yok mu bi cevap yazacak ?
ayrıca tiger 250 takozlarını nereden bulabilirim yardımcım olursanız sevinirim ;;;;;
yok mu bi cevap yazacak ?
ayrıca tiger 250 takozlarını nereden bulabilirim yardımcım olursanız sevinirim ;;;;;
herkeze slm aranıza yeni katıldım. uzun zamandır tiger kullanıcısıyım. sanırım arka dişli takozlarından bahsediyorsun bana sorarsan yenisini alma. zaten tigerde en büyük sorun arka saplamaları kesmesi. ben bu sorunu nasıl cözdüğümü yazayım belki yardımcı olur.öncelikle yenisinide alsan aynı para ve gene sorun yaşayacaksın.
öncelikle dişlideki saplamaların birini çıkar ve tornada biraz kalınını yaptırıyorsun ölcüleri aklımda yok ama akşama veririm takozların yerinede biçerdöver takozu var lastik ve çok sağlam ve esnektir resminide akşama gönderirim. ben bu şekilde yaptım 3,5 sene oldu en ufak bir sorunla karşılaşmadım .
buraya resim eklemetyi beceremedim msn adresin verrisen oraya göndereyim yada nasıl resim ekleniyor?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:25 ----------
* ilk önce takozu temin et sanyide bulabilirsin ben biçerdöver onarımı yapan bir arkadaştan bulmuştum kullanışmışta olabilir önemli olan iyi durumda olması ve iç delik çapı 13-14 mm olmalı fazla olmamalı
* bu linkten lastik takozun şekline bakabilirsin ( lastik takoz yazan parça) http://www.hlsotomotiv.com.tr/takozrulo.html
* tekerlekteki eski murçları çıkar biraz zahmetli olabilir, çıkan murçların yerini kumpasla ölçerek lastik takozları sıkı sıkıya girecek şekilde dış çaplarını ufaltman gerek bu iş gerçekten zor oluyor ben makkap ucuna panç takarak yaptım, bu şekilde yapacaksan lastik takozun orta deliğini biraz daha daraltman gerek yoksa makkap çok gezer ben demir bir boru sokmuştum .
*lastik takozları çıkan murçların yerine tak takarken sabunlu su kullanabilirsin fazlasını bıçak veya kesici bir aletle kes temizle.
*çıkan saplamaları (cıvataları ) numune olarak alıyorsun tornacıya gidiyorsun.
ölçüler = uzunluk ve şekil aynı olacak
canta takılan kısım kalınlık 14mm
zincir dişlisine sıkılan kısım (somun takılan yer) kalınlık 12mm olacak
( buraya takılan somun büyük olacağı için biraz uzun olabilir)
ben bu parçaların 4 tanesini 35tl yaptırmıştım
*en son olarakta saplamaların cıvata kısmı büyük olduğundan zincir dişlisininde cıvata yerlerini büyütmen gerekecek aynı ölçülerde
*Sonuç olarak kesin çözüm lastikler esnek ve kaliteli olduğu için kalkışlar ve vites geçişleri daha yumuşak.
resimleri http://imageshack.us/ sitesine yükleyebilirsin.
Sağol dostum ellerine sağlık çok güzel anlatmışsın eminim pek çok tigercınında işine yarıycak bu bilgi.. ellerin dert görmesin.
sizler saolun başka problemleriniz olursa yardımcı olmak isterim. aslında motor ustası değilim ama kötü ustalara denk geldiğim için bu işide öğrenmek zorunda kaldım bildiklerimi paylaşmak isterim.
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
Öncelikle arka taraf sert bir şekilde zıplatıyormu yoksa çok fazla yaylanıyormu sanırım ikinci söylediğim olmalı..çok fazla esneme veya yaylanma varsa amortisörü biraz sertleştirmen gerek . gerekirse nasıl yapılacağını uzun uzun anlatırım. Camurluğa sürtüyor demişsin öncelikle emin olmak için bir kontrol et bazen koltuk kilidinin açma teline sürtüyor çoğu kişiyi yanıltıyor. Eğer çamurluğa sürtüyorsa ilk şasenin kuyruk uzantısını kontrol et takım kutusunun olduğu kısmı burada eğilme veya yırtılma varmı . arka makası konrol et tekerleğin bağlı olduğu yer eğilme veya yırtılma varmı her şey normalse amortisörü biraz kaldırırız . takoz orjinali bayilerde mutlaka vardır yoksa bile herhangi bir motorcuda uykun birtana bulabilirsin hepsi aynı sayılır . kolay gelsin..
ylcndrsn abicim benim motor ilk çalıştıgı zaman gaz yemiyor gaz verince stop etmeye yöneliyor gazı bırakınca rölantide çalışıyor neden olabilir??
ilk önce ve büyük ihtimal karbüratör manifoltu motor ve karbüratör arasındaki lastik parça yırtık veya patlak olabilir hava alıyordur rolentide çalışırken kısa kısa gaz ver bırak stop etmeye çalışıyorsa büyük ihtimal bundandır bazen gözle geremediğin çatlaklar olabiliyor. sıkılımı yerinden oynamışmı bunlarada bakmak gerekir. olmadı bujini ve karbüratör diyaframını kotrol etmek gerekir şimdilik bunlar . olmassa başka çözümler bulmaya çalışırız.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:58 ----------
ayrıca " Kanuni tiger kullanıcıları için bazı bilgiler" başlığı altında bazı bilgiler verdim umarım faydası olur..
manifoltta çatlak varsa bantlama ile zor olur en ufak bir hava alması bile yeterlidir. ayrıca karbiratör içinde bir filitre var onuda temizleseydin yerini bilmiyorsan tarif ederim.
bujiyi değiştirirken ii sıkıldığına dikkat et hava almasın ama çokta değil. birde çalıştırdıktan sonra bobinden bujiye giden kabloyu kontrol et bazen gövdeye kaçak veriyor karanlık yerde daha iyi belli olur eğer kaçak varsa bantlamayla olmaz voltaj yüksek olduğu için fayda etmez kavuççuk veya lastik bir boru içine sok.
olmazmı var tabiki ama bilen pek yok en kısa zamanda fotoraflayıp yollarım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:03 ----------
olmazmı var tabiki ama bilen pek yok en kısa zamanda fotoraflayıp yollarım
http://www.imageshack.us/ buradan veya http://www.tinypic.com/ buradan yükleyebilirsin.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:44 ----------
tinypic sitesinde fotoğrafı siteye upload ettikten sonra IMG Code for Forums & Message Boards yazısının altındaki linki kopyalayıp, mesaj yazdığımız bölgeye yapıştır.
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
Valla bende amortisörü nasıl ayarlıyacağımı bulamadım.Altta ayar falan yok. :D
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)