Kanuni Caracal 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Ağustos 2010, 13:33
#3241
Yahu dün bir sıkıntı yaşadım sanırım bujiden kaynaklanıyor. Açtığım kontağı startera basıyorum hiç hareket yok. (Farları yaktım falan akü normal çalışıyor aküde de sorun yok) Tekrar kapattım kontağı bir daha açtım, tekrar startera bastım hareket yok. Sonra starterdan çıkan kabloyu takip ettim bujiye doğru gidiyor sanırım o bujiydi Girişini falan biraz yokladım şöyle sıktım ettim. Tekrar denedim çalışır gibi oldu ama olmadı yine. Sonra biraz daha kurcaladım hafif gevşettim halkasını sonra tekrar sıkıştırdım ve çalıştı jikle ile...
Yani tam olarak ne olduğunu anlamış değilim ama cruiserın güzelliği galiba hiç anlamasam da bir şekilde çalıştırabildim
Reklamlar
-
10 Ağustos 2010, 07:26
#3242
arkadaşlar birşey soracağım_?
bu dişli değiştirme işini kim nerede nasıl yaptırmış? ben soruyorum servise imkansız ön dişlinin girdiği yere buyuk dişli girmez diyorlar. söyle onu buyuten arkayı ufaltan ve bu motora 120-130 yaptırabilen biri var mı? varsa kim? nerde yaptırmış? bana bir yardımcı olsun. benim istanbul bahçelievlerde oturuyorum. istabulda her yere giderim bu iş için.
bir yardımcı olun bakalım gerçek mi bu olay değil mi anlayalım
-
10 Ağustos 2010, 14:23
#3243
Arkadaşım ...;
+10 km hız için bence uğraştığına kafa yorduğuna değmez...Zaten bu makine o hızlara geldiğinde tehlike sinyalleri vermeye başlıyor...Dün e-5de son gaz verdim...110 biraz geçti ve yaklaşık 8000 devir gördü.makine ruhunu teslim ediyordu...
Bu makinenin çapı belli ..gideri belli ...
-
10 Ağustos 2010, 22:45
#3244
omercimem adlı üyeden alıntı
arkadaşlar birşey soracağım_?
bu dişli değiştirme işini kim nerede nasıl yaptırmış? ben soruyorum servise imkansız ön dişlinin girdiği yere buyuk dişli girmez diyorlar. söyle onu buyuten arkayı ufaltan ve bu motora 120-130 yaptırabilen biri var mı? varsa kim? nerde yaptırmış? bana bir yardımcı olsun. benim istanbul bahçelievlerde oturuyorum. istabulda her yere giderim bu iş için.
bir yardımcı olun bakalım gerçek mi bu olay değil mi anlayalım
Geçmiş sayfalarda bir arkadaş 160 yaptırdığını söylüyordu dişlileri değiştirmiş ve yağına katkı koymuş sanırım motor deposuna da bir katkı koymuştu tam hatırlamıyorum. Geçmiş mesajları taratırsan forumda 160km dediğini iyi hatırlıyorum... Bana pek mantıklı gelmedi, sonuçta bu motorların kapasitesi belli ve bence 70-80 arası motorun ömrü ve senin güvenli sürüşün için çok uygun. Türkiye şartlarını da göze alırsak, uç hızların peşinde koşmamak gerek...
Geçmiş mesajları taramanı öneririm (Motor yağına katkı koyulmaması yönünde fikirler okudum).
Arkadaşlar,
Arka frenin sesi kesildi bende 1.300km'deyim. Yalnız şimdi ön diskten ses geliyor boşa atıp hafif rampa inerken cızırdıyor ve fren yaparken de ses oluşuyor :( Tam karizma yerinde giderken yavaşlamanın zorunluluğu ile bu ses mafediyor beni
Ayrıca plaka ve ruhsat işlemlerini kendim yaptım 175 TL (sigorta dahil)
tuttu.
Güncel bilgi olması açısından haber edeyim size dedim...
-
11 Ağustos 2010, 13:33
#3245
bu motorla 160km yapanın alnından öperim ...
sakat işler bunlar hocam ..160da o motor dağıtır kendinide senide..yapmayın böyle..
motor katkısı meselesini bende biliyorum ...katmayın diye ısrarcı yazımlar vardı..
ne kadar doğru emin değilim ...servise falan danışmalı...
3500 km'deyim...Arka firen sesi bende kesilmedi ...Ustacım sende de kesildiğini sanmıyorum...
dikkat et tutmuyor olabilir...çünkü bu sesden kurtulmanın yolu yok sanırım ...
3000 bakımında önce daha az duyuluyordu sesi...ama yavaşlamak için köklemem gerekiyrdu arkayı..o derece...dikkat edesin...
önceki cızırdama konusunda da diski çiziyor olabilirsin...bi baktır bence..
frenleme çok önemli...özellikle 2 teker üstündeyken..
-
12 Ağustos 2010, 20:53
#3246
Caracal 200e görsel değişiklikler...
Merhaba arkadaşlar benimde caracal alalım yaklaşık 3 ay oluyor ufak tefek değişiklikler yaptım kafama göre sizinde görmenizi istedim yorumlarınızı bekliyorum.
[COLOR="Black"][U][I][B]Ziya CANSEVER
Custom CARACAL ::xrock::[/B][/I][/U][/COLOR]
-
13 Ağustos 2010, 00:50
#3247
Caracal 200 sele nasıl sökülür?
Merhaba;
Yeni bir motor kullanıcısı olarak sizlere bir sorum var;
yeni yeni alışmaya çalıştığım motorumda selenin nasıl söküldüğünü bulamadım.
kullanma klavuzunda da göstermemişler.
Rüzgarınız bol olsun .
-
13 Ağustos 2010, 01:36
#3248
aptul: selenin arka çaprazlarında ıkı adet lokma anahtar var ordan sökeceksin, ayrıca en arkada bır de çamurluğun üstündeki vidayı gevşetceksin, hayırlı olsun
ziya: zevkler ve renkler tartısılmaz, zevk alarak bınıyorsan sorun yok ama bizim ön kısım çok kaslı, o tarz bır modıfıyeye yükske gıdon guzel gıder bence
-
13 Ağustos 2010, 17:59
#3249
Caracal Sele
Teşekkürler;
Gece görememişim; sabah dediğin yerlerdeki cıvataları gördüm;Motoru ilk sahibi çok yatırmış;aküyü bakıma ,destek şarjına alıcam bu akşam.Tahminimde yenisini alırım;şansa artık.
teşekkürler yardımın için.
-
13 Ağustos 2010, 22:44
#3250
FinalCUT adlı üyeden alıntı
3500 km'deyim...Arka firen sesi bende kesilmedi ...Ustacım sende de kesildiğini sanmıyorum...
dikkat et tutmuyor olabilir...çünkü bu sesden kurtulmanın yolu yok sanırım ...
3000 bakımında önce daha az duyuluyordu sesi...ama yavaşlamak için köklemem gerekiyrdu arkayı..o derece...dikkat edesin...
önceki cızırdama konusunda da diski çiziyor olabilirsin...bi baktır bence..
frenleme çok önemli...özellikle 2 teker üstündeyken..
Haklısın dostum arka fren pek yumuşamış Kendi başına yeterli olmuyor anca çok basınca ses yapıyor sona doğru onu fark ettim Sağol bir ayar yaptırmalı ya da şu kara balata diyordu bir arkadaş ondan takıp denemeli. Deneyen oldu mu hiç? Sesi de kesiyormuş....
ziya27, hoşgeldin... Fotoğrafları paylaştığın için teşekkür ederiz, güzel çalışma olmuş ama artçının rahatını bozacak gibi epey )))
Günün özetini geçeyim size...
Bugün Bodrum'dan Muğlaya gidip geldim toplamda 270 km yol yaptım. Motorum 1600km oldu Servise gittim yağı değiştirdiler (1000km), rolantiyi ayarladılar, zincir gevşemişti artçıyla birlikte vuruyordu onu sıktılar, fren ve debriyaj kollarına yağ sıktılar, ayrıca yeni birşey çıkmış(yeni olduğuna inanmadım da) lastiğin havasını indiriyorlar sonra o sıvıyı sıkıyorlar (tutkal kıvamında beyaz bir sıvı) tekrar lastiğe hava basıyorlar. Lastiğe birşey saplandığında hemen patlamaması içinmiş. Lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum ama hadi uygulayalım dedim çünkü en azından yaz sonuna kadar güvenli gideyim. Yüksek hızda seyrederken o lastik patlarsa (Allah Korusun Kimsenin Başına Gelmesin!) çok sıkıntı yaşarız gibi geliyor bana arkadaşlar...
Bunların dışında devir saatim bozuldu sanırım. 5. Vites 80km/s hızı normalde 6.000 devirde görüyordum. Şimdi 4.500 - 5.000 arası gösteriyor. Hatta bazen 4.000 devirde 90km/s çıkıyor gibi gözüküyor motor. Motorun sesi bana pek o devirde olduğunu hissetmiyor ama sizde durum nasıl? Ayrıca bence bu motorun azami keyif veren hızı 85km/s uzun yol için daha fazla yüklenmemek lazım. Bugün hava o kadar sıcaktı ki acıdım walla motora pek yüklenemedim. Birde yağ değişiminden sonra hafif seyrettim iyice yağlansın diye...
Ayrıca arkadaşlar benzini çok iyi seçmek gerekiyor bu caracal'da hep aynı yerlerden almak lazım. Benzin kalitesi biraz kötü olsun motor gideyim mi gitmeyim mi diyor gazı alırken :( Siz ne çözüm getirdiniz bu duruma?
Seyahate çıkacak olan varsa Muğla yolu berbat heryerde yol çalışması var, dikkat edin, gündüz geçmeye çalışın...
Sağlıcakla,dostlar...
-
14 Ağustos 2010, 10:14
#3251
Ben motorun ilk olarak lastiklerini değiştirdim çünkü çok kayıyorlardı orjinal lastikleri berbat resmen daha sonra 15 olan ön dişliyi 17 ile değiştirdim hava filitresini söktüm yağını castrol activa kullanıyorum benzinide daima shell den alıyorum motorumun göstergesi suan 14500 de ama gidişi çok güzel artçım ile düzde 135km hızı görebiliyorum azcık eğimli yolda 140ı geçiyor en son yaptıgım hız ise 2 kişi ile tünelde 155 km oldu 6000 devirde 110 km ile çok rahat uzun mesafelere gidebiliyorum.
[COLOR="Black"][U][I][B]Ziya CANSEVER
Custom CARACAL ::xrock::[/B][/I][/U][/COLOR]
-
14 Ağustos 2010, 12:02
#3252
Titreşim yormuyor mu seni? Ayrıca birşey soracağım. Dişlileri değiştirmeden önce 5. vites 6.000 devirde hızın kaçtı? Benim devir göstergesi arızalı mı yoksa motor kendine mi gelmeye başladı anlayamadım onu da...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 07:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:08 ----------
Burak_34 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bir kaç kanuni bayiisi ve son olarak fabrikası ile de görüştüm, caracal 200 modeli artık üretilmiyormuş ve tüm türkiyede ki bayiilerde bulunan sıfır caracallarda toplanmış fabrikası tarafından
anlayacağınız ben de dahil, sıfır caracal 200 almayı düşünen arkadaşlar başka bir motor bakmaya başlasa iyi olur
Caracallar toplatılmadı ki... Yanlış bilgi vermişler size...
Halen biryerlerde caracal bulabilme şansı var... Bakınız ben bir ay önce buldum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:57 ----------
mterayes26 adlı üyeden alıntı
ne rodajı yaa rodaj dıye bır sey yok bas gel . . . bundan sonra sıgır motor alırsam direk basıp gelecegım . ilk yağı 500 km de degıstır o onemlı . 8 saatte alırsın hem motora alısırsın ama dersın kı motor tecrubem yok kargo ıle getır eger vıteslı motora daha once bınmsısen bas gel
Eray öyle deme Rodaja dikkat edeceğim diye Antalya'dan Bodruma gelirken telef oldum yollarda birde yola çıkmadan önce bir gün falan kullandım vitesli motosikleti Cahil cesareti mi dersiniz yoksa heyecan mı bilmem
-
14 Ağustos 2010, 14:35
#3253
Nexagon adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bugün şu bizim motorlar için özel üretim çantalardan aldım ve monte ettim daha doğrusu babamdan destek aldım zira çamurluğun iç tarafından vidanın ucunu tutmak dış taraftan da lokma anahtarla çevirmek gerekiyor. pense, anahtar ingiliz anahtarı denemelerinden sonra hepsi diş kaydırınca yaklaşık 20 yıllık su anahtarı ile babam çamurluğun içinden vidayı sabitledi ben de dışardan çevirdim. bir iki lira için uyduruk vida kullanmışlar. halbuki fazla fark olmayan malzemelerde kaliteli mamül kullansalar motorun fiyatı taş çatlasa 100-150 lira artar ona da değer.
Tümoporsanın çantalardan bende aldım yanında yolladıkları civatalar çok sakat. Monte ettim acaba değer mi falan düşündüm biraz saldım motoru arka lastiği parçalayacak nasıl sürtüyor. Söktüm şimdi civataların ucunu kestireceğim. Dikkat edin bu aralar Caracal 200 çantası alan olursa yanında gelen civataları biraz kestirsin....
-
14 Ağustos 2010, 16:15
#3254
110 ile giderken titreşim çok fazla olmuyor ama 120-130 diyince ozaman o dediğimiz meret devreye giriyor. dişlileri değiştirmeden önce 6000 devirde 90 demiyordu belkide motor titremekten devir yapmaktan parçalanacaktı sanki ama dişli motoru çok rahatlatıyor denemenizi tavsiye ederim.
[COLOR="Black"][U][I][B]Ziya CANSEVER
Custom CARACAL ::xrock::[/B][/I][/U][/COLOR]
-
14 Ağustos 2010, 21:58
#3255
arkadaşlar arka frene basınca ınanılmaz bır gürültü gelıyor ve pedal tıtreyerek geri tepiyor, birdaha basınca da sıkıyor, ancak uzun süre kullanmayınca yine aynı şey tekrarlıyor.
sizde de var mı?
-
14 Ağustos 2010, 23:17
#3256
Nexagon adlı üyeden alıntı
arkadaşlar arka frene basınca ınanılmaz bır gürültü gelıyor ve pedal tıtreyerek geri tepiyor, birdaha basınca da sıkıyor, ancak uzun süre kullanmayınca yine aynı şey tekrarlıyor.
sizde de var mı?
O dediğin olay arka fren balatası kırılınca oluyor eğer anlattığın gibiyse balatanı değiştirmeni tavsiye ederim hafife alma arka tekerin kilitlenip kalabilir.
[COLOR="Black"][U][I][B]Ziya CANSEVER
Custom CARACAL ::xrock::[/B][/I][/U][/COLOR]
-
16 Ağustos 2010, 00:41
#3257
Ziya ;
Motorun çok hoş..:Allah kaza bela vermesin ...
Ama arka çamurluğu kestirince pek hoş olmamış bence...genede senin zevkin tabii..
Nexagon 'un dediğin gibi gidonu benecede biraz kaldırmalısın ...Daha heybetli bir hal alacaktır ...
Ben nisan ayının başında aldım makineyi ...Ve nisan bitmeden aynalarını değiştirdim ...Daha büyük ve diktörtgen olanlardan aldım ...Orjinalllerin görüş mesafesi çok dar idi...
Ama görüyorum ki senin için pek sıkıntı yok..Birini çıkarmışsın bile..
Depodaki Kanuni yazısını nasıl değiştirdin ..?
Tekerin düz bassın ...
-
16 Ağustos 2010, 04:16
#3258
-
16 Ağustos 2010, 17:13
#3259
FinalCUT adlı üyeden alıntı
Ziya ;
Motorun çok hoş..:Allah kaza bela vermesin ...
Ama arka çamurluğu kestirince pek hoş olmamış bence...genede senin zevkin tabii..
Nexagon 'un dediğin gibi gidonu benecede biraz kaldırmalısın ...Daha heybetli bir hal alacaktır ...
Ben nisan ayının başında aldım makineyi ...Ve nisan bitmeden aynalarını değiştirdim ...Daha büyük ve diktörtgen olanlardan aldım ...Orjinalllerin görüş mesafesi çok dar idi...
Ama görüyorum ki senin için pek sıkıntı yok..Birini çıkarmışsın bile..
Depodaki Kanuni yazısını nasıl değiştirdin ..
?
Tekerin düz bassın ...
Merhaba arka çamurluğum motoru aldığımda kırıktı bende plakada sisybarın üzerine takılıydı görüntü çok çirkindi ben sisy barı söküp yerine kendi yaptığım el tutma yerini taktım çünki artçım olmuyo fazla çamurluğunda kırık olan yerlerini kestik sonra plakayı üzerine vidaladık ön tarafa gelince ben naked bir motordan bu motora geçtiğim için direksiyon ve oturma pozisyonu bana hiç rahat gelmiyordu ön düzeni biraz aşağıya indirip direksiyonu 6 denemeden sonra değiştirdikten sonra rahat etmeye başladım uzun yolda en çok rahat ettiğim pozisyonda direksiyonum
Kanuni yazısını sildirmedim reklamcıya gidip üzerini deponun siyahı renginde kaplattırdım daha sonra netten bir honda amblemi bulup istediğimiz boyutlara getirip renginide kırmızı olarak seçip reklamcıda bastırdım.Sonuç ortada güzel oldu.
Dikkat ettiyseniz alttaki yani karteldeki kanuni yazılarıda yok onlarıda kapakları söküp boyacıya verdim adamlar kapakları zımparalayıp yazıyı macunla doldurdular daha sonra yarı mat siyaha boyadılar 10 tl verdim hiç bişey değil ama motorun görünüşü 180 derece değişti.
Saygılar
[COLOR="Black"][U][I][B]Ziya CANSEVER
Custom CARACAL ::xrock::[/B][/I][/U][/COLOR]
-
17 Ağustos 2010, 18:15
#3260
bende yeni bir caracalcıgım ,Forumdan bir ustad'ın motorunu aldım 11000 de yeni başlayan birisi olarak bana genel olarak neler önerirsiniz arkadaşlar ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler