Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
18 Haziran 2012, 02:11
#9541
echtsasori adlı üyeden alıntı
Ergun hocam
Senin sorunun benimde yaşadığım ve oldukça tehlikeli bir sorun. İlk bu sesi bende duymaya başladığım zaman oldukça zorlandım bulmakta. sonunda buldum ama tehlikeli olabileceğini tahmin etmedim. Ama yanılmışım. Citti sorunlara neden olacak bir problemmiş.
Sorun nedir onuda söylim hemen. Arka fren kampana kapağı. Yani Arka fren balatalarını tutan, ve fren mekanizmasının çalıştığı ve bağlı olduğu kapak. Bu kapağı tutan ve maşaya bağlı olan siyah bir çubuk var dışarda. O çubuğun iki başındaki deliklerden biri büyüyor samanla. Ve kapağın sabit durması gerekirken, o boşluk olduğundan dolayı kapak ya ileri yada geri oynuyor. Şimdi kapak geri kaydığında ve sen giderken fren yaptığında o kapak sabit olması gerekirken arkadan öne doğru hareket ediyor. İlk frene bastığında gelen o TAK sesi odur. Yani bir nevi vuruyor. Öyle oluncada kampana kapağı sıkışma eğilimi gösteriyor. Eğer 30 KM ve üstünde seyrediyorsan o sıkışma kapağın patlamasıyla sonuçlanıyor. Buda Arka tekerini kilitliyor. Eğer hızın yüksekse kaza kaçınılmaz.
Bak sana bir örnek. Bu benim motorum.
eyvallah hocam bi inceliyeyim üç buçuk attım şu halini görünce. herzaman da yapmıyor o sesi büyük bi ihtimal dediğiniz gibi ilk bir kayma oluyor. peki problemi nasıl çözerim ? zincir de biraz bol sökmüşken onu da hallederim.1 2 gün içinde muayneye gitmem lazım acemiyim de yol gözümde birden uzadı şuan.
Reklamlar
-
18 Haziran 2012, 14:39
#9542
Hocam o sesi zaten her seferinde yapmaz.
Örnek. Motor yerinde dururken bindin. Hafif geri çekmen gerekti, çektin ve frene bastın hafifce, Kampana kapağı arkaya kaydı. Yola çıktın ilerliyorsun ve yavaşlaman gerek frene basıyorsun Tok/ tak diye bir ses geldi bir kez. İşte o kampana kapağının arkadan öne doğru döndüğünü yani asıl olması gereken konuma geldiğinin sesidir. Hızın yüksekse (30 ve üstü) hem fren balatalarının hareketi hemde kapağın öne kaymasıyla bir anda sıkışıyor balatalar ve kapak zorlanınca pof diye ortadan patlayıveriyor.
Senin yaptırman gereken şey şu.
Bir ustaya git. Motor dururken üstüne bin kullanacakmış gibi (sehpayı kapa) geri geri kaydır ve frene bas. Bu arada usta arka balata kapağını takip etsin. Sonra tak birinci vitese hafiften kalkış yap ( ama gitme) ve arka frene bas. Tahmin ettiğim şeyse kapağın altı kısmı öne doğru dönecek ve Tak sesi yapacak. İşte o konumda dur ve kapağa ve maşaya bağlı olan siyah sabitleme çubuğunun maşada ki somununu söksün usta. göreceksin orda boşluk var ve çubuğun ucu civata içinde gidip geliyor olması gerek. Bu olmamalı. Civataya uygun bir somun bulup çubuğun üstüne kaynatsınlar. Çubuk gidip gelmemeli sabit olmalı takıldığında.
Yani kısacası orjinak civataya göre çubuğun üstündeki delik büyük geliyor ve orda ileri gidip geliyor. Bunu engelliceksin.
Umarım düşündüğüm şeydir. Halledilmesi kolay. Anlatım biraz kafa karıştırır gibi. Başka bir sorun varsa bilemiyorum. Bakmadan görmeden yorum yapmam doğru olmaz.
Kolay gelsin.
-
18 Haziran 2012, 23:02
#9543
eregun kardesım öncelikle kazasız surusler cuneyt abım konuyu acıklamıs zaten umarım en kısa zamanda sorunu cözersin
çağtay kardesım bende o olayın jikleden kaynaklandıgını dusunuyorum gaz yemıyorsa karburotoru temızlettıysen hava fıltresı ve bujılerde yenıyse sorun ordan kaynaklanacagını dusunuyorum belkı ayarı yada o mandalın ıcındekı yerde bı sıkıntı olabılır bırde oraya baktır cunku egzosdan cıkan pat pat sesi çiğ mazotu atıyor fazla mazor geldıgı ıcın gaz yemıyor motorun umarım sorunu halledebılırsın ....
-
19 Haziran 2012, 15:02
#9544
Cihan kardeş senin motor Mazotla mı çalışıyor yahu
-
22 Haziran 2012, 12:25
#9545
yok be cuneyt abım :D Allah yuru ya kulum dıyor :D lafın gelıişi mazot abi :D
-
25 Haziran 2012, 17:55
#9546
Ergun hocam.
Ne oldu halledebildin mi sorunu. Merak ettim.
-
26 Haziran 2012, 10:52
#9547
Arkadaşlar ve tabi ki Cüneyt Üstad,
Umarım iyisinizdir. Geçen motoru ustaya götürdüm ve periyodik bakım yaptırdım bu sırada hava filtresi vs yıkandı, zincir yağlandı, ayarı yapıldı, buji değişti, akü kontrol edildi ve bütün vidaları sıkıldı.
Daha sonra usta motoru topladı ve aşağıdaki resimde yer alan parça yerde kaldı, ustaya sordum bu benim motordan mı diye, baktı ve yok dedi ama benim içime kurt düştü bir kere, acaba bu parça bizim motorun bir parçası mı yoksa dışarıdan bir parça mı? eğer motor parçası ise nereye takılması gerekir? 1 haftadır puzzle yapar gibi bakıyorum ama bulamıyorum.
yardımcı olabilirseniz sevinirim dostlar...
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
-
26 Haziran 2012, 11:42
#9548
Rashka kardeşim hiç boşuna arama. Bizim değil. Ben böyle bir şey görmedim hiç bizim motorda.
Ama varsa takabileceğin bir yer tak derim. Meselaaaaaa ön amortisörleri tutan hatta kornaların bağlı olduğu siyah parçanın altında bir delik olmalı, oraya dene girerse kalsın. Girmezse salla gitsin :D
-
26 Haziran 2012, 11:49
#9549
Cüneyt Hocam Eyvallah,
Motorun yağını vs. değiştirmek ve birşeyler danışmak için sana uğramak isterim, hiçbir işten anlamayan ve motora uzaylı gibi bakan usta kazanacağına bu işin üstadı kazansın
kaç numaradasın oto sanayide? birinci mi ikinci kısım mı? ne zamanları dükkandasın, haftaiçi akşam veya haftasonu olarak?
Güvenli sürüşler...
-
26 Haziran 2012, 12:16
#9550
rashka kardeşim
Yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana. Ustalar konusunda haklısın gerçekten. Biraz sıkıntı yaşanıyor. Devir artık Ustalık devri değil, kısa yoldan para kazanma devri. Buna göre çalışılıyor artk. Tabiki Gerçekten işini yapan ve Ustalığını konuşturan kişileri katmıyorum.
Her zaman beklerim.
2. Kısımın en aşağasına iniyorsun. Oralardan beni ararsan ben seni alırım. Hafta içleri 7 gibi hafta sonu da genellikle ordayım.
Numaramı sana özelden atıyorum.
Kolay gelsin.
-
05 Temmuz 2012, 00:37
#9551
arkadaşlar merhabalar benim 2006 model superlight ım var çok iyi durumda 2000 km yol yaptım 2 ayda sinyal flaşörü hariç hiç sorun çıkarmadı aldım bakım yaptırdım her bin km de yağını değiştiriyorum açıkcası ustaya götürmeye korkuyorum sanki bmv ye biniyorum hissi veriyorlar yağ değişimi ve zincir yağlamaya 70 tl istiyorlar bu arada hala hava filtresini değiştiremedim. benim sorunum titreşim 80 km de çok rahatsız edici bir titreşim yaşıyorum aslında bir nevi masaj etkisi yapıyor ama uzun sürelerde sıkıntılı yardımcı olabilirmisinz?
Bakımsız motor yol almaz, yolda görünce itler bile tenezzül edip peşinden koşmaz.:mrgreen:
-
05 Temmuz 2012, 12:21
#9552
Selam 2006 SL'ı uzun bir süre kullanmış biri olarak yardımcı olmaya çalışayım.
Yağ degişimi ve zincir yağlama 70 TL. abovvvv bu ne ya. En kral yağ 20 TL. En kral zincir spreyide 30 TL. desek 50 TL. ye halledilir.
Hava filtresinin kapağını söktüğünde metal çerçeve içinde sünger göreceksin onu bir güzel benzinle yıka kurut tamamdır.
Vibrasyon içinde motorun bağlantı vidalarını düzenli olarak kontrol edip sıkarsan vibrasyonda biraz fark olur. Ayrıca koltukta hissedilen vibrasyonu azaltmanın diğer bir yolu 2 parçalı sele uygulaması yapmak ben yapmıştım epey rahatladım.
-
06 Temmuz 2012, 23:44
#9553
cüneyt hocam bu vidayı söktüm bu vidanın bi yivli kısmınının uzun çubuğa denk gelen yerleri aşınmış somun da gevşemiş. aslında yivsiz kısımın biraz daha uzun olması çunuğu tutması gerekiyor sanırım kısa yapılmış. ters takmayı düşündüm, somunun dış çapı ufak geldi iç taraf dönüyor. aynısını takarsam yine aynı şekilde aşınıcak. bu vidadanın dişsiz kısmı uzun olanını bulabilirmiyim yoksa hepsi standart mıdır? en olmadı tornacıda yaptırıcam. bildiğiniz yer varsa telefonla falan alabilirim. uzun oldu biraz ama epey korktum resmi görünce sökmeye de anca vakit buldum saygılar.
-
07 Temmuz 2012, 23:30
#9554
eregun adlı üyeden alıntı
http://i48.tinypic.com/wapvk5.jpg
cüneyt hocam bu vidayı söktüm bu vidanın bi yivli kısmınının uzun çubuğa denk gelen yerleri aşınmış somun da gevşemiş. aslında yivsiz kısımın biraz daha uzun olması çunuğu tutması gerekiyor sanırım kısa yapılmış. ters takmayı düşündüm, somunun dış çapı ufak geldi iç taraf dönüyor. aynısını takarsam yine aynı şekilde aşınıcak. bu vidadanın dişsiz kısmı uzun olanını bulabilirmiyim yoksa hepsi standart mıdır? en olmadı tornacıda yaptırıcam. bildiğiniz yer varsa telefonla falan alabilirim. uzun oldu biraz ama epey korktum resmi görünce sökmeye de anca vakit buldum
saygılar.
sorunu hallettim "tak" sesi kesildi tornacı bi tanıdığa 3mm yüksekliğinde 8 delik 10 dış çapı olab bir parça yaptırıp vidanın aşınan kısmına geçirdim iki somunla kontralayarak taktım kapağın hareketi durdu. teşekkürler cüneyt abi.
-
10 Temmuz 2012, 21:43
#9555
ergun kardesım sorunun cozulmesıne sevındım bende bı tornacıda yaptır cok para almaz dıcektım :D
yakari 1071 kardeşim yagını cok kolay degıstırebılırsın kendı basına altta bır vıda tutuyor sadece acık yagal en kralı 10-15 tl :D zıncır ıse sprey al o sana 10 kere bakım yapar oda 20-30 tl arası yani 70 tl vermeye hiç gerek yok
-
11 Temmuz 2012, 12:49
#9556
Selamlar, yaklaşık 4 aydır 2012 keeway sl 150 kullanıyorum, motor hakkında sorusu olan pm atabilir
-
13 Temmuz 2012, 00:24
#9557
arkadaşlar merhabalar
dün bi 2006 superlight aldım motor beni öldürdü daha 1 günde resmen soğudum motordan.
başıma gelenlri size yazıyim bana yardımcı olun lütfen:
motor bakımdaydı almadan önce servisten aldığımda yıkadılar ve hiç bekletmeden çalıştırdılar. motordun aküsü yok diye el marşı çalışmıyordu ayak marşı ile zar zor çalıştırdım yolda gidiyorum ve
daha sonrasında başım gelenler
1-benzinciye gidip benzin doldurdum 1 marş 2 marş yok motor çalışmıyor. dene babam dene yok marş almıyor motor... sahibini aradım biraz uğraştı ve çalıştırdı mtoru.
2-yolda gidiyorum ışıklarda durdum tam kaldırcam yine stop etti. 1 marş 2 marş yok motor çalışmıyor. tesadüfen başka bi motorcu dayı geldi telefon açtı bir servise geldiler aldılar motoru (hadımköyde dev motora götürdüler
) buji yanmış dakka 1 gol 1 20 tl bujiye bayıldık.
beylikdüzüne geldim. akşam biraz gezmece filan tabi arada stop ediyor ama 2. ayak marşında filan çalışıyo sorun yok yani neyse sabah bin motora işe git...
3-öğle arasında tam avcıların ordaki üst geçitte motor sen yine stop et bu sefer 1 marş 2 marş yok 3-4-5... derken benim ayağımın arkası oldu mosmor pedalın çarpmasından.
4-avcıların başından taaaa ambarlıya kadar sürükle motoru.(çok afedersinizde yazın bu sıcağında domuz gibi ter içinde kaldım)
götürdüm bi servise (avcılar ambarlıda motomarket - şehmuz usta ) açtılar aküyü değiştirdiler. ama motor marş almıyor yok yani tık yok.
5- baktılarki motor yine buji yakmış buji takıldı akü takıldı e artık çalışır heralde dedim cık yok çalışmıyo tornavida ile bişileri bişilere değdiriyorlar bır bır bır yapıo ama yok ateşleme yapmıyo.
sonrasında vay arkadaş motorun elektrik bölümüne bir baktılarki aboaw tuttuğun kablo elinde kalıyo.
neyse
buji değişti
marş bobini değişti akü takıldı derken 140 tl bana güzeeelce bi geldiki sormayın.
ve motoru bu gece orda bırakmak zorunda kaldım kablolara bakıp el marşını yapmaya çalışcaklar...
kafana takma düzelir o kadar büyük bir problem değil dedi usta ama bilemiyorum daha ilk günden bu kadar talihsizlik bana mı denk geldi onuda bilemiyorum.
sizce bu kadar sorun neden olabilir?
ayrıca:
bana sağlam bir servis tavsiye edebilir misiniz keewayin?
beylikdüzü avcılar büyükçekmece tarafında.
bana vakit ayırdığınız için şimdiden hepinize teşekkür ederimç özelden ve burda cevap atın lütfen öneri, tavsiye ve fikirlerinizi bekliyorum.
saygılar
-
13 Temmuz 2012, 10:17
#9558
doğanugursen; öncelikle gerçekten geçmiş olsun . Motora biniyorsan bir Shadow, Dragstar vb. ye geçene kadar bu gibi teknik sorunlara alışman gerekir. Bu süreç bu şekilde işler. Ayrıca sorunsuz motor veya sorunsuz araba olsaydı servislere ve ustalara gerek var mıydı? İlla ki bir şekilde çözülür, önemli olan senin can güvenliğin ve motosikletinden soğumaman. Sana sakin ve temiz sürüşler dilerim, tekrar geçmiş olsun.
-
13 Temmuz 2012, 13:10
#9559
İlk günden bunların olması talihsizlik başka bir şey değil. Ustada söylemiş zaten büyütülecek bir problem değil. İşinin ehli bir usta sorarsan ben daha bulamadım.
-
13 Temmuz 2012, 19:20
#9560
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler