enteresan.
Neyse iyi gezmeler arkadaşlar.
enteresan.
Neyse iyi gezmeler arkadaşlar.
[b][u][i][center]"MOTORCU OLMAK BİR AYRICALIK OLACAK"[/center][/i][/u][/b]
bana biraz da benzinin genleşmesi gibi geldi depoyu açtığın gibi borudan inmesi . hava sıcak mı idi o an pek önemli değil problem çözüldükten sonra .
ya varya şu motor nasıl bi alrt böyle bacaklarının arasında demir bir at onu okşadıkça sevdkçe seni daha fazla uçuyoruyor öncelri bir hevesti artık bir tutku vazgeçmek imkansız yeni başlamk isteryenler kaptırmasn kendini plssss
stenza, Benzinin genleşmesimidir tam olarak bilmiyorum ama sorun benzinden oldugu kesin.
3200 km de bakıma verdim motoru
Yakıt sistemi temizlendi 20 ytl ilk kez zincir kontrolden geçti
Motor yağı değişti 20 ytl Karbüratör temizlendi 20 ytl işçilikte 10 ytl.
Toplam 70 Ytl'ye mal oldu.
3. yağ değişiminden sonra vitesler çok yumuşak bir sekilde geciyor daha önceden biraz zor geçiyordu. Bu farkedilir bi şekilde güzel olmuş.
Motorda giderken hep sesini dinlerim sağdan soldan yerini bulamadıgım sesler duyardım biraz dikkatli bakınca deponun altından sarkan buyuk bir lastik parcası gördüm servise gittigim gün bundan bahsettim montaj sırasında tam oturtamamişlar yerine bu yüzden depodan ses geliyormus bu sorunuda hallettik.
Birde bu aralar unuttuğum birşey var oda vibrasyon ben bile inanmıyordum o vibrasyon gecermi diye gün gectikce biraz daha az hisseder oldum virrasyonu diyorum bazen ya ben alıstım ya vibrasyon 90 kmlerde felan az hisseder oldum.
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
tigar sunada benımde hayallerimi susluyor ama alamam.okul bıtecek vsvs.ozamana kadar da bırcok model cıkar
Tiger güzel motor. Bende kullanıyorum. Şu an vitesler sert ama rodaj'dan sonra normale biner. Performansı şehir içi ve dışı için yeterli. Ama yarış motoru beklemeyin. Tam gezi motoru.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Arkadaşlar uzun zamandır Tiger Hakkında bişeyler yazmıyordum Bu arada 4500 Km oldu motor ilgilenen arkadaşlara biraz daha yazayım dedim.
Evet forumlarda birçok tartışmalara neden olan aslı Çin malı olan ve Kanunininde %'de 100 Türk mühendislerin emeği diye lanse ettiği Tiger. Olay açık şekilde ortada aslında sadece montaj aşamasında Türk işçisinin emeğinin olduğunu bilmeyen kalmadı.
Gelelim diğer önemli bir konuya Kanuni markasına bu işin içinde oldukları içindirki çin modelleri içinde tercihimi Tigerdan yana kullandım kendi düşüncem en azından Kanuni markası taşıyor olması idi ve zamanla da motoru aldıktan sonrada bunun faydalarını iyi yönde gördüm ve tercihimden yana çokda memnun kaldım.
Bana ne gibi faydaları oldu dersenin Kanuni markası altında satılan ve Kanunidir diyerek aldıgım Tiger motorumda oluşan bir problemim vardı buda bana göre ufak sayılacak bir problemdi Benzin gösterge ışıgında benzin varken dahi benzin ışıgı benzinin bittigini gösteriyordu. Bu sorun için satın aldıgım bayiye gittim ve sorunumu bildirmem ile birlikte (Kontrol bile etmeden ) Garanti kagıdımın fotokopisini cekip sikayetimi direk Kanuniye Faxladılar ve benzin göstergesi devir saati üzerinde oldugu içinde yeni bir devir saati talep ettiler. 5 gün sonra telefonum çaldı arayan bayii idi ve bana devir saatimin geldiğini ve bununda garantiden ücretsiz olarak değişecegini söylediler. İnanın bu duruma şaşırdım bu kadar hızlı beklemıyordum gittim ve devir saatini kutusunda paket halinde gördüm. İlginc geldi kutuyu gönderen firma üzerinde Kuralkan yazıyordu.
Kanuni sayfasında gezinirken şikayet bölümünü gördüm bir şikayetim yoktu ama birşeyler yazayım acaba geri dönermi diye bir mail attim. Aynen sunları yazdım: Kanuni Tiger250 marka motorunuzu 0 km olarak satın aldım ve kullanmaktayım ve çok memnunum bir şey ögrenmek istiyorum acaba bu motorun Maximum hızı nedir ?
Ertesi gün cevabi geldi hadi yaa dedim.
Cevaben: Bizleri tercih ettiginiz için teşekkur ederiz keyifli sürüşler dileriz. Kanuni Tiger250c nin Maximum hız 70km dir ilginc geldi bu cevap bana
Bazı Tiger kullanan arkadaslarla da konustum max hızı sordugumda 160 diyerek ucanlarda olmustu. Ben biliyorum yada benim motorum 120 km yi gecmedi.
Gelelim motora 4500 km de neler oluyor. Motora iyiden iyiye alıştım uzun virajların tadını cıkarıyorum sehir içinde pekde zorlanmadan zevkle sürüyorum. Bugüne kadar motordan yana hiç bir sorun çıkarmadı bu konuda yazacak bir şey bulamıyorum. Bazı arkadasları utandırdı yani. Motorun sabah veya soguk havalarda calısması jikle ile ancak mümkün motora binemeden önce en az 5-10 dakika ısınması beklenmeli motoru ısıtmadan direk üzerine atlamak kesinlike motora zarar veriyor ve 10 km gidemeden motor bogulup kalıyor benzin kullanımında 98 oktan tercih ediyorum ve faydasını görüyorum. Benim motorda en sevmediğim yani ise zincir yagının motorun sol yanını kirletmesi bunun önune bir türlü gecemedim sprey zincir yagı kullanıyorum yine aynı durum. Islak zeminde sürmek çok tehlikeli arka frenleri en düşük seviyeye indirdim yinede ıslak zeminde hemen kilitliyor arka tekerler. Ön frenler cok iyi fakat ıslak zeminde iyi oldugundan dolayıdır ki tehlike arz ediyor kesinlikle dikkat edilmesi gerekiyor.
Yakıt tüketimi ise 98 oktan aldıgın zaman 100 ykr civarinda seyrediyor.
Bir problemde aynalardan yana yaşıyorum orjinal aynalari çok kötü bir malzemeden yapılmış çok aradım ama uygun bir ayna bulamadım bana uygun bir ayna tavsıye edecek varmı hangi ayna uyar acaba görüş acısıda iyi olmalı.
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
Merhaba
Aynalardan bende dertliyim. Bizim usata farklı bir ayna takmış onu nerden kaça aldığını öğrenip sana haber veririm.
Frenler mükemmel ama ıslak zeminde bir o kadar da tehlikeli oluyor. Ön fren dozlaması bayağı bir alıştırma istiyor. Arka fren bende çok hafif tutturmak için çok basmak lazım. Ama ben şu anki ayardan memnunum.
Benim motorun garantiden hız göstergesi ve sinyal lambasının dışındaki ufak bir bozulma sebebiyle sinyal lambası değişecek.
Virajda tutunma yatması güzel. (Maşallah) Benim rodaj yeni bitti çok sıkıştırmadan 90 gördüm ama daha kırmızı çizgiye gelmemişti. Gerçi km saati bozuk salak salak gösteriyor ama km saatim değişsin hızını yazarım.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Makine, Aynalar konusunda bana bilgi verirsen sevinirim.
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
yamaha 125 kullanıcısıyım ama hiç tavsiye etmiyorum bence artıları var ama iki haftalık motorda krank tan ses gelmeye başladı eski motorlar gibi krank sorunlu imiş .garantiden hallediyorlar ama yeni biir motor için revamıdır sizce
keşke başka motor alsaydım
just_life, üstadım aynayı ustaya sordum istanbul'dan getirttiğini söyledi ama nekadara nerden onu söylemedi veya unuttu gibi birşey. Aynaları araştırıyorum güzel birşey bulunca haber vereceğim.
Motor şu an 800küsür km'de olmasına rağmen oldukça rahat, ekonomik ve keyifli. Titreşim konusuna gelrisek 90km ile gittiğimde beni çok rhatsız eden bir titreşim yok ama seninde dediğin gibi şöyle 1500km civarı biraz daha kendine gelir.
Bu arada bilmeyen arkadaşlara bilgi olsun Tiger 250 motoru GN250 motorunun nerdeyse birebir aynısıdır. Tek farkı silindir kapağında. En son model Suzuki 250'lik motorda iki subap kullanılırken Tiger'da çift bacaklı subap iteceği ile 4 subap kullanılmaktadır. Gerisi tamamen aynı diyebilirim. Eski GN250 4 subaplı motorla da benzerlik gösteriyor.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Dostum motoru aldığın bayinin adres ve tel ini alabilirmiyim...
Hayırlı olsun güle güle kullan
just_life dostum yazdıklarını tamamıyla okudum bende motorumu ekonomik nedenlerden dolayı satmak zorundayım.Hangi motoru alayım derken KANUNİ TİGER i beğendim.Yazdıklarından sonra da kararımı kesinleştirdim.Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.Ciddi ve bilinçli bir motor kullanıcısı olduğun kesin.İnşallah BAŞKENT'e yolumuz düşerde görüşme imkanımız olur.Yolun açık rüzgarın bol olsun.
YAŞLANARAK DEĞİL YAŞANARAK TECRÜBE KAZANILIR.ZAMAN İNSANLARI DEĞİL ARMUTLARI OLGUNLAŞTIRIR.
Selam..Benim açtığım başlık kilitlendi ve buradan devam edilmesi istendi..No problem Makine, çok teşekkür ederim dostum..verdiğin bilgiler çooook önemli ve faydalı.. özellikle akü bağlantısı bilgilerin gerçekten süper..eğer resmi varsa ve ekleyebilirsen çok iyi olur..Koruma demiri, ön cam ve sisy bar takılmış olarak teslim alacağım motoru inşallah.. iyi dileklerin için çok sağol.. motorun kaç km'de? rodaj döneminde hız sınırına dikkat ettin mi? 60'ı geçeme falan diyorlar..bir de eğer rodajı bitirdiysen son sürat ne gördün??
Ayrıca Just_life ve diğer tiger kullanıcısı arkadaşların da motorları hakkındaki gelişmeleri yazmalarını rica ediyorum..
Tigercılaaaarrr : Neredesiniz arkadaşlar?? Diğer markaların (jinlun,Regal,vs.) yorum sayfaları uçuyor, bizde bir hareket yok..yazalım da güzelleşelim dostlarım
Mrhaba tigercılar size bişey sormak istiyorum acabaa Kanuni-Tiger 250'nin sesini foruma koymanız mümkün mü?
Merhaba
Arkadaşlar akü yeri ile ilgili tehlikeli durumu daha önce belirtmiştim. Akü kısmına eklenen parça aşağıdaki resimde görülmekte. Bu parça akünün yerinden çıkıp teker altına kaymasını engellemekte. Bu parçanın vida deliği hazır siz sadece bir L demir ve bir vida+somun ikilisini alıp takıyorsunuz. Çok basit bir işlem.
Tiger camiası fazla sorun yaşamadığı ve karizma motor olup herkes tarafından alınmadığı için forum çok ilgi görmemektedir arkadaşlar
Bu resimde üstten çekimdeki durum görülmekte.
Bu resimde de alttan bağlantı görülmekte.
Bu aparatın olmadığı motorların mutlaka bunu takması gerek. Eğer sorun yaşamak istemiyorsanız tabi.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Makine, harikasın be abicim.. Fotolar çok güzel ve anlaşılır..Cmtsi motoru teslim almaya gittiğimde muhakkak bakacağım bu bağlantıya..dediğin gibi çok önemli
SicK BoY, dostum Tiger'ın sesi anlatılmaz, yaşanır dermişim
Ben aykon'daki dostum murat'la da çok dady sohbetleri yaptım ve motoru bizzat çalıştırıp sesini dinledim..Tiger kadar güzel ve tok bir ses..E diyeceksin ki neden dady değil de tiger?? kısmet be arkadaşım..biraz da tiger'ın o kaslı görüntüsü hoşuma gidiyor..Hani enduro-chopper karışımı bir şey ya
Makine, motorun karizma olduğu gerçekten doğru ve inşallah dediğin gibi sorun yaşamayız...
Gerçekten dediğin gibi cok kaslı bir görünüşe sahip benim bile halaa kafam karışık tiger'ın görüntüsü gerçekten hoş o benzin deposunun yukarı-aşşagı dogru geniş durması en büyük etken bence...Egemen_77 adlı üyeden alıntı
Fakat bi tiger gördüm m.köy civarında hatta ali samiyen stafyumunun tam orda motorla karşıdan karşıya geçiyordu o kadar hoş bir ses duydum ki sanki resmen bir 650'lik bir dragstar geçiyo...Şöyle durdum dönüp bir baktım ki Anaaaaa o muhteşem sesi çıkaran Kanuni Tiger'mış işte orda sesine hayran kaldım fakat o sesi ben burdan birinizin yardımıyla dinlemek istiyorum arkadaslar mümkünse bi cihaz yada cep telefonu yardımıyla kaydedin bilgisayara atın şu linkten upload edip ve bu topic'e koyun....Kusura bakmayın arkadaslar umarım cok şey istemedim...
Link=
http://www.yourfilehost.com/error.php?err=8
Arkadaslar sizden daha iyi takip ediyorum valla şu açtığınız topic'i TİGER'cı olmamama rağmen her 1 saatte bir girip bakıyorum...Tigercılılar lütfen açtığınız topic'e biraz daha özen gösterin ve her şeyinizi paylaşın cok daha ii olur ben üzüldüm yaaa
Sizlere 16 Kasım tam olarak saat 15:46 de(telefonuma not almıştım daa ) Topkapıdan Çapa-Fındıkzade istikameti halinde seyir eden bir Tiger daha gördüğümü söylemek istiyorum...Sesine yine bittim ve durup önümden geçişini izledim....Yine belirtmek istiyorum ki TİGER'ın sesi beni bitirdi...Yaa resmen 650'lilik bir chopper gibi ses çıkarıyodu ÇILDIRDIMMMM
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)