Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Ağustos 2005, 19:44
#101
henüz bu forumda hiç mesaj yazmamıştım ama bu gün ilk defa mesaj yazacağım....
öncelikle biraz geç olmakla beraber motrun hayırlı uğurlu olsun abicim...
just_life, bu motoru ben de almak istiyorum ama bir yönüm kanuni 250c ile tiger arasında kaldım bana bu konuda yardımcı olabilirmisin?
şimdiden çok teşekkür ederim...
en iyi sürücü en dikkatli olandır...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bu vatanın ekmeğini yiyip ihanet eden bir gün ekmeği yediği yerden kurşunu yer....
kurt_kapani
Reklamlar
-
10 Ağustos 2005, 19:46
#102
henüz bu forumda hiç mesaj yazmamıştım ama bu gün ilk defa mesaj yazacağım....
öncelikle biraz geç olmakla beraber motrun hayırlı uğurlu olsun abicim...
just_life, bu motoru ben de almak istiyorum ama bir yönüm kanuni 250c ile tiger arasında kaldım bana bu konuda yardımcı olabilirmisin?
şimdiden çok teşekkür ederim...
en iyi sürücü en dikkatli olandır...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bu vatanın ekmeğini yiyip ihanet eden bir gün ekmeği yediği yerden kurşunu yer....
kurt_kapani
-
10 Ağustos 2005, 23:19
#103
bu ne abi yeni adet mi mesajı 3 5 kere yollamak
-
10 Ağustos 2005, 23:49
#104
sevgili motorcu arkadaşlar
bende arkadasıma özenip motorsiklet kullanmaya karar verdim ve daha önce hiç vitesli motor kullanmamıştım vede hiç vitesli motor kullanmadan sırf tipini begeniyorum diye bmw f 650 gs dakar aldım.fakat binmeye kalkınca yanlış bir secim yaptıgımı anladım hem motor cok güçlü hemde cok yüksek.Ben motorsiklet alırken sanki araba alıyor gibi davrandım ve hataya düştüm.şimdi ögrenmeye calısıyorum ve kursa giderek bilgilerimi pekiştirmek istiyorum bazı arkadaslar bana kendi kendine ögrenirin ne lüzümu var kursa diyorlar bu konuda yardımlarınızı bekliyorum
herkese saygı ve sevgilerimle
-
11 Ağustos 2005, 00:16
#105
just_life merhaba öncelikle motorun için iyi dileklerimi kabul edersen sevinirim
ben mondial 250mct almayı kafama koymuştum senin mail i okuyana kadar bir
arkadaşımda Tigeri tavsiye edince iyice bocaladım nedir bunların farkları üretim yerleri yakıtları fiyat farkları sürüş emniyetleri yedek parçaları boyları renkleri
sağlamıkları ?
bu konularda bana bilgi verirmisin ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
-
11 Ağustos 2005, 01:07
#106
scout, Öncelikle hic motor sürmemis veya cok az bir bilgisi olan birisi icin Motor secimin kesinlikle yanlıs olmus Gayet güclü bir motor almissin ki bunun güclü olmasi demek kontrolun bi okadar zor olmasi demek. Motorun markasi veya gücü ne olursa olsun Motoru tanımadikca bir hayli zorluk cekecegin kesin.
Kesinlikle sana bu konuda eğitim almani tavsiye ederim. Kendi kendine ogreneyim dersen bir cok sorunlada karsı karsıya kalacagina eminim. Dersen ki herkes eğitim mi aldı ? Sanmıyorum ama cogu motor kullanicisi yanlis yonlendirilmedikce ilk baslangic motorunu öncelikle kişinin özelliklerine uyan ve başlangic Motoru olarakda degerlendirilen 125 cc gibi motorlarla yapmaktadirlar ki bu en iyi tercihtir.
Ve ayrıca bu konu hakkında yazilmis olan bir cok başlık mevvcuttur forumlarımızda site icinde takip edip istedigin bilgilere ulasacagina eminim.
orka30, İyi dileklerin icin teşekkür ederim.
Öncelikle sunu belirteyim Mondialde 250mct de gözüme güzel görünen motorlardan birisidir. Bu sene motorumu değiştirmeye karar verdigimde bende senin gibi öncelikle arastirma geregi duydumki bu kesinlikle olmalıda hemen hosuna giden ilk motoru almadim.
Kafama yatan ve kullanmak istedigim kullanırkende zevk alacağim motor kesinlikle önemli idi 3 adet motor arasinda karar vermem cok zordu görüntü olarak ve istedigim tarz olarak Junlin,Mondial ve Tiger arasinda karar veremiyordum forumlarda bütün yazilari tek tek okudum resimlerini tek tek inceledim. En son karar vermedende bir kere motorlari Bayiilerine giderek gördüm. Mondial icin gittigimde Motorun dıs görünüsü kadar yakindanda bazi detaylarina baktim Kilometre saati var ama devir saati göremedim bu arada daha önceden satin almis bir mondial kullanicisi motoru ile geldi hemen yanina yanastım sohbet arasinda motorun vibrasyonundan sikayetci oldgunu gördüm ama bu kişinin daha önceki motoru Virago 535miş sanırım biraz Virago ile kıyaslayarak konustu. Sonucta gayet güzel bir görüntüsü vardi fiyatida görüntüsüne ve cekiciligine ragmen gayet makul geldi bana servis konusunda bayii servis aginin genis oldugundan bahsetti hatta kendileride servis verdiklerinide ekledi Arkadalarindada Ugur firmasinin oldugunu belirtti yedek parca sorunumuz yok dedi burasi Ankarada bir bayii bunu bi koseye not ettik.
Junlin bayiliğini Ankarada yapan bir yer buldum ki oda benim Eski Motorumun bakımını devamli yaptirdigim >Usta idi bu sayede Junlini'de rahat rahat görme sansim oldu Junlini görünce dedim işte bu harika birşey. Gittigimde bir adet 250 Maruder Montaj halinde idi Sahibi de basinda büyük bir hevesle montajın bi an önce bitmesini bekliyordu. Bu arada ögrendim ki Junlin'in ön camurluk cizik gelmis ve bunu daha önceden garantisi ile gondermişler yenisi kargo ile gelecek ve takıcaklar sahibi binecek bu arada kargo geldi paketleri actik ve ön takim komple geldi Lastik,cant, fren sistemleri fakat üzücü bir olaydi ki Sahibi yine üzerine binemeyecekti Kargodan Ön fren diski cikmadi. Ve motorun tam bitmiş halini göremedim. Bu arada servise bakim icin gelen-giden Junlinleri gördüm ki baya da bir satilmis ve üzerine binenlerde hallerinden gayet memnun sekilde ayriliyorlardi. Junlin simdi daha cok hosuma gitmişti.
Tiger ile mondial arasinda ki secimim ise tamamen Kanuninin ne kadar eleştirilsede servis,yedek parca ve bilinen bir marka olmasi ve arkasinda kuralkan gibi bir firmanin olmasi beni daha cok cekti aralarindaki fark bana göre bu Motor hacimleri ikisindede ayni. Mondiale göre bir kac özellik farki var bunlarda Devir saati ön cift disk fren vites ve fren altinda bulunan ayakliklari ve görünüş tarzi.
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
-
11 Ağustos 2005, 01:21
#107
-
11 Ağustos 2005, 23:13
#108
Dostum teşekkürler önerilerini göz önünde bulunduracağımdan emin olabilirsin
motorunla keyifli sürüşler dilerim yolun açık olsun
-
12 Ağustos 2005, 13:57
#109
-
13 Ağustos 2005, 17:35
#110
-
14 Ağustos 2005, 21:55
#111
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
-
17 Ağustos 2005, 18:13
#112
Yaz dönemi gecmeden arkadaslar ne yapıp edip bir gezi organizasyonuna girmenizi tavsiye ederim hiç bu zevki tatmamış arkadaslar için buyuk bir zevk ve cok farklı bır sey olacaktır. Gecenki gezinin tadı halen üzerimde de
Neyse gelelim biz Tiger 250cc ye Hafta sonu yapmıs oldugumuz gezi icerisinde motorlar konvoy halinde giderken herkesin nizami bir sırasi vardı bu gezi düzeninde ulaştıgımız en yuksek hız 80 km idi içimden öncü gaza bassada biraz hızlansak diye kaç kere gecti bilmem ama ulaştıgımız zevk doruklara kadar cıktı. Tabi gezi sırasında motoru deneme gibi zorlama gibi bir fırsatım olmadı ama Çogunluğu Jinlun olan motorlar arasında ortama gayet güzel uyum sagladı Junlinciler Tigera bende Junline baka baka baya bir yol yaptık diyebilirim.
Tiger km olarak 3000 e ulastı bu aralar sunu farkettim daha önceleri yapacagini sanmıyordum ama sanırım Rodajın iyi yönde belirtileri olsa gerek ki motor 4. Vites 9000 devir 100 Km hıza rahat bir sekilde cıkmaya basladı. Bu bana biraz sasırtıcı gibi geldi çünkü ben ilk gunlerden bu motor bu kadar hız yapmaz diye dusunmeye baslamıstım. Demekki rodajın ve iyi ve zamanlı bakımların önemi gercekten var arkadaslar.
Ve Km ilerledikce bazı durumlar ortaya cıkmaya devam etmekte bu arada bir kac ufak tefek elektrık arızası ile karsılastım benzin göstergesi kendi kendine benzin varken yandı fakat daha sonra kendi kendine duzeldı budurum. Aynı sekılde gostergedede sorun vardı oda duzeldı. Vidalar ya zamanla gevsedi yada montjda gereklı ilgi gosterilmedi. Fakat bakımda hepsı kontrolden gectı.
Yakıt olayına gelince ilk aldıgımda 20 ytl Benzinile 236 km yol yapmıstım fakat rodaj donemınde 60 km hız ile yapmıstım bunu. 1500 km den sonra 80-90 km hızlarda yakıt tuketımı bıraz arttı ve 1Km de 90 yenikurusa yukseldi ve şu an son testte ise 20 ytl lik benzin ile 220 km yol yaptım ve benzin ışığı yandı ve motoru 8000-9000 devirde kullanıyorum buna gore benzın yakısı genel olarak 90-95 civarında azmı derseniz bana gore iyi.
ilk göz agrım vardı mz 301 iki zamanlı km'de 150 ykr yaktıgını biliyorum.
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
-
17 Ağustos 2005, 18:18
#113
abi sen beğen miş almışsın tmm güzel motor da sen gidip bi rx-king alsaydın onun zevki başka yaa motorun kral ı bence rx-king ama kara senin hayırlı olsun kazasız belasız binersin inşallah i:
-
18 Ağustos 2005, 00:34
#114
Siteye bugün üye oldum. Ve almaya en yakın olduğum motor hakkında böyle geniş ve detaylı izlenimler edindiğime ne kadar sevindiğimi anlatamam. Üstelik Ankara'dan olmanıza da ayrıca sevindim. Şu anda ben de Ankara'da öğrenciyim.
En iyi ihtimalle gelecek yazın ardından alabileceğim motoru. Sürekli takipçisi olacağım bu forumun. Alma aşamasına gelirsem sizden bayiler ve servisler (ustalar) hakkkında da bilgi almak isterim.
Bu arada, yazdıklarımdan da tahmin edeceğiniz üzere, Tiger'la başlamayı düşünüyorum. Ne dersiniz?
Öncelikle şunu belirteyim, hız değil, bu tarz bir motor kullanmanın yaratacağı keyfi arıyorum. Nitekim, nette bakınırken, Seyhan 250c (ki hakkında pek olumlu şeyler okumadım), Tiger, Suzuki VL250 INTRUDER ilgimi çekti. VL250'nin fiyatı benim için yüksek ve hakkında hiç bilgi edinemedim. Dediğim gibi, (hele yazdıklarınızı da okuduktan sonra) Tiger bana en yakın gelen seçenek. Bu nedenle, izlenimlerinizi paylaşmanız beni çoook sevindirecek.
Bir de acemi sorusu sorabilir miyim?
- Motosiklet için illa ki garaj mı gerekir? Yani dışarda bırakılması ne gibi bir tehlike (sorun) yaratır? [Ankara'da olduğunuzdan belki biliyorsunuzdur. Ben Eryaman'da oturuyorum. Yani dışarısı dediğim, normal bir ara sokak değil de, açık otopark (tabii güvenlik falan yok).]
Tekrar tekrar teşekkürler!
Burak
-
18 Ağustos 2005, 11:03
#115
burakara13, Elimden geldiğince bilgilerim dogrultusunda Motosiklet tutkunu olmus veya olacak arkadaslara motor hakkındaki bilgileri yazmaya calısıyorum.
İnşallah gelecek yaza almak istedigin motoru alırsın. Forumları takip edersen en doğru şekilde ve kendi tarzına uyan güzel motoru alacağına eminim. Bu konuda bayii,yetkili servis parça veya hangi bir sorun oldugunda yardim etmeye hazirim.
Tiger bir başlangıç motorundan daha iri ve cüsseli gibi görünsede gerek sürüş zevki gerekse mükemmel dengesi sayesinde çok kolay kontrol edilebilmektedir. Bilgi ve beceri ile bu konu kolay bir şekilde halledilebilir. Gecen konularda bir örneğini dahi verdim. Uzun yıllardir tanıdıgım bir arkadasim beni izleye izleye ögrendi. Ben bunu sürerim dedi ve yanimda bindi Tigeri rahat bir sekilde surdu kı daha once Motor sürmemiş birisi idi bu arkadasım. Önemli bir konuda motorun gücünü kontrol altinda tutabilmendir bunu yaptıgın sürece denge ve kontrol dısında seni yollardan kimse ayıramaz.
Seyhan 250c İle ilgili pek bir bilgi sahibi degilim ama bende hakkinda iyi yorumlar okumadım. Benim için Seyhan görüntü olarak hosuma gıtmemişti gorundugunden cok alcak yere yakin bir tarzi var.
Motorsiklet icin garaj şartmı ?? Bence şarttır ama durumumuz itabari ile hepimizinde garajı olmayabilir. Benim de garajım yok apt önünde 3 arabalık bir acık garajımız mevcut oraya bırakıyorum ama aklım orada kalıyor böyle olunca. Tedbir olarak aldigim tekerlek kilidi ve Motora sonradan taktırmıs oldugum Alarm sistemidir.
Benim için diger bir garaj gerekliliği ise Tamamen sizin zevkinizle ilgilidir yani motoru garaja cekip bir güzel temizliğini yapmak bakimlarinizi bilginiz oldugu kadari ile kendiniz yapmak ve onun orada güvende oldugunu bilmek bir başka zevktir.
Ankarada oturdugum için Eryaman tarafını da biliyorum hatta bir önceki motorumu eryamanda bir arkadasa satmıstım. Ama söz konusu hırsızlık ise bunun sehir,semt vsvs ayrımı yoktur diye düşünüyorum.
Görüşmek üzere iyi günler dilerim..
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
-
20 Ağustos 2005, 00:16
#116
-
24 Ağustos 2005, 23:15
#117
Merhaba just_life!
Uygun bir zamanında yakıt konusundaki bilgileri güncelleyebilir misin?
Teşekkürler!
-
24 Ağustos 2005, 23:45
#118
Merhaba arkadaslar Tiger ile tanısalı artık baya bir süre oldu. Hiçmi aksilik cıkmadı bu motorda diye merak edenler olabilir. Gecen hafta sonu motorun yol mesafesini uzatarak Ankaradan Çankırıya gitmeye karar verip yola cıktık.
Arkadasımla birlikte motora iki kişi bindik Motora 30ytl lik benzin atıp Kilometreyide sıfırladıktan sonra yolumuza ciktik uzun yoldada benzin tüketimine bakma sansım oldu böylelikle merak eden arkadaslarinda işine yarar umarım. Toplam gidiş geliş 325 km yol ve motoru son devir iki kişi bindik Son hızımız 120 km ye kadar cıktık ve daha fazlası yok cıkmıyor çünkü zaten Tigeri 120 km hız sınırında kullanmak inanın motora zarar gibi geliyor. Bu hesaba göre 30ytl benin ile 325 km yol yaptık. hesabi bu bana biraz artmıs gibi geldi tüketimi. Kullanıma göre degiştigi acık acık ortada yani.
Bir diger konuda yoldali durumu nasil derseniz belli mesafelerde 100 km cıvarlarında mola vererek gittim cünkü oturmaktan biraz rahatsız oldum durus pozisyonuna gore bel agrısı oluyor. Motor uzun yolda gayet güzel kullanımı hoş fazla yorucu degil oturma dısında tabiki.
Bugünlerde gelişen bir diger olaylar ise Tigerin Ön kilometre göstergesinde ki Elektrik temassızlık olayı yeniden baş gösterdi Ve Benzin göstersi bazı zamanlarda benzin var ikende yokmus gibi yanıyor sönüyor kafasına göre takılıyor hayırlısı.
Servis: Bu sorunlar için direk servise gittim inanın hiç ugrasmadan servis garanti belgemi aldı ve bir adet dijital benzin gostergesi yazdı ve bununla birlikte olusan diger ışık sorununuda giderecek servisimden gayet memnunum.
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
-
25 Ağustos 2005, 00:28
#119
hoş motor kaça aldın ?
teker biraz daha altta normal bir cruiser a göre . bu dengeyi arttırır.
motorun segmenti halinden belli olmuyor .
malzeme kalitesi bağlantı joint ve malzeme olarak iyi sağlam seçeneklerle halledilmiş .
hoş motor biraz karmaşık.
hayırlı olsun . sıradan olmasındansa böyle olması daha hoş .
-
30 Ağustos 2005, 02:41
#120
Bugün İlk kez yolda kaldım motora binecem çalıştırdım çalıştı yola cıktım bastım gaza yola cıkalı 30 metre oldu motor bogulmaya basladı gaz yemiyor yavaslayınca motor stop ettti. Calıstırmaya calıstım tık yok mars motoru gayet güzel calısıyor benzin felan mı dedim baktım yok buji kablosu felanmı cıktı bakıyorum oda saglam yarımm saat sagına soluna baktım bişey yok benzin hortumuna baktım alla alla dedim cok az benzin akıyor neyse tekrar taktım hortumu yine calıstı boguldu durdu yine.
Yapıcak bisey yok dedim servisi aradım önce benzinden bahsetti pis binzin almışsın dedi karburatorde felan su vardır temizlenmesi gerekir dedi. İyi dedim gel temizle mesafede uzak araba zor gelir felan filan derken
benzin hortumuna baktınmı dedi usta
baktım dedim benzin az gelio dedim
Depoyu ac üflee calısmassa beni ara dedi gelip alıcam dedi
Depo kapagını actım benzin hortumu cıkardim,üflememle hortumdan benzin akmaya basladı pis benzin depodan gelen benzin yolunu tıkayınca az benzinle motor arada bir calısıp duruyormus.
Tavsiye etti bizim usta benzini tek bir benzinlikten al devamlı.Demek o ki benzin gibi benzinlikte önemli.
Ayrıca aklıma gelen bir kaç bilgi daha vereyim. Motorda nikelaj görünümlü bir cok parca var bunlar Ön far İki Ayna Yanda görülen iki adet parca depo uzerındeki Devir saati Plastik bir malzeme kullanılarak yapılmıs. Görüntüye aldanmayin. Bir ara aynayı ayarlayım derken elimde kaldı.
Orjinal aynasından aldım 15 ytl Bir kere Ön far ampulu patladı 5 ytl
Serviste listelerine baktım parca sorunu yok en azından. Tüm yedek parça mevcut
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler