Bakayim bi hocam
Ucretsiz 15t on disli isteyen varsa haber etsin. Yollayayim
Sevgili kanuni tiger kullanıcıları
Yine yeni yeniden engin tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum.Benim tiger Isındığında rölanti devrini yükseltiyor Acaba telmi takılı kalıyor dedim.Yağladim takdim yine aynı ve telin takılı olduğu Karbüratör Üzerindeki tambura baktım oda rolanti pozisyonunda bir fikri olan varmi
o olay bende de vardı hava ayarı yaptık düzeldi hacı...
Balatalarini değiştirecez subap ayari yaacaz fikri veya daha once kendi yapan varmi
Bizim Tiger forumu uyuyor millet
Arkadaşlar öncelikle herkeze merhabalar ben foruma yeni üyeyim konuma başlamadan önce adım sefa .
bende bir kanuni tiger sahibiyim ve 4. ayım bu motosiklette üstüne sadece 1 kaç defa oturup sürebildim ben motoru aldığımda çok sorunluydu berbat bi durumdaydı ve baştan aşşağıya 2 aylık bir süreçte baştan aşşağıya yeniledim zamanla fotoğraflarınıda atarım foruma . Ben bu motorla ilgili sorunumu size açıklamak istiyorum inşallah yardımlarınız dokunur saatlerce okudum ama bulamadım, şimdi benim debriyaj ile ilgili bir sorunum var ben motorumu tamir ederken herşeyiyle kendim ilgileniyorum subap ayarından tutun avans ayarına kadar ama her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır derler ya benimde takıldığım konular var 1 ay kadar önce debriyaj balatalarını değiştirdim sıfır kuşadasına arkadaşımla gidip geri dönücektik günübirlik yola çıktık (fazla uzun anlatmadan yazmaya çalışıyorum) ve motorun yolda üst kapaktan yağ kaçırdığını fark ettim ve adaya gidip geri döndüğümüzde yaklaşık 110 km yol yaptık geri döndüğümüzde pis bir koku vardı debriyaj balatalarını aynı gün yakmışız motor yağsız kaldığı için neyse 1 aydır yatan motoru tekrar tamir ettim dün debriyaj balatalarını değiştirdim contasına kadar herşeyi tamamladım ardından denemek için sokağa çıktım ne olsa beğenirsiniz debriyajı çekiyorum motor hala boşa salmıyor kendini yani ne yapsam bulamadım anlayamadım debriyaj balataları yeni değişti ama ayırma yapmıyor debriyajı çekip vitese taktığımda motor öne doğru atıyor kendini ne yapmam gerekiyor arkadaşlar forum üyeleri olarak bana yardım edebilecek olan varmı servise de gidemiyorum şuan maddi durumlar sıkışık şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim
not: başka forumlardanda yardım almak için bu metni kopyalıyorum bilginize...
dostum yayları fazla sıkmış olabilirmisin yada debriyaj telinin bağlandığı adaptörün ayarı fazla boşta olabilirmi, bende debriyaj telim koptuğunda çok uğraştıydım yenisi takıp ayar yaparken, yani debriyaj manetinde hsissiz bi boşluk yok ise bence yayları çok fazla sıkmışsın gibi görünüyo, balataların ordaki kapağı sök maneti sık ve gerçekten ayırıp ayırmadığını gözünle gör diyebilirim şu anda sadece dostum....
fromghetto dediğin gibi ben sanırım biraz acemiliğime denk geldi yayaları sonuna kadar sımsıkı sıktım onun ayarı varsa o zaman bir bakiyim ben manette hiç boşluk yok zaten ayrıca o zaman senin dediğin doğru bide ben aşağıdan ayarlarken kolu çektirdiğimde biraz fazla çektirdim çat çat etti bir iki kere ama acaba dedim ondan mı bi olmazsa yarın dediğin gibi yağı boşaltıp gözle kontrolünü sağlayayım.
Yok olmuyor ne denediysem olmadı fırsat bulamadım bir türlü buraya yazmaya ama gerçekten ne denediysem olmadı tork anahtarıyla sıkmayı denedim yine olmadı burdan motorcuya götürmeye kalksam 5 km sürüklemek zorundayım acaba vites kutusunda bi sorunmu çıktı dicem ama yine nafile ortada ayraç mili var uzunlamasına onun ittirdiği küçük yuvarlak ucunda somun olan bi parça var acaba ondanmı diyorum bilemedim bu iş beni aştı artık...
Şimdi ben bu balata işini hallettim ama bu sefer birbirlerine yapışıyorlar ileri atılıyo motor sonra ısınınca geçiyo gibi oluyo acaba yağdan dolayımı ?
Arkadaşlar herkese iyi günler dilerim..
aklımda 2005 model tigerımla ankaradan başlayıp afyon ısparta antalya mersin e gitmek var ama motorumda olan bi sorun beni bu yolculuktan soğutuyor
motorla normal seyir halindeyken tıkanıyor sanki benzin alamıyor gibi sonra karbüratördeki benzini boşaltıyorum marş motoru ile çalışmıyor vurdurunca çalışıyor 2 defa ayrı ustalara karbüratörü temizlettim ama hala 25 veya 40 km arası aynı şey başıma geliyor acaba benzin deposu pislenmiş ve arada bu pislikten karbüratöre geliyor ihtimali varmıdır.
2.si motorun egzozlarında 10mm uç matkapla delinmiş 2 tane delik var bunları kapatmanın yolu vardmıdır yanından geçtiğim arabaların alarmı ötüyo
3.sü performans hava fitresi takmak istiyorum kendi motoruna takan ve güzel sonuç alan varsa bana link atabilirmi
4.sü motorumda 15 lik ön dişli var ama 5. viteste 80 90 gibi hızlara ulaştığımda sanki 6. vitesi istiyo 15 li dişli motoru rahatlatmıyo (amaç hız değil sadece sakin ve sesiz gitmesi)
5. si uzun yola çıkmadan kesin şurasına baktır mutlaka kontrol ettir dediğiniz ( arka dişli saplamaları hariç ) yerler neresidir
Mesajımı okuyan herkeze teşekkür ederim cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar
dostum merhaba benimkide 2005 bende istanbuldan çıktım antalyaya kadar egeyi dolaştım yanlız çokda keyifliydi bi iznikte statör yandı oda benim yüzümden büyük ihtimalle ondan sonra Allaha şükür bi sıkıntı çıkarmadı 110 sabit hızla 1-1:30 saat kullandım sıkıntı çıkadı hiçsorularına elimden geldiğince şöyle yanıt veriim ;
1. ilk önce enkolayı olan depoya bak pislik çıkabilir depoyu temizlettir filtresi ve hortumlarını değiştir, sorun düzelmezse benim aklıma sıkıntılı bi durum geliyo inş öyle değildir, depodan çıkmazsa eğer sorun yağlama ile alakalı bi sorun yaşıyo olabilirsin motor şişip boğuluyodur diye düşünüyorum yağpompasını, filtresini yağlama tertibatını bi kontrol ettirmeni öneririm oda meşaakatli iş valla , inşallah değildir;
2. egzoslar paslanmaz orjinalde ama ince bi tabaka usta ellerde bi puntoluk işi var, ama acemiler deliği büyütebilir;
3. yapmadım ihtiyaç duymadım anlamsız olduğunu düşünüyorum yorum yok
4.bende de 15'lik dişli var dediğin gibi 6yı istiyo gibi ama unutma o motor gn250 commuter motoru yüksek devir çevirebilir çekinme boşuna,
5. normal bakımını yaptır akünü kntrol ettir ( ben onu yapmadım konjektör çıkışını ölçtür dahada bişi gerekmez 90-100 km ile gidersen hiçte bişi olmaz
not: cam yoksa kesin taktır bütün yolu rüzgarla kavga etme :D
Arkadaşlar selamlar öncelikle 2009 2010 bi tiger alıcam siZce neye bakmalıyım öZellikle ve ne kadar vermeliyim en fazla.aldıktan sonra en sık kontrol etmem gereken kısmı nedir. Ve tiger satan var mı
arkadaşlar bende tiger almayı düşünüyorum lakin 1,90 boyum var. çok kararsız kaldım üzerinde nasıl görüzükeceğimi bilmediğim için. eğer uzun boylu tiger kullanıcıları varsa yorumlarını bekliyorum,
saygılarımla
melih
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)