bu yazının neresı sert elestri . ben sana rakamı küçümsedin demedım . ve motordan azıcık anlayan bırı de kanuni nin . taş gibi olmasa bu paraya alınıcak en ıyı motor . eger ben subatta askere gıdecek olmasan bu motor varya sezona en az 20.000 km ıle gıdecektı neyse arkadasım
artık senı hangısı tatmın ederse . her türlü özelliğini araştır ona göre birini al derim sakın araştırmadan bir şey alma ki ben en az 6 ay araştırdım . eğer lap diye bir motor alırsan pişman olursun . eğer sakin bineceğim dersen . arkadasım 24500 de bu paraya bu rakam cok harika
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
arkadaşlar caracal'ın sıfırı ne'kadar şu an yanılmıyorsam 4000'ytl oldu .. dragstar'ın sıfır nekadar en az 15000'ytl zira shadow,intruder,vn serisi aşağı yokarı bu fiyatlar...daha neyi araştırdığınızı ben anlayamadım 4000'ytl'lik bir motordan bir dragstar kalitesi almanız münkün değil doğrumu doğru ..bende diyorumki bu fiyata güzel motosiklet daha ne olsun işte tam bir cruiser görünümlü..ha!! sorun çıkmıyormu çıkıyor elbette onuda görmeyeceksiniz artık zaten çıkardığı sorunlar belli.akü,geç çalışma gibi benzeri bunlarıda zaten defalarca aramızda tartıştık,bilgi alışverişinde bulunduk birbirimzle..ufak bir bakımdan geçirdiğimiz zaman caracal'ı inanın bir daha sorun yaratmıyor..birazda iş biz kullanıcılara düşüyor burada fazla zorlamadan,bir race'gibi değilde bir cruiser gibi kullanırsak! bu motor sorun yaşatmaz..ben caracal'ın düzgün kullanımla rektefiye istemeden 70.000 km yol yapabileceğini düşünüyorum 80.000'km'de motoruna anahtar değmemiş seyhan 150'görmüştüm...
Nova igneyi kendine, cuvaldizi baskasina batir. Kendi agzin ile soyluyorsun 43.000'de hala problemsiz giden Zealsun var diye. Niye o markayi almiyorsun o zaman?
Benim gerildigim nokta Caracal 200 degil. Niyetim Caracal 200 milliyetciligi yapmak hic degil. Senin amacin verecegin para karsiliginda opsiyonlarini analiz etmekse, ben bunu hicbir yazinda goremiyorum. Daha ziyade alayci tarzin ile ("komple elektrik tesisatini degistiririz" gibi) buradaki insanlara sanki bu motoru almakla hata etmisler mesaji vermeye calistigini algiliyorum. Burada herkes birbirine iyi niyetle yardim etmek istiyor, sorulara bilgi ve tecrubeler dogrultusunda cevap vermeye calisiyor. Kimse burada Caracal 200'u tek gecmiyor, kendi klasmaninda "en iyi" demiyor. Herkes parasi olsa Intruder alir, Dragstar alir, TT Custom alir, Harley alir.
6 ay analiz yapacak kadar onemsiyorsan (ki sonunda yine bir Çin motoru alacagini hatirlatirim), o zaman parca analizine kadar in bakalim. Bujilerinden fren pedalina, akusunden pistonuna kadar. Biz de sonunda niye hangi motoru sectigini bilelim, analizinden dolayi tesekkur edelim.
Ha bu arada isterigin kadar rasyonel veya irrasyonel ol, "bilincli tuketici" bir noktada subjektivitenin ve sartlarin kurbani olur serbest piyasada, kacinilmaz. Cin motorlarinin asagi yukari omrunu (+1, -1 yil) ve performans skalasini biliyor olduktan sonra iki universite okumus simdi master yapan biri olarak gidip sadece tipini begendigim icin Caracal 200 aldim. Cunku bu klasmanda diger menseili urunleri eledigimde, bu aletlerin digerler ozellikleri tek tabana indirilebilecek kadar onemsizdi benim icin (bu da benim ceteris paribus anlayisim mesela). Umarim izah edebilmisimdir.
Selamlar.
Ek: Zealsun ile ilgili son yazini simdi gordum. Sifir yok mu artik Zealsun? Eger uretilmiyorsa yedek parca ve servis konusu sakattir. Benim kararsiz kaldigim motor ise Truva idi. Lifan diye de geciyor. Hyosung'un fason uretimi ve Cin mali. Ama sesinin ve performansinin iyi oldugunu duydum hep. Cift silindir ve balansorlu olmasi bir avantajdi. Ne var ki yukarda yukarida yazdigim gibi ben diger ozellikleri kafamda tek paydaya indirdim, gorunus ve servis agi nedeniyle Caracal'i tercih ettim.
hyo da alacağım bir tane kesinlikle . 250 lik çok güçlü
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
Bakış açısı farkı. Linda problemi ve insanların asla rasyonel olamayacağı gerçeği..
Herneyse, konumuz basit iktisat değil. Orada şu değişken, bu değişken almak size göre sıkıcıymış yada boş işmişki tek tabana indirgedim, gerisini sabit kabul ettim diyebilmişsiniz.. Benim bakış açım farklı..
Ayrıca "komple elektrik tesisatını değiştiririz" gibi söylevlerimde dalga geçmek yada makineleri küçümsemek değildi amacım. SON ÇARE olarak bu yapılabilir ciddiyetindeydi söylediklerim. Evet, fazlasıyla ciddiydim. Ve bu ciddiyetimi parça analizlerindede sürdürüyorum. İstediğiniz şekildede paylaşırım..
Çin makinelerini tek bir şemsiye altında toplamak büyük hata. Regal de çin makinesi, Skygo da çin makinesi, SkyTeam de çin makinesi.. Geçen sene Türkiye Motocross şampiyonu SkyTeam'di..
Olaya pekçok açıdan bakmak niyetindeyim.. Belirttiğin gibi servis ağının genişliği ve görünüş Caracal'ın en büyük avantajı. Bunu asla tartışmıyoruz. Ancak öte yandan alternatif olarak düşündüğüm 1-2 makineninde kendine göre ciddi avantajları var. Dolayısıyla benim için X ay motorsuz kalmak ama sonunda içime en fazla yatanda karar kılmak önemli..
Selamlar..
EK: Zealsun'ın sıfırı Türkiyeye gelmiyor. 250cc'liği gelecek, aynı kasada. Ama yedek parça problemi yok çünkü hemen hemen tüm parçalar piyasadaki fason üretim parçalarla değiştirilebiliyor.
Truva'a bende baktım. Hyosung'ı getiren Global motorun distribütörlüğünde. Hyo ile tek alakaları bu anladığım kadarıyla. Onun avantajıda bu motor bloğu ve şasiyi kullanan birsürü marka olması. Kanuni Seyhan, Masai Grand Eagle (suzuki garantisinde), Truva vb..
Fakat Caracal birçok açıdan bu makinelerden üstün. Motorun tek silindir olması düşük cc'de bir avantaj. Bakımı ve ihtiyaç duyulduğunda rektifiyesi daha kolay.
Bakalım, hayırlısı neyse o olsun..
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
"Herneyse, konumuz basit iktisat değil. Orada şu değişken, bu değişken almak size göre sıkıcıymış yada boş işmişki tek tabana indirgedim, gerisini sabit kabul ettim diyebilmişsiniz.. Benim bakış açım farklı.."
Tek tabana indirgemisim ama firlatip bir kenara atmamisim ki sonunda Caracal almisim. Niye Mondial almamisim, niye Jinlun almamisim acaba? 3 milyara sifir Truva buldum. Cift silindir, guzel motor. Niye almadim acaba?
Sifir bulabilseydim ve 4,5 - 5 milyar verebilseydim Regal alirdim. Cin motorundan Cin motoruna fark var mi? Cok az var, bu farki da en cok Regal'de hissedebilirsin.
Neyi degisken neyi sabit alirsan al, gelecegin nokta motorun ömrü olacak. 12 yasinda bir BMW satilik ilani gorebilirsin, ve hatta alabilirsin de. Kimse "yuh 12 yasinda BMW mi alinir" demez. Ama 12 yasinda Kanuni motor alir misin? Veya kim alir? Motorun ömrü derken ne kadar senede hurdaya cikacagindan bahsetmiyorum. Sen kac sene bindikten sonra bu motoru hala satabilirsin? Bunu kastediyorum. Buna verecegin cevap ile seceneklerin arasina aldigin Cin uretimi marakalara yapacagin standartlar ustunlugu analizi kendi icinde bir mantik teskil edecek mi? Motoru satarken "ben 6 ay arastirdim cok iyi bir Cin'li motor" mu diyeceksin? Kac km'de problemsiz elden cikarabileceksin? Kac paraya?
Amacim seni caydirmak degil. Sen tabii ki arastir. Begendiysen al Caracal. Derdim su, neticede bu isin bir pazari var, alicisi var. Ama attigin tas urkuttugun kusa degmeyecek. Sahibinden.com'a girip ilanlara bir bak bence. Kaca gidiyor bu aletler vs.. Ve kaliteye bu kadar onem veriyorsan son tavsiyem az kullanilmis bir Regal al. Benim nakit imkanim yoktu. Yoksa Regal alirdim.
o zaman HAYIRLI OLSUN yeni caracalın aramızda kalsın ben caracalı 3000 ytl ye 0 aldım am denk geldi satıcı sıkışıktı nakit açısından ..tavsiyem 3000 filan koy cebine dolaş satıcıların hepsini not:satıcı şööle dedi 'yarın gelirsen bu fiyata vermem' ...sende bir şansını dene temiz bir caracal bulsan 2000 e noter filan 2300 e gelecek ...2000 e temiz bir caracal da bulabilir misin o da şans ... ve aldığım günün ertesi alet 4000 ytl oldu ... HADİ BAKİİİM...
Ama 1 Saatten Fazla Pazarlık Yaptım Adam Illahlah Etti
HYO GT250R isteyen veya arkadasında olan war mı ?
Caracal ım artık yollarda ....kavuştum sonunda
Sonuç olarak ölü sezondayız, zaten bugun kim alırsa alsın sezona kadar binemeyecek, bu demektirki düşünecek-kıyaslayacak vakit çok.
Ayrıca bende yıllarca motor hayali kurdum, geçen sezon başı alacaktım olmad-olmadı, keway baktım orası kotu, bilmemne baktım rengi kotu, ilk motorum olsada içime sinen almak istedim, çünkü severek kullanmadıktan sonra motor almamın amacı ne? Eninde sonunda motor üzerinden para kazanmayacağımki.
Sezon sonunda bende çok uygun fiyata caracal bulunca hemen atladım üzerine....
Ne olursa olsun kimse bedavadan para kazanmıyo bu sebepten NOVA'yada hak vermek lazım, en ufak ürünü alırken 50kere sarmuyomuyuz?
Tabiki bir çinliden Japon performansı beklemiyoruz, ama almışken neden en yakınını almıyoruz. Ben seçimimden memnunum açıkcası, beni hiç üzmedi.
Tabiki param olduğunda bende Japon almak isterim ama Japon alırken bile aylarca araştıracağım, soracağım, bana en uygununu bulmaya çalışacağım.
Bu sebepten konuyu uzatmayada gerek olduğunu düşünmüyorum.
İyi akşamlar herkese.
ben kullandıö yakın arkadaşım da var . ama ani gaz verince , gaz kesiyor jiklede gidiyormus gibi ... bakıma ihtiyaçı var
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
Yol tecrübem olan bir makine 250GT ve GTR..
Eğer araştırdıysanız kronik sorunlarının Krank kırmak olduğunu ancak bununda tamamen kendini R1'da sanan Rossi görünümlü arkadaşlarımızın makineyi uzun süre redline'da kullanmalarından kaynaklandığını biliyorsundur.. Yani adam gibi, sınırlarını bilerek kullanıldığında Suzuki temelli bu motorun oldukça dayanıklı olduğunu söyleyebilirim.
GT250 yani naked olan model, daha dik bir oturuş pozisyonuna ve önde tek fren diske sahip. GT250R ise daha yatık bir kullanım sunarken önde çift disk fren kullanıyor. Aerodinamik açısından olsa gerek top speed olarak aralarında 10-15km/h bir oynama oluyor. GT250R 6kg daha ağır olmasına rağmen yaklaşık 15km/h daha hızlı bir makine.
Ebat olarak "iri" kategorisine giriyorum. 1.93m ve 80kiloyum.. Dolayısıyla ben GT250R'da daha rahat hissediyorum. Çünkü yatarak kullanıldığından uzun boyun dizlerde ve belde yarattığı dezavantajı avantaja dönüştürüyor. Gt250 ise daha rahatsız geldi bana.. İlk km'lerden sonra ellerimde ciddi bir uyuşma olmuştu iki makinede de.. Ancak zamanla alışılıyor, bu problem ortadan kalkıyor.
Onun dışında 250cc'lik kalp taşıyan bir makineye göre ikiside fazlasıyla tatminkar performans sergiliyor. Ara hızlanmalar başarılı...
Sözün özü, eğer bu tarz seviyorsanız; alınabilecek güzel giriş modelleri bunlar. Özellik GT250R; 600cc kasasıyla oldukça şık duruyor..
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
direksiyon sinavinin ustunden 11 gun gecti. sertifikami aldim kurstan. FİRUZKÖY'deki emniyet amirligine gitmem gerektigi soylendi.
bulana kadar bir saat gecti.
15.00'de emniyet amirligindeydim. adam demez mi 14.30'a kadar aliyoruz!!!!
- yarin sabahtan gelsem ayni gun alir miyim ehliyeti?
- hayir. 1 hafta sonra.
cok seviyorum bu ulkeyi ya.. cok seviyorum.....
hızlanması,çekişi felan çok güzel bir kerede ben kullandım..ama bazı kalite kusurları var mesala vidaları felan gevşeme yapıyor..lastikleri bana göre acayip sert yol tutuşta baya etkiler...benim kullandığım 2007 model'di.biliyorsunuz hyo artık st kanuni oldu yenilerine eskilerine oranla daha kaliteli deniliyor mesela st'de enjeksiyon var...
aldıysan problem yok.bekledin bekledin bir hafta daha bekle yeni ehliyetin hayırlı olsun
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)