Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kanuni Caracal 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1581

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200 (siyah)
    Marantzz bence vidalari sikma ve zinciri yaglama gibi islemleri kendimiz yapmaliyiz zaten. fakat ben zincir yaglamanin nasil yapildigini bilmiyorum. hatta nasil bir yag ile yapilmasi gerektigini de bilmiyorum. bir de arkadaslar en cok nerelerdeki vidalari sikmamiz gerektigini soyleyebilir mi? nereler en cok gevsiyor?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1582

    Üyelik
    08 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    caracal 200/siyah

    ilk bakım ........

    dostum...
    motorunu servise götürüp ilk bakımını yaptıracağını söylemişsin..bu arada güle güle kullan,kazasız belasız inşallah.

    -bir kere tüm civataları sıksınlar, sıktık diyorlar ama sıkmıyorlar,unutuyorlar veya pek üzerinde durmuyorlar anlaşılan (servisten sonra tek tek ben kontrol ettim ve sıkılmamış civata buldum)
    -zincir gergisinin , motorun üzerinde yük varken yapılması gerekir,ççünkü motor boşta iken yapılan ayarlamalardan sonra üzerine binilen motorlarda (özellikle artçı ile) aşırı gergin zincirlere ve hatta (kopmasa bile) bir hafta sonra uzayan zincirlere şahit oldum.kopma tehlikeside cabası......
    -eğer ateşlemede ve yoldaki sürüş esnasında tekleme öksürme,zor çalışma,stop etme şikayetin yoksa bujileri değiştirmekte pek acele etme..nasıl olsa daha sonra değiştirebilirsin(kendin bile yaparsın)
    -daha önce nacizane kendi fikirlerimi beyan ettim,tabii kabul etmeyen veya yanlış bulan dostlarımız olacaktır,saygı duyuyorum..ama ben faydasını gördüm,ayrıca mesleğim icabı yaşıyorum da..(8 yıldır otomotiv piyasasında yetkili servis müdürlüğü yapmaktayım)
    -gayrettepedeki servis iyi.. motorunu oraya götürebilirsin,genç bir arkadaşımız var , kendisi ilgili ve meraklı araştıran bir usta,ayrıca kanuni distribütörlükten de tavsie edilen birisidir..
    -ben zinciri kontrol ederek yağlıyorum: elimle kontrol edip, eğer yağ çamurlaşmışsa ve parmaklarımın arasında ovaladığım zaman adeta "gresleşmiş" ise yağlıyorum.bazende temizlemek gerekiyor,işte o zaman benzin veya mazot ile fırça yardımı ile temizliyorum (tam anlamı ile işkence oluyor ve her yer batıyor) aslında en iyisi (biraz masraflı olsa bile..) balata spreyi ile temizlemek..
    -gaz kolundaki boşluğu almak çok basit zaten , onu hemen yaparlar, daha sonra sen bile yapacaksın merak etme..
    kolay gelsin

  3. #1583

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    yağ tam kıvamına geliyor . değiştiriyorsun . yağı yeni değiimiş motor ile , 500 once degısmıs aynı guctekı motoru yarıstır 500 km once degıstırılen gece re cunku yenı yag kalın olur kasar artı cok koyma motora yazık edersın motor gıtmıyor gıbı gelır daha cok basarsın zarar verır motora
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  4. #1584
    Huysuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200
    Bunu ben başka bir başlıkta daha okumuştum normalden biraz daha fazla yağ koyuyorlardı, motorun sağlığı için.

    Fakat sık yağ değiştirme olayı hakkında birşey diyemeyeceğim bence bunu araştırmak lazım. Dediğimiz gibi sorun yaratacaksa scootech de hatasını hemen anlayıp düzelterek motorunu kurtarsın ;)

    Benim kendi fikrimde sık yağ değiştirmek sorunlara yol açabilir. Motorda hazımsızlık :D Yağ ancak incelmişken normal kullanım şartlarına kavuşmuşken tekrar değiştirip motoru yormak gibi geliyor bana.

  5. #1585

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200 (siyah)
    arkadaslar bugun yag kontrol yapacagim. yag kapagi nerededir tam olarak? kitapciktaki resimden hicbir sey anlamadim. bir de zinciri ne siklikla yaglamam gerekiyor? ne ile yaglamam gerekiyor?

  6. #1586
    speedy46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2008
    Şehir
    merkez
    Motosikleti
    yok :(
    hayırlı olsun kazası sürüşler
    GöLgELErDe ıŞıKlAr kaDaR ÖnEmLiDiR.

  7. #1587

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200 (siyah)
    arkadaslar yardima ihtiyacim var. asagidaki iki resime bakip hangi kablonun koptugunu bana soyleyebilir misiniz? ve ne yapmam gerekir? cok endiseliyim.. motoru incelerken fark ettim. :(


    bakin kablonun devami bosta duruyor:

  8. #1588

    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    kanuni caracal
    telaşlanma önemli bi kablo diil motoru çalıştır
    ve kablodan hava çıktığını göreceksin
    aynısı bütün caracallarda var desem

  9. #1589

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200 (siyah)
    dostum Allah razi olsun. nasil rahatladim anlatamam. butun nesem gitmisti. simdi geri geldi acemilik iste..

  10. #1590

    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    kanuni caracal
    önemli diil

  11. #1591
    Huysuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200
    Harbiden ama ne kalbosu o?

  12. #1592

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    o siyah kablo karbüratorun pis yakıt tahliye kablosu , genelde şeffaf olan var akü nün asit tahliye kablosu , kalın olan siyah karter havalandırması ( akü hortumunu sık kontrol edin egsozunuz yanmasın )
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  13. #1593
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ tam kıvamına geliyor . değiştiriyorsun . yağı yeni değiimiş motor ile , 500 once degısmıs aynı guctekı motoru yarıstır 500 km once degıstırılen gece re cunku yenı yag kalın olur kasar artı cok koyma motora yazık edersın motor gıtmıyor gıbı gelır daha cok basarsın zarar verır motora
    Buna sevindim fakat yağlama olayında servis bir çığır açtı desem yerinde olur herhalde.Forumda arkadaşlarımız 1.5 Litre yağ doldurmaktan bahsediyor, Kullanma kılavuzu 1.1 Litre olmalı diyor, Gittiğim servis sadece 900 Gram (0,9 Litre) yağ yeterli olduğun söyledi ve öyle yaptı. Gerçi motor üzerindeki yağ göstergesi "H" seviyesine geldi.Acaba serviste bir hatamı var yoksa ben gereksiz yeremi telaşlanıyorum.Sizlerin fikrini almadan motoru kullanmak bile istemiyorum artık, bir sorun çıkar diye korkuyorum.Lütfen bu konuda bana fikirlerinizi ve görüşlerinizi iletin.Teşekkürler...

    Alıntı efeoktay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marantzz bence vidalari sikma ve zinciri yaglama gibi islemleri kendimiz yapmaliyiz zaten. fakat ben zincir yaglamanin nasil yapildigini bilmiyorum. hatta nasil bir yag ile yapilmasi gerektigini de bilmiyorum. bir de arkadaslar en cok nerelerdeki vidalari sikmamiz gerektigini soyleyebilir mi? nereler en cok gevsiyor?
    Evet evet "efeoktay" dostum sana tam katılıyorum bakımda motorun tüm vidalarını sıktılar ve saolsunlar amortisör vidasını sıkarken eksoz üzerinde bolca ve derin çizik izileri bıraktılar hiç hoşuma gitmedi bu durum.

    Benim Gördüğüm kadarıyla tekerleri tutan vidalar, motoru ve koruma demirini tutan vidalar, amortisör vidaları, gidon vidaları, ve yolcu ayaklığının yanındaki vidaları kontrol ettiler...

    Alıntı scootech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum...
    motorunu servise götürüp ilk bakımını yaptıracağını söylemişsin..bu arada güle güle kullan,kazasız belasız inşallah.

    -bir kere tüm civataları sıksınlar, sıktık diyorlar ama sıkmıyorlar,unutuyorlar veya pek üzerinde durmuyorlar anlaşılan (servisten sonra tek tek ben kontrol ettim ve sıkılmamış civata buldum)
    -zincir gergisinin , motorun üzerinde yük varken yapılması gerekir,ççünkü motor boşta iken yapılan ayarlamalardan sonra üzerine binilen motorlarda (özellikle artçı ile) aşırı gergin zincirlere ve hatta (kopmasa bile) bir hafta sonra uzayan zincirlere şahit oldum.kopma tehlikeside cabası......
    -eğer ateşlemede ve yoldaki sürüş esnasında tekleme öksürme,zor çalışma,stop etme şikayetin yoksa bujileri değiştirmekte pek acele etme..nasıl olsa daha sonra değiştirebilirsin(kendin bile yaparsın)
    -daha önce nacizane kendi fikirlerimi beyan ettim,tabii kabul etmeyen veya yanlış bulan dostlarımız olacaktır,saygı duyuyorum..ama ben faydasını gördüm,ayrıca mesleğim icabı yaşıyorum da..(8 yıldır otomotiv piyasasında yetkili servis müdürlüğü yapmaktayım)
    -gayrettepedeki servis iyi.. motorunu oraya götürebilirsin,genç bir arkadaşımız var , kendisi ilgili ve meraklı araştıran bir usta,ayrıca kanuni distribütörlükten de tavsie edilen birisidir..
    -ben zinciri kontrol ederek yağlıyorum: elimle kontrol edip, eğer yağ çamurlaşmışsa ve parmaklarımın arasında ovaladığım zaman adeta "gresleşmiş" ise yağlıyorum.bazende temizlemek gerekiyor,işte o zaman benzin veya mazot ile fırça yardımı ile temizliyorum (tam anlamı ile işkence oluyor ve her yer batıyor) aslında en iyisi (biraz masraflı olsa bile..) balata spreyi ile temizlemek..
    -gaz kolundaki boşluğu almak çok basit zaten , onu hemen yaparlar, daha sonra sen bile yapacaksın merak etme..
    kolay gelsin
    Öncelikle bilgilendirmeleriniz için çok teşekkürler;

    *Buji olayında serviste aynı şekilde yapmamızı önerdi ve değiştirmedi.
    *Zincir germe işlemi içinde sölediğiniz gibi deilde motor orta sehpaya alınarak yüksüz yapıldı.Ben hemen kontrol edeyim sizin sölediğiniz gibi çok gerilme olabilir.
    *Zincir yağlama işlemi tozsuz asfatta devamlı kullandığım için 800 Km deki bir motor için sanırım erken olur, sizce zincir bakımı gerekirmi


    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o siyah kablo karbüratorun pis yakıt tahliye kablosu , genelde şeffaf olan var akü nün asit tahliye kablosu , kalın olan siyah karter havalandırması ( akü hortumunu sık kontrol edin egsozunuz yanmasın )
    Hatta bende o boru resimdeki kırmızı işaretli alandan geçirilmiş rüzgar ile sallanarak etrafa zarar vermesi engellenmiş.

    Saygılarımla...

  14. #1594

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı MaRaNtZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buna sevindim fakat yağlama olayında servis bir çığır açtı desem yerinde olur herhalde.Forumda arkadaşlarımız 1.5 Litre yağ doldurmaktan bahsediyor, Kullanma kılavuzu 1.1 Litre olmalı diyor, Gittiğim servis sadece 900 Gram (0,9 Litre) yağ yeterli olduğun söyledi ve öyle yaptı. Gerçi motor üzerindeki yağ göstergesi "H" seviyesine geldi.Acaba serviste bir hatamı var yoksa ben gereksiz yeremi telaşlanıyorum.Sizlerin fikrini almadan motoru kullanmak bile istemiyorum artık, bir sorun çıkar diye korkuyorum.Lütfen bu konuda bana fikirlerinizi ve görüşlerinizi iletin.Teşekkürler...



    Evet evet "efeoktay" dostum sana tam katılıyorum bakımda motorun tüm vidalarını sıktılar ve saolsunlar amortisör vidasını sıkarken eksoz üzerinde bolca ve derin çizik izileri bıraktılar hiç hoşuma gitmedi bu durum.

    Benim Gördüğüm kadarıyla tekerleri tutan vidalar, motoru ve koruma demirini tutan vidalar, amortisör vidaları, gidon vidaları, ve yolcu ayaklığının yanındaki vidaları kontrol ettiler...



    Öncelikle bilgilendirmeleriniz için çok teşekkürler;

    *Buji olayında serviste aynı şekilde yapmamızı önerdi ve değiştirmedi.
    *Zincir germe işlemi içinde sölediğiniz gibi deilde motor orta sehpaya alınarak yüksüz yapıldı.Ben hemen kontrol edeyim sizin sölediğiniz gibi çok gerilme olabilir.
    *Zincir yağlama işlemi tozsuz asfatta devamlı kullandığım için 800 Km deki bir motor için sanırım erken olur, sizce zincir bakımı gerekirmi




    Hatta bende o boru resimdeki kırmızı işaretli alandan geçirilmiş rüzgar ile sallanarak etrafa zarar vermesi engellenmiş.



    o yağ konusunda 1 lt lık yağı boşaltın . 900 gr koyuyor kurnaz 100 gram kar edecek 10 kısıye bunu yapsa 1 lt yanı 10 ytl ıscılık dahıl 20 ytl kar ıyı para

    bnm egsozumu cızse sert bır dılle uyarırım . yada kanuniye şıkayet ederım
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  15. #1595

    Üyelik
    20 Şubat 2008
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    KROSS 250
    slm arkadaşlar bende kanuni karakal almak istiyorum ama karar veremedim yardımcı olursanız sevinirim ...
    sadece sür ...... www.eskisehirenduro.com

  16. #1596

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200 (siyah)
    woxter yeni baslayacaksan ve cruiser tarzi bir motor istiyorsan caracal'i tavsiye ederim. ha benim daha 1 hafta olmadi ama cok hosuma gitti. diger arkadaslar cok daha tecrubeli. daha fazla bilgi verebilirler.

    cok samimi soyluyorum, custom TT motorlari disinda caracal'dan daha estetik bir alet gormedim. kim gorse hayran kaliyor zaten. nazar degecek diye korkuyorum.

    bu arada daha 100 km olmadi. yuksek viteslerde hafif bir titreme yapiyor ve alet 55-60'i gecemiyor gibi. bu normal midir?

    dun parlattim kizimi. harika gorunuyor su anda.


  17. #1597

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı efeoktay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    woxter yeni baslayacaksan ve cruiser tarzi bir motor istiyorsan caracal'i tavsiye ederim. ha benim daha 1 hafta olmadi ama cok hosuma gitti. diger arkadaslar cok daha tecrubeli. daha fazla bilgi verebilirler.

    cok samimi soyluyorum, custom TT motorlari disinda caracal'dan daha estetik bir alet gormedim. kim gorse hayran kaliyor zaten. nazar degecek diye korkuyorum.

    bu arada daha 100 km olmadi. yuksek viteslerde hafif bir titreme yapiyor ve alet 55-60'i gecemiyor gibi. bu normal midir?

    dun parlattim kizimi. harika gorunuyor su anda.


    o titreme çok normal fazla kasma





    woxter üzülme gel ben sana istediğin zaman veririm

    bende yarın parlatıyım bari
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  18. #1598
    Huysuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200
    Zaten kullanım klavuzunda rodajdan çıkana kadar 55'i geçme yazmışlar.
    Tabi böle birşey ne kadar doğru bilmiyorum benim motor rodajdan çıkmadı daha ama 80 yaptım.
    Titreme normal, vibrasyon bu motorların vazgeçilmezi. Rodaj'dan sonra biraz daha azalacağı söyleniyor.

    İnsanlar titremeyi en aza indirmek için V motor kullanıyo. Ama bence 1az titereşim güzeldir.

    2tekerde olduğumu anlamam lazım benim yolda :D

  19. #1599

    Üyelik
    08 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    caracal 200/siyah

    titreşim......

    dostlar.......
    bu titreşim konusunu çok büyütmeyin derim,çünkü cruiser veya chopper tarzı motorlarda titreşim biraz istenir..hatta şöyle söyliyeyim,büyük motorlu"chopper" tarzı motorlarda titreşim had safhadadır.
    eskiden yeniköyde bir motor satıcısı vardı, TİTAN marka motorlar satıyordu ve bende zaman zaman o motorları seyretmek için gider dükkana girerdim...
    yine birgün oradan gecerken içeri girdim ve dükkanın sahibi yanıma geldi,benimle ilgilendi fakat benim böylesi motorlara sahip olamayacağımı,benim için 10 gömlek büyük olduğunu söyledim (hele beğendiğim bir modelin fiyatını sordum bana 47.000 dolar olduğunu söyleyince altıma kaçıracaktım)

    bana motoru dışarı çıkaracağını ve kaldırım kenarında daha rahat bakabileceğimi,hatta üzerine oturabileceğimi söyledi,dışarı çıkarınca "oturun..oturun...marşa basın" dedi.....KARRRDEŞŞŞŞİİMM !.....
    o ne yahu !...rolantide bile çalışırken tüm organlarım sallandı yahu !.... haydi sesini boşverdik,adam yanımda birşeyler söylüyor duymuyorum...ama dahası,öyle bir titreşim varki motorun üzerinden düşecem !...yuh dedim !..insanlar bununla nasıl yolculuk yapıyorlar..
    işte o anda "ahan da" dedim..benim tarzım bu !..
    caracalı seviyorum arkadaş !..motoru hışırtılı ,cayırtılı , homurtulu , gürültülü , yayları sert,kendi çapında ağır başlı ve gösterişli...yani: kendi sınıfında erkek motoru...işte budur !...
    tek silindirli olmasından ötürü 3000 devirin altında "sanki teklermiş" gibi sarsıntı yapıyor,zinciri şangır şungur ses çıkartıyor.ama 3500 - 4000 devirde uysal,itaatkar,koşmaktan keyif alan,"ip gibi giden" bir vahşi hayvan gibi oluyor..en yüksek torku 5100 devirde veriyor,yani bir aracı sollayacağınız zaman "haydi oğlum" diyor ve gazı açıyorsunuz devir anında 6000 devirde !...
    İstanbulda oturanlar için tavsiye ederim : maslaktan bahçeköy' e bentlere giden orman içerisinde uzunca virajlı bir yol vardır..resmen "S" çizer yol...yahu yok böyle bir şey , bir sağa yatırıyorsun motoru,bir sola , nasıl oturuyor yola..bazı motorları yatırdığında düşünürsün "nasıl kaldıracağım" diye..caracal kendisi kalkıyor, dümdüz ip gibi gidiyor...almak için düşünen varsa eğer,ben tavsiye ediyorum..Kanuni kendisini yeniliyor dostlar ,belki gelişmesi yavaş gidiyor ama doğru yolda !...düz yolda motor gücü de "şu an" yeterli bence,inşallah daha güçlü makinaları da olur..

    inşallah caracal topluluğu olarak İstanbul caddelerine homurtulu bir hareket sergileriz...(çok gösterişli olur çoooook !..)
    saygılar

  20. #1600

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı Huysuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten kullanım klavuzunda rodajdan çıkana kadar 55'i geçme yazmışlar.
    Tabi böle birşey ne kadar doğru bilmiyorum benim motor rodajdan çıkmadı daha ama 80 yaptım.
    Titreme normal, vibrasyon bu motorların vazgeçilmezi. Rodaj'dan sonra biraz daha azalacağı söyleniyor.

    İnsanlar titremeyi en aza indirmek için V motor kullanıyo. Ama bence 1az titereşim güzeldir.

    2tekerde olduğumu anlamam lazım benim yolda :D
    çok zorlama motoru hiçbir şey olmaz aksine köööppppek gibi çekişi olur . vibrasyon olmayan motor da uykum geliyor benim titreşim adamı uyutmuyor

    rodajdan sonra baya baya düşüyor titreşim

    bu günkü aklım olsa caracalımla la daha 1000 km de ıken seri binerdim
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 21 kullanıcı var. (0 üye ve 21 misafir)

Bu Konudaki Etiketler