuna basın. Yüklemese sonrası gelen ekranda "Forumlar:bbcode" kısmındaki linki kopyalayıp buraya yapıştırın.
Hayırlı olsun herhangi bir aksaklık yaşamadan bitirirsiniz umarım. Bu şekilde eski motorları alıp revizyon yapmaya karar veren kişilere gıpta ediyorum bazen. Çünkü ben şuan öyle bir işe kalkışamayacak olsam bile düşününce böyle eski bir motorun yedek parçalarını nerden nasıl bulucam doğru ustaya nasıl erişirim yaptıktan sonra dikiş tutar mı şekilde endişelere kapılıyorum.
Öncelikle hayırlı olsun, işiniz gücünüz rast gitsin. Motoru komple revizyondan geçirme kararınız çok doğru ve yerinde olmuş, bütün işlemler bitiğinde seyretmeye karşısına geçip izlemeye doyamayacağınıza, sürerken de tarifsiz duygular yaşayacağınıza eminim. Kazasiz belasız güle güle kullanın.
Değerli Arkadaşlar,
Motoru aldığım haliyle önce yıkatıp sonrasında fotoğrafladım. Bu fotoğraflar restorasyona girmeden önce çekilmiştir. İstanbul trafiğinde motoru tecrübe derken çok sıkışık bir trafikte uzun süre kaldım. Bu esnada sanırım ısınmadan dolayı arka fren boşaldı ve kaza riski yaşadım. Malumunuz eski cihazlar ve düzenli kontrol gerekiyor. Ön frenle D-100'de en sağdan hafif hızda bir otoparka kendimi güç bela atabildim. Otoparkın girişi eğimli olduğundan motoru durdurduktan sonra sola doğru düşürdüm veya yatırdım diyebiliriz. Bu esnada sol elcik ve debriyaj maneti kırıldı. İsabet oldu, hem o parçaları değiştiriyoruz hem de arka frenin sorununu hallediyoruz. Şu anda motorun mekaniğine yapılan işlemler;
1.Arka fren problemi ortadan kaldırılacak (Hidrolik..vs sıfırdan kontrol)
2.Arka süspansiyon link bilyası değişikliği.
3.Sol elcik, debriyaj manet ve kütüğü değişikliği
4.Sübap ayarları
5.Karbüratör bakımı ve ayarları
6.Motor yağ kaçakları, contaların değişimi
7.Motor yağı ve tüm filtrelerin değişimi
8.Bujilerin değişimi
9.Antifriz değişimi
10.Motor kompresyon testi
11.Mekanik tüm parçaların kontrolü gerekirse değişimi
Motoru teslim ettiğim ustayı ve atölyenin adını şimdilik yazmıyorum. İşi bitirsinler, memnun kalıp kalmama durumuna göre belirtmek doğru olacaktır. Daha çok memnun kalırsam isimlerini belirtme yanlısıyım aksi durumlarda hem forumu hem de ticaret erbabını zor durumda bırakmak istemem.
İlk fotoğraftaki arkada kilidin altında duran parça sanki oraya ait değil gibi ıslanmasın lastikten dolayı.. Biraz zamanların efsane motorları rengine bayıldım.. Kazasız belasız sürmeyi nasip etsin.. Ayrıca seledeki işçilikte muazzam
Değerli Arkadaşlar,
Güzel destek mesajlarınız için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim. Arka ve ön dişli ile zincir değişimini yaptık. Eski ve yeni hallerini bulabilirsiniz.
Şu anda motor, ameliyat masasına yatırılmış durumda, yakıt deposu söküldü, karkas yapı kaldı. Elektrik sistemi, kablolar, borular tek tek gözden geçiyor.
umarım beklediğiniz gibi bir yenileme/restorasyon olur keyifle uzun yollar yaparsınız
Yeni boya rengi için aklınızda ne var Bayram bey
Birkaç farklı renk fotoğrafı buldum. Aralarında kararsız kaldım. Sonradan, motorun orijinal rengi bana güzel gözükmeye başladı. Ayrıca selesi de oldukça rahat. Sele rengini de sevdim. Fotoğraflardan görebilirsiniz, motoru yere bıraktığımda sıyrılan boya yeri var. Komple aynı renk bir temizlik boyası düşünüyorum. Henüz net karar vermedim. İki alternatif düşüncem oldu, bunları fotoğrafları şu şekilde;
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)