Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kanuni Caracal 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1561

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    beyler ben ılk zamanlar 100 gorenekadar cnım cıkıyordu . bu normal yenı dogmus bebek depar atabılırmı
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1562

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200 (siyah)
    arkadaslar tekrar merhaba. ben de bugun kara kizimi aldim. on koruma demiri takilmasi uzere servise gitti ve geri geldiginde artik benim olmus olacak. cok mutluyum, heyecanliyim. hic motorcu arkadasim yok cevremde. o yuzden buradaki bilgi paylasimi benim icin cok onemli. simdiden tesekkur ederim desteginiz icin.

    bu arada, cakil ve hafif toprakli yol lastiklere zarar verir mi? asfalt disinda kullanmamak mi lazim? bizim deponun giris kismi cakilli. asfalt yok dogru durust. ise gidip gelirken kullanmayi dusunuyorum ogrendikten sonra.

  3. #1563
    Huysuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200
    Alıntı MaRaNtZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar;

    Dostum öncelikle bende senin gibi yeni motor kullanıcısıyım belirteyim Ben şuanda 660 Km deyim ve rodaj bitmedi ( Bitmesi için 1000 Km yapmalısın ) 80 Km hıza çıktığında bağırma ne şekilde bilmiyorum ama normal bende de var.Tabi kullanma kılavuzunda 55 Km hızı aşmayın diyor rodaj bitene kadar.Servis konusunda bende bişey söyleyemiyeceğim.Kullanma kılavuzu alttaki linkte mevcut.Motorun hayırlı uğurlu olsun...


    Link;

    http://www.kanuni.com.tr/tr/kilavuz/4.pdf
    Bilgiler için teşekkürler,
    Kullanma klavuzu için ayrıca teşekkürler.
    Umarım iyi bir servis buluruz.
    Bende başımdan geçenleri kısaca yazayım...

    Benzin şamandırası sızdırma yaptığından teknik servis yollarına düştüm 1 hafta dolandım bugun halloldu.

    3tane teknik servise gittim
    birincisi motorun montajını yapan moto-ref bağcılarda. Adamlarda sıfır ilgi vardı memnun kalmadım bu sebepten farklı bir servis aradım.

    İnternetten buldum başka bir servise gittim buda motopark avcılarda daha yeni bayilik almışlar yeni servis hizmete vermeye başlamışlar fakat ustası yıllardır bu işi yapıyomuş. Çok ilgililer çok hoşuma gitti. Fakat yeni olduklarından ellerinde malzeme yok.

    Bu sebepten bana ücüncü olarak leventteki Kayaları önerdi ellerinde mutlaka vardır dedi.

    Bugunde oraya gittim birincisi başları çok kalabalık 3ayrı usta çalışıyor halen yetişemiyor 15dk'da parçayı garantiden değiştirdiler ama 2saat beklettiler.....

    Kayalar' iyi bir servise benziyo ama başları çok kalabalık yani çok zamanın olmadığı sürece gidilmez.

    En çok Avcılardaki motopark ilgilendi orda polat bey var sahibi çok ilgili biri.
    sanırım bu ara orayı sık sık ziyaret edeceğim, önümüzdeki hafta 400-800 bakımı geliyo..Ordada sorun ellerinde parça yok acil bieşy oldunda parçanın gelmesi 1hafta ondada motor yatacak.

    Bilmiyorum ne yapcaz? Bende servisler hakkında görüşlerinizi bekliyorum bu şekilde sanırım iyi biyer buluruz.

    Alıntı efeoktay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar tekrar merhaba. ben de bugun kara kizimi aldim. on koruma demiri takilmasi uzere servise gitti ve geri geldiginde artik benim olmus olacak. cok mutluyum, heyecanliyim. hic motorcu arkadasim yok cevremde. o yuzden buradaki bilgi paylasimi benim icin cok onemli. simdiden tesekkur ederim desteginiz icin.

    bu arada, cakil ve hafif toprakli yol lastiklere zarar verir mi? asfalt disinda kullanmamak mi lazim? bizim deponun giris kismi cakilli. asfalt yok dogru durust. ise gidip gelirken kullanmayi dusunuyorum ogrendikten sonra.
    Aramıza hoşgeldin sende :D
    Benden çok daha eski kullanan arkadaşlar vardır ama bu soruya bende cevap verebilirim sanırım, çakıl yolda lastiklerin kayması çok kolaydır ayrıca çakıltaşı sağa-sola fırlatır kafa-göz,cam yararsınız bu yüzden tabiki tehlikeli ama deponun girişinde küçük bir alansa sorun olmayacaktır.
    Zaten eğer sorun olacağını düşünüyorsanız zaten depoya yaklaştığınız için inip itmenizinde zararı olacağını düşünmüyorum hem böylecede iterken motorun ağırlığınada alışırsınız birbirinizi daha iyi tanırsınız.

    Benim görüşüm böyle diğer arkadaşlarda bilgilerini paylaşırsa eksiklerimiz varsa öğrenmiş oluruz ne demişler el elden üstündür.

    Tekrar aramıza hoş geldin (bende daha dün geldim ya neyse aramıza oldu işte hemen gruba adapte oldum )
    Kazasız belasız uzun yollar dilerim.

  4. #1564

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı efeoktay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar tekrar merhaba. ben de bugun kara kizimi aldim. on koruma demiri takilmasi uzere servise gitti ve geri geldiginde artik benim olmus olacak. cok mutluyum, heyecanliyim. hic motorcu arkadasim yok cevremde. o yuzden buradaki bilgi paylasimi benim icin cok onemli. simdiden tesekkur ederim desteginiz icin.

    bu arada, cakil ve hafif toprakli yol lastiklere zarar verir mi? asfalt disinda kullanmamak mi lazim? bizim deponun giris kismi cakilli. asfalt yok dogru durust. ise gidip gelirken kullanmayi dusunuyorum ogrendikten sonra.
    motosiklet ıslak zemin ,yağ dökülmüş yol , balık sırtı ( kamyoncular sagolsun yolların bır bolumunu yuk sebebı ıle tumsek tumsekyaptırır uzun uzun cok kaygandırlar teker oraya gırdı iş bıttı bunu unutma ) , kum , hele çakılı hiç sevmez dikkatli ol ... o tarz yollara girerken hızını düşür . bu tarz yollarda hız yapma sert bır sekılde asla fren yapma motor kaydığı anda toplanaman çok zor olacaktır toprakta gıtmek zarar vermez bır sey olmaz
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  5. #1565
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet ıslak zemin ,yağ dökülmüş yol , balık sırtı ( kamyoncular sagolsun yolların bır bolumunu yuk sebebı ıle tumsek tumsekyaptırır uzun uzun cok kaygandırlar teker oraya gırdı iş bıttı bunu unutma ) , kum , hele çakılı hiç sevmez dikkatli ol ... o tarz yollara girerken hızını düşür . bu tarz yollarda hız yapma sert bır sekılde asla fren yapma motor kaydığı anda toplanaman çok zor olacaktır toprakta gıtmek zarar vermez bır sey olmaz
    Öncelikle hoşgeldin dostum.Tamamen katılıyorum.Özellikle bu kısma dikkat etmen lazımdır
    motosiklet ıslak zemin ,yağ dökülmüş yol , balık sırtı ( kamyoncular sagolsun yolların bır bolumunu yuk sebebı ıle tumsek tumsekyaptırır uzun uzun cok kaygandırlar teker oraya gırdı iş bıttı bunu unutma ) , kum , hele çakılı hiç sevmez dikkatli ol ...
    Saygılarımla...

  6. #1566

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    bak sana bir anı afyon eskişehir yolundan eskişehire gelıyorum hızım 120 bayır asagı . bır baktım asfalt yok sırf toprak araba gecmıs toz duman ve toprak alanda mıcır var bir kokledım frenı ( ıyı oku burayı ) tam asfalt bıttı mıcıra daldım frenı hemen bıraktım 80 km -h cukurlar tumsekler hoplaya hoplaya gıdıyorum allah tan kollar saglam cruıser makınenın hakkından her adam gelemez gövde yapmıyorum gerçekler arkamdan cbf 150 lı arkadasım gelıyor .onda tık yok cunku motor ufak ve hafif neyse nasıl durulur vıtes kucultsem kompresore bıner motor arka tekerı kılıtler kıç ataryere 70 ıle gıderken dus 100 mt garantı benden surunursun aklıma ne geldi engine stop dugmesı cevırıverdım bujı nın elektırıgını keser bboooooooovvvvovovvvvbbbb dıye bır ses 20 sanıye ıcınde durdum belkı 2 km boyle gıttım

    saga cektım 4 lulerı yaktım arkadaslar geldı su verdıler ıcmem gogsum sıkıstı heyecandan nefesım kesılır o acı ıle yuzumu yıkadım arkadaslar bakıyor ben guluyorum hayat devam edıyor . nasıl metanetlısın dıyorlar şimdiye bayılırdık bı fln cok dıkkatlı ol
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  7. #1567

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200 (siyah)
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bak sana bir anı afyon eskişehir yolundan eskişehire gelıyorum hızım 120 bayır asagı . bır baktım asfalt yok sırf toprak araba gecmıs toz duman ve toprak alanda mıcır var bir kokledım frenı ( ıyı oku burayı ) tam asfalt bıttı mıcıra daldım frenı hemen bıraktım 80 km -h cukurlar tumsekler hoplaya hoplaya gıdıyorum allah tan kollar saglam cruıser makınenın hakkından her adam gelemez gövde yapmıyorum gerçekler arkamdan cbf 150 lı arkadasım gelıyor .onda tık yok cunku motor ufak ve hafif neyse nasıl durulur vıtes kucultsem kompresore bıner motor arka tekerı kılıtler kıç ataryere 70 ıle gıderken dus 100 mt garantı benden surunursun aklıma ne geldi engine stop dugmesı cevırıverdım bujı nın elektırıgını keser bboooooooovvvvovovvvvbbbb dıye bır ses 20 sanıye ıcınde durdum belkı 2 km boyle gıttım

    saga cektım 4 lulerı yaktım arkadaslar geldı su verdıler ıcmem gogsum sıkıstı heyecandan nefesım kesılır o acı ıle yuzumu yıkadım arkadaslar bakıyor ben guluyorum hayat devam edıyor . nasıl metanetlısın dıyorlar şimdiye bayılırdık bı fln cok dıkkatlı ol
    hocam gecmis olsun. ben de dakka bir gol bir dustum bugun. motorum da dustu benimle :( motor koruma demirinin sol tarafi asindi biraz. debriyaj kolunu koruyan yumusak plastik sey de asindi. biraz da farin cevresi cizildi. bunun disinda bir hasar yok gibi. gorunurde tabii. elim ve dizim kanadi. ama yilmadim. kalktim 1,5 saat kadar surdum. N'ye almak ve aleti kaldirmakta inanilmaz zorlandim. ama mantigini anladim. biraz pratik yapmam lazim. umarim motora icten bir hasar gelmemistir. endiseliyim. yarin gunduz gozu ile hasar tespit yapacam. ilk motora binisimdi alet bana cok seri geldi.. kalkislari falan cok ani geliyor bana.. ama alisiyorum. yarin ikinci tur. sans dileyin

  8. #1568

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı efeoktay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam gecmis olsun. ben de dakka bir gol bir dustum bugun. motorum da dustu benimle :( motor koruma demirinin sol tarafi asindi biraz. debriyaj kolunu koruyan yumusak plastik sey de asindi. biraz da farin cevresi cizildi. bunun disinda bir hasar yok gibi. gorunurde tabii. elim ve dizim kanadi. ama yilmadim. kalktim 1,5 saat kadar surdum. N'ye almak ve aleti kaldirmakta inanilmaz zorlandim. ama mantigini anladim. biraz pratik yapmam lazim. umarim motora icten bir hasar gelmemistir. endiseliyim. yarin gunduz gozu ile hasar tespit yapacam. ilk motora binisimdi alet bana cok seri geldi.. kalkislari falan cok ani geliyor bana.. ama alisiyorum. yarin ikinci tur. sans dileyin
    motorun ıcıne bır sey olsa calısmaz . ben sol ayagıma 1 ay basamadım ama vazgecmıyorum . haftaya tura cıkıcam
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  9. #1569
    Huysuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200
    mterayes26, gerçekten geçmiş olsun büyük bir badire atlatmışsın. Kaza olmamasını soğuk kanlılığına borçlusun bence bir çok insan orada kesin yapışırdı yere.

    efeoktay, durmak yok yola devam. Motorun kalkışı ani değil aslında alıştığında çok yumuşak kalkışlar yapabiliyosun. Ben ilk hafta bilmeden 2nci vitesde kalkmışım hep ama kalkabiliyodum hemde yumuşakca ondan sonra öğrenip birde kalkmaya başlayınca iyice kolay oldu :D ama bu seferde 2de kalktığım için motorun hızına alışmışım şimdi 1nci vitesi çabuk bitiyo hemen 2ye atıyorum :D

    Aynı zamanda ufak tefek düşürmeler herzaman olabilir fazla kafana takma, ben 5yıldır motordan inmemiş adamın crusier'i düşürdüğünü gördüm. Hatta bunu en sık uzun yollardan sonra görebilirsin, yorgunluk iyice baş gösterdiği için. Tabi birde dikkatsizlikte var mesela sehbayı açmayı unutup düşürende gördüm :D

    Cana geleceğine mala gelsin, küçük sıyrıklar nazar boncuğu olsun.

  10. #1570
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı Huysuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mterayes26, gerçekten geçmiş olsun büyük bir badire atlatmışsın. Kaza olmamasını soğuk kanlılığına borçlusun bence bir çok insan orada kesin yapışırdı yere.

    efeoktay, durmak yok yola devam. Motorun kalkışı ani değil aslında alıştığında çok yumuşak kalkışlar yapabiliyosun. Ben ilk hafta bilmeden 2nci vitesde kalkmışım hep ama kalkabiliyodum hemde yumuşakca ondan sonra öğrenip birde kalkmaya başlayınca iyice kolay oldu :D ama bu seferde 2de kalktığım için motorun hızına alışmışım şimdi 1nci vitesi çabuk bitiyo hemen 2ye atıyorum :D

    Aynı zamanda ufak tefek düşürmeler herzaman olabilir fazla kafana takma, ben 5yıldır motordan inmemiş adamın crusier'i düşürdüğünü gördüm. Hatta bunu en sık uzun yollardan sonra görebilirsin, yorgunluk iyice baş gösterdiği için. Tabi birde dikkatsizlikte var mesela sehbayı açmayı unutup düşürende gördüm :D

    Cana geleceğine mala gelsin, küçük sıyrıklar nazar boncuğu olsun.

    "mterayes26" dostum çok çok geçmiş olsun gerçekten deneyimlerin ve soğuk kanlılığına hayran kaldım böle bir durumda tahminice ben kesin sağ çıkmazdım.

    "efeoktay" dostum Huysuz arkadaşımızın sölediği gibi ufak tefek düşürmeler olucak tabi.Arkadaşımızın yazdığı gibi en kankamın R6'sının ayaklığını açamadan arkasını dönüp giderken ayağına motoru düşürüp sakatlandığını hatırlıyorum

    İnşallah birdaha böle ufak kazalar dahi görmemeniz dileğiye...
    Saygılarımla...

  11. #1571

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    ben alıstım her gun yasıyorum boyle bır sey emok festıvalındede erıyık asfalta gırıp 80km hızla kıç savurdu . bmw f650 gs lı abımız yanastı ve dedı kı nasıl yırttın orda benım abs olmasa coktan gıtmıstım dedı ben bısıklete aynıydım alısıgım yanı

    herkese kazasız belasız surusler
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  12. #1572

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200 (siyah)
    dostlar moral icin sagolun. dun hayatimda ikinci motor surusumdu ve 2 saat hic inmedim uzerinden. neredeyse hic durmadim. sadece 1 defa stop etti. kalkislara alisiyorum. vites gecislerine coktan alistim. 3bin devirde inanilmaz tatli bir ses cikiyor aletten. asik oldum adeta. aksam eve gidip motoruma binmeyi iple cekiyorum. iyiki almisim.

    Huysuz resim cok karizma cikmis bu arada. ben de en kisa zamanda cekip gonderecegim. iyi surusler herkese.

  13. #1573
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben alıstım her gun yasıyorum boyle bır sey emok festıvalındede erıyık asfalta gırıp 80km hızla kıç savurdu . bmw f650 gs lı abımız yanastı ve dedı kı nasıl yırttın orda benım abs olmasa coktan gıtmıstım dedı ben bısıklete aynıydım alısıgım yanı

    herkese kazasız belasız surusler
    Dostum iyiki ben böle şeyler daha hiç yaşamadım...


    Alıntı efeoktay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostlar moral icin sagolun. dun hayatimda ikinci motor surusumdu ve 2 saat hic inmedim uzerinden. neredeyse hic durmadim. sadece 1 defa stop etti. kalkislara alisiyorum. vites gecislerine coktan alistim. 3bin devirde inanilmaz tatli bir ses cikiyor aletten. asik oldum adeta. aksam eve gidip motoruma binmeyi iple cekiyorum. iyiki almisim.

    Huysuz resim cok karizma cikmis bu arada. ben de en kisa zamanda cekip gonderecegim. iyi surusler herkese.


    Resimlerini bekliyoruz dostum...
    Saygılarımla...

  14. #1574

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı MaRaNtZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum iyiki ben böle şeyler daha hiç yaşamadım...






    Resimlerini bekliyoruz dostum...
    aman yasama dostum hıc ıyı olmuyor . kollarıun kasılıyor ne biçim
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  15. #1575
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Saygılarımla...

  16. #1576
    Huysuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200
    Alıntı efeoktay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Huysuz resim cok karizma cikmis bu arada. ben de en kisa zamanda cekip gonderecegim. iyi surusler herkese.
    Teşekkürler,
    sendede bekliyoruz en kısa sürede..

    Birde benden tavsiye kendini fazla zorlama 2saat motor üzerinde uzun bir süre örnek 3saat çalış ama her yarım saatte 10-15dk mola ver.
    Bildiğin gibi yoruldukca hata yapma şansın yükseliyor.

    Ayrıca öğrenmek açısında da vucudunun ve beynin dinç ve dingin olması gerekiyo. O yüzden sıksık mola ver bence.

  17. #1577

    Üyelik
    08 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    caracal 200/siyah

    rodajda nasıl davranıyorum

    dostlar..
    benim caracal daha henüz rodajda..fakat henüz 1000 km civarında olmasına rağmen rodajına dikkat ediyorum..
    ben rodajdaki motoruma nasıl davranıyorum:
    (bunlar benim fikirlerim doğrultusundaki uygulamalarımdır,aşağıdaki gibi arabamada uyguladığım için 170.000kmde motor sıfır gibi !.)
    1-öncelikle motoru aldıktan sonra ilk bakıma kadar 3 kez yağını değiştirdim.hatta bana "ne yapıyorsun yav?bu uygulama lüzümsuz olduğu kadar pahalı da" dediler,ama ben devam ettim..inanın o 3 kez değiştirdiğim yağlar simsiyah leşşş gibi çıktı..(şimdi eskisi kadar çabuk kirlenmiyor !..)
    2-üst üste değiştirdiğim yağları km ye göre değiştirmedim çünkü yağ penceresinden görünüyor ne kadar kirlendiği...siyahlaşınca hemen değiştiriyorum
    3- yağını biraz bol koyuyorum (kataloğunda 1.1 litre yazıyor,ama ben 1,5 Lt koyuyorum) daha rahat yağlama sağlıyor
    4-kesinlikle 4000 deviri aşmıyorum (aşsam bile anlık max. 5000 deviri kesinlikle geçmiyorum,o da vites geçişlerinde,uzun sürüşlerde değil !..)
    5-düz yolda bile gaz kesip kompresöre bindiriyorum , özellikle yokuş aşağı kompresörde yavaş yavaş inerek silindirin eşit aşınmasını sağlamaya çalışıyorum
    6-ilk çalıştırmada aynı arabalar gibi ısınmasını bekliyorum (birkaç dakika yetiyor zaten,elimle silindir bloğunun ısınıp ısınmadığını kontrol ediyorum,elimi yakmasına gerekyok tatlı tatlı ısırıyorsa tamamdır....yürü !...)
    7-yokuş çıksın diye büyük viteste yürümesi için gaz vermiyorum (gaz verirsen yürüyor..ama gerek yok...) bayıldığını hisseder hissetmez hemen vites küçültüyorum

    bütün bu söylediklerimi zaten hepiniz yapıyorsunuz..bundan başkasını yapan varsa bizimle paylaşsın lütfen...UNUTMAYIN !.. rodajı iyi yapılan motorun gücü uzun süreli olur ve bu güç en gerekli olduğu anda ve enn ihtiyacınız olduğu zamanda size lazım olacak...
    fakat rodajın en önemli malzemesi yağdır !.. bana sorarsanız rodajda iken sık yağ değiştirin..
    şu anda benim caracal ımın sesi eskisi kadar fazla değil ve titreşimi çok azaldı,üstelik gaz verdiğimde bağırmadan,titremeden,kolayca hızlanıyor..

    ah be !...
    birde şu caracal çift silindir (hatta v motor) olacaktı ki....of be kardeşim !..

  18. #1578

    Üyelik
    17 Nisan 2008
    Şehir
    kktc
    Motosikleti
    CARACAL
    herkese selam arkadaşlar.
    uzun süredir pek bakamadım.foruma yeni caracalcılar katılmış
    motorlarınız hayırlı olsun arkadaşlar.kazasız belasız sürün inşallah

    motorla ilgili birkaç şey aklıma takılıyo ama benim bildiklerim şöyledir

    scootech arkadaşım motora harbiden iyi bakıyosun belli
    ama bilimsel bir gercek varsa sık yag değişimi çok iyi değildir.
    otomobil yağlarıda dahil yağ yeni değiştiğinde bir süre ve yağ iyce kirlendikten sonra yağın yağlama özelliği düşüktür.yani bir araçta yeni değişen yagın yağlama özelliği birkaçyüz km den sonra artar.sonra ömrü ölçüsünde devam edip kirlenme ve karbonlaşma artınca tekrar düşer. çok sık yağ değişmemek lazım düşüncesindeyim.ama km si dolmadan da değişmekte fayda olur . yeni değişen bir yagın arac bir km yapmasa bile ömrü 6 aydır bunuda unutmayalım.yaga karbon değdiği an reaksiyon başlar ve özelliğini kaybetmeye başlar.

    birde değişen yağın miktarı
    gereğinden fazla yag iç basıncı artıracagından motorun keçelerini zorlar ve havalandırması zayıfsa keçeleri patlatır.bu durum otomobillerdede böyledir.
    yağın fazla olması yagın daha az ısınmasını sağlayacak gibi görünsede krank mili dönerken yaga daha çok gömüleceğinden krank milinin dönüş hızını dolayısıyla çekişi düşürür.(tıpkı beline kadar suda koşmaya çalışmak gibi)bunuda gözönünde bulundurmak lazım arkadaşlar.

  19. #1579

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı scootech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostlar..
    benim caracal daha henüz rodajda..fakat henüz 1000 km civarında olmasına rağmen rodajına dikkat ediyorum..
    ben rodajdaki motoruma nasıl davranıyorum:
    (bunlar benim fikirlerim doğrultusundaki uygulamalarımdır,aşağıdaki gibi arabamada uyguladığım için 170.000kmde motor sıfır gibi !.)
    1-öncelikle motoru aldıktan sonra ilk bakıma kadar 3 kez yağını değiştirdim.hatta bana "ne yapıyorsun yav?bu uygulama lüzümsuz olduğu kadar pahalı da" dediler,ama ben devam ettim..inanın o 3 kez değiştirdiğim yağlar simsiyah leşşş gibi çıktı..(şimdi eskisi kadar çabuk kirlenmiyor !..)
    2-üst üste değiştirdiğim yağları km ye göre değiştirmedim çünkü yağ penceresinden görünüyor ne kadar kirlendiği...siyahlaşınca hemen değiştiriyorum
    3- yağını biraz bol koyuyorum (kataloğunda 1.1 litre yazıyor,ama ben 1,5 Lt koyuyorum) daha rahat yağlama sağlıyor
    4-kesinlikle 4000 deviri aşmıyorum (aşsam bile anlık max. 5000 deviri kesinlikle geçmiyorum,o da vites geçişlerinde,uzun sürüşlerde değil !..)
    5-düz yolda bile gaz kesip kompresöre bindiriyorum , özellikle yokuş aşağı kompresörde yavaş yavaş inerek silindirin eşit aşınmasını sağlamaya çalışıyorum
    6-ilk çalıştırmada aynı arabalar gibi ısınmasını bekliyorum (birkaç dakika yetiyor zaten,elimle silindir bloğunun ısınıp ısınmadığını kontrol ediyorum,elimi yakmasına gerekyok tatlı tatlı ısırıyorsa tamamdır....yürü !...)
    7-yokuş çıksın diye büyük viteste yürümesi için gaz vermiyorum (gaz verirsen yürüyor..ama gerek yok...) bayıldığını hisseder hissetmez hemen vites küçültüyorum

    bütün bu söylediklerimi zaten hepiniz yapıyorsunuz..bundan başkasını yapan varsa bizimle paylaşsın lütfen...UNUTMAYIN !.. rodajı iyi yapılan motorun gücü uzun süreli olur ve bu güç en gerekli olduğu anda ve enn ihtiyacınız olduğu zamanda size lazım olacak...
    fakat rodajın en önemli malzemesi yağdır !.. bana sorarsanız rodajda iken sık yağ değiştirin..
    şu anda benim caracal ımın sesi eskisi kadar fazla değil ve titreşimi çok azaldı,üstelik gaz verdiğimde bağırmadan,titremeden,kolayca hızlanıyor..

    ah be !...
    birde şu caracal çift silindir (hatta v motor) olacaktı ki....of be kardeşim !..





    kırmızı alan ıyı olarak dusunduklerın aslında iyi değil
    mavi alan ooooooooooooooooooooffffffffffffff derim egsozlar yandan çift
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  20. #1580
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı scootech adlı üyeden alıntı

    1-öncelikle motoru aldıktan sonra ilk bakıma kadar 3 kez yağını değiştirdim.hatta bana "ne yapıyorsun yav?bu uygulama lüzümsuz olduğu kadar pahalı da" dediler,ama ben devam ettim..inanın o 3 kez değiştirdiğim yağlar simsiyah leşşş gibi çıktı..(şimdi eskisi kadar çabuk kirlenmiyor !..)
    2-üst üste değiştirdiğim yağları km ye göre değiştirmedim çünkü yağ penceresinden görünüyor ne kadar kirlendiği...siyahlaşınca hemen değiştiriyorum
    Dostum böyle yapmak daha doğrudur demişsiniz bende size katılıyorum ama ben servise gittim 400 Km'de bana 750-800 Km'de gel bu motor büyük erkenn değişmenin gereği olmadığını sölediler ve şuan 750 Km'de yarın servise gidicem yağlama yapıcam çok garip ama serviste tanıdık hani yoğunluktan sonra gel falan olayıda yoktur sanırım çaılma şekilleri budur.

    Yarın serviste ilk bakım yağlama ve sıkma yapılacak yanlış bilmiyorsam,

    Artı olarak ben ;
    Buji değişimi yaptırıcağım,
    Gazda biraz daha boşluk var ona baktıracağım,

    Sizce yaptırmam gereken başka neler vardır?
    Zincir yağlama ve gerginlik gibi bir bakım gerekir mi sizce

    kırmızı alan ıyı olarak dusunduklerın aslında iyi değil
    mavi alan ooooooooooooooooooooffffffffffffff derim egsozlar yandan çift
    Kırmızılı alan neden iyi olmazki.Ben bilmeyen birisi olarak, işin aslı mantıklı geliyor ama demekki yanlış düşünüyorum...
    Saygılarımla...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler