leonine
Bayisini arayıp öğrenebilirsiniz ben telefon actıgımda 4,560 indirim yok dediler. Fakat bir tahmin yürütürsek bence indirmezler bu fiyatı ve zaten böyle bir gerek varmı sizce stoklardan bahsedilmiş ama motor halen satılmakta.
leonine
Bayisini arayıp öğrenebilirsiniz ben telefon actıgımda 4,560 indirim yok dediler. Fakat bir tahmin yürütürsek bence indirmezler bu fiyatı ve zaten böyle bir gerek varmı sizce stoklardan bahsedilmiş ama motor halen satılmakta.
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
arkadaslar ben kesın bır fıyat soylememıstım gozume takılmıstı ama ıstersenız sıze numarasını verırım.
ceylan ticaret
0282 518 52 10
sizde bi arayın ben yanlıslık yapıyorsam kusuruma bakmayın.arkadasları da umutlandırmayalım.
arkadaşlar burda sorulmaz aslında ama yok kanuni şöyle yok kanunini böyle gibi bir sürü laf geveliyorlar.
ben daha önce hiç motor almadım ama 10000 ytl civarı zaten veremem.
yani 4 japan yamaha,honda,suzuki,kawasaki bana uzak. bmw ve harley zaten uç nokta...
tigerde oluşabilecek arızalar nelerdir ve düzelmeme riski nekadardır.
( ya tam karar veriyom bir motora konuşulanlar midemi bulandırıyor)
bana biraz detaylı bir açıklama yaparsanız.sevinirim arkadaşlar.
\'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE\'
İ.E.T.T GERİ DÖNDÜ,YAŞASIN AKBİL
leonine ve diğer arkadaşlarıma tekrardan bir ayrıntılı bilgi vereyim.
Öncelikle dişli konusunda: Zincir kurtarıyor. Zaten Tiger'ın arka aks gergi serbestliği bayağı var. 15 dişli değiştiğinde zincir değişmesine gerek yok.
Tiger'da benim yaşadığım olumsuzluklar:
Zincir Koruma: Öncelikle orjinal parçası olmayan zincir koruma demiri çok ince ve fazla dayanmıyor. Eğiliyor. Herkes bu parçayı söküyor. Bende söktüm attım. Sökünce zincir yağ atar diye korkmayın çünkü çamurluk içine doğru kaldığı için zincir üzerinize yağ sıçratmıyor. Ben böyle kullanıyorum sorun yok. Ayrıca artçının ayağını tehlikeye sokma gibi bir durumuda yok. Uğraşmak isteyen sanayide biraz vakit harcayarak çok daha dayanıklı bir koruma yaptırabilir. Tercih sizin.
Km saati: Km saati normal km kaydını sorunsuz yapıyor. Ancak hız göstergesi titreşim arttığı zaman sapıtıyor ve oynuyor. Bunu garantiden çözebiliyorsunuz. Ben değiştirttim. Şu an çok titreşimli yollarda ve motor devrinde yapmakta. Bir daha değiştirmeyi düşünmüyorum. Beni rahatsız etmiyor çünkü gözüm yolda oluyor.
Depo Altı Takırtı sesleri: Depo altında devir saatinin bulunduğu yerlerdeki vidalarda veya somunlarda gevşeme oluyor. Bunlar yolda zırıltı yapıyor. Ben bakımda bu sorunu halledeceğim için hiçbirşeyi elletmedim. Yapacağım şey şu: Viddaları ve somunları olması gerek şekilde sıkıp daha sonra oje ile mühürleyeceğim. Umarım çözüm olur. Bazı arkadaşlar uhu sürüp taktıklarını söylediler. Herkes farklı bir çözüm sunuyor.
Bu olumsuzlukların dışında bir sorun yaşamadım. Yedek parça istediğimde buldum. Servisimde iyi çok şükür. Neticede Tiger'ın bu olumsuzlukları yolda bırakacak tipten sorunlar değil. Şu an 3000km'den fazla yol (şehir içi ve şehirler arası) yaptım ve makine sorunsuz. (Maşallah)
Diğer kullanıcılardan ve serviste bizzat gördüğüm arızalar:
Elektrik Sistemi: Öncelikle bu sorun tamamen motora eklenen ek elektrikli cihazlardan kaynaklanıyor. Serviste bu sorunu yaşayan 1 kişi gördüm sadece. Sorunun kaynağı bu kişinin motora taktığı 7 adet sis lambasından kaynaklanıyor. Arızanın çıkış şekli akü bitmesi ve şarj olamaması. Serviste ne yapıldıysa olmadı dedi. En son konjüktörü yakmış. Tesadüfen başka bir serviste çözüm ararken gördüm. Ve bu tesisatla sen yeni takılanı da yakarsın dedim. Ayrıca kalitesiz alarm kullanımıda bu gibi sorunlara sebep oluyor. İşin ehli kişilere montaj yaptırmanızı tavsiye ederim. Diğer bir konuda uzaktan çalıştırma. Servisimde sorduğum tüm ustalar uzaktan çalıştırmayı önermiyorlar. Sadece Tiger için değil tüm motorlar için. Tesisat, bobin yakıyor diyorlar. Ben sorunsuz kullananda gördüm ama benim motorumda bu sistem iptal; kullanmıyorum.
Arka dişli montaj vidası (4 adet) kırması: Bu sorunu bir kişide gördüm. Sebebide arkadaşın Tiger ile tek teker kalkmaya çalışması. Ard arda çat çat vurdurarak debriyajı zorlayan bu arkadaş arka dişliyi yerinden sökmüş. Neticede hasar gören arka dişli montaj vidaları. Yeni vida takıldı ve sorun çözüldü.
Akü Düşmesi: Bu sorunu bir arkadaşımız yaşadı ve kaza yaptı. Çözümü Kanuniye iletildi ve yeni gelen motorlarda gördüğüm kadarıyla akü üstüne geçen metal bir parça takılmış. Bende de buna benzer bir parça var. Foruma resimlerini daha önce ekledim. Bu parçanın takılmadığı motor varsa kesinlikle taktırmasında fayda var.
Depo altı benzin musluğu bağlantı contası: Bu sorunu forumdan bir arkadaş söylemişti. Ben serviste bunu sorduğumda daha öyle birşeye rastlamadıklarını söyledi. Ama bu sorun çıkarmaz anlamına gelmiyor. Bende daha bir sorun yok çok şükür.
Renk solması: Bu sorun çok yüksek basınçlı suyla yıkama, uygun olmayan deterjan kullanma, güneş altında devamlı bırakma gibi sebeplerle rengin solması sorunudur. Motorumun üzerini kapattığım için bir sorun yaşamadım. Ama renk solmasını şikayet eden 1 kişi gördüm. Her motorda olacak bir sorun değil.
Bu gibi sorunların kaynağı genelde kullanıcı kaynaklı. Tabi fabrikasyon sorunlarda olabilir. Bu her motorda olabileceği gibi elbette bu motorda da olabilir. Yedek parçasının bulunabilirliği sebebiyle sorunların çözümü kısa sürede gerçekleşmektedir.
Tiger 250 Kullanımında dikkat edilmesi gerekenler ve bazı kişisel görüşlerim:
Motorun Ağırlığı: Birçok kişinin sorun edip, motoru almaktan vazgeçirebilen bir konu. Sanılanın aksine 185kg ağırlık motora bindiğinizde pek hissedilmiyor. Daha çok öne arkaya motoru hafif rampalarda çekmek sorun oluyor. Kullanımda özellikle depo yarım veya daha fazla doluyken çok keyfli. Çünkü motorun ön arka ağırlık dengesi senteye geliyor.
Frenler: Tiger 250'nin çift disk ön frenleri gerçekten çok güçlü. Özellikle kuru ve sıcak lastikle çok iyi frenleme yapabiliyorsunuz. Yalnız bu gücün getirdiği dezavantajlar var. Sıralarsak:
1.Ön frenlere alışmanız gerekiyor. Motora tam alışmadan ön frenler kontrolsüz asla kullanılmamalı.
2.Islak zeminde özellikle yağmurun ilk yağdığı zaman ön frenler hemen kitler. Bu nedenle motor freni + arka fren hafifçe kullanılarak sürülmeli. Normal yağmur yağarken sürdüğümde fazla sorun olmamıştı ama yerin çamurlaştığı yerde çok dikkat. Zaten yağmurda sürmek her iki tekerli araç için ciddi sorundur.
3.Arka freni serviste düzgün ayarlatın. Bazı servisler pedal çok yukardayken tutacak şekilde ayar çekiyor. Neticede refleks olarak hızlı basarsanız arka kitleyebilir. O nedenle pedalın yarım basıldığında tutacak şekilde ayarlanırsa frenlemede sorun kalmıyor. Herkes kendi ayarını kendisine göre yapabilir.
Lastikler: Yanal tutunmaları hiçde fena olmayan lastiklere sahip. Ben bayağı bir yattığımı hatırlıyorum ve sorunsuzca yere tutunmuştu. Bu lastikler tubless değil. Ama jantı alaşım cant olduğu için sadece uygun bir tubless sibop ayarlanıp takılırsa tubless lastik takabiliyorsunuz. Bizim burda 2-3 kişi bunu yaptı sorunusuz kullanıyorlar. Güvenlik açısından yapmakta fayda var. Bende en kısa zamanda yapacağım.
Akü: Akü ile ilgili en olumsuz görüşüm sağa veya sola fazla yatmada sıvı sızdırması. Üzerinde gelen aküde malesef bu sorun var. Başka birkaç kişide de bunu gördüm. Paranız varsa üzerindeki aküyü çıkarıp yerine kuru akü takmanız sizin için daha sorunsuz olur. Bakım gerektirmediği içinde kullanımda rahat edersiniz. Bende hala orjinal akü durmakta ve sorunsuz görevini yerine getirmektedir.
Amortisörler: Kimilerine göre sert, konforsuz. Kimilerine görede tam istediği gibi. Benim açımdan bir sorun yok. Daha çok kişisel bir görüş.
Gövde parçaları, Vidalar vs.: Gövde parçalarının bir çoğu plastik. Plastik olmasına rağmen çok şık duruyor. Bir sorun yaşamadım. Vidaların belli aralıklarla (mesela en erken 2 haftada bir) kontrolünde fayda var. (her motor için geçerli)
Depo: Depo'nun koltuk tarafı alt kısmına çizilmemesi için dikkat etmeniz gerek. Özellikle bazı giysiler veya ufak çantalardaki metal kısımlar burayı zedeleyebiliyor. Dikkat edilirse sorun yok. Küçük bir çanta yüzünden benim motorda ufak bir-iki çizik oldu malesef.
Aynalar: Aynanın geniş olup arkayı göstermesinin çok iyi olduğunu söylemek siterim. Ancak çok büyük bir dezavantajı var oda yanal gösterme açısına sahip değil. Bu nedenle özellikle sol tarafta ölü nokta kalıyor ve o noktayı göremiyorsunuz. Tercihen iyi bir ayna almak gerek. Araştırmalarım sürüyor aynayı değiştirmek istiyorum. Eğer ayna değiştirmeden çözerim derseniz ufak dış bükey ayna alıp üzerine takın veya yapıştırın. En azından solunuzda araç olup olmadığını görürsünüz.
Son sürat ve titreşim: Şimdiye kadar kullanımdan gördüğüm kadarıyla 15 dişli ile uzun yolda 90km le giderken tireşimin büyük oranda azaldığı. Çünkü motor 90'la giderken daha düşük devir çeviriyor. Böylece daha az yakıt harcıyor, daha az çevreyi kirletiyor ve motor ömrüde uzuyor. Yaptığım amatör testlere göre 8000rpm civarında 120 km yapar oldu. Motorunu 8000rpm'in üstüne yani kırmızı çizigye sokmayı düşünen arkadaşlar çok daha fazla sürat yapabilirler. Yalnız titreşimin korkunç derecede arttığını belirtmeliyim.
Tüketim: Yaptığım testlerde şehir içi kullanımda 100km'de 3.22 civarı tüketim elde ettim. (eski 13'lü dişli ile) Bu rakama göre 18 lt depo ile 559km yol gidebiliyorsunuz. TL bazında konuşursak 20YTL ile 240km yol yapabiliyorsunuz. 250cc, 185kg (aks. ile 200km civarı) bir motorla bence iyi rakamlar.
Vites: Vitesler rodajdayken biraz zor geçiyor. Bu durum normal. Rodajdan sonra bayağı rahatlıyor. Ama ustamla konuşmamda bana bu motorun en keyifli sürüşünü 5000km 'den sonra yaparsın dedi. Dişli değişmeden önce 1. vitesi çok çabuk bitiren motor bu nedenle hızlı vites değişirmeyi ve devirli sürüşle kendini hantallıktan bir nebze kurtarıyordu. Dişli değiştikten sonra bu sorun büyük ölçüde kalktı ve şehir içi kullanım bana göre normale bindi.
DİKKAT: Vites geçişlerinde zorlanma ve boşa almada zorluk belirli bir km yapmanıza rağmen değişmediyse debriyaj ayarınzda problem olabilir. İyi bir debriyaj ayarıyla vitesler yağ gibi geçiyor.
Motor Teknolojisi: Motor 20bg, Suzuki GN250/Marauder 250 motoru ile aynı teknik yapıdadır. Üstten eksantrikli, silindir başına 4 subaplı bir motordur. Yağlama sistemi basınçlı ve yağ filtrelidir. Biyel kol yatağında bilye yatak kullanılmıştır bu nedenden sürtünme oranı düşüktür ve devamlı yağ altında çalışır. Elektronik ateşlemedilir. Karbüratörü vakumlu olup, motor freninde benzin tüketimini kısar. Büyük bir kağıttan hava filtresi vardır. Zincir o-ring'dir.
Bujiler: Uygun buji markaları ve kodları:
Denso Buji: X24ESR-U
Champion Buji: RA6HC
Bosch Buji: XR4CS
NGK Buji: Standart: DR8EA (Kanuni'nin Tiger için servislere gönderdiği buji bu modeldir.), Platin: DR8EVX, Iridium: DR8EIX
AC Delco Buji: S123XL
Yağ: Bulunduğunuz iklim şartlarına göre uygun yağı kullanmanız gerekir. Yağ kalitesi olarak Yarı-Sentetik yağları tercih etmenizi öneririm. Hem hesaplı hemde sentetik yağlara yakın koruma sağlar.
Kullanılabilir Yağ Vizkosite Değerleri:
Sıcak İklim (Örn: Akdeniz, Ege) : 10-40, 20-50, 10-50
Soğuk İklim: (Örn: İç Anadolu, Doğu Anadolu vb.) 0-30, 5-30 gibi.
Aksesuarlar: Aksesuar olarak özellikle motor koruma demirinin mutlaka takılması gereklidir. Sizin ve motorun güvenliği için şart. Ön küçük farlar mavi renkte olduğu için ben taktırmadım. Kendim yaptırdım. Ön cam piyasadan uygun fazla büyük olmayan bir ürün kullanabilirsiniz. Çantalar için çeşit çok. Yalnız çantayı takacaksanız çantanın iç tarafa büyüküp tekere çarpmaması için profil demirden bir parça yapıp arka el tutamağı vidalarına monte ettirin. Böylece çanta bu demir sayesinde içeri kapanmaz.
Temizlik ve Bakım: Ben motorun sadece belden aşağısını düşük basınçlı suyla yıkıyorum. Tekerlek bilyalarına ve elektronik aksama basınçlı su tutmayın. Sık yapılan bir hatadır. Geri kalan kısmı hafif ıslatıp bezle temizliyorum. Kurulama öncesi basınçlı hava ile kurulama yapılabilir. Sonra bezle devam edersiniz. Zincir mazotla temizlenip hava ile kurulanmalı ve zincir yağı ile yağlanmalıdır. Gözle, elle, ve anahtar takımıyla parçaların durum kontolünü ayda 1 yapın. Vaktiniz varsa her hafta sonuda kontrol edebilirsiniz.
Orta sehpa: Yani motorun ayakları. Yeri olmasına rağmen motora takılmamış. Aslında takılsa iyi olurdu. Motoru ayaklığın üstüne alırdık ve zincir yağlama, temizlik falan daha kolay olabilirdi. Eksik olarak düşünebiliriz.
Yedek Parça/Servis Durumu: Büyük servisler genelde kendi parça stoğunu tutuyor. Servislerin haricinde parça satan yerlerde de Tiger'ın parçalarını bulmanız mümkün. Bulamadığınız parçayı Kanuni'nin parça katalog sitesinden numarasını alıp servise yada yedek parçacıya sipariş ettirerek getirtebilirsiniz. En fazla 2-3 iş günü sonunda parça elinizde oluyor. Burda önemli bir önerim olacak. Genelde sık kullanılan periyodik bakımlarda değişen parçalar (Buji, yağ filtresi, hava filtresi vb.) yedek parçası/servis'de bitmiş olabiliyor. Bu her zaman olan birşey değil ama rastlarsanız motorunuzun bakımı gecikir. O nedenle 2-3 buji, 2 yağ filtresi ve 1 adet hava filtresini kendi parça stoğunuzda bulundurun. Böylece servise giderken parçalarınızla gider ve rezil olmadan hızlıca servisinizi yaptırırsınız. Yok ben parçaları koyacak yer bulamam ev kalabalıklaşır diyen arkadaşlar için önerimse; servise bakıma gelmeden parçaları ayırmasını yoksa getirtmesini isteyin. Aşağıda Kuralkan parça katalog sitesinin adresini veriyorum.
http://www.kuralkankatalog.com/
Genel görüşlerim, tespitlerim şimdilik bunlar. Zamanla kullanmda göreceğimiz zayıflıklar veya artıları bu forumda paylaşacağım.
Motorun son resimini yayınlıyorum.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Sevgili Makine dostum....
___________________________
Tiger'ın tüm iyi ve dez avantajlarını okadar iyi özetlemişsinki. Tiger nasıldır alayımmı satayımmı? gibi sorularına cevap arayan arkadaşlara çok iyi bir rehber olacaktır.
Ellerine Emeğine sağlık....
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
Makine gercekten cok tesekkur ederim dostum yeterince aciklayici bilgiler vermissin bunlari direkt olarak printerdan cikti seklinda aldim haberin olsun...
Umarim bizden telif hakki istemezsin
Motorsiklet Dostun,Rüzgar Arkadaşın Olsun...
hehe hemen paraları sökülün Eksikler varsa veya önerileriniz varsa ona göre düzenleme yapalım arkadaşlar.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Makine Rüzgarlık işine yarıyormu nedir durumu taktırma niyetim var resimde cok tatlı cıkmıs ve cok temiz görüntüsü var Bravo iyi bakıyorsun.
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
arkadaşlar müjde diya bilirm
ceylan ticareti tekirdağ şarköyde işyerinden öğlen saati aradım ve duyduğum fiyata inanamadım.
tiger 250cc 3890 ytl
evet yanlış okumadınız.
başka bir arkadaşa 1 saat sonra yeniden aratrtım ve fiyat yine 3890 ytl
kuralkanı aradım 4600 ytl
bu motor bu fiyat dediğimde nasıl panik yaptılar anlatamam.
adam idda ediyor motorlar 2006 ve gizlenen fiyat listesi bu inanmayan gelsin görsün diyor. ben hafta sonu hava düzgün olursa doğru şarköye gidiyorum.
bekle tiger 250cc sana bir adım kaldı .
tel no: 0282-518-52-10
www.ccmotor.net
www.ccmotor.com
web siteleride var araştırmak serbest yani bu reklamdeğil
\'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE\'
İ.E.T.T GERİ DÖNDÜ,YAŞASIN AKBİL
just_life, rüzgarlığı direkt göğsüme hava vurmasın diye taktırdım. İşe yarıyor. Yalnız ben mi açısını ayarlayamadım veya çok mu küçük geliyor bilmiyorum ama belli hızdan sonra üzerimdeki giysilerde hava türbülansından patırtı yapıyor. Yağmurdan dolayı daha tam test edemedim. Onuda test edim yazarım. Fiyat olarak 20ytl'ye bir arkadaşımdan aldım.
leonine, güzel haber. Zaten rekabet için yapmaları gerekiyordu. Tahminim fuarda fiyatlar açıklanacaktı. Ama o satıcı biraz erken davranmış sanırım. Tabi gerçek bilgiyi gene kanuni verecektir.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Makine bugun Keawaay 150 lerden gordum yolda üzerlerindeki Rüzgarlık tam istedigim tarzdan birşeydi. Ben bunu bir arastırıp bakayım nasıl olcak.
Leonine Dostum iyi haber bu bizim servise tel actıgımda kim diyor onu dedi bana En iyi haber ise senin Tiger'a binmen olacak bekliyoruz.
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
az kaldı be dostlar sonunda rüyalarımdan sıyrılıp hayırlısıyla bir motor demicem tiger 250 sahibi olmam an meselesi
aslında aldıktan sonra rodaj vs gibi konular da sizlerden yardım alacağımı biliyorum.
ALLAH herkesin gönlündeki motoru hayırlısıyla nasip etsin
\'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE\'
İ.E.T.T GERİ DÖNDÜ,YAŞASIN AKBİL
Amin abi cümlemize inşallah. Hadi hayırlı olsun diyelim şimdiden.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Just Life hani bi ara senin motor satilikmi diye soran arkadaslar vardi yaa...
Eminim bu verdigim link'te ki ilani gormuslerdir cunku senin avatarina koydugun resmin aynisi fakat sen resimle bi kac oynama yapmissin
http://www.sahibinden.com/pls/sahibi...t?AdId=1708708
Motorsiklet Dostun,Rüzgar Arkadaşın Olsun...
Vay anasını bu benim motor sayın seyirciler... Adam kısa yol kullanmış anlaşılanSicK_BoY adlı üyeden alıntı
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
copy past
en kolay yol
ne uğraşsın
git digital mak al
fotoytu cek
pc at
internete gir
resmi gönder
copy past ::))
\'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE\'
İ.E.T.T GERİ DÖNDÜ,YAŞASIN AKBİL
Dedigim gibi Just_Life
senin motor satilik mi??
Aaa neden satiyorsun??
Gibi sorular bu nedenden olcak sanirim...Artik sana gelen sorulara bu linki verir bu ben degilim sadece benim motorumun resmini almis dersin... Eee kardesim bi insanin motoru bu kadar guzel mi olur (aman nazar deymesin MASALLAH)
Motorsiklet Dostun,Rüzgar Arkadaşın Olsun...
Arkadaşlar Galiba Sayenizde Tiger 250 Almaya Karar Verdim
al tabi sende al
kötü motor diye
bişey yok bakımsız motor var bakmayan motorcu var ha bide fabrika hatasaı olrak bazı arızalar gündeme gelsede kanunini türk montajının gururu.
\'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE\'
İ.E.T.T GERİ DÖNDÜ,YAŞASIN AKBİL
Ben demiştim demek istemiyorum ama.... Yok,yok istiyorum.... Ben demiştim...leonine adlı üyeden alıntı
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)