haklısın motorcunun kafasına essin yeter :D
beğendiğim makineler listesinde üst sıralarda.. Özellikle ebatları itibariyle. Bilmiyorum aynı kategoride sayılırlarmı ama DL650 gibi iddalı bir rakibi var!
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
tam benim ebadıma uygun bi motor allah bizede nasip eder inşallah :(
Drift Religion, iZMiR ŞußeSi
arkadaşlar öncelikle eleştirmek adına yazmıyorum.konuyu açan arkadaş hiç objektif yazmamış.resmen hondanın reklam sayfa yazısını alıp buraya koymuş.
amacım bu motor hakkında ciddi bilgi sahibi olmak.bazı sorularım olacak kullananlar cevaplarlarsa sevineceğim:
1.yakıt karbüratörlü olduğu halde çok denmiş.ben fz6 fazer ile mukayese ettim aradaki çok ciddi güç farkına rağmen neredeyse fazer kadar yakıyor gibi geldi.bu konuda ne düşünüyorsunuz.
2.abs performansı nasıl(yeterince sağlıklı çalışıyor mu.yani abartı titreme,fren mesafesini çok etkileme vs.)
3.şehir içi kullanımda nasıl.düşük hızlarda hararet sorunu var mı(sahibinden. com daki motorların fotoğraflarında dikkatimi çok çekti hemen hemen bütün eksozlar sanki rengini çok koyulaştırmıştı.bu acaba şehir içi kullanımda motorun iyi soğumaması ve eksozun aşırı ısısından mı yoksa benim gözüme mi öyle gözüktüler.)
4.arkadaşın biri 19lt/368 km hesabı yapmış.bu şehir içinde kaç litreye çıkar?
5.hondanın yedek parçada yamahadan pahalı olduğu söyleniyor.kaza ve arıza durumları hariç normal şartlarda zincir,balata,yağ,lastik vs masraflar ortalama yıllık ne kadar bütce ister.(misal bir çift lastik ne kadar vs.)
6.şimdi fazer ile bunu mukayese edersem bana çok kızan çıkacaktır.ama sormaya mecburum çünki abs seçenekleri açısından mukayese etmek istiyorum.fazer yüksek güç nedeniyle durmada sorunluymuş.abs işin içine girdiğinde cbf in mi yoksa fazerin mi duruşu daha düzgün.
son olarak:
iki motor da 2006 model,ikisi de abs li,fz6 fazer 17000 de ve full aksesuarlı.cbf 600s i ise henüz görmedim,ama 8000 km de olduğunu öğrendim.iki motorun da fiyatını yazmak doğru olmaz.sizce uzun vadede hangisini almak doğru olur(yamahanın parçaları daha mı ucuzdur?).fazer ile cbf600s fiyatları arası oran nasıl olursa normaldir(sıfırları arasında 3000 ytl fazer sanki abs li olanda daha pahalı duruyor.).
arkadaşım bazı şeyleri karıştırıyosun galiba karbüratörlü motorlar enjeksiyonlulara göre daha fazla yakar fazer ile cbf600 ün yakıtları hemen hemen aynı sayılır. fazer daha güçlü daha fazla yakması gerekir diyosan fazer ında karbüratörlü olması lazım bu konuda fazer gücüne oranla yakıt bakımından cbf 600 den daha avantajlı iki motorunda enjeksiyonlu olması halinde ise doğal olarak cbf 600 daha az yakar mesela yeni cıkan 2008 cbf ler enjeksiyonlu
gecen hafta arkadasım MERT in motorunu kullandım 2005 fazer çok güclü ancak frenleme konusunda hayal kırıklıgına ugradım CBF600 ün konforu ve ABS nin verdigi güven yok korkudan 180 i gecmedim CBF in frenlemesi çok güzel kesinlikle kayma titreme durmama gibi bi lüx ü yok bu konudada CBF bir adım önde
hararet sorunu yaz aylarında bazen olabiliyor oda tamamen kilitlenmiş bir trafikte yavas değil hiç yol alamıyorsanız olur bu durumda yol acılana kadar motoru kapatıp beklemek lazım eger hararet yapmışsa kontagı acık bırakıp fanın calışmasını saglamak gerekir. hem su hem sıvı sogutmalı oldugu için düşük süratlarde hararet problemi fazla olmaz
19/368 hesabını ben yapmıştım bu şehir içi için gecerli zaten uzun yolda kullanıma göre bu oran değişir tabi ancak yukarı cıkmaz aşagı iner sehir içinde 368km yapıyosan uzun yolda bu 280-300 km lere kadar geriliyo tabi otobanda 80-90 km hızla gidersen o ayrı bi konu
yedek parça pahalı zincir 200 ytl (oring) arka lastik 190 euro ön lastik ** euro
yag +- 100 ytl (6000km)
abs yi acıklamıştım ama eklemek istiyorum abs fren sisteminin durmasında sorun yok ama en önemli özelliği tekerlekleri kilitlememesi ve sana manevra şansı tanımasıdır ( acil durumlar için )
Benim bildiğim Fazer deli dolu bir motor , CBF 600 daha uysal konfor sahibi
uzun yolda oldurmez , Fazer biraz sanki kısa mesafelerde daha uygun gibi .
2000 ytl farkla 2008 CBF600 e enjeksiyon eklenmiş bu yakıtı baya düşürür bu durumda fazer dan daha ekonomik olur
Bugün amcamın oğlunun 2008 model CBF 600'ünü aldım ve yaklaşık 100 km yol yaptıktan sonra motoru işyerine götürüp teslim ettim. Yola çıktıktan 7-8 km sonra Hız ibresinin yerinden oynamadığını fark etmiş. Durdu motoru orta sephaya alıp tekrar baktık ama sorun hala devam ediyordu. Daha 8000 km olan bir motor neden böyle sorun çıkarttı anlamadım. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Bu motor bana çok cazip geldi doğrusu. XT'yi sattığımdan beri depresyondan çıkamadım, 2. el temiz bir CBF enjeksiyonlu buldum haftaya anlaşabilirsem ben de buralardayım artık :I
İnnova 125, nx4 falcon, xt660r, CBF 600s diyerek devam ediyor hayat
CBF600'lerin şehir içi ve dışı sakin ve hırçın kullanımı ile ilgili yakıt durumları ile bilgi verirmisiniz?
ŞEHİR İÇİ SAKİN 100 KM ....... LT YAKIT TÜKETİR..
ŞEHİR İÇİ HIRÇIN 100 KM ....... LT YAKIT TÜKETİR..
ŞEHİR DIŞI SAKİN (100-110 KM/H) 100 KM ....... LT YAKIT TÜKETİR..
ŞEHİR İÇİ HIRÇIN (130-140 KM/H) 100 KM ....... LT YAKIT TÜKETİR..
Gibi.. Yorum katmadan sadece rakamlar... Teşekkürler...
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
CBF600'lerin şehir içi ve dışı sakin ve hırçın kullanımı ile ilgili yakıt durumları ile bilgi verirmisiniz?
ŞEHİR İÇİ SAKİN 100 KM ....... LT YAKIT TÜKETİR..
ŞEHİR İÇİ HIRÇIN 100 KM ....... LT YAKIT TÜKETİR..
ŞEHİR DIŞI SAKİN (100-110 KM/H) 100 KM ....... LT YAKIT TÜKETİR..
ŞEHİR İÇİ HIRÇIN (130-140 KM/H) 100 KM ....... LT YAKIT TÜKETİR..
Gibi.. Yorum katmadan sadece rakamlar... Teşekkürler...
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Arkadaslar yok mu bu aleti kullanan kisiler yahu....
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
selçuk abi cbf 600'e mi geçmeyi düşünüyon?walla bende fırsat buldukça takip etmeye çalışıyom bu motoru.fena makine değil ama..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
2008 model cbf600 ler satılmadı mı? İkinci elleri piyasada yok...
2008 yılında motor değiştirilip enjeksiyonlu motora geçtikten sonra ne gibi artıları oldu?Kullanıcılar bilgi verebilir mi?
Özellikle yakıt ekonomisi ve performansı konusunda...
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
Türkiye gibi benzinin 4 liraya dayandığı bir ülkede, kullanıcılar böyle harika bir motoru caaart diye kurban eder.. Bence motosiklet dünyasının mükemmel motorudur CBF600. Herşeyi ile. İvmelenmesi konforu karizması hiçbir şeyde yoktur. Ancak Türkiye gibi benzin mağduru ülkede iş yapamadı.. Yakıt tüketimi olarak 5.5 deniyor ama 4 silindir daha fazla yakıtı pistonlara çeker gibi geliyor. Kullanmadım ama bu rakam bence 6-7 litre gibi... İran'da yaşasaydım bu motoru tek geçerdim..
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Kimse yok mu uuuu uuu uu u ?
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Benzin hesabı yapmadan biniyorum CBF600 e
Benzini hesaplıyacaksan yani tasarruflu gitmek istiyorsan 150 lik denemeni tavsiye ederim.
Elbette, ama forum amacıda zaten en ekononik en verimli çözümler elde etmek değilmidir?
Kararım, CBF600 bence muhteşem.. Ne tek silindirin rahatsızlığı ne iki silindirin kararsızlığı, 4 silindir uysal bir aslan gibi. Deli dolu ama oturaklı ve konfor sahibi..
Sport Touring tarzının 1. numaralı temsilcisi bence..
Karizmatik, uysal, güçlü...
Honda CBF600 alıcalsın ve İstanbuldan Ardahana kadar gideceksin..
Yakıt mı eğer 5.5 lt ise mükemmel bir rakamdır. Hatta 6 litre bile...
İkinci motorum siyah CBF600 olabilir, bazen başlarım yakıtına falan diyor aklımı alıveriyor bu motor... Enduro diyorum ama asfalta hangi enduro olursa olsun tırmalar durur.. Cadde motoru bence ayrı...
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)