Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
21. sayfa BirinciBirinci ... 111920212223 ... SonuncuSonuncu

BMW F650 (1994-2000 arası) paylaşımları

    REKLAM ALANI
  1. #401
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı oxus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun
    Teşekkürler hocam.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #402

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı kaanklky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, buralar biraz ölü ama belki canlandırabiliriz.

    Dün itibariyle 1997 model BMW F650 sahibiyim. Motoru Kayseri'den alıp İzmir'e sürdüm, aldığım gün 900km yapmış oldum. Neredeyse sürekli 130-150 arası geldim, 5.8lt/100km yaktırabilmişim. Şehir içi veya şehir dışı düşük devirde tüketim ne olacak merakla bekliyorum.

    Sorunlarım;
    - Yola çıkmadan önce motorun sahibinin ustası motorun yağını tamamlarken fazla koymuş, silindir contası terleme-kaçırma arası yağ sızdırıyor.
    - Sele altındaki radyatör suyu haznesi biraz biraz akıtıyor bir yerden, henüz bakma şansım olmadı ama yola çıkmadan önce ve yolculuk bittikten sonraki seviyeyi biliyorum, korkutacak bir şey yok, tamir etmek lazım.
    - Yolda stop lambasını düşürmüşüm. :D Tek yerde buldum o da 120 lira, sanırım mecburen alacağım.
    İyi günlerde kullanın , tecrübelerinizi yazarsanız memnun oluruz.

  3. #403
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı mgora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi günlerde kullanın , tecrübelerinizi yazarsanız memnun oluruz.
    Selamlar hocam,
    2.000km kadar oldu; şehir içi-şehir dışı, agresif-sakin karışık kullanımda 5.5-6.5lt/100km bir yakıt tüketimim var. 650cc, tek silindir olayı zaten tork ama yine de her kullanışımda gaz açtığım an hayran kalıyorum.

    Özellikle merak ettiğiniz bir şey varsa cevaplayayım.
    mgora bunu beğendi.

  4. #404
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Forumda benden başka aktif kullanıcıs yok mu acaba?

    Bayramicli bunu beğendi.

  5. #405

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Alıntı kaanklky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar hocam,
    2.000km kadar oldu; şehir içi-şehir dışı, agresif-sakin karışık kullanımda 5.5-6.5lt/100km bir yakıt tüketimim var. 650cc, tek silindir olayı zaten tork ama yine de her kullanışımda gaz açtığım an hayran kalıyorum.

    Özellikle merak ettiğiniz bir şey varsa cevaplayayım.
    Soğutma suyu işini nasıl çözdün hocam nasıl yapıyorsun direk hazır karışık olanmı daha iyi yoksa kendimiz mi hazırlayalım bende yeni 2005 sahibiyim de yaz a girişte değişmeyi düşünüyorum hazır 40₺/1lt su var motor için özel diyor sadece koyuyor musun öyle mi yapsam yoksa castrol filan antifiriz alıp %50–60 a %50-40 su mu yapsam

  6. #406
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı motohazar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soğutma suyu işini nasıl çözdün hocam nasıl yapıyorsun direk hazır karışık olanmı daha iyi yoksa kendimiz mi hazırlayalım bende yeni 2005 sahibiyim de yaz a girişte değişmeyi düşünüyorum hazır 40₺/1lt su var motor için özel diyor sadece koyuyor musun öyle mi yapsam yoksa castrol filan antifiriz alıp %50–60 a %50-40 su mu yapsam
    Selamlar; ben de birkaç hafta içinde tüm sıvı değişimlerini yapacağım, çok bilgi sahibi değilim ama sadece benimki biraz daha eski olduğu için özellikle organik koymamı önermişlerdi o kadar, onun dışında saf suyu koyup gerisine çok takılmıyorum.

    F650 serisi için şöyle muhteşem bir kaynak var bu arada; http://faq.f650.com/main.html

  7. #407
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    nasıl motordur? görünüşü güzel ama bakımı parçası? tavsiye eder misiniz?

  8. #408
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı nicknamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nasıl motordur? görünüşü güzel ama bakımı parçası? tavsiye eder misiniz?
    en genci 21-22 yaşında olan bu motorlara bu paralar çok fazla, zamanında aldık kullandık o zaman bile piyasadakiler bitik gibiydi şimdi ise olası bir durumda çok para harcamak gerekir,
    bajaj'ın 200 lük motoru alınır sorunsuz sıkıntısız biniliz gezilir tozulur servise çay içmeye yağ değişimine gidilir, ha BMW'nin markadan dolayı albenisi çoktur fakat bu kasalar artık çok demode kaldı. Ona bile birşey diyemiyorum...
    nicknamer ve buberk bunu beğendiler.
    ANGARAJ

  9. #409
    oxus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    BMW F 650 - Yuki Scrambler - Kymco Downtown
    10 yıldan bu yana kullanıyorum, 2 adet f 650 im oldu. bir tanesi ile 150 bin km yaptım, canımı sıkan bir durumla karşılaşmadım ama mümkünse yeni motor almanızı tavsiye ederim. servis & usta sorunları, bakım maliyetleri vb konularla kaşılaşmanız olası. ben de Bajaj vb marka tavsiye ederim
    nicknamer bunu beğendi.

  10. #410

    Üyelik
    21 Kasım 2005
    Şehir
    Manisa/Turgutlu
    Motosikleti
    Kawasasaki ZX-6R

  11. #411

    Üyelik
    27 Ekim 2022

    1997 Model F650 ST (Funduro) Restorasyon Projesi 2022 Kasım

    Merhaba,

    1997 model bir BMW F650 ST satın aldım. Motor eski olmasına rağmen harika bir cihaz. Motosikletin pek bir özel ilgiye ihtiyacı olmasa da Gaziosmanpaşa İstanbul'daki bir ustaya teslim ederek komple revizyonla bu eski tabancaya sağlam bir kondisyon kazandırma kararı verdim. Restorasyon başladı. Toplamda üç aşama belirledim; 1) Mekanik sorunları tek tek çözmek. 2) Grenaj temizlik ve boyası. 3) Ön güvenlik demiri, arka yan çanta demirleri, ve kozmetik birkaç yenilik. Kısaca, motorun revizyonunu içten dışa doğru giderek, -doğal olarak- yapıyoruz. Kış aylarına denk geldiği için zamanım çok çünkü motoru sık kullanmayacağım. Bütçem açısından da fena değil, zira masrafları zamana yayma imkanım olacak. Buraya fotoğraf eklemeyi beceremediğimden resimleri ekleyemiyorum ancak yöntemi bulursam fotoğraf da eklerim. Bu arada motoru toplamda sigortası, alım-satım masrafları vs her şey dahil 30bin TL'ye (1620 USD) satın aldım. Motorun ameliyatı, teknik sorunların çözülmesi, performans testi..vb hizmetler için atölye ile 7500 TL'ye anlaştım (400 USD). Dolar da yazıyorum ki üç-beş sene sonra bakanlar masrafların denkliğini kolay hesaplasınlar...Arka ve ön dişli ile zinciri sıfırdan satın aldım. Bu üç parçaya toplam 1600 TL (86 USD) ödedim. Temizlik boyası ve grenaj bakımı için şimdilik net rakam konuşulmadı ancak 6000 TL (325 USD) civarında rakamlar telaffuz ediliyor. Motoru ve mekanik aksamları da boyayalım önerisi geldi ancak o konuda henüz emin değilim. Buradan adım adım bilgi vereceğim. Görüşmek üzere.
    tommygun, freasy ve espresso bunu beğendiler.

  12. #412
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Bayramicli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    1997 model bir BMW F650 ST satın aldım. Motor eski olmasına rağmen harika bir cihaz. Motosikletin pek bir özel ilgiye ihtiyacı olmasa da Gaziosmanpaşa İstanbul'daki bir ustaya teslim ederek komple revizyonla bu eski tabancaya sağlam bir kondisyon kazandırma kararı verdim. Restorasyon başladı. Toplamda üç aşama belirledim; 1) Mekanik sorunları tek tek çözmek. 2) Grenaj temizlik ve boyası. 3) Ön güvenlik demiri, arka yan çanta demirleri, ve kozmetik birkaç yenilik. Kısaca, motorun revizyonunu içten dışa doğru giderek, -doğal olarak- yapıyoruz. Kış aylarına denk geldiği için zamanım çok çünkü motoru sık kullanmayacağım. Bütçem açısından da fena değil, zira masrafları zamana yayma imkanım olacak. Buraya fotoğraf eklemeyi beceremediğimden resimleri ekleyemiyorum ancak yöntemi bulursam fotoğraf da eklerim. Bu arada motoru toplamda sigortası, alım-satım masrafları vs her şey dahil 30bin TL'ye (1620 USD) satın aldım. Motorun ameliyatı, teknik sorunların çözülmesi, performans testi..vb hizmetler için atölye ile 7500 TL'ye anlaştım (400 USD). Dolar da yazıyorum ki üç-beş sene sonra bakanlar masrafların denkliğini kolay hesaplasınlar...Arka ve ön dişli ile zinciri sıfırdan satın aldım. Bu üç parçaya toplam 1600 TL (86 USD) ödedim. Temizlik boyası ve grenaj bakımı için şimdilik net rakam konuşulmadı ancak 6000 TL (325 USD) civarında rakamlar telaffuz ediliyor. Motoru ve mekanik aksamları da boyayalım önerisi geldi ancak o konuda henüz emin değilim. Buradan adım adım bilgi vereceğim. Görüşmek üzere.
    Hayırlı olsun, çok güzel bir işe girişmişsiniz. Eski model motorların revizyonu bir çoğumuz için takip etmesi keyifli olan konu başlıklarındandır. Siz de ara ara resim, video paylaşırsanız harika olur. Resim paylaşmak için https://www.hizliresim.com sitesine girin dosyanızı seçin ve yükle tuşuna basın. Yüklemese sonrası gelen ekranda "Forumlar:bbcode" kısmındaki linki kopyalayıp buraya yapıştırın.



    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  13. #413
    Şükrü Çelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Benelli TNT 250/ Honda Dio 110
    Alıntı Bayramicli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    1997 model bir BMW F650 ST satın aldım. Motor eski olmasına rağmen harika bir cihaz. Motosikletin pek bir özel ilgiye ihtiyacı olmasa da Gaziosmanpaşa İstanbul'daki bir ustaya teslim ederek komple revizyonla bu eski tabancaya sağlam bir kondisyon kazandırma kararı verdim. Restorasyon başladı. Toplamda üç aşama belirledim; 1) Mekanik sorunları tek tek çözmek. 2) Grenaj temizlik ve boyası. 3) Ön güvenlik demiri, arka yan çanta demirleri, ve kozmetik birkaç yenilik. Kısaca, motorun revizyonunu içten dışa doğru giderek, -doğal olarak- yapıyoruz. Kış aylarına denk geldiği için zamanım çok çünkü motoru sık kullanmayacağım. Bütçem açısından da fena değil, zira masrafları zamana yayma imkanım olacak. Buraya fotoğraf eklemeyi beceremediğimden resimleri ekleyemiyorum ancak yöntemi bulursam fotoğraf da eklerim. Bu arada motoru toplamda sigortası, alım-satım masrafları vs her şey dahil 30bin TL'ye (1620 USD) satın aldım. Motorun ameliyatı, teknik sorunların çözülmesi, performans testi..vb hizmetler için atölye ile 7500 TL'ye anlaştım (400 USD). Dolar da yazıyorum ki üç-beş sene sonra bakanlar masrafların denkliğini kolay hesaplasınlar...Arka ve ön dişli ile zinciri sıfırdan satın aldım. Bu üç parçaya toplam 1600 TL (86 USD) ödedim. Temizlik boyası ve grenaj bakımı için şimdilik net rakam konuşulmadı ancak 6000 TL (325 USD) civarında rakamlar telaffuz ediliyor. Motoru ve mekanik aksamları da boyayalım önerisi geldi ancak o konuda henüz emin değilim. Buradan adım adım bilgi vereceğim. Görüşmek üzere.
    Hayırlı olsun herhangi bir aksaklık yaşamadan bitirirsiniz umarım. Bu şekilde eski motorları alıp revizyon yapmaya karar veren kişilere gıpta ediyorum bazen. Çünkü ben şuan öyle bir işe kalkışamayacak olsam bile düşününce böyle eski bir motorun yedek parçalarını nerden nasıl bulucam doğru ustaya nasıl erişirim yaptıktan sonra dikiş tutar mı şekilde endişelere kapılıyorum.
    Bayramicli bunu beğendi.

  14. #414
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Öncelikle hayırlı olsun, işiniz gücünüz rast gitsin. Motoru komple revizyondan geçirme kararınız çok doğru ve yerinde olmuş, bütün işlemler bitiğinde seyretmeye karşısına geçip izlemeye doyamayacağınıza, sürerken de tarifsiz duygular yaşayacağınıza eminim. Kazasiz belasız güle güle kullanın.
    Bayramicli bunu beğendi.

  15. #415

    Üyelik
    27 Ekim 2022
    Değerli Arkadaşlar,

    Motoru aldığım haliyle önce yıkatıp sonrasında fotoğrafladım. Bu fotoğraflar restorasyona girmeden önce çekilmiştir. İstanbul trafiğinde motoru tecrübe derken çok sıkışık bir trafikte uzun süre kaldım. Bu esnada sanırım ısınmadan dolayı arka fren boşaldı ve kaza riski yaşadım. Malumunuz eski cihazlar ve düzenli kontrol gerekiyor. Ön frenle D-100'de en sağdan hafif hızda bir otoparka kendimi güç bela atabildim. Otoparkın girişi eğimli olduğundan motoru durdurduktan sonra sola doğru düşürdüm veya yatırdım diyebiliriz. Bu esnada sol elcik ve debriyaj maneti kırıldı. İsabet oldu, hem o parçaları değiştiriyoruz hem de arka frenin sorununu hallediyoruz. Şu anda motorun mekaniğine yapılan işlemler;

    1.Arka fren problemi ortadan kaldırılacak (Hidrolik..vs sıfırdan kontrol)
    2.Arka süspansiyon link bilyası değişikliği.
    3.Sol elcik, debriyaj manet ve kütüğü değişikliği
    4.Sübap ayarları
    5.Karbüratör bakımı ve ayarları
    6.Motor yağ kaçakları, contaların değişimi
    7.Motor yağı ve tüm filtrelerin değişimi
    8.Bujilerin değişimi
    9.Antifriz değişimi
    10.Motor kompresyon testi
    11.Mekanik tüm parçaların kontrolü gerekirse değişimi

    Motoru teslim ettiğim ustayı ve atölyenin adını şimdilik yazmıyorum. İşi bitirsinler, memnun kalıp kalmama durumuna göre belirtmek doğru olacaktır. Daha çok memnun kalırsam isimlerini belirtme yanlısıyım aksi durumlarda hem forumu hem de ticaret erbabını zor durumda bırakmak istemem.






    joshua ve espresso bunu beğendiler.

  16. #416
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    İlk fotoğraftaki arkada kilidin altında duran parça sanki oraya ait değil gibi ıslanmasın lastikten dolayı.. Biraz zamanların efsane motorları rengine bayıldım.. Kazasız belasız sürmeyi nasip etsin.. Ayrıca seledeki işçilikte muazzam
    Bayramicli bunu beğendi.

  17. #417

    Üyelik
    27 Ekim 2022
    Değerli Arkadaşlar,

    Güzel destek mesajlarınız için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim. Arka ve ön dişli ile zincir değişimini yaptık. Eski ve yeni hallerini bulabilirsiniz.
    Şu anda motor, ameliyat masasına yatırılmış durumda, yakıt deposu söküldü, karkas yapı kaldı. Elektrik sistemi, kablolar, borular tek tek gözden geçiyor.







  18. #418
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    umarım beklediğiniz gibi bir yenileme/restorasyon olur keyifle uzun yollar yaparsınız

  19. #419
    Şükrü Çelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Benelli TNT 250/ Honda Dio 110
    Yeni boya rengi için aklınızda ne var Bayram bey

  20. #420

    Üyelik
    27 Ekim 2022
    Birkaç farklı renk fotoğrafı buldum. Aralarında kararsız kaldım. Sonradan, motorun orijinal rengi bana güzel gözükmeye başladı. Ayrıca selesi de oldukça rahat. Sele rengini de sevdim. Fotoğraflardan görebilirsiniz, motoru yere bıraktığımda sıyrılan boya yeri var. Komple aynı renk bir temizlik boyası düşünüyorum. Henüz net karar vermedim. İki alternatif düşüncem oldu, bunları fotoğrafları şu şekilde;

    F54 bunu beğendi.


21. sayfa BirinciBirinci ... 111920212223 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)