Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Haziran 2013, 17:23
#9801
thepope adlı üyeden alıntı
benimkide 3 litre yakıyor yani 15 kuruş benim dur kalklarda sıkıntı ama yinede denemyi düşünüyorum 16 dişliyi o sesin bujiden olduğunu düşünmüyüroum buji yeni sayılıyır zaten büyük ihtimalle subaplar ısınınca genleşiyor ondan herhalde ercan senin karbüratörün markası ne orijinal mibide hava ayarın kaç turda bakabilirmisin ?
Dostum benim karburatör orjinali duruyor sadece söküp içini temizledik bujiyi yeniledik hava filtresini söküp evde yıkadım ( hava filtresinin bir kısmına benzin gelmişti yağlıydı ). sonra bunları takıp hava ayarını kendim yaptım.
motor sıcakken deviri 1400'e ayarladım sonra hava ayar vidasını sonuna kadar sıktım ve rolanti düzensizleşip stop edince tur sayısını sayarak bu sefer sonuna kadar açtım yine stop edince yanlış hatırlamıyorsam 3 tur olmuştu bende en sıkıdan sayarak 1,5tur yapmıştım. yani aç-kapa arasında rolanti bozulması 3 tur çevirince ben tam ortası olan 1,5 tura göre ayarladım.
yakıt yönünden dediğim gibi çok iyi. depo bildiğim kadarıyla 14 litre ve bunun 1,8 litresi rezerv yani 12,2 litresi ana depo. ben tam dolu depoda sıfırladım göstergeyi ve stop edince rezerve geçmeden baktım 585km yapmıştım. hadi 12,2 değilde 12,5 litre olsa (çünkü ağzına kadar doldurmuştum.) 12,5 * 4,73 = 59 lira 585km gittiğime göre 0,10 kuruşa tam denk geliyor. ki bu benzin ile yeri geldi çok abandım hyusung gt250R peşinden yetişmeye çalıştığımda oldu. hani çokta dikkat ederek binmedim.
Reklamlar
-
02 Haziran 2013, 17:43
#9802
ben 2009 model ile 10 kuruş yakıyordum bu 2012 model neden fazla yakıyor anlamış değilim.60 liralık benzinle en fazla 380 yapabildim 2009 modeli ile şehir içi 585 bende yapıyordum.
Arkadaşlar nedir sorun yokmu anlayan?
karbüratörü mü değiştireyim?
katalitik konvertörü iptal mi edeyim?
motoru mu satayım ?
-
02 Haziran 2013, 21:29
#9803
ercan_wrc adlı üyeden alıntı
Dostum benim karburatör orjinali duruyor sadece söküp içini temizledik bujiyi yeniledik hava filtresini söküp evde yıkadım ( hava filtresinin bir kısmına benzin gelmişti yağlıydı ). sonra bunları takıp hava ayarını kendim yaptım.
motor sıcakken deviri 1400'e ayarladım sonra hava ayar vidasını sonuna kadar sıktım ve rolanti düzensizleşip stop edince tur sayısını sayarak bu sefer sonuna kadar açtım yine stop edince yanlış hatırlamıyorsam 3 tur olmuştu bende en sıkıdan sayarak 1,5tur yapmıştım. yani aç-kapa arasında rolanti bozulması 3 tur çevirince ben tam ortası olan 1,5 tura göre ayarladım.
yakıt yönünden dediğim gibi çok iyi. depo bildiğim kadarıyla 14 litre ve bunun 1,8 litresi rezerv yani 12,2 litresi ana depo. ben tam dolu depoda sıfırladım göstergeyi ve stop edince rezerve geçmeden baktım 585km yapmıştım. hadi 12,2 değilde 12,5 litre olsa (çünkü ağzına kadar doldurmuştum.) 12,5 * 4,73 = 59 lira 585km gittiğime göre 0,10 kuruşa tam denk geliyor. ki bu benzin ile yeri geldi çok abandım hyusung gt250R peşinden yetişmeye çalıştığımda oldu. hani çokta dikkat ederek binmedim.
yani 1.5 tur dimi
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:26 ----------
volkantuna adlı üyeden alıntı
ben 2009 model ile 10 kuruş yakıyordum bu 2012 model neden fazla yakıyor anlamış değilim.60 liralık benzinle en fazla 380 yapabildim 2009 modeli ile şehir içi 585 bende yapıyordum.
Arkadaşlar nedir sorun yokmu anlayan?
karbüratörü mü değiştireyim?
katalitik konvertörü iptal mi edeyim?
motoru mu satayım ?
hava ayarına bakmanı öneririm bamadıysan tabi birde orijinal karbüratör bumu oluyo sizlerinki bundanmı
-
03 Haziran 2013, 10:11
#9804
volkantuna adlı üyeden alıntı
ben 2009 model ile 10 kuruş yakıyordum bu 2012 model neden fazla yakıyor anlamış değilim.60 liralık benzinle en fazla 380 yapabildim 2009 modeli ile şehir içi 585 bende yapıyordum.
Arkadaşlar nedir sorun yokmu anlayan?
karbüratörü mü değiştireyim?
katalitik konvertörü iptal mi edeyim?
motoru mu satayım ?
Dostum açıkçası ben bu motoru hem yakıt hemde görünüm acisindan çok beğeniyorum. Ve ilk motorum. Bende seneyw sıfır alıp rodajini kendim yapıp mis gibi binerim diyordum. Ama kuba nın getirdiklerinde farklılıklar varmış vesizde 2009u kullanmış 10 krs yakmissiniz. Gözüm korktu açıkçası bende bugün silindir piston seti sipariş verdim. Buna binmeye devam edeceğim. Haftaya silindiri takıp rodajini yaparım sıfır niyetine binerim 3-4 sene.
-
03 Haziran 2013, 13:13
#9805
-
03 Haziran 2013, 14:28
#9806
volkan benim aldığımda bu karbüratör vardı ve motoru ilk aldığımda aşırı benzin tüketiyordu subap ayarı yapıp karbüratörü temizledim özellikle subap ayarından sonra motor tek marşta almaya başladı soğuktada farketmiyor yani sabah da olsa gidiyoruym tek marşta çalışıyor tabi sabah ilk çalıştığında rölanti düzensiz oluyor ama 1 kaç km sonra düzeliyor.Yani jikleyi kullanmıyorum diyebilirm.
-
03 Haziran 2013, 15:07
#9807
Bende ayarlatsam düzelir mi
-
03 Haziran 2013, 18:21
#9808
bende de jiklesiz çalışmıyor. bende hergün işe gidip gelmek için kullanıyorum ve sabah balkondan çalıştırıp motoru ısıtmak istiyorum ama gaz vermeden çalışmıyor maalesef. bunu çözmeye çalışıyorum.
-
04 Haziran 2013, 00:56
#9809
ben çalıştırırken zaten gaz kolunu hafif açıp öyle marş yapıyorum sadece marşla çalışıyormu denemedim ama
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------
volkantuna adlı üyeden alıntı
Bende ayarlatsam düzelir mi
ben sadece balansör var sanıyodum karbüraötrde değişikmiş ama bilmiyorum yani yinede ayarlatsan iyi olur eğer ayarsız sa
-
04 Haziran 2013, 12:05
#9810
mert buralara yolun düşmez mi tanışsak birlikte sürsek,konuşsak yeniden gurubu toplasak ne güzel olurdu
---------- Post added at 11:05 ---------- Previous post was at 10:46 ----------
Arkadaşlar bu siteyi incelemenizi tavsiye ederim motorumuzun ne kadar popüler olduğunu görün.http://keewaysuperlight.blogspot.com/
-
05 Haziran 2013, 01:15
#9811
volkantuna adlı üyeden alıntı
mert buralara yolun düşmez mi tanışsak birlikte sürsek,konuşsak yeniden gurubu toplasak ne güzel olurdu
---------- Post added at 11:05 ---------- Previous post was at 10:46 ----------
Arkadaşlar bu siteyi incelemenizi tavsiye ederim motorumuzun ne kadar popüler olduğunu görün.
http://keewaysuperlight.blogspot.com/
Gebzedesin galiba gebze uzak kalıyo bana ama işim düşerse haber veririm buluşabilirz forumdada sadece 4-5 kişi var ama superlıght istanbulda çok var.
Bu arada hava ayarını tekrar yaptıktan sonra motoru bugün ilk çalıştırmada jiklesiz çalıştıramadım.Tahminim hava ayarını kıstığım için benzin oranı düştü ve bu nedenle jikleyi açınca direk çalıştı.Yani kıstıkça yakıt azaldığını düşünüyorum.Yarın bakıcam ne kadar yakmış 3 gündür hava ayarıyla oynayarak yakıt hesaplaması yapıyorum paylaşıcam yarın sonuçları ve hava ayarını kısıncamı az yakar açıncamı az yakar net bir şekilde anlamış olucam.İnternette bu konuda kimisi açınca fazla yakar kimisi kısınca ama yarın kendim net bir şekilde görücem inşallah.
Ama dediğim gibi normalde 3 tur ken ve 3.5 ken sabah tek marşta alıyordu 2 tura getirdim sabah jiklesiz çalışmadı.Ama şöyle jikleyi açıtım gaz verdim direk çalıştı sonra hemen indirdim jikleyi normal çalıştı.
-
05 Haziran 2013, 01:57
#9812
arkadaşlar şu fardaki park ampülün görevi ne? sadece park ampülünü yakamıyor muyuz? ben basıyorum park ile beraber normal farda yanıyor kontağı kapatınca hepsi sönüyor falan esprisini anlamadım işin??
-
05 Haziran 2013, 17:09
#9813
Jiklesiz calısmayan motor iyi Motor dur bende iki vn800 Birde superlight vardı hepsi iyi Motorlardı bu sözü çok motor ustasından da duydum.
Hava ayarına gelince ne çok ne az olmalı kısarsan çekiş düşer arttırırsan patlama kuvvetli olur kn filtresini hava girişini arttırmak için takıyorlar.
-
05 Haziran 2013, 18:45
#9814
ama çekiş düştü sanki 2 tur yapınca hava ayarını birde benimki 100 kmde 3 litreden az yakmıyor hava ayarı pek etkili değil galiba
-
05 Haziran 2013, 19:20
#9815
hava ayarını ortada tutmalısın demek istedim 3tur sa 1.5 tur olmalı yani tam kararında olmalı.
Yakıt konusunda bende sorun yaşıyorum gerçi yakıtı etkileyen birçok faktör var.Onlarada bakmak lazım.
Ben sibop ve hava ayarını yaptıracağım bakalım ne değişecek.
-
05 Haziran 2013, 21:28
#9816
bence bu havada jiklesiz çalışması lazım ve motor mesela 1 saat bekledi diyelim ilk çalıştırmada stop ilk bir kaç kmde stop edebiliyor.Birde sizde 2 kişi binince çekiş farkediyormu çok ben bugün bir artçı aldım kadıköy acıbadem rampasını hızım neredeyse 60 a kadar düştü sizdede böylemi.benim motor 3.viteste 80 85 kmyi gördü ama 60 dan sonra birden hızlanıyor nedense siz mesela sabah çlaıştırdığınızda ilk başlarda stop ediyormu olmadı rölantiyi açıcam biraz daha
Keeway in orijinal servis kitapçığından hava ayarı vardı aynen şunlar yazıyor ingilizce olarak
Motor çalışırken rölantide hava ayarını sonuna kadar kapatın motor stop edicektir.(Eğer başka bir yerden hava almıyorsa)
2.Ayar vidasını saat yönünün tersine 1.5 tur çevirin ve rölantiyi 2000-2500 e getirin
3.Şimdi vidayı yavaş yavaş açın devrin en yüksek ve stabil olduğu konumda bırakın
(yanlış hatırlamıyorsam en fazla 3 tur yazıyordu.)
Sonra rölantiyi tekrar 1400 e getirin.
Bunlar sıcakken yapılacak.
bide ercan sen motoru çalıştırdıktan sonra rölanti ilk çalışmdaa düşük oluyo ısınınca artıyor ya seninki ısınınca 1400 mü oluyor.yani 5-10 km kullanınca.
Ayrıca biizm hava filtresinin ucunda bir naylon var onu tam neredeyse hava almayacak kadar yaklaştırmışlar o naylon parçayı çıkardım ben
-
05 Haziran 2013, 22:12
#9817
ben motoru çalıştırınca rolanti 1100lerde oluyor hatta iyice ısıtmadan stop ettiği oluyor. ısınınca 1400-1500 arası oluyor. bir önceki depomda 1600 lere çıkıyordu. Mert sen profilde sadece park ampülünü yakmışsın nasıl yakıyorsun? bende yanmıyor sadece park ampülü.
-
06 Haziran 2013, 00:12
#9818
park ampülü tek başına yanmıyor o profildeki farın içinde led var onlar kontağı açınca yanıyor devamlı farı açıncada kapanıyor far tasından bir yerden almıştım onun elektriğini tesadüfen oldu yani kontağı açar açmaz o ledler yanıyor.Far ları uzun yada kısa yakınca kendi kendine kapanıyor bide benim motor sürekli kısa farı patlatıyor 2 hafta önce aldım yine gitti ampül vibrasyondan oluyor herhalde.
bugün 1.5 tur a aldım motoru diğerine göre az yakıyor biraz daha fakat rölanti arttırmak zorunda kaldım ve ne kadar arttırırsam artırayım rölanti düzensizleşti ses bir alçalıyor bir yükseliyor.Benimki galiba 2 turda normal çalışıyo aldığımda motoru 1.75 turdu.
Senin karbüratör farklı galiba keihin değilmi seninki ?Çünkü 1.5 turda beniki çok sıkıntılı çalışıyor
2 tura ayarlıyıcam rölantiyide 1400 e ama rölantiyi az yaksın diye kısıyım derken ışıklarda veya çok dur kalk olan yerlerde stop ediyor motor canımı sıkıyor baya en iyisi rölantiyi yükseltmek.Ama hava ayarını kısınca az yakıyo bu kesin.
ercan seninki 2 kişi performansı teke göre çok farkediyomu yokuşlarda falan benimki düz yolda bile 2 kişi binsen hissediyosun hantallaştığını.
-
09 Haziran 2013, 00:51
#9819
Mert 2 kişi çok farketmiyordu. çekişten yana problemim yoktu.bugün silindir-piston segman takımını komple yeniledim. biliyorsunuz motorum yağ yakıyordu ve yağ sızıntısı vardı. baktım 4 litre yağ parasına silindir seti komple satılıyor bende yağ kaçıran yere sıvı conta sıkmak için zaten komple sökecektim dedim silindir pistonu değiştireyim.
motoru komple söktüm yeni pistonu taktım segmanları ayarladım silindiri taktım ve en son subap ayarını kontrol ettim birisinde bayağı bi boşluk vardı elimdeki sentil çakısında 0.05 0,010 vardı bizim motorların subap ayarı 0,06 ile 0,08 arasında bende 0,10 girmeyecek 0,05 çok rahat geçecek şekilde el nizamı ile 0,07 gibi bir boşuğa ayarladım. motoru çalıştırdım ve artık motorun subap sesi hatta çalışma sesi bile kesildi sadece eksozun o tok sesi duyuluyor. kısa bir tur attım baktım motor süper olmuş, tabii sıvı conta tam kurusun diye çıkıp gezmedim. yarın işe gideceğim son durumu size yazarım yarın. yalnız ilk farkettiğim motor sıcakkende jiklesiz ve gaz vermeden çalışmıyordu. henüz karburator ve rolanti ayarını yeniden yapmadım ama motor ısındıktan sonra jikle kapalı olduğu halde daha marşa basar basmaz çat diye çalıştı. birkaç defa denedim düğmeye dokunmam ile çalışması bir oldu.
Anlayacağın 75 liraya sıfır motorum oldu :D rodajını yapıp mis gibi 2-3 sene daha ben bu motora hiç masrafsız mis gibi binerim. özellikle çalışma sesi çok değişti böyle fısır fısır bir çalışma sesi var. yağ sızıntısıda kesildi görünüyor.
bu arada eski piston ve gömlek bayağı zedelenmişti hep sürtünmeden dolayı aşınmış yani zaten değişmesi gerekliymiş.
-
09 Haziran 2013, 23:10
#9820
Arkadaşlar bugün yeni piston segman silindir takımım ile işe git gel 50km yaptım, ilk görüşüm motor düşük devirlerde daha canlı oldu özellikle 3000 devirlere düştüğümde motor kasılıyor ve hafif tekleme yapıyordu şimdi 3000 devirlerede insem o tekleme olmadan gidiyor ve gaz verince daha çabuk kendini topluyor. rolanti ve hava ayarını yeniden yaptım.Motor sesi inanılmaz düzeldi subap sesi tamamen gitti ve motorun rahat çalıştığı sesinden belli oluyor. rodajda olduğum için 60km hızı geçmemeye gayret ediyorum 1000km doldurunca bakalım nasıl bir motor performansı ve son hız gösterecek merak ediyorum. pistonu değiştirmeden önce maximum hız denemelerimde 105 civarını hafif rampa aşağı yolda ancak yaptı ve aynı yolda rodajdan sonra tekrar deneyeceğim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 33 kullanıcı var. (0 üye ve 33 misafir)
Bu Konudaki Etiketler