Dostum ben dişlilerle hiç oynamadım. Bu arada bu son depoyu 440km yapmışken yeni piston takımını takmıştım bugün depo bitti tam 608kmde iken. bu arada çözemediğim bir iş vardı contadan sanıyordum hafif yağ kaçağı oluyordu tam debryaj telinin olduğu yerden. bugün baktım yine kaçak var kafayı yiyecektim. tüm contaları yenilemiştim. hatta üstüne kırmızı sıvı contası alıp sıkmıştım sonra kafama takıldı akşam gittim birdaha baktım tabii akşam olduğu için telefonun flashını açtım bir baktım ki alttaki blok çatlakmış, görünce şok oldum. Tam yerini aşağıda kırmızı ile işaretledim. şimdilik yağ sızmasını önlemek için kırmızı sıvı contası sürdüm şuan yağ akmıyor. bu arada netten araştırma yaptım ya kaynak yapılması lazım ki bunun için şanzımanı sökmem gerekecek ve o kısmı söküp takabileceğimi düşünmüyor. söksem bile kaynak için değilde çıkma veya yeni blok bulabilirsem onun için sökerim. ama bu blok tek satılıyor mu? hangi motorunki uyar nedir ne değildir bilemedim.
diğer bir çözüm olarak sun-fix yapıştırıcı var çok güçlü kaynak kadar güçlü ve +200 dereceye dayanıklı alman malı bir yapıştırıcıymış gittim ondan aldım yarın uygulayacağım. birçok kişi araba motor bloğunda kullanmış ve işe yaramış. bende işe yarayacağından eminim fakat bu çatlak zamanla büyür mü onu düşünyorum. ha yerinde başkası olsa bu çatlağı doldurur sonra zımparalar ve aynı renk boya ile boyar satar ama ben hem motorumu çok seviyorum hemde böyle şeyler bize göre değil. benim tek isteyim sıfırladığım motor pistonla bu motora uzun yıllar binmek.
genelde arkadaşlarım 150lik ile başlayıp 1 sene sonra motoru büyütüyorlar ama ben hız yapmadığım için ve bu motorun 1 deposu ile 600km gidebildiğim için hiç böyle bir niyetim yok. yarın uygulamayı yapacağım bakalım ne sonuç çıkacak. birde düşünüyorum bu alt bloğa aslında yük binmiyor ve yağ basıncıda yok çatlak büyümez diye düşünüyorum. birtek krank şanzımanla gücü tekere gönderiyor ama bunuda şasi bağlantılarından destek alıyor oysa benim çatlak kısım şasiye uzak. yinede sizlerinde görüşlerini almak istiyorum. sonuçta bu yapıştırıcıyı kullanacağım. dediğim gibi arabalarda senelerce sorunsuz kullananlar olmuş belki bende de birdaha problem olmayacak, ama sorun olma olasılığıda var tabi, sorun olursa ne yapacağım o parçayı nereden nasıl bulacağım nasıl takacağım oda düşündürüyor.
o kadar soru yapılcak bir yerden çatlamamış bu çatlama yenimi oldu piston değişirken vidaları çok sıkmasaydın yani sende biliyosundurda.Bu sunfix bende depo sızıntı ypaıyordu alttan onun için almıştım kullandım o günden beri sızıntı yok yanlız uygulamdan önce yapıştırcağın yeri güzelce temizle plastik aksamlarda pek işe yaramıyor bu yapıştırıcı ama metalde iyi şahsen benim görüşüm abarttıkları kadar çokçok iyi bir yapıştırıcı değil.Ama iş görüyor.Bu arada benim kısa far sürekli patlıyor yüksek devirde gidince sizlerde varmı böyle sorun.Benim motor 100kmde 3lt yakıyor hep bu sonuç 2 kişi de binsemde aynı geçen e5 te düzde 120 gördü.(tek kişiyken)Arka kampanadan ses geliyormu sizde sabahları ilk başlarda ısınmayınca böyle yapıyordu.Ama bu motorla 80 90 civar gitmek bence en iyisi o kadar zorlamaya ve gerek yok gazı sonuna kadar açınca aşırı benzin tüketir zaten.
Çatlama ne zaman oldu bilmiyorum çünkü motoru aldığımda silindirden hafif yağ sızıyordu bu çatlak yerde altta oraya doğru akıyordu belki ozamanlarda çatlaktı bilemiyorum yani. yarın yapıştırınca işe yarayıp yaramayacağını göreceğiz. şuan rodaj yaptığım için 60ı ve 5000 deviri geçmiyorum acaba zorlamalarda o çatlak büyür mü onu düşünüyorum sadece. Benim farlarda herhangi bir sorun yok. ben geçen hafta sönük yandığı için yeni ampül aldım bir sorun yok yani. fara gelen tesisatı bir kontrol et hocam çukura falan girince şase falan yapıyorsa ondan patlayabilir. benim motor 1,9-2litre arasında yakıyor. dediğim gibi yakıttan oldukça memnunum birde şuan rodajdayım. gerçi şunuda hesaba katmak lazım benim güzergahım genelde fazla yokuş ve ışık olmayan yol. ama heryere sürüyorum motoru. arka kampanadan sabahları cıyaklama sesi bende de oluyor sonra geçiyor. Pistonu değiştirmeden önce ilk zamanlar 120 yapıyordu giderek 105e falan düştü zaten pistonlar ve gömlek çizikler içindeydi ve iyi bir kompresyona sahip değildi ki son hız giderek düşüyordu ayrıca yağ yakıyordu. şimdi artık yağ eksiltmesi yok rodajdan sonra son hızı dener yazarım tekrar. zaten gelende ben 70-90 aralığında kullanıyordum motoru.
far sorunu benim konjektörün fazla gerilim vermesiyle alakalı da olailbir çünkü motoru zorlamayınca yapmıyor.yarın ölçücem voltajı şaseden falan değil ya eminim 3 tane ampül patladı 3 üde devirli kullanımdan sonra oldu.
selam arkadaşlar bende superlagts kullanıcısıyım ben bi türlü motoruma gidon bulamıyorum orjinali üstünde ama braz daha büyügünü nasıl bulurum ve nasıl bşey almalıyım yardımlarınızı bekliyorum herkeze tşkrlerr arkadaşlar ...
ercan senin karbüratör ne marka bende ondan alıcam.Geçen hafta servise gittim yakıtın çok fazla olduğunu söyledim uğraştı hava ayarını yapamadı garantiden değişelim dedi ama pek ümidim yok açıkçası gelende aynı marka olacak.Başka ustalara sordum çok yakıyor rölanti tutmuyor dedim onlarda mutlaka biryerlerden hava alıyor dediler ama garantili madem kurcalatma dediler.Dün yine 350 km de bir depo bitti şimdi senin 608 km yazdığını görünce sinirleniyorum.Servisi ikna etmek kolay olamadı sorunları anlattım ön takım hersetten geçişte tak diye vuruyor,benzin musluğunun yedek kısmı çalışmıyor direk bitiyor benzin dedim abi adamlar maliyeti düşürmek için hertarafıyla oynamışlar dedi.
Böyle giderse garanti bitene kadar tüm parçaları değişecek.
Eğer hava ayarını kapattığında motor stop ederse hava almıyordur bi yerden.Benim tavsiyem önce dişliyi orijinalini tak 17 yap gerçekten 16 yı taktıktan sonra gereksiz olduğunu hissettim.Subap ayarlarının sentille yapılması lazım geçen birinde gördüm onun karbüratör corundum markaydı galiba orijinali bu.Bide siz siz olun deponuzu boş bırakmayın paslanmasın yani.Çok sıkıntı çekersiniz yoksa.Hava ayarı bozuk olsa bile o kadar yakmaması lazım.
arkadaşlar benim karburatörde corundum marka sanırım orjinali. yakıt konusuna gelince 350km gerçekten çok az benimkiyle neredeyse yarı yarıya. subap ayarını kendim yaptım sentil çakısıyla ve gerçekten sesi çok değişti. ayrıca bende yedek depo daha doğrusu rezerv kısmı çalışıyor hatta dün dediğim gibi 608kmde otobanda bitti benzin rezerve aldım 640lardayım şuan. bugünde gittim yeni buji aldım. eski buji aslında daha 2500km yaptı fena değildi ama gaz vermeden çalışmasını istiyorum motorun, daha doğrusu şuan rodajdayım ve motoru iyice ısıtmadan yola çıkmıyorum. buda başında gaz vere vere vakit kaybı oluyor bu sebeple evden çıkmaya yakın kumandadan çalıştırıp ısıtmak istiyorum. sizlerde durum nedir? gaz vermeden tek marşta çalışan var mı?
bujide NGK'nın D7 serisi yok hiçbiyerde zaten şuanki bujide D8 yazıyor bende Champion buji aldım kullanım klavuzunda yazıyordu A8 oluyor diye bende onu aldım taktım. ama henüz çalıştırmadım çünkü çatlak yeri 1 saat önce sun-fix ile yapıştırdım bakalım nasıl olacak.
Modelini yazar mısın
---------- Post added at 15:08 ---------- Previous post was at 15:04 ----------
Denizli de buji market diye bir site var ben eski modele oradan almıştım
karburatorun modeli mi yoksa buji modeli soruyorsun hocam
ercan sabah gaz vermeden istediğin bujiyi tak çalıştıramassın ancak gece koyarken rölantiyi açarsın sabah çalıştırırsın benimki tek marşta alıyor ama 1 dkka gaz veriyorum sonrada çıkayorum yoksa stop ediyor ilk başlarda.
hocam yukarda corudum yazıyor alt kısımda da 05 siyah baskı olarak onun altında 150K 3K06 yazıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------
Mert jikle açıksa daha rahat olmak üzere gaz verince benimkide senin dediğin gibi tek marşta alıyor. şu aldığım champion bujiyi beğenmedim eski NGK daha düzenli çalışıyordu geri söktüm championu. sanırım senin dediğin gibi gaz vermeden çalıştırma ancak otomatik jikleli makinalarda oluyor :(
bu arada sun fixi yapıştırdım ne akıntı kaldı ne bişey iyi oldu. birde zincirim gevşemiş ötüyordu onu gerdirdim ama o vidayı açana kadar benimde imanım gevredi.
dün dediğim gibi 608kmde rezerve almıştım bugün tam benzin almaya gidiyordum birkaç yere uğradım son 1-2km kala benzin bitti itmek zorunda kaldım. tam olarak 678kmde depo tamamen bitti. benzini ağzına kadar doldurdum (gırtlağın ucunda) 14,79litre benzin aldı yani 69,96 liralık.
Bu durumda net nolarak hesaplarsak 0,10 kuruş yakmış oluyor.
678 km de gerçekten 15 litre ile çok iyi bir değer.Benim buji ngk dpr8ea-9.Ngk iyidir.Benim motor ısınınca subaplardan ses geliyor motor kısmından bazıları yağdan yaptığını söylüyor yukarıdaki resime bakılırsa seninkide balansörsüz modellerden.
benimli 2008 model. şuanki bujide dpr8. ama kitapçıkta d7ea kullanın diyor. birde yukarıdaki resim benim motorun değil netten buldum.
2008 ise balansörlüsüe yan kapakları yuvarlak balansörlüdür seninki.
ercan senin karbüratörü 2.5 tura ayarlayıp bi sabah çalıştırmayı denesene ilk çalıştımada jiklesiz çalışıcakmı.Birde ben eğer 1.5 tura getirirsem rölanti düzensizleşiyor.Hatta düşüyor yani hava ayarını 1.5 yaparsam rölantiyi yükseltmem gerekyior yükseltsem bile kararlı çalışmıyor ses bir alçalıp bir yükseliyor.Yani sen rölantiyle oynamayıp motor sıcakken sadece hava ayarını 2.5 tura getirip bi deneyeiblirmisin rölanti artıcakmı benim egzos açık birisi belkide ondan 3lt yakıyodur.ama o kadar fark ediceğini sanmıyorum
mert ben karbüratör değişimini beklemeden kendim hava ayarı yapmayı denedim bunun için biraz araştırma yaptım.Bu sitede bir konuda birisi diyorki hava ayar vidasının altında bir yay+pul+oring olacak diyor.Bunlar yoksa ayar tutturamazsın demiş.Ben de karbüratörü söktüğümde gerçekten vidada sadece yay olduğunu pul ve oringin olmadığını fark ettim.İlginçtir rölanti vidasında yay+pul+oring vardı.
Şimdi soru şu hangisinde yay+pul+oring olmalı ?
Hava ayar vidasında mı?
Rölanti vidasında mı?
Ercan en iyi km yi sen yapıyorsun aynı marka karbüratörü kullanıyoruz sendeki nasıl hava ayar vidasının altında yay+pul+oring varmı?
Yoksa ben bu pul ve oring yüzündenmi rölanti tutturamıyorum 350 km bir depo bitiriyorum ?
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)