Merhaba arkadaşlar. Malum ben 1 hafta önce falan aranıza katıldım şimdi yavaş yavaş bişeyleri öğrenmeye çalışıyorum. Bikaç sorum olucak. öncelikle olayı anlatıyım.
Malum hava şartlarından dolayı motora hiç dokunmamıştım. Bugün sabah motorun brandayı falan açtım bi güzel üzerine oturdum. Marşa bastım ama o kötü durum oluştu çalışmadı. 4 veya 5 basıştan sonra akü ben yokum bu işte dedi zaten. iterek denedim falan ama o sıra gaz kolu fildir fildir boşta dönmeye başladı. Kolu söktüm baktım. Kolun içindeki plastik kırılmış. Aldığımda kırıkmış sanırım emaneten duruyomuş. Gittim bi elcik aldım geldim taktım onu. Takarken farkettim yeni elcik biraz iri geldi tel kısa kalacaktı gibi. Neyse akü halen bana bozuk attığı için iterek çalıştırmayı denedim. 190 kilo motor sonuçta kolay olmadı ama çalıştı. tahmin ettiğim gibi kablo kısa kalmıştı ve sanırım motor boğulmuştu ve o yüzden çalıştırmak çok çok zor oldu. Belki akü biraz kendine gelir hemde motor çalışmış olur biraz diye devir göstergesi 7-8 aralığındayken bekledim arada gaz verdim sadece az az 10a falan çıktı işte devir. 1dk kadar bu şekilde çalıştı eksozdan yoğun beyaz duman çıktı diyebiliriz (okadar dumana yoğun denirmi bilmiyorum ama daha önce bu sekilde duman olmamıştı. kışın sabah arabayı çalıştırınca eksozdan çıkan kadar falandı.) Yanık kokusu geldi biraz motoru kapattım. Akü bu işten bişey anlamadı muhtemelen ama neyse artık. Motoru kapattığımda eksozdan halen az bi duman çıkıyodu ve koku ordan geliyodu. Hava çok karardı ve gaz teli ayarınıda yapamadan kenara bırakıp motoru eve çıktım.
Buraya kadar okuduysanız öncelikle çok teşekkür ederim. Sormak istediklerim şunlar;
1)Marşa 4-5 basışta(biraz uzun basışlar diyebiliriz) akünün pes etmesi normal midir? Yok sa akü ölmüş diyebilirmiyiz bunu nasıl anlarız?
2)7-8bin devirde boşta duran motoron çalışıyor olması sorun sayılırmı? optimum düzeyi nedir bunun rolentide devir kaçı gösterse sizce iyidir?
3)Sizce o yanan şey neydi?
4)Daha sonra aküden dolayı çalışmazsa çalışmama yaparsa yine aslan bunu çalıştırmanın kolay yolu var mı? (buarada ilk motorum ve ben bunu aynı araba gibi 2ye atıp vurdurdum)
5)
Tiger kullananlar arasında 3-5bin kmdir hiç biyerine dokunmadım diyen varmı yoksa ben hep böyle orasından burasından bişeyler değiştirip dururmuyum?(bundan şikayetçi değilim çok keyif alıyorum elimdende gelir biraz sadece motoru tanımak açısından sordum)
6)İstanbulda motoru kesin bi kere görsün usta denilecek adamdır dediğiniz bi usta veya servis varmı? (Ümraniyedeyim acemi bi kullanıcı olarak sağdan sağdan gidebildiğim yere kadar giderim)
Buraya kadar okuyup sabredenlere teşekkürü bile az görürüm. Size ihtiyacım var daha çok sorum olur bu gidişle
(Yazının aynısını bi internet sitesinde
tiger 250 kullanıcılarının olduğu yerede yapıştırdım. Hani görüpte noluyo burda demeyin. Öğrenme hırsı işte
)