Debriyaj seti değişecek, egzoz kapatılacak, ufak tefek yapılacak yerleri de var onlar da toparlanacak, contalar değişecek... yani yazdıklarım en büyük iş yanında ufak tefek yapılacaklar da var. İnşallah sorun çıkartmaz artık... Ya usta 90-100 TL nin derdinde değilim stabil çalışsın olmadık yerde problem yaratmasın da... gerisini çok fazla takmıcam. Bir defa yaptırdım der çıkarım işin içinden en fazla.
Arkadaşlar hepinize merhaba.Forumunuz sayfa olarak uzun olduğundan atlayarak okumak zorunda kadım.Ben kardeşim için kuba superlight 200 bakıyorum.Sizden bu motoru kullanan varsa yorum almak isterim.Keeway eskiden beri herşeye rağmen sevdiğim bir motor ama adı Kuba olduktan ve 200cc olarak ta piyasaya sürüldüğünden sizden bir tavsiye almak istedim.Herkese iyi akşamlar ve kazasız sürüşler
hocam usta doğru demiş silindir seti komple değişti mi zaten geriye bişey kalmıyor sıfır motor olacak ve ilk 1000km rodaj yapacaksın amma velakin fiyat çok uçuk olmuş. silindir seti contalarla beraber 75 lira debriyaj 15 lira subaplar falan ucuz zaten toplasan 120 hadi 140 liralık malzeme parası tutar herşey dahil. geri kalan 250 lira kafadan ustaya kalacak. ha işçilik bu mutlaka alacak ama yazık be kardeşim hakkını al 70 al 100 al 250 nedir ya? adamlar hamallık yapıyor sırtında eşya taşıyor amelelik yapıyor günlüğü 50 ile 70 lira arası hele bizim gibi işçi kısmının günlüğü 35 lira. ben o adamın yapacağı işçilik parasına 1 hafta çalışıyorum. işte bu sebep ile ustaya gitmek hiç istemiyorum. önceki sayfalarda görecek olursanız orta silindir contasından yağ sızıyordu kendim söktüm yaptım taktım. malzeme sadece conta 10 liraydı 1litre yağ 15 lira toplam maliyet 25 lira demekki bu işi o ustaya yaptırsaydım 250den aşağı almayacaktı
Patron, dediğine katılıyorum. Fakat Balıkesir gibi bir yerde iş yaptıracak usta bulmak çok zor. Yapan da böyle yapıyor.Zaten adam gibi iş yapan usta sayısı da 3 ü geçmez, onlar da kasıyorlar. Malum ben de yeni başladım ve henüz dağıtıp toplayacak kadar cesaret edemedim. Biraz daha geçse ben kendim bazı şeylerini yaparım. Malesef şimdilik böyle oldu. Yani bir yerde benim de tepemin tası atacak, yeter deyip dayanıcam anahtara tornavidaya...
Benim anlamadığım piston delikse motor nasıl gider nasıl çalışır illaki marş yaparken falan sorun olur yakıtta artma olur yani ne biliyim senin yakıtta gayet normal.Benim motorumda aynı senin anlattığın gibi oluyordu mesela bağırıyordu ama sesine oranlı gitmiyordu ama gaz verdiğimde özellikle yüksek devirde bağırıyor devir yükseliyor boşa alır gibi oluyor sonra sonra ağır ağır hızlanıyordu ve tahmin etttiğim gibi debriyaj değişimiyle çözüldü sorunum.Yanlış anlaşılmak istemiyorum burda ustanada birşey demiyorum sadece düşündüm ve bilmediğimden piston delinince illlaki bunun yakıta ilk çalışmaya etkisi olacağını ve boşta gaz verince devirin yükselmeyeceğini düşündüm tabiki doğruyu açan usta bilir.Ama inşallah sorun çıkarmaz bundan sonra.Hatta debriyaj kapağını açıcam deseydin her türlü yardımcı olurdum sana balata değişiminde falan elin anahtar tutuyorsa yapabilirsin piston silindir kısmı hakkında bir fikrim yok ama bir sorunum çıkarsa yine ilk ben açarım herhalde merak ediyorum çünkü
Mert, usta da aynen senin gibi dedi işte. 25 yıldır motor sökerim, ilk defa karşılaştım dedi adam Buraya kadar gelmen mucize senin diye de ekledi. Bütün ayarları, her şeyi sıfırdan yapılacak. Umarım yakıt olarak önceki performansı yakalayabilirim. İnşallah uzun bir süre elim anahtar tutmayacak Ben anlamadığım için sökmedim ama sanırım bundan sonra ben birçok şeyini kendim sökerim. Çok büyük problem olursa ustanın kapısını çalarım gibi geliyor.
Bir de kafama takılan bişey var. Motoru gazlıyorum motor gidiyo fakat hız göstergesi 60 ı gösteriyo. Motor hızlanıyo hala 60 ... gazı kesiyorum hız göstergesi yükseliyo 70-80 yukarı doğru çıkıyo. Bunun gazla ne alakası var bana bir anlatabilecek olan var mı
Önceleri bu şekilde yapmıyordu. Çıkartayım makineyi de, tekrar test ederim. Motor stabil çalışmadığı için hiçbişeyden emin olamıyorum. Bu hafta sonu küçük bir gezi yaparım sanırım. Hem rodajını tamamlarım hem de motorun son halini görürüm. Hiç olmazsa sıkıntılı birşey varsa vakit geçirmeden götürür ustaya yaptırırım. O kadar para aldı, yapsın yani ...
mert senin 6 lı debriyaj balata setin ne durumda memnun musun ?
bende değiştirmeyi düşünüyorum.2012 modellerde ön 17 arka 41 diş yapmışlar ben önü 16 diş taktım yinede tatmin etmedi.
zaten 2005 2006 modelerde ön 17 diş ama arkayı bilmiyorum bende 16 diş aldım ama takmadım daha dişli küçülürse çekişin biraz artıcağını tahmin ettim ama yakıtda artabilir olmadı 18 diş takıcağız yada arkayı biraz küçültürüm 38 falan yaparım.
Debirayaja gelince eskisine göre çok fark var yani ayırma kesinlikle yapmıyor.Eskiden zorlayınca boşa alır gibi oluyordu yokuşlarda bağırıyor ama devrinin hızında gitmiyordu şimdi öyle bir sorun yok yokuşta gücü yetmesse sesi azalıyor yani boğuluyor.Yani kavraması çok iyi oldu.Sizinkilerin durumunu bilmediğim için yorum yapamıyorum.
bizimkilerde 2 kişi kalkışta titreme yapıyor tırrrrt diye bir ses geliyor 16 diş takmama rağmen.Debriyaj kavrama ayarı dibe getirilirse ancak düzeliyor,ön amortisörü her çukur yada setten geçişte tak diye vuruyor,arka amortisör çok sert kütür kütür,4 depo bitirdim en fazla 380 km yapabildim durum pek iyi değil senin anlayacağın.
o tırt sesi ve düşük devirde vites değişitrince ilk başlarda gelin garip sesler ve motorun titremesi kesinlikle artık yok hatta kişi bindik arkadaşla yokuşta bile yapmadı ve birde şöyle bir şey var mesela viteste gidiyorum gazı kestim vites 3 veya 4 te gazı bir anda yarıya getiriyorum motor yerinden sıçrıyor sanki eskiden bağırırdı mesela bence keeway in orijinal balataları yetersiz 4 yay olması nedeniyle önceki sayfalardada okumuştum sıfır aldığında bile yapanlar vardı o kalkışta sirkelemeyi bende artık motor öne atıyor kendini.Yani bence faydası oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:39 ----------
benim amortisörlerden ses gelmiyor belki yeni olduğundan seninki öyledir
Arkadaşlar bizim motorda benzin filtresi var mı? varsa nerede? birde şu sinyal işine bir çözüm bulamadım. zaman ayarlı role 70 lira çok pahalı. sağ sinyalide bazen açık unutuyordum bende sesli flaşör aldım çok iyi oldu ama bildiğiniz gibi sağ sinyal basınca basılı kalıyor sorun yok ama sol sinyale ne kadar basarsam o kadar yanıyor buda dönüşlerde problem oluyor debriyaja basmak için mecburen sinyali bırakıyorum. ayrı bir kablo alıp swtich aldım ama nereden nasıl bağlayacağımı çözemedim.
deponun altında benzin musluğu varya onun içinde ince uzun bir filtre var başkada filtre yok direk karbüratöre gidiyor.Sinyal hakkındada benimde ilk aldığımda sol sinyal bazen basınca yanıyordu bazen normal çalışıyordu tesisati söküp taktım soketleri falan temizledim birde kontak spreyi sıktım altta delik var wd 40 sıktım bunları yaptım şu an sorun yok.Birde butondanmı flaşördenmi onu anlamak istiyosan biraz elektrik bilgin varsa sağ sinyal düğmesiyle sol düğmenin kablsounun renkleri değiştir öyle dene ben böyle yaptım sorun butonda olduğunu bu şekilde anladım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------
16 diş sizce daha mı iyi yoksa 18 mi yapmak daha iyi bugün motoru zorladım en fazla 105 km gördü eğimli yoldu oda düzde 90 95 civarı.Sizin 16 diş ile 100 ü geçiyormu?Bu arada arkadaşlar rölanti devriniz kaç benim motor dur kalkta bazen stop ediyor
16 diş ile 110-120 görüyor ama önemli olan hız değil bizim motorlarda çekiş daha önemli bence.çünkü çekiş demek gaza asılmadan yani racinglerde olduğu gibi dipgaz yapmak yerine az gazla rahat gidebilmek demek.Zaten cruiser-chopper motorun farkı buradadır.Bir örnek ile açıklarsak bir harley 5. viteste 60 km süratte gidebilir ve vites düşürmeden gazı artırdığında tekrar süratlenebilir ama bir racing motor bunu yapamaz otomobillerde olduğu gibi titrer vites düşürmek ister.Düşük devir yüksek tork.Yani keyif almak önemli yolu biran önce bitirmek yerine yolda olmak önemli bence.
benim orjinal dişli var ona rağmen 110 u rampa aşşağı zor görüyürum 16 dişi taksammı acaba sizinki orijinalkende aynı hızdamıydı yani dişlinin olumsuz etkisi oldumu.Belki yakıtı arttırabilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------
bide benim motor ısınınca rölantideyken tık tık tık motor kısmından ses geliyor sizlerde varmı böyle bir problem.İlk çalışmada yapmıyor nedense ısınınca yapıyor
orjinal 17 diş daha hızlı oluyor devir artmadan hız artıyor ama şehir içi dur kalk çekiş zayıf oluyor belki 6 yaylı balata takarsam 17 dişle devam ederim.16 diş biraz yakıtı artırıyor sanırım ben 17 kuruş yakıyorum.
motor kısmından gelen sese gelirsek bujini ngk-d7ea olarak değiştir bence arada bir sök tel fırça ile ucunu temizle
hocam 17 kuruş çok fazla değil mi? ben tam ölçüm yaptım 0,96 kuruş yakıyorum. bu arada benim alet yağ yakıyor pistonda biraz çizik vardı birde silindir contasını değiştirmek gerekiyordu bende sökmüşken silindir piston segman değiştireyim dedim dün siparişi verdim 75lira zaten. söküp hepsini yenileyip sıfır rodaj yapıp 2-3 sene daha sorunsuz binerim inşallah. yakıt ve görünüş olarak çok memnumum ben motordan. parçalarıda ucuz.
benimkide 3 litre yakıyor yani 15 kuruş benim dur kalklarda sıkıntı ama yinede denemyi düşünüyorum 16 dişliyi o sesin bujiden olduğunu düşünmüyüroum buji yeni sayılıyır zaten büyük ihtimalle subaplar ısınınca genleşiyor ondan herhalde ercan senin karbüratörün markası ne orijinal mibide hava ayarın kaç turda bakabilirmisin ?
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)