Honda CBF 600 ABS Hakkında Herşey
Reklamlar
-
Avrupa'da orta sınıf olarak adlandırılan 600cc sınıfı motosikletler kullanıcılarına her türlü sürüş zevkini verebilmeleri ile tanınmaktadırlar. Super sport tipi motosikletlerden, geriye yaslanılarak sürülen cruiserlere; naked modellerden, arazi sürüşlerine de olanak veren dual-purpose modellere kadar bir çok 4-zamanlı motor; 1, 2 ya da 4 silindirli olarak bu sınıfta piyasaya sürülmektedir. Günümüzde bu sınıftaki motosikletler çoğunlukla sürüş tecrübesi ve yeteneği olan ve orta sınıftaki bir motosikletten neler beklediğini bilen sürücülere hitap etmeye yönelmiştir.
Daha çok sürücüyü orta sınıf motosiklet kullanmaya teşvik etmek ve hatta daha çok sürücüyü iki tekerlekli dünyaya adım attırmayı ana amaç olarak gören CBF600S ABS, sportif sürüş tecrübesinin yanı sıra kolay kontrol edilebilme özellikleri de sergileyerek Avrupa'lı bir çok sürücünün önümüzdeki yıllardaki seçimi olacaktır.
Yeni sayılabilecek sürücüler ya da yıllardır motosiklet kullanmamış olan eski sürücüler için bu modellerin bir çoğu fiyatları ve performansları açısından caydırıcı gelebilmektedir. Bu caydırıcılık, özellikle çok yapılı olmayan, özellikle de son yıllarda sayıları oldukça artan ve daha yüksek motor hacimli motosiklet kullanmak isteyen bayan sürücüler için geçerli olabilmektedir. Büyük boyutlu, yüksek seleli modeller, iri olmayan ve tecrübesiz sürücülerin seçeneklerini sınırlarken öte yandan alçak seleli modellerin piyasayı domine etmesi durumunda da uzun boylu sürücüler rahatsız bir pozisyonda motosiklet kullanmak zorunda kalacaklardı.
Kısıtlı tecrübeye sahip sürücüler bu sınıfta yaptıkları seçimin sonunda çoğu kez kendi kontrol edebileceklerinden daha yüksek, ağır ya da performanslı bir motosiklet ile karşılaşmakta ve hayal kırıklığına uğramaktadır. Bu şekilde pahalı hatalar yapan acemi sürücüler çoğu kez yılıp motosiklet kullanmaktan vazgeçmektedir.
Honda, yıllardır sıkça karşılaşılan bu senaryoyu dikkatle izleyip sonunda acemi sürücülerden tecrübelilere, gencinden yaşlısına, hem bayan, hem de erkek her sürücüye hitap edecek bir orta sınıf motosiklet yarattı. Bu 600cc'lik motosiklet hem kullanıcısına sportif sürüş standartlarının verdiği heyecanı veriyor, hem de motor devir yelpazesi boyunca uygun ve kullanıcı dostu bir şekilde dağıtılmış olan güç performansı ile sürücüsüne güven veriyor.
Geliştirme Konsepti
Avrupa motosiklet standartları arasında yer almayı hedeflemesinin yanısıra ana hedeflerinden biri de motosiklet kullanmaya yeni başlayacak olanlar ve tecrübesiz sürücüler için diğer bir çok orta sınıf motosikletten daha uygun bir “just fit” motosiklet konsepti yakalamaktı. Almanya'daki Ar-Ge merkezinin ana hedefi, daha yüksek performanslı motosikletlerin avantajlarından tam olarak yararlanmaya yetecek tecrübe ve yeteneğe sahip olmayan sürücülerin kolaylıkla kullanabileceği bir motosiklet yaratmaktı.
Her ne kadar konfor ve kolay kullanım özellikleri ile genç ve tecrübesiz sürücülerin motor hacmi büyük bir motosiklete geçişini sağlamak ana hedef olarak belirlenmiş olsa da, bir çok tecrübeli sürücü de CBF600S'in performans ve kontrol özellikleri karşısında hayrete düşmektedir. Birincil ana hedef kitlesi içerisinde aynı zamanda daha önce motosiklet kullanmış ama uzun yıllardır motosiklet kullanmaya ara vermiş olanlar ve son yıllarda sayıları hızla artmakta olan bayan sürücüler de vardır. CBF600S, yüksekliği ayarlanabilen selesi ile bu geniş kullanıcı grubunun hepsine birden hitap etmektedir.
CBF600S'te, Hornet'te de kullanılan kolay devirlenebilen su soğutmalı sıralı dört silindirli motor kullanılmıştır. Ancak Ar-Ge takımı, kolay devrilenen motorun maksimum gücünü artırmaktan ziyade düşük devirlerdeki güç üzerinde yoğunlaşarak CBF'e bir çok sürücünün daha fazla önem verdiği kolay kullanım özellikleri kazandırmak üzerinde durmuştur.
Bu güçlü motor, sağladığı ivmelenme sayesinde sürüş zevkinden tam olarak faydalanmak için en yüksek süratlere çıkma ihtiyacı duymamaktadır. Sürücünün tüm hareketlerine önceden tahmin edilebilen, yumuşak bir tepki vererek daha konforlu bir sürüş sağlamaktadır. Ar-Ge ekibi, motorun çevrecilik özellikleri ve egzoz emisyon değerleri üzerine de ayrıca yoğunlaşmıştır.
Yeni CBF'in üzerine oturtulmuş olduğu şasi, Hornetler'de de kullanılan, yenilikçi, sade ama dayanıklı mono backbone şasidir. Yüksek performanslı, ayarlanabilir süspansiyon elemanları ile bu şasi, hafiflik, mükemmel kullanım ve kontrol özelliklerini kişinin tecrübe seviyesinden ve vücut ölçülerinden bağımsız bir şekilde sergilemektedir.
Yarı naked, çağdaş ve etkileyici çizgileri, oval hatları ve kesin kenarları ile CBF600S, sürücüsüne sunduğu çok keyifli sürüş tercübesini perçinlemektedir. Yeni ya da az tecrübesi olan sürücüleri hedefleyen CBF, onları yüreklendirecek ve doğru seçimi yaptıkları konusunda kafalarında süphe bırakmayacak bir motosiklet olarak geliştirilmiştir.
Güçlü ve kişinin kendisine olan güvenini sağlayacak performansı, kolay kontrol özellikleri, ABS ile mükemmel frenleme özellikleri, ayarlanabilir sele yüksekliği, artırılabilen taşıma kapasitesi ile yeni CBF600S, bir sürücünün ihtiyacı olabilecek her tür özelliği bünyesinde barındırmaktadır.
Stil
İlk bakışta göze çarpan avrupai, güçlü ve modern bir tasarıma sahip olan CBF, dayanıklılığını ve güvenilirliğini vurgulayan etkileyici tasarımında bir çok yeni trendi bir arada barındırmaktadır. Gövdesinin akıcı çizgileri, motorunun güçlü görünümü ile kontrast oluşturacak, egzoz ve süspansiyon öğeleri CBF'in görünümüne sportiflik katacak şekilde Avrupa'daki tasarım merkezinde dizayn edilmiştir.
Özgün “Just fit” dizaynı
CBF'in boyutları “just fit” konsepti doğrultusunda sınıfına göre ayarlanmış, ama bu boyutlandırmanın da ötesine geçilmiştir: Her parça ve kıvrım, konforu, güvenilirliği ve kolay kontrolü , sürücüsünün vücut ölçülerinden, yaşından ve tecrübesinden bağımsız bir olarak sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Örnek olarak, bayan sürücülerin durma anında yere daha sağlam basabilmelerini sağlamalarını sağlayan alçak ve dar profilli sele gösterilebilir. Ayrıca sınıfında tek olan yüksekliği ayarlanabilir sele, orta sınıf sürücüleri için “just fit” konsepti paralelinde CBF için geliştirilmiştir
Yarım Grenaj
CBF'in ön grenajında başlayan akıcı çizgileri, deponun hatları ile uyumlu bir şekilde son bulmaktadır. Derin sürücü selesinin arkasında, arka tekerleğin üzerinde yer alan ve geriye doğru yükselen kuyruk, çevik ve hafif görünümü vurgulamaktadır.
Grenajın arkasındaki rüzgar koruma özellikleri de mükkemmel seviyededir. Üç haneli hızlarda bile ön siperlik ve grenaj, rüzgarın sürücüyü rahatsız etmesine izin vermez. Ön grenajın ön yüzünü domine eden çift entegre multi reflektörlü far, keskin bir görünüm ve mükemmel gece görüş sağlamaktadır. Büyük, multi reflektörlü ön sinyal lambaları gövdenin her iki yanında grenaja entegredir. Arkada ise, yüksek görünürlükteki büyük stop lambasının her iki yanında sinyal lambaları stop lambasına bitişik yer almaktadır.
Rüzgar siperliğinin arkasındaki, CBF'in tarz sahibi, büyük, yekpare kontrol ve gösterge paneli, tamamen elektronik hız ve devir göstergelerini barındırmaktadır. Hız göstergesinin içerisinde likit kristal ekranlı bir odometre ve iki tripmetre, devir göstergesinin lensinin altında da dijital bir saat yer almaktadır. Bu ikili gösterge takımının solunda hararet göstergesi, sağ tarafında ABS arıza ve benzin uyarı ışığının da aralarında bulunduğu tüm diğer uyarı ışıkları yer almaktadır.
Konforlu kontrol elemanlarına ek olarak ayarlanabilir debriyaj levyesi ve gidonun sağ tarafındaki dörtlü uyarı ışığı sayılabilir.
Yeni 3-kademeli ayarlanabilir sele
CBF600S'in en önemli özelliklerinden birisi de sele yüksekliğinin ayarlanabilir olmasıdır. Honda'nın prestijli sport touringi ST1300 tarafından motosiklet tutkunlarına tanıtılan bu özellik, CBF'te de uygulanarak her boydan ve tecrübeden sürücünün CBF'i güvenle kullanabilmesi sağlanmıştır. Bu sistemin birincil amacı, kişinin CBF600S'in selesine oturduğu andan itibaren kendisini güven içerisinde hissetmesini sağlamaktır.
Yeni CBF600S, boyu 1.57m'den 1.90m'ye kadar olan sürücülerin konforla kullanabilecekleri şekilde, selesinin minimum yüksekliği 770mm, maksimum yüksekliği 800mm olacak şekilde tasarlanmıştır. Pan European'in muhteşem sele dizaynında olduğu gibi bu sistemde de sele sadece yukarı aşağı değil, daha konforlu bir oturuş sağlamak için ileri geri de 10mm kadar hareket ettirilebilmekte ve sadece bacak boyuna değil , her tür bedensel farklılığa uyum sağlanabilmektedir. Bu sayede kısa boylu sürücüler gidona daha yakın oturabilmekte, bu da kontrol ve konfor özelliklerini olumlu yönde etkilemektedir. Bu, ayrıca daha öne çekilmiş olan ayaklıkların avantajlarını da artırır ve daha rahat bir oturuş pozisyonu sağlar. Selenin yüksekliğinin ayarlanması; selenin çıkartılması, sele alt şasisinin çıkartılıp daha aşağıdaki ya da yukarıdaki seçilen delikler hizasından tekrar vidaları yardımıyla şasiye bağlanması ile bir kaç dakika içerisinde kolayca gerçekleştirilir.
Ayarlanabilen gidon
Eğer kollar için daha fazla mesafe gerekiyorsa, yeni CBF daha fazla esneklik sunarak gidonun da ayarlanmasına olanak vermektedir. Tüp profilli çelik gidonu sıkıca saran, alüminyum yükselticiler, uzun boylu sürücülere daha fazla mesafe tanıyabilmek için 180 ° döndürülerek gidonun 10mm ileri konumlandırılabilmesini sağlamaktadır.
2-konumlu ayarlanabilen rüzgar siperliği
CBF600S'in ön siperliği, gelişirilmiş rüzgar koruması sağlamak için 50mm yukarıya kaldırılabilmektedir. Siperlik yükseltildiğinde aynı zamanda siperliğin üst kenarı sürücünün kaskına doğru da yaklaştığından rüzgar koruması daha da mükemmelleşmektedir. Rüzgar korumasındaki artış, omuzlara ve kollara binen baskıyı da azalttığından sürücünü daha az yorulmakta ve diğer touring motosikletlere oranla daha dik olan oturma pozisyonu da göz önüne alındığında konfor iyice artmaktadır. Ön siperlikteki ventiller, siperliğin arkasına da hava geçmesini sağlayarak yüksek hızlarda basınç farklılığının oluşturabileceğı titreşimi de ortadan kaldırmaktadır. Siperliğin arkasında altta sürekli olan hava alkımı, siperliğin üzerinden geçen havanın yukarı kaldırılmasına yardım eder ve soğuk havalarda buğulanmayı önleyerek sürücü konforunu artırır.
Yolcu konforunu ve güvenliğini sağlamak için ise arkadaki geniş ve rahat selenin her iki tarafında yer alan alüminyum döküm tutamaklar tasarlanmış, yolcu ayaklıkları gövdeye şık alüminyum döküm braketler ile sabitlenmiştir.
Motor
Yeni CBF600S'in kompakt ve dinamik sıvı soğutmalı sıralı 4 silindirli motoru, temelde, popüler olan güçlü ve güvenilir Hornet motorunun aynısıdır. Daha kullanıcı dostu bir performans elde edebilmek amacıyla Hornet'in motoru, daha akıcı, pürüzsüz ve her çeşit sürücünün zevk almasını sağlamak için daha geniş devir yelpazesine yayılarak güç üretecek şekilde yeniden ele alınmıştır. Yeni CBF600S'in 34mm'lik CV karbüratörünü aktive eden gaz kolunun her hareketi ile özellikle düşük ve orta devir aralıklarında etkileyici güç üretmesi için emme sübapları ve sübap ayarlarında çok hassas çalışmalar yapılmıştır. Ayrıca düşük ve orta devirlerdeki güçlü tork çıkışı ve özenle yapılmış karbüratör ayarlamaları sayesinde yakıt tüketimi iyice azalmış ve 19 litrelik deponun menzili oldukça artmıştır.
Çabuk ivmelenen düşük oranlı şanzıman
Performansını tamamlayıcı bir unsur olarak ise CBF600S'in yeni düşük oranlı çabuk ivmelenen şanzımanı, Hornet baz alınıp daha da geliştirilerek şehir içi ve otoyol sürüşleri için çok mükemmel bir güç kontrolü sağlanmıştır.
Düşük emisyonlu egzoz sistemi
CBF'in paslanmaz çelikten 4'e 1 egzoz sistemi, büyük ve oval bir susturucuda son bulur ve bu açılı susturucu, motorun performansı ile paralel etkileyici bir ses çıkarır. Egzozun üç çemberi ve borularının uzunlukları da bu ses düşünülerek özenle tasarlanmıştır.
Yanma odasını terk eden gazların daha etkin bir şekilde yanmalarını sağlayan egzoz çıkışındaki hava endüksiyon sistemi ve bir çift katalitik ısı tüpü olan iki kademeli emisyon indirgeme sistemi, egzoztan çıkan karbonmonoksit, nitrik oksit ve hidrokarbon emisyonlarını EURO-2 değerlerinin altına düşürerek daha temiz bir performansın elde edilmesini sağlar.
Şasi
CBF600S'te Hornet'te de kullanılan basit ama çok dayanıklı, yeni nesil, dikdörtgen kesitli çelik tüp mono backbone şasi kullanılmıştır. Şasinin güçlü ve 75x45mm'lik geniş profilli kesidi gidonun arkasından başlayarak arka motor bağlantı noktasına doğru uzanır. Önde iki adet sağlam, kare kesitli bağlantı ile motorun üst ön noktasına, arkada ise iki adet alüminyum pivot plakası ile motorun arka bağlantı noktası ve arka çatal pivotunun bağlantı noktasına bağlıdır.
Şasinin üst kavisinin arkasına monte olan çift mesnetli tüp profilli sele rayı hem iki kişiyi, hem de gerekli olduğu taktirde arka çantadaki eşyayı taşıyacak sağlamlıktadır. Önde, kompakt ama yüksek soğutma performansına sahip radyatör, gidon kafasının hemen altındadır ve her hava koşulunda optimum soğutma sağlar.
Güvenilir ve etkileyici süspansiyon sistemi
CBF'in süspanisyon sistemi yeni sürücülerin sürüşünü maksimum derecede kolaylaştıracak ve tecrübeli olanların ise kendi limitlerini test etmelerine olanak verecek şekilde tasarlanmıştır. Önde Hornet'teki gibi 41mm'lik kartuş tipi çatal tecrübesiz sürücülerin kullanımını kolaylaştırırken performansın ön plana çıktığı yüksek hızlardaki sürüşlerde de mükemmel kontrol ve yol tutuşu sağlamaktadır. 204mm'lik çatalı ve geniş ve konforlu gidonu ile efor sarfetmeden yapılan manevralar, CBF'in sürüş keyfini maksimum düzeylere taşımıştır.
Arkada ise Honda'nın spor modellerinde olduğu gibi yüksek performanslı mono shock sistemi kullanılmıştır. 35x75mm'lik geniş kutu profilli çelik arka çatal, mükemmel dayanma ve kontrol özellikleri göstermektedir. Sağlam çift çember HMAS amortisöre sahip mono shock süspansiyon sistemi ile super sport sınıfındaki sürüş kontrolü, CBF600S'te yakalanmıştır. 7 kademeli yay önyükleme ayarı ile sürücüsüne, her yol ve yükleme durumuna uygun ayarlama imkanı vermektedir.
Tekerlekler
6 çift alüminyum kollu 17 inçlik jantlar hafif ve modern dizaynı vurgulamaktadır. Ön lastik, Hornet'te de olduğu gibi 120/70 ZR 17 iken arkada 160/60 ZR 17 lastik mükemmel yol tutuş ve güvenilir kontrolü sağlamaktadır.
Frenler
Önde çift piston kaliperli 296mm'lik büyük çift hidrolik disk, arkada ise tek piston kaliperli 240mm'lik hidrolik disk, cüruflu metal balatalar arasında durdurulmaktadır. Daha da yüksek durabilme kabiliyeti ve güvenlik için yeni CBF600S, tekerleklerin kilitlenmesini engelleyen ABS sistemi ile donatılmıştır. Silver Wing modelinde de kullanılan çok yumuşak çalışan bu ABS sistemi etkileyici ve güvenli bir frenleme ile her tecrübe seviyesinden sürücünün güvenli bir şekilde durabilmesini sağlamaktadır.
Sistemin kalbinde motor tahrikli ultra kompakt bir modülatör, ön ve arka frenin çalışmasını 16-bitlik bir elektronik kontrol ünitesinin denetiminde kontrol etmektedir. Ön ve arka fren kaliper bağlantılarındaki sensörleri ve diske bağlı delikli pulsar ringi yardımıyla elektronik kontrol ünitesi, tekerleğin dönüş hızını ölçer ve kaymayı algılar. Sürücü tarafından algılanması çok zor olan arka tekerleğin ve ön tekerleğin farklı hızlarda dönmesi durumunda elektronik kontrol ünitesi, modülatör aracılığıyla fren basıncını sırasıyla mikro intervaller bazında azaltarak-sabit tutarak ve artırarak ayarlar ve kaymaya neden olmayacak maksimum frenlemeyi sağlar. Bu ayarlama, saniyede 5 farklı fren basıncının uygulanabileceği bir hızda gerçekleşir.
Honda'nın en yeni ABS sistemi, motosiklet sektöründeki en sade ve etkili ABS sistemlerinden biridir ve CBF'in geniş kitleler tarafından güvenle ve rahatlıkla kullanılabilmesi konusunda büyük pay sahibidir. Islak veya metal yüzeyli zeminler de dahil olmak üzere her çeşit sürüş ortamında sürücünün konforunu ve güvenliğini artıran bu sistem, sürüş yeteneklerini geliştirmekte olan sürücüler için oldukça büyük avantajlar sağlamaktadır.
Bu yeni ABS sisteminin kullanıldığı tüm Hondalar'da olduğu gibi CBF600S'te de sistemin elektronik ve hidrolik üniteleri sürekli olarak kontrol altında tutulur, bir arıza durumunda sistem tamamen devreden çıkarak yerini standart ve güvenilir disk fren sistemine bırakır ve gösterge panelindeki kırmızı LED ABS arıza uyarı ışığı yanarak sürücüyü uyarır.
bilgiler cbfturkiye.org dan alıntıdır
Reklamlar
-
İnanaılmaz dengeli bir motor ve ne mutluki benim motorumda bu
-
ibo seninkinin rengi bozuk
-
-
ELINT adlı üyeden alıntı
vayy be ne topic olmuş.
uguratac ne yazı eklemişsin öyle. cbf 600s'in resmen cigerini anlatmış bee
yazıyı okumaya başladım hala bitmedi.motoru a'dan z'Ye anlatıyor. yazıyı yazanı kutlamak lazım gerçekten ögrenmek istediklerimi fazlasıyla anlatmış.
bu arada böyle bir yazıyı buraya ekledigin için sende çok sagol.süperrrr,max, full+ full paylaşım olmuş
Teşekkürler Uğur, ben de bir çırpıda okuyuverdim (o bir çırpı uzun sürdü haliyle )
CBF 150mi almaya gittiğim gün, o kadar yarış motorunun arasında pırıl pırıl, aslan yelesine benzeyen kocaman kafasıyla dikkatimi çekmişti bu çocuk. İkinci motorum bu olacak demiştim. Kesinlikle çok yakışıklı. Tek dezavantajı, bildiğim kadarıyla, karbüratörlü olması nedeniyle çok yakıyor olması
[CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]
-
st_erdogan adlı üyeden alıntı
Teşekkürler Uğur, ben de bir çırpıda okuyuverdim (o bir çırpı uzun sürdü haliyle
)
CBF 150mi almaya gittiğim gün, o kadar yarış motorunun arasında pırıl pırıl, aslan yelesine benzeyen kocaman kafasıyla dikkatimi çekmişti bu çocuk. İkinci motorum bu olacak demiştim. Kesinlikle çok yakışıklı. Tek dezavantajı, bildiğim kadarıyla, karbüratörlü olması nedeniyle çok yakıyor olması
bende ençok onu merak ediyorum 600 cc makina yapmışsın ama karbüratörlü
ulen yap enjeksiyonlu millet rahat rahat binsin. ne var yanii
600 hornet enjeksiyonlu. 600rr enjeksiyonlu ama bizim üvey evlat cbf 600 karbüratör
-
Cbf 600 gerçekten iyi motosiklet.
EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.
-
cbf 600'ün neden karbüratörlü oldugu hakkında fikri lan var mı
bu cc'deki belkide tek karbüratörlü motor cbf 600 digerleri enjeksiyonlu cbf 600'ün karbüratörlü olmasını birtürlü anlayamıyorum. bir enduro olsa tamam. dagda bayırda sorun çıkardıgında sürücü kendi imkanları ile sorunu giderebilsin diye karbüratörlü olabilir. fakat cbf 600 sonuçta bir naked. ve nakedin gidecegi yol belli .
600cc bir nakedin karböratörlü olmasına birtürlü anlam veremedim. bu konuda fikri olan var mı
-
evet karbüratörlü olması yakıt sarfiyatını arttırıyo neden karbüratörlü yapmışlar bilmiyorum ama öyle uygun görmüşlerdir bi bildikleri vardır heralde
guven61 yan cantalar yandan bakınca güzel görünüyo arkadan cekilmiş fotografıda varmı acaba
-
-
01 Temmuz 2007, 11:38
#11
Önce hornet900 aldım. Fakat 600s in fren güvenliği beni cezbetti. hornetı verip cbf600 s aldım. Topic i açan arkadaşa verdiği bilgilerden dolayı teşekkür ederim, kararımda çok etkili oldu. Umarım tanışma fırsatımızda olur...
-
01 Temmuz 2007, 11:49
#12
uguratac adlı üyeden alıntı
guven61 yan cantalar yandan bakınca güzel görünüyo arkadan cekilmiş fotografıda varmı acaba
Mesajı yeni gördüm Uğuratac.Tam arkadan olmasa da idare edecek bir resim koyuyorum.
EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.
-
01 Temmuz 2007, 12:27
#13
Sevgili güven61 topcase ve sidecase leri nereden, kaça aldın ? Güle güle kullan çok hoş görünüyor...
Özelden mesajını aldım. Çok teşekkürler...
-
04 Temmuz 2007, 16:28
#14
evet çok güzel görünüyo
o özel mesajdan bir adette ben alabilirmiyim güven61
-
04 Temmuz 2007, 16:44
#15
evet sidecase çok güzel duruyor benim cbf500'e takmak istiyuorum maliyeti ne oldu
-
04 Temmuz 2007, 17:50
#16
uguratac adlı üyeden alıntı
evet çok güzel görünüyo
o özel mesajdan bir adette ben alabilirmiyim güven61
Bırak sidecase ide sen bana koruma demiri ayarlıyacaktın hani...
-
04 Temmuz 2007, 17:52
#17
ne koruması ne demiri ne zaman dedin ne dedin ?
hastamısın ibo
-
Bende geldim buraya gerçi tertibim 1000 lendi ama neyse.
-
2008 de 98 beygire çıkacak ve enjeksiyon eklenecekmiş. Fiyatında çok değişme olmazsa satışları fırlar bence. 2009 da ben de alırım inşallah
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
allah nasip ederse bende alıcam yaaa war mıı :D:D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)