Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kanuni Caracal 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3261
    Wolker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2010
    Motosikleti
    Caracal 200
    Arkadaş küçük bir soru daha , küçük park demiri ile aracı park edip bırakıyorum bu o küçük demire zarar verir mi ? ama demir üzerine kaldıramıyorum bunun teknigini söylerseniz çok sevinirim , sagolun varolun


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3262

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    Alıntı Wolker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş küçük bir soru daha , küçük park demiri ile aracı park edip bırakıyorum bu o küçük demire zarar verir mi ? ama demir üzerine kaldıramıyorum bunun teknigini söylerseniz çok sevinirim , sagolun varolun
    Sanım küçük park demiri diye bahsettiğin şey yan ayak...
    Üzerine kaldırmadığın demirde orta ayak olsa gerek...

    Sorularına gelecek olursak motoru yan ayağa almak hiç bir sıkıntı yaratmaz..Kötü niyetli birisi ittirmediği sürece...Bu noktada sana vereceğim tek tavsiye Eğer makineyi yan ayağa alıyorsan ...Ön tekeri yan ayak tarafına çevirmen olabilir..Böylece motoru daha dengeye almış olursun ...

    Orta ayağa neden kaldıramadığın konusunda da fazla kafanı yorma...Motoru tek başına orta ayağa alman çok zor..Gerçekten çok ağır bir makine...Tek kişi kaldırmak gerçekten çok zor oluyor...
    Ben daha tek başıma orta ayağa kaldıramadım motoru...

  3. #3263

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    intruder c800 2007
    finalcut,motoru orta ayağa yani sehpaya almak çok kolay.sanırım gücünü yanlış yere yönlendiriyorsun.doğru teknik hakkında bilen birinden uygulamalı yardım almanı öneririm.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:06 ----------

    finalcut ve wolker arkadaşlar,motoru orta ayağa yani sehpaya almak çok kolay.sanırım gücünü yanlış yere yönlendiriyorsun.doğru teknik hakkında,bilen birinden uygulamalı yardım almanı öneririm.

    hatta klavyem döndüğünce anlatayım.sehpayı aşağıya indirip,motoru üstüne binsin diye geri çekmeye çalışıyorsunuz muhtemelen.bu şekilde 2 kişi bile zor kaldırısınız.
    doğru teknik:sehpanın üzerindeki çkınıtının üzerine basın.onun üzerinde yükselin ve bu sırada ellerinizle önden ve arkadan motoru uygun yerlerinden tutup hafifçe yukarı doru kaldırın.motorun kendiliğinden yükselip sehpanın üzerine oturduğunu göreceksiniz.
    umarım anlatabilmişimdir.

  4. #3264
    Wolker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2010
    Motosikleti
    Caracal 200
    sagolun arkadaşlar olayı biraz kavradım yarın denemelere başlayabilrim :D

  5. #3265

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    hlkbldl ;
    ne yalan söyliyim yukarı doğru hiç denemedim ..
    haklı olabilirsin...
    ki öyleysen...
    dile benden ne dilersen..:D

    ama suçu direkt servise atabilirim ..çünkü serviste bile sehpaya almak için benden yardım istemişlerdi..
    dedim nedir ? bendemi böyle yapıcam ..?birimi arıcam her seferinde..?
    bana evet dedikleri andan itibaren ben motorun orta ayağı olduğunu unuttum sayılır..

  6. #3266
    Wolker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2010
    Motosikleti
    Caracal 200
    arkadaşlar ufak bir sorum daha var ;

    Zinciri hangi aralıklarla yağlıyorsunuz?

    birde motor yağı olarak ne kullanmaktasınız ?

  7. #3267
    bluesharki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    Bodrum / Gümüşlük
    Motosikleti
    Caracal 200
    Wolker merhaba,
    Ben Castrol 4T 10 - 40 yağ kullanıyorum ve arkadaşların tavsiyesi üzerine 1.000km'de bir değiştiriyorum.


    Arkadaşlar benim Devir Göstergesi bozuk ama çok saçma
    Motoru ilk çalıştırıp kullandığımda gayet sağlıklı işliyor, kısa mesafelerde problem yok. Ama 15km kadar yol yaptıktan sonra devir saati kafasına göre çalışmaya başlıyor (düşük gösteriyor deviri) iyi ki sesine alıştım da sorun yaşamıyorum. Mesela 80le gidiyorum devir 2bin 3bin arası Anlayamadım 2.500 bakımda götüreyim en iyisi ustaya, böyle izzah etsem yeterli olur umarım

  8. #3268

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    zincir 350 km de bir yağlanmalı ama çok sert ve pis yollarda kullanılırsa bu periyod kısaltılmalı.

    zincir zpreyi kullanılmalı, akşamdan yağlanmalı ertesi güne de kadar da kullanılmamalı.

  9. #3269

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    Alıntı bluesharki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benim Devir Göstergesi bozuk ama çok saçma
    Motoru ilk çalıştırıp kullandığımda gayet sağlıklı işliyor, kısa mesafelerde problem yok. Ama 15km kadar yol yaptıktan sonra devir saati kafasına göre çalışmaya başlıyor (düşük gösteriyor deviri) iyi ki sesine alıştım da sorun yaşamıyorum. Mesela 80le gidiyorum devir 2bin 3bin arası Anlayamadım 2.500 bakımda götüreyim en iyisi ustaya, böyle izzah etsem yeterli olur umarım
    Benim devir saatim makineyi aldıktan kısa bir süre sonra kafasına göre çalışmaya başladı..Bazen hiç çalışmıyor bazen deli gibi sağa sola vuruyordu kendini ..Eğlenceliydi yani..
    Servise götürdüm..Bu modellerde devir saatini arızasının kronik olduğunu söyledi..Sorunun ne olduğuna bile bakmadan söktü yenisini taktı..

    Ben devir saatini sökeyim yerine normal saat takayım diyorum..
    Daha faydalı olur sanırım ..

  10. #3270

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    arkadaşlar sesine alıştıysanız devir saati pek de gerekli değil zaten 6000 devirden sonra çalışmıyor bile, rodaj bitenekadar önemli gerisi hikaye.

    benim de km göstergem bozuk ama kurcalamıyorum zira sayacın çalışması yetiyor.

  11. #3271
    Wolker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2010
    Motosikleti
    Caracal 200
    Peki arkadaşlar motorsiklet bilgisi çok az olan birisi için ;

    zincir yağlama ve motorsikletin yağını değiştirme konusunda çok ufak bilgiler verirseniz cidden cok sevinirim çünkü motorsikletimin bakımlarını ben yapmak istiyorum ve etrafımda bunu bana ögretecek kimsem yok :( ...

    ek olarak : motorsikletim 12.000 e yaklaştı , bu kilometre için özel bir bakımı bulunmakta mı acaba ?

  12. #3272
    turkmath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - Kawasaki z250sl
    Alıntı Wolker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki arkadaşlar motorsiklet bilgisi çok az olan birisi için ;

    zincir yağlama ve motorsikletin yağını değiştirme konusunda çok ufak bilgiler verirseniz cidden cok sevinirim çünkü motorsikletimin bakımlarını ben yapmak istiyorum ve etrafımda bunu bana ögretecek kimsem yok :( ...

    ek olarak : motorsikletim 12.000 e yaklaştı , bu kilometre için özel bir bakımı bulunmakta mı acaba ?
    Bu konularla ilgili forumda başlıklar mevcut, mesela biri;
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-yaglamak.html

    bir diğeri,

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...aglama%5D.html

    Kolay gelsin...

  13. #3273
    Wolker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2010
    Motosikleti
    Caracal 200
    Alıntı turkmath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konularla ilgili forumda başlıklar mevcut, mesela biri;
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-yaglamak.html

    bir diğeri,

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...aglama%5D.html

    Kolay gelsin...
    hocam ilgi alakan için öncelikle çok teşekkürler arama motorunu kulandım ama bu bilgilere bir türlü ulaşamamıştım varsa bir tanede motor yagının nasıl değiştirilecegini gösteren bir link yayınlarsan çok sevinirim ,sagol var ol

  14. #3274
    turkmath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - Kawasaki z250sl
    Alıntı Wolker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam ilgi alakan için öncelikle çok teşekkürler arama motorunu kulandım ama bu bilgilere bir türlü ulaşamamıştım varsa bir tanede motor yagının nasıl değiştirilecegini gösteren bir link yayınlarsan çok sevinirim ,sagol var ol
    Ne demek hocam, rica ederim. Bende aynı durumdayım, birçok bilgiyi bu site aracılığıyla öğreniyorum. Ben sitede değilde google da arama yaparak ulaşıyorum, sende o şekilde deneyebilirsin...Linkler;

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...nlatim%5D.html

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...cesitleri.html

  15. #3275
    Wolker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2010
    Motosikleti
    Caracal 200
    Çok teşekkürler

  16. #3276
    Wolker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2010
    Motosikleti
    Caracal 200
    Yine saçma bir soruyla sizleyim dostlar

    misal 4 vitesle yolda gidiyoruz ve ışık yandı durmamız gerekli direk depriyajı kavrayıp durduktan sonra vitesi 1 e çekmek mi dogru yoksa yavaş yavaş 3-2-1 şeklinde motor freni yapar gibi mi durmak mantıklı? iki teknikte yanlışta dogrusu nedir ? teşekkürler cevaplar için

  17. #3277

    Üyelik
    25 Ağustos 2010
    Slm arkadaşlar bende cbf 250 var fakat caracal almak istiorum motorun maksimum hızını bilen varsa çok yardımcı olmuş olucak bi zahmet söylerseniz

  18. #3278

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    intruder c800 2007
    motorda durmak için vites düşürme mantığı otomobilden farklı değil.ister debriyajı sık dur,ister vites düşürerek.ama birinci vitese geçmek için çok yavaşlamış olman gerekli.yoksa hırpalarsın debriyajı ve vites dişlilerini.
    ama motoru frenle kombine bir şekilde kompresöre sokup yavaşlamak (yani gazı bırakmak)sonrasında vitesi düşürerek yavaşlamak daha kontrollü olduğu için tercih edilmelidir.

  19. #3279
    bluesharki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    Bodrum / Gümüşlük
    Motosikleti
    Caracal 200
    Alıntı hlkbldl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorda durmak için vites düşürme mantığı otomobilden farklı değil.ister debriyajı sık dur,ister vites düşürerek.ama birinci vitese geçmek için çok yavaşlamış olman gerekli.yoksa hırpalarsın debriyajı ve vites dişlilerini.
    ama motoru frenle kombine bir şekilde kompresöre sokup yavaşlamak (yani gazı bırakmak)sonrasında vitesi düşürerek yavaşlamak daha kontrollü olduğu için tercih edilmelidir.
    Evet arkadaşımız güzel bir açıklamada bulunmuş. Bende benzer şeyleri söyleyecektim. Tabi bazen ani durumlar oluyor mecburen debriyaj fren yapıyorsunuz. Bu arada frenleme esnasında %70 ön fren %30 arka fren kullanılmalıymış...

    Devir saatinin sonunda ibresi düştü serviste yenisini talep ettik değiştirilecek.
    Ben bu aralar Bodrum'dan İzmir ve biraz daha yukarıya gidip yarım ege turu atmayı düşünüyorum Katılmak isteyen var ise rotayı uzatabilirim?

    Selamlar...

  20. #3280

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Alıntı fuckyl*-* adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Slm arkadaşlar bende cbf 250 var fakat caracal almak istiorum motorun maksimum hızını bilen varsa çok yardımcı olmuş olucak bi zahmet söylerseniz
    cbf 250 yi 6-7 ye okutup daha düzgün bir motor alabilirsin, bunun fabrika çıkış son hızı 95 dir, 120-130 yaptım diyen vardır ama düz yolda ederi benim dediğimdir. kityapçıkta da yazar.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 27 kullanıcı var. (0 üye ve 27 misafir)

Bu Konudaki Etiketler