Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kanuni Caracal 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3161

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Askerlik işte herşeyden uzak kaldım türkiyenin ilk 10 caracalcısından biri olarak motora iyi bakın o da size iyi bakar . ben 19 000 km de kaldım . Artık bakım ıstıyor tezkerede yaptıracağım
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3162

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    Alıntı tozlukcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön fren sesini hiç duymadım ancak zincir sesi kaçınılmaz.. Bu konuyu servisle de konuştum.
    Şase üzerine ağırlık binince gevşeme yapar dedi, gerçekten de öyle oluyor. 2 kişi binince hele, koyun çanı gibi =)
    Sadece Caracal'a has bir durum değil tabi bu, arkadaşlarımın çançinçonları da aynı. (İdare edicez)
    Zinciri belli aralıklar ile (örn. haftada 1) gerebilirsin, kompressör yaptıkça da zincir gevşer.
    Tek kişi gezerken de çok zincir sesi geliyorsa baya gevşemiştir zincirin, germen lazım.
    germe derken nasıl yapıcaz bunu usta..??

  3. #3163
    tozlukcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2010
    Şehir
    Brs / İst
    Motosikleti
    VT750C Shadow YBR 125
    Kırmızı ile çizdiğim çizginin altında bir adet somun var. Onu sıkarak tekerleği biraz geri almış oluyorsun ve zincir sıkılaşıyor.
    Yakın bir motorcu filan varsa biraz zinciri gerer misin usta filan diyebilirsin, para alanı görmedim şu ana kadar =)

  4. #3164

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    eyvallah ...sağolasın ...

  5. #3165

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    arkadaşlar plakam düşmüştü bugün tekrar üstten vidalattım bir de alt taraftan çamurluğun ordaki dleiklere denk gelcek biçimde metal bir parçadan dirsek yaptırdım.

    oto tamircisine gitmiştim usta 5 dakikada hallediverdi, para da istemedi. size tavsiyem böyle ufak şeylere oto tamircilerine gitmeniz yönündedir motorcular kerpiyor adamı.


    bu arada km telim ikinci kez koptu bu kez ise kabloda kesik gibi birşey var, kablo uzun geliyor o da büküldüğü için zamanla aşınıyor. aynı sorunu yaşayan var mı?

  6. #3166
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    benim de gaz telim 3 defa koptu. ama uzun falan gelmiyor. tam oturuyor. gergin oluyor hatta.
    benim gaz teli hep elcikteki en uç kısımda kurşunun dibindne kopuyor
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  7. #3167

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    hmm oraya bir baktırsana belki çapak falan vardır zamanla aşınıyordur ve kopuyordur, eğe ile tesviye falan ettirebilirsin.

  8. #3168
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    baktım. bişey yok. hatta elciği değiştirdim. ama yine koptu
    sonra yine orjinal elciği taktım.
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  9. #3169

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750


    bu tekerlerdeki yanaklar orjinal mi ..??
    sonradan yapılabiliyormu ?

    yapılabiliyorsa nasıl yaparız..??
    bir bilen var mı arkadaşlar ??

  10. #3170
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    dostum bildiğim kadar sonradan taktırılıyo. orjinalden var mı hiç böyle bilmiyorum. ama olabilir.

    http://www.demirciogluoto.com/default.asp?x=9&urun=2832
    burda satıyorlar 38 tl yan yanak. alıp takabilirsin caracala

    bu arada sana bir tavsiye eğer takacaksan, arka tekeri çıkara bilmen için egzozlardan birisini sökmen gerek. yoksa arka teker milini egzozdan dolayı çıkartamazsın.
    egzozu sökersen sonra takması dert. sonra aradan hava kaçırıyo egzos ve sesi acayıp bozuluyor.
    egzozu sökmeden orta sehpaya motoru al arka amartisörleri sökersen arka teker aşağıya iner o zaman da arka tekerin milini çıkartabilirsin.
    ben tek başıma geçende iç lasliği değiştirdim. o kadar sorun bişey değil. boşuna gidip ustayua bi ton para bayılmaya gerek yok.
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  11. #3171

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    Arkadaşım öncelikle alakana teşekkürler..

    Yalnız verdiğin linkte sadece 15 jant var..Ve 4 tane..
    Ama bildiğim kadarıyla bizim arka jantlar 16...

    Birde gözüm korktu cidden ..:D
    Arkada tekeri sök-tak meselesinde..Ben bunu yapamam sanırım ...Bir tamirciye yaptırıcaz artık...Tabii uygun olanını bulabilirsek...

  12. #3172

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    arkadaşlar motorum 1800'de, daha 600'de iken bir tamirci buna sübap ayarı gerekiyor dedi, geçenlerde de bir depo benzinle gitmesi gerekenden az gitti, km telim de kopuk olduğu için tam ölçemedim, acaba diyorum sübap ayarı gerçekten bozuldu mu ancak yetkili servisim de 5.000'e gelemden hiçbir motora sübay ayarı yapılmaz demişti.

    sizin tecrübeniz var mı bu konuda? bir de bu sübay ayarı eğer gerekiyorsa kaça malolur, ne kadar sürer, motorun inmesi gerekir mi?

  13. #3173

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    benim sübap ayarlarımı 400-800 bakımında yapmışlardı ...
    dahada ihtiyaç varmı bilmiyorum ...

    ama o kadar sık yapılması gereken bişi olduğunu sanmıyorum ...

  14. #3174
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı FinalCUT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım öncelikle alakana teşekkürler..

    Yalnız verdiğin linkte sadece 15 jant var..Ve 4 tane..
    Ama bildiğim kadarıyla bizim arka jantlar 16...

    Birde gözüm korktu cidden ..:D
    Arkada tekeri sök-tak meselesinde..Ben bunu yapamam sanırım ...Bir tamirciye yaptırıcaz artık...Tabii uygun olanını bulabilirsek...
    16 değil. yanlışın var. 15 jant.
    www.kuralkan.net sitesi,nde bakarsan. ''DIS LASTIK ARKA CARACAL( 130/90-15)''
    yazıyor.

    ön jant 16. kuralkan da '2DIS LASTIK ÖN CARACAL (110/90-16)'' yazıyor.

    http://www.demirciogluoto.com/default.asp?x=9&urun=2833
    ayrıca burda 16 jant için olan da var.

    evet 4 adet olması hoş değil. ama ben o siteyi ösyesine yolladım. sadece fikir sahibi olaysın diye. yani sonradan takıldığını ve fiyatını belirtmek için.
    ayrıca başka sitelerde de satıyorlar
    http://www.netstore.com.tr/KMDefault.aspx?ctrid=11270
    http://urun.gittigidiyor.com/15-Jant...QQidZZ23231648
    http://www.enkolay.com.tr/index.php?...si-aksesuarlar

    bu da araba için
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...16-lira/detay?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...na%C4%9F%C4%B1

    çevrendeki motosiklet aksesuarı satan yerlere bakabilrisin. ayrı ayrı jant boyutlarına göre satan olabilir. yada verdiğim siteyle irtibata geçip de bişeyler ayarlabilirsin.

    korkmana gerek yok. ben motosikletten anlamayan biri olarak bile kendim çok rahat arka lastiği değiştirdimse sizde yapabilirsiniz. boşuna ustalara bi ton para vermeyin.
    yinede siz bilirsiniz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:25 ----------

    Alıntı Nexagon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar motorum 1800'de, daha 600'de iken bir tamirci buna sübap ayarı gerekiyor dedi, geçenlerde de bir depo benzinle gitmesi gerekenden az gitti, km telim de kopuk olduğu için tam ölçemedim, acaba diyorum sübap ayarı gerçekten bozuldu mu ancak yetkili servisim de 5.000'e gelemden hiçbir motora sübay ayarı yapılmaz demişti.

    sizin tecrübeniz var mı bu konuda? bir de bu sübay ayarı eğer gerekiyorsa kaça malolur, ne kadar sürer, motorun inmesi gerekir mi?
    bazı kaliteli motorlar japon malları gibi sübap ayarını kendisi yapar. ama bizimkilerde sübap ayarı ister. ben ikinci el aldım. 2700 km deken aldım. 7000 km lerde bi ayar yaptırdım. bir de 10000 de yaptırdım. motosiklet bayii olan arkadaşım daha erkendi ya yaptırmasan da olurdu ama yinede hiç yoktan faydası olur dedi.
    ben şahsen sübap ve karbiratör ayarı için 20 tl vermiştim.
    motoru ustaya götürdüğün zaman motorun soğması bekliyor o yüzden 2-3 saatı buluyor. zatan o sırada da başka motorla uğraşıyor seninkine sıra gelene kadar. en fazla 20-30 dakikada ayarı yapar.
    motorun felan inmesine gerek yok. o kadar zor bişey değil subap ayarı.
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  15. #3175

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    arkayla önü karıştırmışım sanırım ..:D

  16. #3176

    Üyelik
    13 Haziran 2010
    Şehir
    istanbul
    merhabalar arkadaşlar..motorsiklet kullanmaya ve aranıza katılmaya daha yeni başlıyacam kısmet olursa..daha önce hiç motorsiklet kullanmadım.ilk defa kullanıcam ve caracal almayı düşünüyorum..tavsiye edermisiniz? birde regal raptor 250e 10 var fakat fiyat olarak caracal a göre biraz tuzlu açıkcası..istanbulda öğrenciyim =) fazla fiyatlı olmamasına özen gösteriyorum.tabi bu iki motor arasında özellik bakımındanda büyük farklılıklar vardır..benim istediğim bir depoyla kaç km yol gider? bi kerede kaç km yol gider? yani motorda çok ısınma olur mu? mesela istanbuldan eskişehire (yaklaşık350km) gidebilirmiyim? yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

  17. #3177

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    Alıntı ofd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar arkadaşlar..motorsiklet kullanmaya ve aranıza katılmaya daha yeni başlıyacam kısmet olursa..daha önce hiç motorsiklet kullanmadım.ilk defa kullanıcam ve caracal almayı düşünüyorum..tavsiye edermisiniz? birde regal raptor 250e 10 var fakat fiyat olarak caracal a göre biraz tuzlu açıkcası..istanbulda öğrenciyim =) fazla fiyatlı olmamasına özen gösteriyorum.tabi bu iki motor arasında özellik bakımındanda büyük farklılıklar vardır..benim istediğim bir depoyla kaç km yol gider? bi kerede kaç km yol gider? yani motorda çok ısınma olur mu? mesela istanbuldan eskişehire (yaklaşık350km) gidebilirmiyim? yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
    bir caracal kullanıcısı olarak naçizane fikrim ..;
    caracal bence regalden kat be kat daha güzel bir motor..ama sadece gösteriş olarak ..
    diğer bütün yönleriyle regal caracal'dan üstün bir makine...
    hangisi senin için daha önemliyse onu tercih etmeni öneririm..

  18. #3178

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Ama lacivert harika olmuş motora , ben 300 tl bütçe ayırıyorum motora cillop gibi yapıp bineceğim :D

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:53 ----------

    Arka jantım artık açık ve disk fren , hani su araba aynalarına nikelaj yapıyorlar ya . Jantlara yaptırsam ondan saglıklı olurmu ki oto aksesuarcılara danısırmısınız bnm için
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  19. #3179

    Üyelik
    22 Haziran 2010

    caracal tecrübe ile sabittir :)


    merhaba arkadaşlar

    1 yıldır Kanuni Caracal kulanıyorum ver tecrübelerimi sizlerle paylaşmayı borç biliyorum.

    şimdi pek çok arkadaşın dediği gibi keşke motor 200 değil 250 cc olsaydı. bu ağırlık için 200 yetiyor ama tatmin etmiyor. 2 kişi 45 derece yokuş cıkarsınız ama bağırıyor.

    bu fiyata alacağınız motorlar arasında en az sorun çıkaranardan biri diyebilirim. balata- yağ bakım gibi düzenli şeyler haricinde kolay kolay servise uğramazsınız eğer kaza yapmadıysanız. ikinci el fiyatları 1600-1750 den başlıyor sıfırı sanırım en son 3.800 idi.

    gidonu yükseltebiliyorsunuz ve kullanımı daha keyifli ve rahat oluyor. motor 5 vites ve siz artık 70 km/s hızı bulunca devir 5. viteste 5000-6000 devire geliyor ve vibrasyon başlıyor ondan sonra yapacağınız her hız için artarak devam ediyor. 100e yaklaştığınızda artık dayanılmaz hal alıyor. en fazla 100-110 yapıyor motor ama siz yapamıyorsunuz vşbrasyon nedenıyle. bu arada surucu için vibrasyon bir şekilde tolere edilebiliyor ama ardçı için vibrasyon gerçekten çok rahatsız edici. sadece kullanıcı olarak 1-2 saat yorulmadan seyahat eebilirsiniz. ben daha uzun yol yapmadım. tabı devırli kullanmadan 70-80 le giderek.

    koruma demiri sağlam, kaza anında sizi ve özellikle motoru koruyor. bu arada gidon yukseltildiğinde arabaların arasında aynayı onemsemeden gecebılırsınız cunku ortalama (bınek)arabaların tamamına yakınının aynaları gıdonla koruma demırı arasında kalıyor ve sız gecıp gidiyorsunuz. manevra kabılıyetı cok iyi değil. hantal bir motor. özellikle yokuşta ağırlık nedenıyle zor anlar yaşatabilir. ama kendı sınıfında hızlanması ve manevrası gayet iyi.

    ön fren disk arka fren tambur. sadece ön frene basarsanız direk düşersiniz. (basit fizik) sadece arka frene basarsanız direk kayar sonra dengenızı bozasanız düşersiniz. ıkız frene oranlı basmak gerekıyor. once arka frene sonra on frene fren yukunu arkaya verecek şekilde basmak gerek sağlıklı yavaşlama ve durma için. motorun orjınal arka lastiğini değiştirmek için kaıp düşmeyi beklemeyin. ben bişey olmaz dedim. kaza yaptım 400 lira masraf çıktı. lastik 100 lira. ki şükrediyorum bana bişey olmadı. olmaz demeyin oluyor. özellikle ıslak yolda sabun gibi kayıyor orjinal lastikleri.

    motor öyle çok bakım istemiyor yani benim gibi sadece binip sürüyorsanız ideal bir motor. arada zinciri yağlarsanız sizin güzelliğiniz olur. ben hiç civata falan sıkmadım mesela. sadece serviste benım yaşadığım ve duyduğum şey caracalların akü ile bir derdi olduğu. ben 3 tane akü yedim 1 yılda. aküyü şarz ediyor ama bazen de etmiyor. bir bakıyorsunuz aaa akü yok şarz ettiriyorsunuz sonra yine aynı. aküyü yıyor değiştiriyorsunuz sonra bidaha. akü konusunda ben biraz fazla sorun yaşamış olabilirim ama genellemeyeyim.

    yakıt: şehirler arası hiç gitmedim ama şehir içi benzin 3.600 3.750 arası seyrederken bu motor 150-175 krş arası yakıyor. sizin devirli kullananıza bağlı olarak. ben devirli kullanıyorum vitesleri 6000 de geçiyorum. vites geçişleri ara gazı verince rahat oluyor. direk geçerseniz sert. ayrıca vites göstergesi olmayınca bazen karıştırabiliyorsunuz hangi viteste olduğunuzu. 3 le kalkmaya çalışırken stop ettiğini bile hatırlıyorum. göstergeler iyi rahat kullanılıyor.

    yağını değiştirmede kaç km bilmiiyorum ara ara değiştimekte fazya var. motorun çalışmasını olumlu etkiliyor. ben 5000 km kullandım 3-4 kere yağ değiştirdim. yağ değişimi 15-20 lira.

    ben servise sanayı mahallesi kayalara gidiyorum ve memnunum. en azından lıste fiyatı + işçilik sabit oluyor ve kazıklanmadığınız hissediyorsunuz. yaptırdığım bişeyde tekrar arıza çıkmadı hiç aki hariç. ustalar samimi ve iyi iş çıkarıyorlar. işi de hızlı bitiriyorlar. genelde ellerinde malzeme oluyor parça beklemiyorsunuz. sikulasyonları var çünkü.

    şimdilik aklıma gelenler bunlar. soru olursa bilyorsam yanıtlanım.

  20. #3180

    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    sakarya, istanbul
    Motosikleti
    gt250comet
    selam olsun herkese =) aküyü şarj etmem lazım lakin kullanım kulavuzunda akünün değerleri yazmıyor.. mesela gt250 ninki 12 V 12 Ah, Ataba şarj adaptörü almayı düşünüyorum hangisi olur benim aküye http://tinyurl.com/35ngw9s bilen arkadaşlar yardım ederse sevinirim
    mesela ATABA AT-660 veya ATABA AT-618 gibi çeşitleri var hagisi olur =)


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler